rausku_93 06.10.2008 16:18:03 | |
---|
Näistä nyt on varmaan monia topickeja tehty, mut kyl tää sekaan mahtuu.. (: Mul on siis tommonen Bentonin thomannilta hankittu (olikohan toisiks halvin) basso. Ja ois tarkotus vähän muokata sitä.. se on lyhytskaalanen, mitä on vitusti parempi soittaa. Katoin thomannilta noita bassomikkejä, halvimmat noin 50 euroo.. Se on vähän kallista.. Mistä saisin halvemmalla, kuitenkin paremmat mikit, mitä noi vakiot on? Ja sit toi maalaus, mimmonen maali pitää vetää päälle? lakkaa? |
Visakoivu 06.10.2008 17:14:58 | |
---|
Näistä nyt on varmaan monia topickeja tehty, mut kyl tää sekaan mahtuu.. (: Mul on siis tommonen Bentonin thomannilta hankittu (olikohan toisiks halvin) basso. Ja ois tarkotus vähän muokata sitä.. se on lyhytskaalanen, mitä on vitusti parempi soittaa. Katoin thomannilta noita bassomikkejä, halvimmat noin 50 euroo.. Se on vähän kallista.. Mistä saisin halvemmalla, kuitenkin paremmat mikit, mitä noi vakiot on? Ja sit toi maalaus, mimmonen maali pitää vetää päälle? lakkaa? Veikkaan, että vaikka vaihtaisit viisikertaa kalliimat mikit kuin mitä basson arvo on, niin soundi ei juuri parane. Ja mitä tarkoitat tuolla maaluksella? Hiotun lankun maalaamista? Pelkkää lakkausta? Vanhan maalin päälle maalausta? Mistä minä tiedän kuka tässä nyt on sitten oikeassa. |
pekezu 06.10.2008 17:46:58 | |
---|
Veikkaan, että vaikka vaihtaisit viisikertaa kalliimat mikit kuin mitä basson arvo on, niin soundi ei juuri parane. Ja mitä tarkoitat tuolla maaluksella? Hiotun lankun maalaamista? Pelkkää lakkausta? Vanhan maalin päälle maalausta? Itse olen vähän samoilla linjoilla, kitaristit autuaaksi tekevä mikkirumba ei toimi bassokamoissa lähellekään samassa suhteessa. Kannattaa ennemmin säästää uuteen bassoon nekin rahat, menee varmasti parempaan talteen siten. "Ei mielipiteit välttämättä tarvii perustella, riittää kun on vaan jotain mieltä!!!1!" -Tuntematon teini IRC-Galleriasta |
TommiW. 06.10.2008 21:07:42 | |
---|
50€ on törkeän halpa hinta mikeistä. Sen halvemmalla saat ehkä jotkut kälyset mikit käytettynä, jotka tietty voisit käämiä itse uudestaan ja joko parantaa tai huonontaa mikkien soundia. Oikeasti, sun ruiskus saundi ei muutu yhtään minnekään tai tee maailmaa paremmaksi paikaksi vaikka vaihtaisit ne mikit. Treenaa tolla bassolla ja laita rahaa säästöön, pääset helpommalla ja varmemmin toivottuun lopputulokseen. "Runojen selittäminen kannattaa. Se on kuin puhuisi sorakumpareelle, että siirrypäs siitä vähän hätäisesti infrastruktuurin käyttöön." -A.W. Yrjänä |
Seba 06.10.2008 22:31:36 | |
---|
50 kympillä saa hyviä teslan mikkisettejä kimppatilauksissa.. |
rausku_93 07.10.2008 10:11:45 | |
---|
Vai ei kannata mikkejä vaihtaa... ei sit.. siis tota bodyn maalausta aattelin.. Se body on hyväs kunnos, on siin muutama naarmu, mut aattelin maalata mattamustaks. ja sit noi kielet. kannattaako ostaa ne hiotut thomastickit, mitä kaikki kehuu? |
JudeJude 07.10.2008 11:31:16 | |
---|
ja sit noi kielet. kannattaako ostaa ne hiotut thomastickit, mitä kaikki kehuu? Jos et ole aiemmin soittanut flateilla, niin kokeile ensin jollain halvemmilla. Voi olla että et tykkää ollenkaan ja sitten harmittaa kun rahaa meni. Riippuu myös kamasta jota aiot bassollasi soittaa. Mulla on nykyään presarissakin flatit mutta räminärokki jääkin vähemmälle. Tossa aiemmin oli hyvä kommentti, että vaikka kuinka tuunaisit tuota bassoa niin ei se ehkä siitä olennaisesti muutu kuitenkaan. -jude Jude? Jutska, juttu... |
leksi-B 07.10.2008 18:26:23 | |
---|
"Vanitas Vanitatum" "Soita äläkä inise!"-Minä |
MPU 07.10.2008 19:09:59 | |
---|
Voisi olla hyvä miettiä, mitä tuolla tuunauksella haet. Ulkonäköä, soundia... Sen pohjalta sitten vaan tuunaamaan. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
Corruption, war and pain is god. |
L.Ruoska 07.10.2008 20:22:25 | |
---|
Yhdynpä yleiseen mielipiteeseen, eli säästä rahasi, myy halpis pois ja osta joku kalliimpi. Menee aikaa ja rahaa ja ennenpitkää huomaat että eipä siitä hyvä tullut kuitenkaan, kun lähtee tuohon viritysbisnekseen. Ite tunailin joskus jotain GSR200:sta, hauskaahan se oli kun vaihtelin virityskoneistot ja numiskat mustiksi ja laitoin straplockit, mutta oikeasti...kandeeko laittaa 50€ edestä sälää 180€ bassoon? Now likely, kun kolmella huntilla sais oikeasti paljon paljon paremman soittimen. (Köhköh, mulla olis tuolla erinomainen japsi aktiivibasso kaupan... ;-) Myynnissä pari Ibanez SR800-bassoa, tsekkaa mun Tori-ilmoitukset. |
BassLass 08.10.2008 21:32:34 | |
---|
50 kympillä saa hyviä teslan mikkisettejä kimppatilauksissa.. Tällä saa muuten jo ihan hyvän bassonki. |
Seba 09.10.2008 19:44:05 (muokattu 09.10.2008 19:48:47) | |
---|
Tällä saa muuten jo ihan hyvän bassonki. Mistä? Mulle heti yks hyvä basso 50:llä Vai tarkoititko juuri huomaamaani kirjoitusvirhettä 50 kymppiä :) http://i2.photobucket.com/albums/y48/Sebarator/Rantis/IMG_0266.jpg Siinä tuunailtu vanhan liiton gsr 200 teslan mikeillä ja tomastikin flateilla. Sitäpaitsi noi tomastikin on halpoja ku saippua. Ja pirun hyviä miummielest jos tahtoo kevytsoittoisia flatteja. |
mr.bungle 09.10.2008 19:45:30 | |
---|
Pistin just kromisen pääkallopotikannupin bassoon. Saundi parani heti iha pirusti! bassolla hanuriin |
BassLass 09.10.2008 20:35:50 | |
---|
Vai tarkoititko juuri huomaamaani kirjoitusvirhettä 50 kymppiä :) Tämän olin huomaavinani :) |
ossip 09.10.2008 21:44:43 | |
---|
Onhan tuota tuunailua tullut harrastettua tommoseen johonki ritsaan, ihan hauskaa hommaa: http://s142.photobucket.com/albums/ … ction=view¤t=PICT0036.jpg Kuka muuten arvaa, mikä basso tuo alunperin on ollut? Eli seuraavasti oon tuota työstäny: - Bodyn ja lavan muotoilu. - Body maalattu. - Alumiinilevystä itse tehty pleksi. - Nauhat hiottu pois ja otelauta lakattu. Mitään varsinaisia osia en tuohon lähteny vaihtamaan, ei ne sitä saundia kuitenkaan juurikaan paranna. Ihan veikeän näkönen tosta tuli, kerää ainaki huomiota :) ja saundikin itse asiassa ihan kelvollinen, kyllä tuolla kehtaa vedellä jos joskus nauhatonta tarvitsen. |
Seba 09.10.2008 21:50:25 | |
---|
Taitaa olla jostain presarikopsusta lähdetty? |
mr.bungle 09.10.2008 22:33:37 | |
---|
Pistin just kromisen pääkallopotikannupin bassoon. Saundi parani heti iha pirusti! No, listataan nyt kaikki modaukset. Vihaan sanaa tuunaus, ja autojen "tuunauksia" ja ihmisiä jotka "tuunaavat" autoja, mutta kuitenkin: 1977 Presari -Seymour Duncan P-J mikitys. Vintage P-mikki ja hot J-mikki. Näiden johdosta myös ylimääräinen volapotikka. -Badass II talla -Push-pull sarjaan-rinnan kytkin tallamikille -Krominen pääkallopotikannuppi tonepotikalle. haha lol. tulossa: -Push-pull sarjaan-rinnan kytkin kaulamikille -Särö/fuzz. Sisäänrakennettuna. Ja sille push-pull-kytkin (siihen pääkallopotikkaan tietty). Fuzz-piiri löytyy jo, mut aattelin tesmata viä josko Bad Monkeyn sisukset mahtuis tuonne aktiivielektroniikalle joskus jyrsittyyn koloon. -D-tuner -Joku kätevä hihnalukkotsydeemi -Jos jakki menee rikki joskus, niin neutrikin lukittuva jakki ( http://www.kiviniitty.fi/kuva/jakki(iso).jpg) Mä en oo ite suolestanu yhtään alkuperäisosaa, että puristit menkää kotiinne. bassolla hanuriin |
ossip 09.10.2008 22:39:29 | |
---|
|
JussiKoo 10.10.2008 08:32:51 | |
---|
Siinä tuunailtu vanhan liiton gsr 200 teslan mikeillä ja tomastikin flateilla. Hienot raidat. Jenkkiautomiehenä me like! |