Aihe: Rocktron VoodoValve
1 2
Olli S.
13.02.2004 23:30:10

ónkos kallis verme?
rupesi kiinnostamaan aika törkeästi..

Thomannilla näyttäisi olevan 888. Suomen hinnoista en tiedä.
Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa.
skebajaba
13.02.2004 23:31:58
Thomannilla näyttäisi olevan 888. Suomen hinnoista en tiedä.

aika tyyris peli...ei varmaan käytettynä liiku vai ?
-My Ass, your face, what's the difference??!!- hieno lause paidasta.
-Q-
14.02.2004 10:49:18
Mun käsityksen mukaan niissä on vain joku piirin softapäivitysero. OnLine -versio pystyy ottamaan vastaan netistä ladattuja patcheja; tosin olen kuullut että ei-online -versio pystyisi ihan samalla tavalla. Efektit ja säädöt on käsittääkseni täysin samat molemmissa.
Esim. pelkässä Chameleonissa ja Chameleon On-Linessä onkin sitten jo muutakin eroa, kuten liitännät ja onlinestä puuttuu pre-eq (tilalla joitakin esiasetuksia).

Mä ihmettelin samaa asiaa kun olin ostamassa tuota kameleonttia. On-line versiohan on niinkuin face-lift malli, mutta huhujen mukaan jotenkin "huonompi". Jos nuo Wilon mainitsemat pitää paikkansa, niin nehän on aika merkittäviä eroja. En ole jaksanut perehtyä asiaan koskaan tarkemmin.
Mulla on siis alkuperäinen malli ja kyllä siihen uppoo netistä ladatut / tietokoneella muokatut patchit hyvin. Rocktronin sivuiltahan saa sen softan jolla voi soundeja muokata vaikka reaaliajassa tietokoneella. Helpottaa elämää.
Sivuilta löytyy myös manuaalit jotka vois valottaa asiaa.
www.Rocktron.com

Hintapyyntiä on näkynyt 300-500€. 500€ on aika kova raha pelkästä etusesta, mutta jos mukana kulkee _hyvä_ midilauta, niin ehkä hinta voi olla perusteltu.
rap1ds
14.02.2004 10:57:13 (muokattu 14.02.2004 10:57:47)
Hintapyyntiä on näkynyt 300-500€. 500€ on aika kova raha pelkästä etusesta, mutta jos mukana kulkee _hyvä_ midilauta, niin ehkä hinta voi olla perusteltu.

No eipä oo nykyään paha hinta ainakaan käytettynä. Omalla kitaraopettajallani on samainen vehje, jonka on hankkinut joskus vuonna nolla ja sano maksaneen siitä silloin jottain 10000 vanhaa rahaa (elikkä jottai 1500e).

EdIt: lainaukset lainauksen näköseks
Viina voi pitää ilman hauskaakin!
Leo80
14.02.2004 12:22:15
Lisätään ny oma panos tähänkin keskusteluun...
Siispä, itselläni on ollu toi Voodu 4-5 vuotta(siis se ei-online versio) ja ei voi kyllä valittaa. Puhtaat ja eri asteiset säröt aina ihan übermättöön saakka toimii pirun hyvin. Oma läjäni koostuu edellä mainitusta Rocktronista, VHT:n 2150 päättäristä ja Marsun kaapista, ja täytyy myöntää, että parempaa soundia en oo vielä saanu mistään. Eli suosittelen kaikkia laitteesta kiinnostuneita ainakin tutustumaan kyseiseen vermeeseen.
"Mutta kaikkihan erehtyvät joskus. Miksi lyijykynän päässä muuten olisi kumi?"
hjukke
14.02.2004 13:59:40 (muokattu 14.02.2004 14:01:38)

Mahtaakohan toimia miten jos käyttäisi tätä etusta ihan normaalin marsupinon kanssa, laittaisi eq:t ja muut neutraaleiksi nupista?
"- munakennot on huumorihommaa"
Turpa
14.02.2004 14:32:30 (muokattu 14.02.2004 14:34:19)
Mahtaakohan toimia miten jos käyttäisi tätä etusta ihan normaalin marsupinon kanssa, laittaisi eq:t ja muut neutraaleiksi nupista?

Jos sun vahvarissa on efektilenkki, niin pistät kitarasta piuhan vooduvalven inputtiin(yllätys) ja siitä outputista marsun efektilenkin returniin. Näin se ohittaa marsun etuasteen toimii ihan helvetin hyvin. Tällöin marsusta säädät enää pääteasteeseen vaikuttavia asetuksia, kuten master-volume ja presence, oletan. En oikein usko, että välttämättä kannattaa laittaa sitä kitaran ja marsun etuasteen väliin.
hjukke
14.02.2004 14:34:39

Aivan muuten. Eli näinhän marshallia käytetään päätteenä, mikä oli tarkoituskin.
Turpa
14.02.2004 14:52:02
Aivan muuten. Eli näinhän marshallia käytetään päätteenä, mikä oli tarkoituskin.

Jep. Mulla on Rocktronin Piranha, eli varmaan aika sama laite, mutta ilman efektejä ja voin kertoa, että löytyy aivan perkeleen hyvät soundit. Vooduvalvessa efektitkin vielä ovat käsittääkseni korkeatasoisia.
Leo80
14.02.2004 18:08:31
Mut eikö jos Marsua/mitä tahansa nuppia käytetään päättärinä edellä mainitulla tavalla, niin mitkään nupin säädöt eivät vaikuta. Tällä tarkoitan siis sitä, että volumenamiskan ruuvailulla ei ole vaikutusta lopputulokseen, koska nuppi on koko ajan "täysillä". Volume näin ollen säädettäisiin - tässä tapauksessa- Rocktronin output volumenapilla. Vai oonko ihan hukassa...igen?!?
"Mutta kaikkihan erehtyvät joskus. Miksi lyijykynän päässä muuten olisi kumi?"
Olli S.
14.02.2004 18:13:50

Mut eikö jos Marsua/mitä tahansa nuppia käytetään päättärinä edellä mainitulla tavalla, niin mitkään nupin säädöt eivät vaikuta. Tällä tarkoitan siis sitä, että volumenamiskan ruuvailulla ei ole vaikutusta lopputulokseen, koska nuppi on koko ajan "täysillä". Volume näin ollen säädettäisiin - tässä tapauksessa- Rocktronin output volumenapilla. Vai oonko ihan hukassa...igen?!?

Eikö se ole niin, että master volumella säädetään pääteastetta ja jos ei ole masteria, niin volume vaikuttaa pelkästään pääteasteeseen.
Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa.
hjukke
14.02.2004 18:25:24 (muokattu 14.02.2004 18:31:17)

Tämähän on itseasiassa paljon mahdollista, omassa Dsl:ssä on molemmille kanaville omat volumet, ja kanavathan ovat periaattessa etuasteen puolella, joten tässä tapauksessa vola varmaan säädettäisiin rocktronista, päätteen voimakkuuden ollessa "vakio".
Jormaz
14.02.2004 19:12:15
Ainakin ENGL Fireballissa volume ja presence käskyttää päätettä. Ajattelin tota Mesa 20/20:n kaveriksi, voisi kerralla yksinkertaistaa romppeiston. Olis aika kätevää kun kulkis kaikki paska 2U koossa.
Back to the 80's
Jormaz
14.02.2004 21:29:24
Uskomatonta mitä kuraa Rocktron on päästänyt sivuilleen demona tuosta etuasteesta: http://www.rocktron.com/products/vooduol.html

Hirveet rummut ja miksaus ihan päin bebatsua.
Back to the 80's
-Q-
15.02.2004 11:51:48
rap1ds:
..Omalla kitaraopettajallani on samainen vehje, jonka on hankkinut joskus vuonna nolla ja sano maksaneen siitä silloin jottain 10000 vanhaa rahaa (elikkä jottai 1500e).

Rocktronit on ollu ..vetin kalliita aikoinaan. Nykyään tekniikka on halventunut melkoisesti ja samoilla digi-markkinoilla kisaa lähes jokainen valmistaja.

Wilo:
..Samalla jätettiin pois erilliset XLR-ulostulot (kai alkuper. chameleonissa ne ovat?), varmaankin kustannussyistä.
Mutta kyllä mun mielestä alkuperäinen chameleon (eli sama kuin Taboo Artist) on yhä aivan helvetin kova laite. Ainoa häiritsevä puute on välillä vähän huonosti toimiva hush

Kyllä on XLR:t. Mun käsityksen mukaan Chameleon ja Voodu Valve on hyvin pitkälle sama värkki luukunottamatta jälkimmäisen putkilämmitykstä. Kovasti pidän laitteesta myös, vaikka se tweakkaaminen on kyllä aika hankalaa varsinkin ilman sitä tietokonetta. Helppoa ja monipuolista kun ei oikein saa samoihin kuoriin..
Toi Hushin häntien syöminen riippuu mun mielestä aika paljon soundin muista asetuksista. Toisissa preseteissä ääni kuuluu vaikka maailman tappiin ja toisinaan vähän kuolee kesken. Hush mulla on kuitenkin melkein samalla tasolla joka soundissa.

Jormaz:
Ajattelin tota Mesa 20/20:n kaveriksi, voisi kerralla yksinkertaistaa romppeiston. Olis aika kätevää kun kulkis kaikki paska 2U koossa.

Se on yksinkertainen setti, kun lopulta saa ne soundit mieleisekseen. Haaveilin samanlaisesta 2U paketista, mutta etsiessäni sopivaa räkkiä parikin myyjää kehoitti jättämään ilmarakoa päätteen yläpuolelle lämpöongelmien välttämiseksi. Samaa sanotaan joidenkin päätteiden manuaaleissa. Päädyin hankkimaan vielä räkkimallisen virittimen ja koko paketti matkustaa nyt 4U:n räkissä. Ei sekään vielä iso ole.
Jormaz
15.02.2004 12:14:15
Noh, jos ny ensin sais hankittua sen Voodu Valven niin vois alkaa murehtia muita seikkoja, ainakin myyntiin lähtee jonkin verran tavaraa. Ja kyllä mulla siihen räkkiin varmaan ainakin Sonic Maximizer päätyisi ja mitä kaikkea sitä vielä keksiikään. Sitten koko setti taas painaakin ihan pirusti ;)

Kyllähän se houkuttaa kun on 1U koossa etuaste, tärkeimmät efektit ja hush. Uutena halvimmillaan oon nähny jotain 840 euroa saksassa, pitää kattella tota ebay:takin.
Back to the 80's
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)