Semmonen kyssä tuli mieleen, että mikä on semmonen homma esim. Chamsyssiä, että saa semmosen listan ja sitten niillä eteen ja taakse päin napeilla voi hyppiä siinä, mutta se ei automaattisesti rullaa. Eli ei chaser vaan semmonen lista jossa hypitään napilla eteenpäin. Oon ainaki nähny, että blidereillä käytetään näitä. Idea siis että voit napilla päättää millon vaihtuu seuraava scene. Sitten oon kans sitä miettiny, että saako tohon playpackin taakse montaki nuita chasereita sun muita vai onko se yks per sivu? jeejee |
aimotuska 08.10.2008 10:36:03 | |
---|
Semmonen kyssä tuli mieleen, että mikä on semmonen homma esim. Chamsyssiä, että saa semmosen listan ja sitten niillä eteen ja taakse päin napeilla voi hyppiä siinä, mutta se ei automaattisesti rullaa. Eli ei chaser vaan semmonen lista jossa hypitään napilla eteenpäin. Oon ainaki nähny, että blidereillä käytetään näitä. Idea siis että voit napilla päättää millon vaihtuu seuraava scene. Sitten oon kans sitä miettiny, että saako tohon playpackin taakse montaki nuita chasereita sun muita vai onko se yks per sivu? QLC:ssä se on nimeltään cue list. |
dmls 08.10.2008 11:21:46 (muokattu 08.10.2008 11:24:27) | |
---|
Chamsysissä ton saa muutettua klikkaamalla cue stäckin asetukset päälle (kahdesti kyseistä cuestackia painamalla). Sieltä jokaisen cuen kohdalta (voi myös maalata kaikki) kohdasta "timing" klikkaamalla avautuu vaihtoehdot "chase" tai "cue", valitse cue. Sit vaan kohdasta "halt" vaihtoehto yes päälle. Cuestack options sivulta voit vielä määritellä millä nappulalla menet eteen taakse yms. edit. Luetun ymmärtäminen sata. Tätähän tässä just kysyttiin... |
Henri93 08.10.2008 11:53:09 (muokattu 08.10.2008 11:53:51) | |
---|
Hei Heikki, miten tos qlc:ssä toimii toi koko cue list? Sit oon miettiny, et semmonen ominaisuus ois siisti, että sais noi scenet fadeille. Onko siitä tullu uutta päivitystä? jeejee |
Marzi 08.10.2008 14:22:55 (muokattu 08.10.2008 14:28:16) | |
---|
Liikaa on tarpeeksi. |
aimotuska 08.10.2008 14:48:15 | |
---|
Hei Heikki, miten tos qlc:ssä toimii toi koko cue list? Teet läjän scenejä, teet cue listin virtual consoleen ja lisäät listaan nuo scenet. Bindaat vaikka välilyönnin siihen stepperiksi, vaihdat operate-moodiin ja annat palaa. Sit oon miettiny, et semmonen ominaisuus ois siisti, että sais noi scenet fadeille. Scenejä ei varsinaisesti saa fadereille laitettua, mutta voit periaatteessa keräillä fadereille kanavasettejä, joita sitten voit heilutella eessuntaas. Onko siitä tullu uutta päivitystä? SVN päivittyy koko ajan, mutta on vielä paaaljon tekemistä, että siitä sais kolmosversion pihalle. |
Henri93 09.10.2008 22:37:03 (muokattu 11.10.2008 09:35:19) | |
---|
Kiitokset :D Edit: tänään oli testissä toi qlc:n cue listi. Ja hyvä oli :D jeejee |