sami-s 05.10.2008 15:21:21 | |
---|
... Bassopuolella vahvistimilta kaivataan aina hönkää ja paljon, jolloin alle 100wattisilla "pikkuvahvareilla" ei tee juuri mitään. no kyllä minä pärjään paremmin ku hyvin omalla 100w putkimarsulla basson kaa. ja uskosin vähän alle 100w pärjää, mut sekin riippuu tilasta ja monesta muusta myös. |
sami-s 05.10.2008 15:21:55 (muokattu 05.10.2008 15:24:15) | |
---|
ehkä hieman offtopiccia ylempi teksti^^ . |
tauranen 05.10.2008 17:45:43 | |
---|
no kyllä minä pärjään paremmin ku hyvin omalla 100w putkimarsulla basson kaa. ja uskosin vähän alle 100w pärjää, mut sekin riippuu tilasta ja monesta muusta myös. Mulla oli 100w JCM bass yli kymmenen vuotta, ja oli mainoa peli, ainoastaan kaappi oli omaan soittotyyliin vähän huono, carlsbron 1x18. Mutta ehdottomasti hankin vielä tuollaisen 800 takaisin. Pari vuotta sitten ostin halfalla vuoden 1975 Carlsbro TC100 putkinupin ja nyt olen päässyt kaksi kertaa sillä soittamaan bänditreeneissä oma tekemän 4x10 kaapin kautta. Ekalla kerralla soundi ruvella ja botne tiessään ja mitään ei oikein kuulunut. Toisella kertaa löysin kuitenkin limitteri namiskan, jonka käänsi nollille niin silloin alkoi kamat puhua. Ekaa kertaa 23 vuoteen kuulin koko treenisession läpi oman soittoni ja soundi oli kaikkea mitä uskalsin toivoa, eikä volumea tarvinnut kääntää 3 isommalle. Jaa jos kuitenkin itse aiheeseen, niin huokealla saa kyllä vanhempia käytettyjä putkinuppeja, kannattaa ole ennakkoluuloton. Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja! |
Antti Takalo 05.10.2008 18:24:01 | |
---|
Jaa jos kuitenkin itse aiheeseen, niin huokealla saa kyllä vanhempia käytettyjä putkinuppeja, kannattaa ole ennakkoluuloton. Todellakin. Itse omistan Dynacordin Eminent II ja Univoxin 1051 molemmat sain erittäin huokeaan hintaan(alle 400 molemmat) enkä ole katunut hetkeäkään. Univox on siis 100W:n laitos ja Dyna muistaakseni noin 60W. Molemmilla kelpaa soitella. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #2;
Kadonneen Pröötin metsästäjä.
Riutta |
Todellakin. Itse omistan Dynacordin Eminent II ja Univoxin 1051 molemmat sain erittäin huokeaan hintaan(alle 400 molemmat) enkä ole katunut hetkeäkään. Univox on siis 100W:n laitos ja Dyna muistaakseni noin 60W. Molemmilla kelpaa soitella. Todennäkoisesti ovat pidempi ikäisiä kuin nykyiset uutena myytävät putkinupit. Toki vanhenteneita komponentteja tarvinnee vaihtaa, mutta ennemmin luotan tuohon vanhempaan tavaraan ilman prosessoreita ja integroituja piirejä, joita ei sitten enää pystytä korjaamaan edes ammattipajoissa. Mulla on takataskussa vielä Impactin 60w putkinuppi, jotain probleemaa toisen pääteaste putken kanssa, mutta tiedän sen todella hyväsoundiseksi bassovahvistimeksi. Tuon vahvistimen sain ilmaiseksi, mutta muutama satanen mennee että saa toiminta kuntoon. Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja! |
Antti Takalo 05.10.2008 18:40:51 (muokattu 05.10.2008 18:43:04) | |
---|
Todennäkoisesti ovat pidempi ikäisiä kuin nykyiset uutena myytävät putkinupit. Toki vanhenteneita komponentteja tarvinnee vaihtaa, mutta ennemmin luotan tuohon vanhempaan tavaraan ilman prosessoreita ja integroituja piirejä, joita ei sitten enää pystytä korjaamaan edes ammattipajoissa. Näin voisin olettaa, mutta en uskalla mennä vannomaan. Omat vahvaimet ovat 60-luvun loppupuolelta, ja ainakin Dyna on alkuperäisillä osilla tullut tähän päivään, ja luultavasti myös Univox. Dynan jouduin tänä vuonna laittamaan huoltoon ensimmäisen kerran. Tietysti on otettava huomioon, että ne maanantaina tehdyt kappaleet on hyvin todennäköisesti päätyneet verkonpainoksi jo vuosia sitten, joten nuo kierrossa olevat kappaleet ei anna ihan koko kuvaa. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #2;
Kadonneen Pröötin metsästäjä.
Riutta |
tauranen 05.10.2008 18:51:29 | |
---|
Näin voisin olettaa, mutta en uskalla mennä vannomaan. Omat vahvaimet ovat 60-luvun loppupuolelta, ja ainakin Dyna on alkuperäisillä osilla tullut tähän päivään, ja luultavasti myös Univox. Dynan jouduin tänä vuonna laittamaan huoltoon ensimmäisen kerran. Tietysti on otettava huomioon, että ne maanantaina tehdyt kappaleet on hyvin todennäköisesti päätyneet verkonpainoksi jo vuosia sitten, joten nuo kierrossa olevat kappaleet ei anna ihan koko kuvaa. Varmaan noinkin, mutta ovat nuo vanhemmat nupit tekniikaltaan ja rakenteeltaan yksinkertaisia ja lähes aina korjattavissa ja huollettavissa. Uusista en menis takuuseen. Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja! |
sami-s 05.10.2008 19:25:24 | |
---|
Mulla oli 100w JCM bass yli kymmenen vuotta, ja oli mainoa peli, ainoastaan kaappi oli omaan soittotyyliin vähän huono, carlsbron 1x18. Mutta ehdottomasti hankin vielä tuollaisen 800 takaisin. Itsellä on juuri tämä kyseinen jcm 800 bass series nuppi ja sen kaverina jcm800 bass 4*12- kaappi ja ääntä lähtee hyvin ja saundit on hyvät. ( Vaikkakin omistan 300e halppis basson) Todellakin sain tämän paketin edullisesti ja en koe tarvitsevani mitään 300w-400w putkinuppia josta pitäs maksaa n.2000e pelkästä nupista. |
tauranen 05.10.2008 21:23:24 | |
---|
Itsellä on juuri tämä kyseinen jcm 800 bass series nuppi ja sen kaverina jcm800 bass 4*12- kaappi ja ääntä lähtee hyvin ja saundit on hyvät. ( Vaikkakin omistan 300e halppis basson) Todellakin sain tämän paketin edullisesti ja en koe tarvitsevani mitään 300w-400w putkinuppia josta pitäs maksaa n.2000e pelkästä nupista. Kyllä kanssa omiin tarpeisiin tuntuu riittävän 100 putkiwattia paremmin kuin hyvin. Toisaalta vanha amerikkalainen sanonta "voima piilee kuutiotuumissa" pitää myös paikkansa. Jos olis ylimääräistä rahhaa niin tuollaisen MArshall VBA 400w putkinupin vois kyllä briteistä hommata, hinta kuitenkin vain reilun tonnin, siinä alkaa olemaan teho/hinta-suhde kohdillaan varmaan kuin myös tossa Traynorissa. Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja! |