Aihe: Ns. "alokasmokat"
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1023 24 25 26 27
EP
20.08.2008 18:20:17
En tarkoita että kaikkien muusikoiden pitäisi osata kaikista musiikkisuunnista kaikki, mikä toivottavasti kävi ilmi huonosta kirjoitusmuodosta huolimatta. Perusohjelmistolla tarkoitan sitä normihuttua mikä jatkuvasti tulee vastaan ja minkä ei pitäisi tuottaa ylimääräisiä nikotuksia, satoja biisejä joka tapauksessa.

Sitä ajan takaa että normirepertuaari omasta "lajista" pitäisi taipua ilman sen kummempaa ongelmaa, milloin vaan, oli sitten tunnin tai kuukauden varoitusaika, esiintymispaikan koosta riippumatta. Mutta tämä on siis vain mun mielipide..

Jeps ja pystyy illan vetämään, vaikka oiskin vähän huonompikin ilta, eli rutiinilla vaikka vit...taiskin, tuota varmaan tarkoititkin?
häläppääjä
20.08.2008 18:22:55
Jeps ja pystyy illan vetämään, vaikka oiskin vähän huonompikin ilta, eli rutiinilla vaikka vit...taiskin, tuota varmaan tarkoititkin?

Tuohan on tosi tärkiää.Ei itellä ainakaan oo joka keikalla mieli mettä keittäny mutta ei oo pystyny laittaan irti poikki.Hommat pyritään hoitaan kunnolla vaikka kuin ahistas.
marpula
20.08.2008 18:25:07
ammattilaisten taso on ihan joka alalla yhtä kirjava kuin musiikissakin.

Juu, olen periaatteessa samaa mieltä. Joillakin aloilla pitää olla kuitenkin saavutettuna todistettu pohjataso ennen kuin on ammattilainen. En halua olla kirjekurssilla pätevöityneen terkkarilääkärin tai lentokapteenin asiakkaana.

Oikean nuotin vieressä on hyvin tilaa; livemuusikon töppäykset häipyvät millisekunnissa taivaan tuuliin eivätkä aiheuta sillä tavalla vahinkoa kuin joidenkin muiden alojen "ammattilaisten" mokat.
Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse!
häläppääjä
20.08.2008 18:39:11
Juu, olen periaatteessa samaa mieltä. Joillakin aloilla pitää olla kuitenkin saavutettuna todistettu pohjataso ennen kuin on ammattilainen. En halua olla kirjekurssilla pätevöityneen terkkarilääkärin tai lentokapteenin asiakkaana.

Oikean nuotin vieressä on hyvin tilaa; livemuusikon töppäykset häipyvät millisekunnissa taivaan tuuliin eivätkä aiheuta sillä tavalla vahinkoa kuin joidenkin muiden alojen "ammattilaisten" mokat.

Taitaa soittajilla tulla pohjataso aika pian seleväksi kentällä.Ei meikäläinen oo ihimeempiä papereita saanu mistään musiikkiopistoista, mutta joskus ovat matkaan kysyneet nämä isot pojat.Puskaradio kertoo sitte voiko sen ja sen kans vetää vai intte.

Joo, ei kyllä kirijekurssi hampilääkäri porraa ainakkaan minun hampahia..
Cliffies
20.08.2008 18:49:57 (muokattu 20.08.2008 18:50:36)

Juuri näin. Tuskin ketään kiinnostaa kuulla selittelyitä jos ei homma luista jos on luvannut että homman pystyy hoitamaan. Ala kuin ala.

Ai niin, poikkeus sääntöön,tapahtui tosielämässä timpurin vähän huonompana päivänä:" Toi seinähän on vino!" "Siinä on kaato..."
Mmmmm, unexplained bacon...
Qsine
21.08.2008 13:12:47

Piilojazzarillinen väärien nuottien etsintä jatkuu:

* Viimeinen tukkilainen, b-osan loppu, jossa muistaakseni lauletaan "Ja minä harmaannuin". Vitosasteessa ollaan, mutta onkin molli (c-mollissa gm)! Ja terssihän on sen mukainen, eli Bb, EI H/B.

Näyttää vahvasti siltä, ettei porukka kerta kaikkiaan pysty välttämään kaikkien ketjujen lipeämistä Ammattilaiset vastaan Harrastajat -jauhannaksi. Tämän otsakkeen puitteissa sen tavallaan ymmärtää, mutta eikö tuon keltaisen puheenaiheen nyt voisi jotenkin panna nippuun, vaikkapa haloilla tahi merimiespainilla jos ei muuten.
"Ensi kuun alussa minä lähden Puolaan, ja jään sinne, siksi aikaa kun asiat sitä vaativat".
EP
21.08.2008 13:21:01
..Näyttää vahvasti siltä, ettei porukka kerta kaikkiaan pysty välttämään kaikkien ketjujen lipeämistä Ammattilaiset vastaan Harrastajat -jauhannaksi. Tämän otsakkeen puitteissa sen tavallaan ymmärtää, mutta eikö tuon keltaisen puheenaiheen nyt voisi jotenkin panna nippuun, vaikkapa haloilla tahi merimiespainilla jos ei muuten.

Jeps!

Kell`onni on, se onnen kätkeköön,
kell` aarre on , se aarteen peittäköön,
ja olkoon onnellinen onnestaan
ja rikas riemustansa yksin vaan.

Ei onni kärsi katseit' ihmisten.
Kell` onni on, se käyköön korpehen
ja eläköön hiljaa, hiljaa vaan
ja hiljaa iloitkohon onnestaan.

(Eino Leino)
Fuzzy Boner
24.08.2008 11:57:14 (muokattu 24.08.2008 11:57:40)
Mä ainakin harrastan mun ammattia ja suhtaudun ammattiini junnumaisen amatöörimäisellä höntyilyllä.
baron
24.08.2008 12:11:38

Mä taas harrastelen tätä soittamista kuolemanvakavasti, täysillä ja tosissaan:-)
EP
24.08.2008 12:54:41
Mä taas noita kahta edellistä vuoronperään ja aina kun muilla on (amatöörimäisen) hauskaa heittäydyn vakavaksi, "naama norsun vitulla ja kyrpä ohtasa" :D
..ja toiisin päin myös, sarkasmia ja vittuiluhuumori rules! HOHO!
Qsine
07.10.2008 19:14:33

Ketjusta on tähän saakka puuttunut vielä:

* "Toiset meistä" -kappaleen laulun aloittaminen. Valehtelematta: olen kuullut useammin ekan sävelen menevän perseelleen tai hyminäglissandoksi kuin precís kohdalleen.

Tähän liittyy myös monasti vahingoniloa: kyseinen kohta paljastaa useimmiten ihan vaan sen, onko jaksettuehdittyviitsitty treenata vai ei.
"Ensi kuun alussa minä lähden Puolaan, ja jään sinne, siksi aikaa kun asiat sitä vaativat".
KoskPaavo
07.10.2008 19:40:26 (muokattu 07.10.2008 19:43:20)
Hyvä huomio edellisessä, samoin olen ollut bändissä jossa kys. kappaleen viimeinen ääni menee perseelleen.
Samoin "Tulipunaruusut" - humpan b- osassa ei " viitsitä sitä oktaavia laulaa. " Heijaa RUUsut tulipunaiset"
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
EP
07.10.2008 19:43:53
Ketjusta on tähän saakka puuttunut vielä:

* "Toiset meistä" -kappaleen laulun aloittaminen. Valehtelematta: olen kuullut useammin ekan sävelen menevän perseelleen tai hyminäglissandoksi kuin precís kohdalleen..

Jep, eikös tuossa ole vasta toinen sävel se sointuun kuuluva ja eka on kokosävelaskelen ylempänä, muistaakseni :)
Varmaan on erilaisia tapoja "löytää" tuo eka kohdalleen ja toisilta se tulee ihan luonnostaan.
Hieno biisi ..erittäin hieno ..MAHTAVA!
EP
07.10.2008 20:29:58
Kyllähän nyt 11 sointuun kuuluu!

MOT :) ..mun nuotissa on m7 -sointu siinä ..mutta sithän siitä kyllä tulee m7 +11, kun se laulu alkaa!
KoskPaavo
07.10.2008 22:13:17
MOT :) ..mun nuotissa on m7 -sointu siinä ..mutta sithän siitä kyllä tulee m7 +11, kun se laulu alkaa!

Eihän se ole +11 vaan 11.
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
EP
07.10.2008 22:17:31
Eihän se ole +11 vaan 11.

Joo, eikä se ees oo 11 koska se lauluhan pitäis olla sit oktaavi ylempää!
Lennu
07.10.2008 22:29:53

No voi saatana! Mä en laula enää ollenkaan.
Isojussi on se puu, se iso puu.
Tankero
07.10.2008 22:53:05 (muokattu 07.10.2008 22:55:47)
Virhe
Humppajyrä
baron
07.10.2008 23:59:02

Et oo ikinä kuullut soinnun käännöksistä etkä voicingeista?
Et varmaan tiedä edes mitä ne tarkoittaa?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)