sepisti 06.10.2008 13:46:53 | |
---|
Nyt olisikin hyvä tietää, onko näihin meksikolaisiin luottamista. Myyjä sanoi, että aina ero meksikolaisen ja amerikkalaisen Fenderin välillä on se, että jenkkiläinen tehdään Amerikassa amerikkalaisista osista, meksikolainen taasen tehdään rajan toisella puolella samoista osista, mutta hintalappu on eri näköinen. Suoraan sanottuna ei huvittaisi maksaa 1000€ enemmän aidosta Fenderistä jos meksikolaiset ovat soittokuntoisia vehkeitä. Vai ovatko? Kitara mitä olen aikeissa ostaa maksaa noin 650€. Olen nähnyt tätä vehjettä myytävän haitarissa 625-750€. Sähän voisit Jenkkikaipuussasi ostaa tuollaisen... http://www.thomann.de/fi/fenderhigh … id=afabc53edfa5963d995131764816fc6c Aito USA-kitara... Ei olisi kuin euron yli sun budjetin. Sen verran täytyy sanoa, että jos mun lastulevybodyinen Rocky aikoinaan pysyi vireessä, niin turhaan pelkäät, että nyky meksikolaista ei vireeseen saisi. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
Icy-Sun 06.10.2008 13:50:29 | |
---|
Mites menee halvimpien jenkkien eli näiden Highway-sarjalaisten ja samanhintaisten meksikolaisten kanssa? Jotkut ovat kehuneet mm. classic playereitä paremmiksi. Ovatko nämä highwayt vain läjätty USAssa, kun vähän askarruttaa noiden osien alkuperä. Kolmea Highwayta olen soittanut ja eivät tunnu jaksavan vireessä pysyä millään. Twilight Zone - Hard Rockia Oulusta |
Lonesome 06.10.2008 14:15:25 | |
---|
Mites menee halvimpien jenkkien eli näiden Highway-sarjalaisten ja samanhintaisten meksikolaisten kanssa? Jotkut ovat kehuneet mm. classic playereitä paremmiksi. Ovatko nämä highwayt vain läjätty USAssa, kun vähän askarruttaa noiden osien alkuperä. Kolmea Highwayta olen soittanut ja eivät tunnu jaksavan vireessä pysyä millään. Highwayn hardware tulee suurelta osin kaukoidän suunnalta. Usassa tehty kokoonpano antaa ilmeisesti suht korkean kotimaisuusprosentin. Esim. virikoneet ovat Fenderin speksien ja ulkonäön mukaan samat Pingit kuin mehikon standardissa. Vaan ne vireongelmat johtuu usein kuitenkin myös muista jutuista, kuten satulasta, kielistä niiden, kiinnityksestä... "When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" |
2randpo 06.10.2008 14:59:44 | |
---|
Usassa tehty kokoonpano antaa ilmeisesti suht korkean kotimaisuusprosentin. Onkohan tästä nykyisin mitään takeita? USA:n metalliteollisuuden edustaja päivitteli jokin aika sitten televisiossa, että ei ole enää toivoakaan kilpailla idän yrittäjien kanssa. Syyksi hän sanoi sen, että jenkkilässä pelkät raaka-aineet tulevat kalliimmaksi kuin itäisten kilpailijoiden lopullinen tuote. Voihan se tosin olla, että homma soitinrakennuspuolella vielä kannattaa. "If you want to be a master some day you must fine pleasure in creating without having a precise objective, without pursuing a rational goal." |
mungiisi 06.10.2008 15:09:19 (muokattu 06.10.2008 15:11:17) | |
---|
Eräältä David Gilmour -fanisivustolta löytyy varsin hyvää juttua stratocastereista (ja paljon muustakin), tässäpä linkki: http://www.gilmourish.com/?page_id=35 Itselläni on tämän vuosituhannen alkupuolelta oleva Mexico Standard stratocaster, ja muuta moitittavaa en siitä ole löytänyt kuin nuo metalliosat. Ne ovat ajan myötä kuluneet ja löystyneet, mm. tallan kammesta on menneet kierteet. Olen jo pitkään suunnitellut kitaraan kattavaa osien uudistusta, virittimet, talla ja elektroniikka. Käytännössä siis vain puut jäävät. Muuten varsin hyvä kitara, ei muuta moitittavaa tosiaan kuin nuo aiemmin mainitut osat. |
jonn 06.10.2008 15:22:59 | |
---|
Mäkin katoin tommosta Mexicon Fenderiä, kun olin ostamassa Telecasteria. Päätin kuitenkin ostaa Tokain japsitelen. Mun mielestä Tokai oli parempi soittaa ja sehän on samaa hintaluokkaakin. Kannattaa kokeilla. |
hjukke 06.10.2008 15:28:25 | |
---|
Japsi, japsi. |
Tuomoo 06.10.2008 19:13:08 (muokattu 06.10.2008 19:15:12) | |
---|
Pääosin kuitenkin tullut hyvää palautetta meksikolaisista, mikä on hyvä. En kiinnitä paljoa huomiota näihin "japsi on parempi soittaa" sillä vanha naapurini sanoi aikanaan: "Toinen tykkää kissoista, toinen koirista ja kolmas naapurin mummosta." Että makuasioita en tässä lähde utelemaan, itse tykkäsin soittaa tätä kyseistä mallia, jonka tarkkaa mallimerkintää en ikäväkseni nyt juuri muista. Sen muistan että standard se ei ollut, eli Classicia olen ostamassa. Enkä toki ole ostamassa ensimmäistä mallia minkä kaupasta löysin, soittelin arviolta 15 eri stratoa ja tämä tuntui ylivoimaisesti parhaalta minun käsilleni. Ja kyllä, luotan myyjään todella. Hänestä on vain hyviä kokemuksia. Ja jos metalliosissa on valittamista niin ne voi aina vaihtaa. Sama pätee mikkeihin. Ja jos kitara on jollakin lailla "huono", niin tuskin se minulle jää. Huono lainausmerkeissä siksi että ei kai kukaan voi määritellä tarkasti hyvän ja huonon rajaa, enkä sitä vaadikaan. Ja Mungiisille kiitokset tuosta sivusta. Mielenkiintoista asiaa täynnä. Taitaapi käydä niin että tämä meksikolainen muuttaa asumaan minun huoneeseeni tässä lähiaikoina. Kiitokset vastaajille. Edit: Niin, kaulasta tarkoitin lähinnä sitä että onko kaulat yleensä hyvin kiinnitetty, oikeassa asennossa. Mutta ainakin silmämääräisesti tässä yksilössä kaula oli hyvä. Musiikkiharrastus pelasti minut rikastumiselta. |
mos6581 06.10.2008 19:20:40 (muokattu 07.10.2008 00:40:27) | |
---|
On tullu vastaan sekä hyviä, että huonoja Jenkkejä, Meksikaaneja ja Aasialaisia. Ei niin väliä valmistusmaalla tai merkillä, pääasia että istuu käteen ja tunteet muuttuvat säveliksi. |
jra 06.10.2008 19:49:07 (muokattu 06.10.2008 20:00:09) | |
---|
Taitaapi käydä niin että tämä meksikolainen muuttaa asumaan minun huoneeseeni tässä lähiaikoina. Kiitokset vastaajille. Edit: Niin, kaulasta tarkoitin lähinnä sitä että onko kaulat yleensä hyvin kiinnitetty, oikeassa asennossa. Mutta ainakin silmämääräisesti tässä yksilössä kaula oli hyvä. Kannattaa ihan mielenkiinnon ja vertailukohdan vuoksi kokeilla, jos liikkeessä on, myös Squierin Classic Vibe -sarjan stratot. Hintaa on ehkä liian vähän, mutta Meksikon stratolle saattaa olla ihan kohtuu kova kilpakumppani. Erityisesti kauloja ja nauhatyötä on kehuttu. En väitä että olisi mikään ihmekapine, mutta siitä saa kuvan mitä laatua nykyään saa kohtuuhintaan. Itsellä on kokemusta vain Tele-versiosta, jonka kaula ja -liitos ovat kyllä priimaa, vain nauhojen päät vaativat kevyen hionnan (kuten kyllä kaikissa kitaroissa mitä itselle on eksynyt, liekö liian herkät sormet). Talla ja mikit ovat varmaankin ne osat joissa on suurin ero vastaaviin jenkkipeleihin. Noista ei ole kuulunut mitään ongelmia kaulan asennuksen, vireenpidon tai muunkaan viimeistelyn suhteen, tremolotalla tosiaan (kuten myös Maksikon fenkuissa) saattaa olla veihtoon menevä osa. 35e saa sitten teräsblokkisen Wilkinsonin, joka on laadukkaampi kuin Meksikon perusmalleissa käytetty. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
Viking 06.10.2008 23:19:43 | |
---|
Kannattaa ihan mielenkiinnon ja vertailukohdan vuoksi kokeilla Squierin Classic Vibe -sarjan stratot. Juu, ihan ehdottomasti. Pieksee Vintage modifiedit ja muut mennen tullen. Varsinkin viimeistely ja muut kohdallaan. Fenkun halpa mexico- sarja ei pärjää.... Sopivasti selvinpäin tai sitten ei... |
pekip 07.10.2008 18:17:39 | |
---|
viva mexico! kattele käytettyä mehikoo esim. buddy guy,jimmy vaughan ei tarvii mikkejäkään vaihtaa........... you don´t have to be the best one,just be a good´un |
Kiinankeisari 07.10.2008 22:07:26 | |
---|
classic player-mallit myöskin asiallisia jos budjetti on tiukka ja haluaa vintage-meininkiä muutamilla muutoksilla, esim. modernimmalla radiuksella ja tallalla. eikä tarvi mikkejäkään vaihdella niihin (mm. 60s mallissa CS 69:t). "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
classic player-mallit myöskin asiallisia jos budjetti on tiukka ja haluaa vintage-meininkiä muutamilla muutoksilla, esim. modernimmalla radiuksella ja tallalla. eikä tarvi mikkejäkään vaihdella niihin (mm. 60s mallissa CS 69:t). Suosittelen lämpimästi! |
Kiinankeisari 07.10.2008 23:06:53 | |
---|
iteltä löytyy tavallinen classic johon mikit on kyllä vaihdettu, siinä on vaan tuo vintage-spekseillä oleva kaula joka ei kaikkia miellytä (7.25" ja pienet nauhat), kauhean matalaa actionia ei tuohon saa jos haluaa kunnolla bendailla. mutta mun mielestä stratossa tarvii muutenkin olla suht korkea actioni että siitä kuuluu se perinteinen *ring*. "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
Icy-Sun 07.10.2008 23:20:05 | |
---|
Suosittelen lämpimästi! Suosittelisitko tarkemmin? :) Jos vaikka kehtaisi hankkia kakkoskitaraksi, kun DV:llä näyttävät olevan hyvin edullisia. Twilight Zone - Hard Rockia Oulusta |
jussimus 07.10.2008 23:35:56 | |
---|
Suosittelisitko tarkemmin? :) Jos vaikka kehtaisi hankkia kakkoskitaraksi, kun DV:llä näyttävät olevan hyvin edullisia. Classic Player 60 on loistava strato. Osta se. TAI Osta Squierin Classic Vibe-sarjan strato. Se on vielä halvempi ja silti kuulemma helevetin hyvä. Ite ostaisin ehdottomasti sellaisen, ellen olisi aiemmin ehtinyt ostaa tuota Classic Playeria... |
terry 11.10.2008 22:01:34 | |
---|
Paljon on hyviä kokemuksia Meksikolaisista Fendereistä. Ja nythän ne eivät maksa enää mitään. Classic-sarjalaisia on tullut käytyä läpi eniten. Roadhouse-stratocaster on hinta-laatusuhteeltaan kova peli. Kohta huomaavat varmaan, että tämä on liian hyvä hintaluokkaansa;80-luvulla Japsi-JV-Squierit olivat halpoja ja hemmetin hyviä - saattaa käydä sama kuvio Roadhousen kanssa. Roadhouse kelpaa kyllä useimman jenkkistraton rinnalle. Ei se Made in USA mitään autuutta tuo, se on nähty. |
Ziggy Bubba 11.10.2008 22:15:54 | |
---|
Meksikolaisten stankku Stratojen rautaosat eivät kyllä ainakaan yllä kalliimpien mallien tasolle. Tallat ovat aikamoisia "rimpuloita", jotka on valettu varsin pehmeästä (halvasta) metallista. Kaverin stankku heräsi soinnin puolesta eloon vasta kun siihen lykkäsi teräsblokkitallan. Uudet virittimet ja mikit nostivat kyseisen kitaran tason vielä seuraavaan potenssiin... Nyt ei sitä enää kannatakaan kaupata - sen verran paljon nuo paremmat osat kustantavat :) Kyseinen toverini myös hioi tästä stratosta valkoisen maalin pois ja huomasi miten älytön kerros sitä "pakkelia" oli kitaraan lykätty... En nyt osaa arvioida milleissä, mutta sanotaan referenssinä, että kitara keveni huomattavasti ja sen soundi muuttui radikaalisti hiomisen jälkeen. |
marjastaja 11.10.2008 22:31:50 | |
---|
Ittellä löytyy tämmöinen Mexicon Classic 70's, enkä ole löytänyt siitä mitään huonoa. Onhan se vähän kalliimpi kuin Standard mexico, mutta kun kaikki on löytänyt noista Mexicoista jotain valitettavaa niin omani sopii ittelle kuin hanska käteen. |