![]() 03.10.2008 11:37:39 | |
---|---|
Eli onko tehty joku Lp:n ja telen hybridi josta puuttuu telen twangi ja lespan sustaini... Tämmöisen vaikutelman ainakin minä sain sillon kun kaverin tälläistä testailin. Matka taittuu, kilometrit haihtuu, maisemat vaihtuu | |
![]() 03.10.2008 12:16:02 | |
Eli onko tehty joku Lp:n ja telen hybridi josta puuttuu telen twangi ja lespan sustaini... Jotain sellaistahan se on, siinä mitä minä testasin oli myös nauhat huonosti, kielet särisivät joillain nauhoilla. Kannattaa testata 72 Thinline Teleä, tai sitten 72 Deluxea, napakampaa soundia lähtee niistä. | |
![]() 03.10.2008 13:41:51 | |
Fender Special Edition Custom Telecaster FMT Ihastuin kovasti silloin kun niissä oli vielä Fenderin omat mikit. Soitin oli hyvin laadukkaan oloinen, mikeissä hyvät soundit myös puolitettuina, ja istui käteen hyvin. Ja oli kaunis. Kun myöhemmin testasin kaverillani myöhemmän vuosimallin FMT:tä (Duncan Designed vai miten se oli), ei mikit olleet lainkaan yhtä passelit, eikä soitin tuntunut olevan kovin laadukkaista puista. Vähän sellasta Japan vs Indonesia -fiilistä jäi siitä erosta. Yhteenvetona, mun mielestä olis kannattanu ostaa monta vuotta sitten, ei enää. "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 | |
![]() 03.10.2008 14:03:22 (muokattu 03.10.2008 14:03:54) | |
FMT:issä tuli/tulee aidot Duncanit ('59 ja Pearly Gates) mukana sen jälkeen, kun luopuivat tosiaan Fenderin omista mikeistä. Mun mielestä kitara oli soundillisesti varsin hyvä, myin pois vain GASin ja omaan käteen ei-niin-sopivan kaulan takia. "These songs are long... and there are fast parts... so that automatically means that they're good!" | |
![]() 03.10.2008 15:42:57 | |
tuo on muuten jännä että teleä pidetään sen twängin takia jotenkin lyhyempään soivana, järjestään ihan absoluuttista akustista ääntä pisimpään tuottaneet kitarat on mun testeissä ollu kyllä telejä. aina, hintaluokasta riippumatta. olipa aika epäselvästi sanottu... "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen | |
![]() 04.10.2008 21:56:56 (muokattu 04.10.2008 21:58:15) | |
Tilasin tiistaina illalla myöhään ton HK:n telen. Samana iltana sain vielä kuittauksen ja laskun. Laskun maksoin seuraavana aamuna ja kitara oli laitettu myyjän osalta matkahuollon kyytiin samana iltapäivänä. Paketin hain matkahuollosta tänä aamuna. Joku vois sanoa, että nopeaa ja loistavaa palvelua. Sähköpostitiedusteluihinkin vastattiin todella ripeästi. Tästä iso plussa. Kitara itsessään on mitä on (selventävää, kyllä vain). Mitä 120 eurolla sitten odottaa saavansa? Viimeistelyjälki oli yllättävänkin hyvää, kaikenlaista pientä sanomista tietysti olis, jos haluais nipottaa, mutta mä taidan jättää väliin. Katotaan nyt mitä aika tuo tullessaan. Kotisoittoonhan toi itelle tuli ja muutenkin ajattelin pistää bodyn/kannen maalaukseen. Joku pirteä kesäväri pintaan ja katotaan sitten, jos kitara kestää, niin muutetaan väritys syksyllä masentavaksi mattamustaksi. Tällainen tuli laitettua, uutena ja vieläpä pari kymppiä tuonkin hinnan alle. Niinkuin täälläkin monesti tullut todettua, niin kyllähän nuo halpiskitaratkin on nykyään ihan soittimia siinä missä muutkin. Osat voi olla sekundaa ja viimeistelyssä sellaisia yksityiskohtia mitä ei merkkikitaroista varmaankaan löydä.. mutta niin, jossainhan se jopa satojen hintaeron on näyttävä. Telecasteri jo löytyy ennestäänkin, niin tuon ostin ihan vaan tuunattavaksi leluksi kun ulkonäkö ja väritys niin hiveli silmää. Epäpyhä telehän tuo on jo valmiiksi kun lavassa seisoo HK ja topload-talla, joten ajattelinkin ennakkoluulottomasti nävertää koloa humbuckerille ja viitseliäisyyden mukaan muutenkin tuota hevintää... "One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley) | |
![]() 05.10.2008 22:30:58 | |
Alkaa kohta kiinnostaa tämä CV-tele. Näyttää työnjälki olevan kohdallaan niitten muutamien kuvien perusteella mitä tällä hetkellä löytyy. http://www.musik-schmidt.de/images/ … r-Classic-Vibe-Telecaster-50s_3.jpg | |
![]() 05.10.2008 22:32:40 | |
Alkaa kohta kiinnostaa tämä CV-tele. Näyttää työnjälki olevan kohdallaan niitten muutamien kuvien perusteella mitä tällä hetkellä löytyy. http://www.musik-schmidt.de/images/ … r-Classic-Vibe-Telecaster-50s_3.jpg Joo, tosin tuossa kyllä näkyy että tuo pleksi on aika karu. Mutta muuten siisti. | |
![]() 05.10.2008 23:39:58 | |
Joo, tosin tuossa kyllä näkyy että tuo pleksi on aika karu. Mutta muuten siisti. Mitää tarkoitat karulla? Tuossa kuvassa on pleksin päällä on paskanen muovi, joka rumentaa kitaraa aikalailla. Kun muovin ottaa pois niin pleksi näyttää todella komialta. | |
![]() 05.10.2008 23:44:44 (muokattu 06.10.2008 00:00:08) | |
Mitää tarkoitat karulla? Tuossa kuvassa on pleksin päällä on paskanen muovi, joka rumentaa kitaraa aikalailla. Kun muovin ottaa pois niin pleksi näyttää todella komialta. No lähinnä tuollainen paksu yksikerrospleksi on aika karun näköinen reunaltaan, ei nyt kuvassa näytä välttämättä siltä, mutta oikeassa elämässäkin olen tuollaisen tavannut :) | |
![]() 06.10.2008 00:03:02 (muokattu 06.10.2008 01:17:08) | |
No lähinnä tuollainen paksu yksikerrospleksi on aika karun näköinen reunaltaan, ei nyt kuvassa näytä välttämättä siltä, mutta oikeassa elämässäkin olen tuollaisen tavannut :) Musta yksikerrospleksihän tämmmöiseen Classic Viben tyyliseen perinneteleen kuuluukin, tosin ei ihan näin paksu. Ja onhan huomattavasti kalliimmissakin kitaroissa paksuja yksikerrospleksejä, esim. LP Specialit. Kympillä tai kahdella saa sitten nätimmän plekrasuojan tilalle jos haluaa. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - | |
![]() 06.10.2008 22:46:36 | |
No niin. Viisi viikkoa sain viivyteltyä. Tompan tilauksen peruutin, kun meinasi kestää pitempään. Tänään lähti sitten vyörymään Classic Vibe Tele heti about kaksi tuntia tilauksen jälkeen. Saitte siis ylipuhuttua... ;) "When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" | |
![]() 07.10.2008 01:02:08 | |
Jotenkin musta rupee tuntuun et noi hävii maailmasta kaikki CV:t ennenku sellasen raaskiin ostaa...on noita roippeita taas kertyny niin paljon ettei tila eikä rahat riitä... ''Guitar is easy. All you need is six strings, five fingers and one asshole.'' -Keith Richards | |
![]() 07.10.2008 18:33:34 | |
Kävin vihdoin testaamassa Classic Vibejä, F Espoo kantaa hyllyssä kaikkia malleja. Mä en CV Telestä löytänyt ihan odottamaani klangia. Oma nyttemmin isomman rempan alla oleva MIM Tele '94 tuntui kovasti rouheemmalta. CV Telen kaulamikki vaikutti myös vähän tumpulta. Squier Vintage Modified Tele Thinline tuntui mun käteen ja korvaan roimasti upeemmalta. Mutta noi CV Stratot sen sijaan oli kyllä todella upeaa herkkua. Ei ole Tokain olemassaololle enää mitään syytä. Vaahteraotelautainen 50's Strat resonoi niin kauniisti ja herkästi että oksat pois. 60's Strat oli myös aivan erinomainen. Siinä ohimennen kokeilin monia muita Fender Stratoja hintaluokassa 800€-1700€, mutta olisin kyllä valinnut itselleni CV:n. Päätin että voitan lotossa ja ostan itselleni kasan Squiereita. "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 | |
![]() 07.10.2008 18:59:45 | |
Kävin vihdoin testaamassa Classic Vibejä, F Espoo kantaa hyllyssä kaikkia malleja. Mä en CV Telestä löytänyt ihan odottamaani klangia. Oma nyttemmin isomman rempan alla oleva MIM Tele '94 tuntui kovasti rouheemmalta. CV Telen kaulamikki vaikutti myös vähän tumpulta. Squier Vintage Modified Tele Thinline tuntui mun käteen ja korvaan roimasti upeemmalta. Mutta noi CV Stratot sen sijaan oli kyllä todella upeaa herkkua. Ei ole Tokain olemassaololle enää mitään syytä. Vaahteraotelautainen 50's Strat resonoi niin kauniisti ja herkästi että oksat pois. 60's Strat oli myös aivan erinomainen. Siinä ohimennen kokeilin monia muita Fender Stratoja hintaluokassa 800€-1700€, mutta olisin kyllä valinnut itselleni CV:n. Päätin että voitan lotossa ja ostan itselleni kasan Squiereita. Hyvä kuulla vähän kriittisempääkin mielipidettä CV Telestä. Omasta mielestä on hyvä peli, mutta ei pääse oikeuksiinsa ohuilla (alle 0.11-0.49 -kielillä. Saattaa olla että kaikkein kevyimmät yksilöt heräävät ohuemmillakin. Toinen juttu on alkuperäiset kevyet uritetut tallapalat, jotka syövät ehkäpä sen viimeisen iskun. Mikkien korkeuden suhteen tuntuu olevan myös aika tarkka, pakasta vedettynä kaulamikki oli sen verrran pohjassa, ettei dynamiikkaa tuntunut löytyvät. Taas jos ovat vähänkään liian lähellä kielien alkaa sustain vähetä aika rajusti (verrattuna muihin omiin single-mikkisiin joita olen säätänyt). Oikeastaan vasta eilen löysin omasta sen optimikorkeuden, jolloin etumikistä löytyy sopivasti voimaa ja sävyjä, ja takamikistä kirkasta purevuutta. Samperi kun nyt ei ole rahaa, eikä tilaa CV-stratolle, tuntuvat olevan todellisia tulevia halpisklassikoita. Parempi että en käy edes kokeilemassa;) - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - | |
![]() 07.10.2008 23:07:13 | |
Omasta mielestä on hyvä peli, mutta ei pääse oikeuksiinsa ohuilla (alle 0.11-0.49 -kielillä. Totta, saattaa olla että omalla paksuudellakin (10-46) se olisi soinut jo paljon rikkaammin. Tallapaloilla on tietysti myös roima vaikutus. Mikkien korkeuden suhteen tuntuu olevan myös aika tarkka Erittäin hyvä pointti. Sekin kävi kyllä kokeillessa lyhyesti mielessä, että jos tämä oma kitara olisi niin ensimmäisenä kokeilisin nostaa mikkiä lähemmäs kieliä. Todella hyvä että tulit ottaneeksi nuo asiat esille, tais jäädä vähän tarpeettomankin synkäksi tuo pika-arvio. Mun Teleily on toki todella vähäistä, saattaahan siinä olla piirteitä jotka on Telepuristien kovastikin ihailemia. Haluan painottaa, että se ei vain omiin tunteisiini vedonnut samalla tavalla mitä monien muiden tunteisiin on vedonnut. Stratot tosin vetosivat... Taidan mennä taas huomenna näpräämään. Samperi kun nyt ei ole rahaa, eikä tilaa CV-stratolle, tuntuvat olevan todellisia tulevia halpisklassikoita. Parempi että en käy edes kokeilemassa;) Oikeesti, älä käy. Missään nimessä. Vaara voi olla aika suuri. "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 | |
![]() 08.10.2008 10:42:36 (muokattu 08.10.2008 10:43:29) | |
Tässä on hyvät lähtökohdat erityyppisten Telemikkien korkeuksille suhteessa kieliin: "Set too high, pickups can cause myriad inexplicable phenomena. Depress all the strings at the last fret. Using a 6" (150 mm) ruler, measure the distance from the bottom of the first and sixth strings to the top of the pole piece. A good rule of thumb is that the distance should be greatest at the sixth-string neck pickup position, and closest at the first-string bridge pickup position. Follow the measurement guidelines in the chart below as starting points. The distance will vary according to the amount of magnetic pull from the pickup. Bass Side Treble Side Texas Specials 8/64" (3.6 mm) 6/64" (2.4 mm) Vintage style 6/64" (2.4 mm) 5/64" (2 mm) Noiseless Series 8/64" (3.6 mm) 6/64" (2.4 mm) Standard Single-Coil 5/64" (2 mm) 4/64" (1.6 mm) Humbuckers_ 4/64" (1.6 mm) 4/64" (1.6 mm) Lace Sensors As close as desired (allowing for string vibration)" http://www.fender.com/support/telecaster.php Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. | |
![]() 09.10.2008 06:10:28 (muokattu 09.10.2008 06:37:40) | |
Tässä on hyvät lähtökohdat erityyppisten Telemikkien korkeuksille suhteessa kieliin: http://www.fender.com/support/telecaster.php Onkos nuo CV Telen orkkismikit tässä suhteessa lähimpänä noita tuon taulukon vintageita, vaiko joitan modernimpaa mallia? Oman CV:n mikit näyttäisi toimivan parhaiten tuossa Texas Specialin ja Vintage:iden tehdassäätöjen välimaissa (Ala-E:3mm, ylä-e 2mm, tallam. vain aavistuksen lähempänä.). Kait nuo taulukon korkeudet on mitattu, kun painetaan kieli viimeistä nauhaa vasten? Mites muuten tuon Treble Bleed -capsin arvo, yleensä kait Teleen suositellaan .001:stä, mulla on laatikossa nyt vain .0022uf, meneekö pahasti metsään - äkkiähän tuo on kyllä kokeiltu. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - | |
![]() 09.10.2008 09:43:58 | |
Onkos nuo CV Telen orkkismikit tässä suhteessa lähimpänä noita tuon taulukon vintageita, vaiko joitan modernimpaa mallia? Oman CV:n mikit näyttäisi toimivan parhaiten tuossa Texas Specialin ja Vintage:iden tehdassäätöjen välimaissa (Ala-E:3mm, ylä-e 2mm, tallam. vain aavistuksen lähempänä.). Kait nuo taulukon korkeudet on mitattu, kun painetaan kieli viimeistä nauhaa vasten? Mites muuten tuon Treble Bleed -capsin arvo, yleensä kait Teleen suositellaan .001:stä, mulla on laatikossa nyt vain .0022uf, meneekö pahasti metsään - äkkiähän tuo on kyllä kokeiltu. CV:n mikit ovat vähän kuumempia kuin perinteiset vintagemikit, ainakin tallamikki (siksi se onkin vähän tukkoisen kuuloinen). Aika lähelle kieliä ne silti kannattaa nostaa. Toi treblebleedi on ihan testattavissa, mä tykkään tuosta nollanollaykkösestä, ei ole niin raju. Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. | |
![]() 09.10.2008 10:12:14 | |
Harmi että markkinoilla on niin vähän "Thinline" Telejä, jotka olisivat ilman F-aukkoja. Itse ajattelin teetättää soitinrakentajalla Thinline/Chambered Telen ilman F-aukkoa. Pitäis vain päättää kitaran lopullinen väri, niin saisi suunnitelman printattua rakentajalle ja päästäisiin hinnasta/valmistusajasta/yms. höpöttelemään. Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)