Aihe: Peavey Cirrus mielessä.. fiilistelyä! 1 | |
---|---|
![]() 05.10.2008 21:56:13 | |
Moi taas! Tulee taas vaihteeksi pian tilaisuus visitoida tuolla uuden mantereen puolella ja mua todella, todella polttelis hommata joku ns. "boutique" soitin. Peavey Cirrus olis kiikarissa siis. Kertokaas nyt siis ihmiset omia kokemuksianne Cirruksista? T-Kaupastahan saa niitä BXP-malleja, mutta itse havittelen (käytettynä tietysti) ihan semmosta Peavey USA Custom Shopin "aikuisten" soitinta =) Bubinga tai walnut top, nam nam..hyvännäköisiä pelejähän nuo on! Ja aikamoisia puuyhdistelmiä, joka soittimesta löytyy bubingaa, pähkinää, wengeä, mahonkia jne jne. Mulla on nyt ollut melkeen nelisen vuotta parikin Ibanezin SR800:sta ja täytyy sanoa ettenpä vois tyytyväisempi olla, erinomainen soitettavuus. Joka tapauksessa polte hommata jotain uutta on kova ja eikai sitä riskejä ottamatta mitään voi saadakaan =) Pistän Ibanezit myyntiin ja rahoitan sillä tuollasen Cirruksen. Aikamoinen leap of faith, kun edelliset kokemukset Cirruksesta on parin minuutin soittelu joskus viitisen vuotta sitten jolloin tietysti mulla ei ollut kauheasti ymmärrystä tai taitoa arvioida bassojen paremmuuksia. Soittaako tai onko teistä kukaan soittanut Cirruksella? Minkäslaisia huomioita on ajan myötä tullut näistä soittimista? Esim. Talkbass.comin puolella monet sanovat etteivät meinaa koskaan omastaa luopua ja näitä ylistetään paljon. Osaako täällä kukaan verrata esim. noihin Ibanezin japseihin näitä Peaveyn jenkki-Cirruksia? Mua lähinnä pelottaa se että olen niin totaalisen tottunut Ibanezin kapeaan SR4-kaulaan että mikään sitä kapulampi saattaisi tuntua aikamoiselta pölkyltä käpälässä..olen muutaman kerran testaillut jenkki-Presareita ja vaikka olis miten upea soundi niin ei se kyllä käy mun kouraan ollenkaan. Entäs Cirrusten soundi? Peavey ite mainostaa niitä VFL-mikkejä lähestulkoon hifin uutena tulemisena tjsp..onko se soundi sitten niin erityinen tai läpitunkeva? Soittelen bändini kanssa jonkinlaista chillin, grooven ja droppimetallin välimuotoa vähän biisistä riippuen. Keskiäänet on mulle jokseenkin mieleisiä, se ihan alin MMMFF vaan blokkaa kaiken muun ja tappaa bändin soundin. Kertokaas kaikkea mitä Cirruksista voitte, BXP-malleistakin saa puhua..niissä on kai samat mikit mutta vähemmän jalopuita anyway. Haluan vain vähän fiilistellä tätä tulevaa hankitaani kun olen jo melkein 100% ylipuhunut itseni ostamaan tuollasen Cirruksen =) Myynnissä pari Ibanez SR800-bassoa, tsekkaa mun Tori-ilmoitukset. | |
![]() 06.10.2008 11:04:39 | |
Olen omistanut Cirrus 5 Bubingan aika lailla tasan kaksi vuotta. Basson omistajaksi päädyin sattumalta, Sulo Vilen:in tyyliin, kun halvalla sain. Varsinkin kuin kokeilin peliä, sopi käteen heti. Itsea aluksi epäilytti 35" skaala, mutta turha luulo. Basso on erittäin kevyt soittoinen ja sen tähden pidemmät etäisyydet eivät haittaa. Tottumiskysymys loppupeleissä. Kaula ei ole siroimmasta päästä, mutta tosin Ibanez:ien ohuet kaulat eivät ole minua varten. Meikällä oli 3-4 vuotta takaperin Ibanez SR915 ja siihen verrattuna Cirrus on soitoltaan paljon huomaattomampi ja keveämpi. Cirruksesta löytyy tietty ominaissoundi, joka korostuu/muodostuu kaulamikistä. Sitä voisi kuvailla honottavaksi korinaksi. Tallamikki soundi on sitten ihan peruskauraa. Mielestäni soundivalikoima ei ole niin monipuolinen kuin voisi olettaa. Kaikilla settingeilla soundi pohjimmiltaan kuulostaa samalta. Kun kysymyksessä on humpparit ja aktiiviset sellaiset, perussaundi on räyhäkäs ja epäselvempi kuin single coil:illa. Basson equ toimii mielestäni hyvin, vaikka ruuvailee potikoita ääriasentoihin, niin soundi on silloinkin siedettävä. Itse pidän mikkibalanssin aika lailla puolivälissä tai vähän kaulan puolella ja korostan yläpäätä. Soudaavuus tietenkin riippuu tatsista, kama settingeistä jne. Itse vetelen plektralla pääsääntöisesti. Miinus sähköistä tulee patterin kulutukselle, noin parin kuukauden vaihtoväli. Loppuvat paristot huomaa ehkä paria biisiä ennen loppumista treenisolosuhteissa. Meikä on ainaikin tykästynyt laitteeseen täysin. Helppo soittaa, hyvä tatsi, mieluinen saundi, näyttävän näköinen. Ei ole vielä tullut vastaan mieluisempaa bassoa. www.dotma.net
www.myspace.com/dotma | |
![]() 06.10.2008 15:54:12 | |
Miinus sähköistä tulee patterin kulutukselle, noin parin kuukauden vaihtoväli. Loppuvat paristot huomaa ehkä paria biisiä ennen loppumista treenisolosuhteissa. Meikä on ainaikin tykästynyt laitteeseen täysin. Helppo soittaa, hyvä tatsi, mieluinen saundi, näyttävän näköinen. Ei ole vielä tullut vastaan mieluisempaa bassoa. Mukava kuulla että oot tykänny. Toi SR915 on pitkälti sama beissi kun SR800 (paitsi tietysti 5-kielinen) ja kun plekulla vedellään niin voisin kuvitella että sopii sillon mullekin toi Cirrus. Siinähän on 18V elektroniikka mun ymmärtääkseni, eli se imee kaksi paristoa tai tuplavauhtia mehut yhdestä paristosta (en tiedä voiko noin päin tehdä). Mulla oli joskus ESP LTD C-304 joka oli 35" eikä se mua mitenkään haitannut, en itseasiassa ole tainnut koskaan huomata mitään dramaattista eroa 34" ja 35" skaaloissa. Ei se kuitenkaan ole niinkun vaikka tavallisen sähkiksen ja baritonikitaran ero, baritonithan on melkein bassoja kitaran kielillä.. Myynnissä pari Ibanez SR800-bassoa, tsekkaa mun Tori-ilmoitukset. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)