echo66 04.06.2007 09:43:39 | |
---|
Käydään testimässä tää pedaali sitten kun se tulee =D Jep! Jep!! ehdottomasti! näin teemme!!! Pyhä kolminaisuus: Mosrite, Fender ja The Ventures |
Lehtinen 15.08.2007 14:36:42 (muokattu 15.08.2007 14:38:00) | |
---|
Onko jollain jo? Ilmeisesti joku erä kauppoihin on jo tullut, mutta on myyty pois saman tien. Loppukuusta tulee kuulemma uus erä myyntiin. |
humppahanuristi 15.08.2007 14:38:56 | |
---|
Onko jollain jo? Ilmeisesti joku erä kauppoihin on jo tullut, mutta on jo myyty saman tien. Loppukuusta tulee kuulemma uus erä myyntiin. On jo.
______________________________________________________________ Rautalanka (ja ilmastointiteippi) se bändin tiellä pitää |
Lehtinen 15.08.2007 14:59:47 (muokattu 15.08.2007 15:00:25) | |
---|
On jo. Kokemuksia? Onko hinnan väärtti? Olen nimittäin itse aikeissa hankkia sellaisen, mutta pahus kun ei pääse missään testaamaan. |
humppahanuristi 15.08.2007 15:07:33 (muokattu 15.08.2007 15:08:40) | |
---|
Kokemuksia? Onko hinnan väärtti? Olen nimittäin itse aikeissa hankkia sellaisen, mutta pahus kun ei pääse missään testaamaan. No se toimii. Paha mennä sanomaan, kun ei oikeasti ole kunnollista vertailupohjaa. Rautalankahommissa se kuulostaa kyllä minun mielestä siltä kuin pitääkin. Onko sitten hintansa veroinen, niin se riippuu sitten varmaankin monista asioista. Halvempi se ainakin on kuin Roland Re-201. rautalanka-foorumilla löytyy aiheesta kysymyksiä ja omin korvin tehtäviä havaintoja. Ainakin tavalliset mukamas nauhakaiku-mallinnokset noista räkkivehkeistä se pesee. Monen pään toistot löytyy. Laitteessa oleva reverb on vähän huono mutta eihän se haittaa, kun ei sitä käytä. EDIT: niin, pitihän minun tehdä testiä alkuperäisen RE-201:n rinnalla mutta se aiottu laite ei olekaan ihan testikunnossa. Rautalanka (ja ilmastointiteippi) se bändin tiellä pitää |
Chemo 18.10.2007 08:59:08 | |
---|
Hankinta alkaisi olla ajankohtainen... mikäpä on tämän spedun tilanne pk-seudun liikkeissä, onko saatavilla mistään suoraan hyllystä? Vai pitääkö tehdä tilaus Saksaan? Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
Chemo 18.10.2007 15:54:11 | |
---|
..nostan ylös.... ootteko nähneet näitä musaliikkeissä? Itsellä ei vähään aikaan oo tullut ravattua niissä. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
echo66 20.10.2007 00:52:51 | |
---|
No se toimii. Paha mennä sanomaan, kun ei oikeasti ole kunnollista vertailupohjaa. Rautalankahommissa se kuulostaa kyllä minun mielestä siltä kuin pitääkin. Onko sitten hintansa veroinen, niin se riippuu sitten varmaankin monista asioista. Halvempi se ainakin on kuin Roland Re-201. rautalanka-foorumilla löytyy aiheesta kysymyksiä ja omin korvin tehtäviä havaintoja. Ainakin tavalliset mukamas nauhakaiku-mallinnokset noista räkkivehkeistä se pesee. Monen pään toistot löytyy. Laitteessa oleva reverb on vähän huono mutta eihän se haittaa, kun ei sitä käytä. EDIT: niin, pitihän minun tehdä testiä alkuperäisen RE-201:n rinnalla mutta se aiottu laite ei olekaan ihan testikunnossa. mutta eipä reverbi ole alkuperäisessäkään häävi.... eli ts. käyttökelvoton! There are only two kinds of music: Rock AND roll !!! |
echo66 20.10.2007 00:53:49 | |
---|
..nostan ylös.... ootteko nähneet näitä musaliikkeissä? Itsellä ei vähään aikaan oo tullut ravattua niissä. eipä ole hyllykamana näkynyt.. taitaa olla tilaustavaraa! kollega! There are only two kinds of music: Rock AND roll !!! |
kaukopoika 20.10.2007 10:57:47 (muokattu 20.10.2007 10:58:49) | |
---|
No se toimii. Paha mennä sanomaan, kun ei oikeasti ole kunnollista vertailupohjaa. Rautalankahommissa se kuulostaa kyllä minun mielestä siltä kuin pitääkin. Onko sitten hintansa veroinen, niin se riippuu sitten varmaankin monista asioista. Halvempi se ainakin on kuin Roland Re-201. rautalanka-foorumilla löytyy aiheesta kysymyksiä ja omin korvin tehtäviä havaintoja. Ainakin tavalliset mukamas nauhakaiku-mallinnokset noista räkkivehkeistä se pesee. Monen pään toistot löytyy. Laitteessa oleva reverb on vähän huono mutta eihän se haittaa, kun ei sitä käytä. EDIT: niin, pitihän minun tehdä testiä alkuperäisen RE-201:n rinnalla mutta se aiottu laite ei olekaan ihan testikunnossa. Niinhän se on alkuperäisessäkin,ei tule koskaan käytettyä.Kun tarvitsen jousikaikua,otan sen Fender SF Vibroluxista.Rolle onkin muuten täydellinen,mutta se jousikaiku on kyllä pelkästään kuriositeetti. |
Chemo 23.10.2007 10:50:18 | |
---|
mutta eipä reverbi ole alkuperäisessäkään häävi.... eli ts. käyttökelvoton! Juu ei Space Echoja niiden reverb-ominaisuuksien takia haluta, siihen tarkoitukseen on ihan eri vermeet =D Vissiin se on sitten tilattava vaan. Tai ainakin soitettava saatavuudesta ennenkuin lähtee musaliikkeisiin pyörimään.. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
varakeef 30.10.2007 22:05:21 | |
---|
Tänään musakaupassa poiketessani pääsin testaamaan. Onhan se hyvä, mutta jotenkin luonteeton oikeaan nauhakaiukuun verrattuna. Siihen olisi pitänyt lisätä potikat huojunnalle, diskanttien vaimentumiselle, kohinalle ja särölle. Tai olla valmiiksi vähemmän kliini. Hyvää oli se, että "nauhan" nopeuden säätö toimii loogisesti, esikuvaa kunnioittaen. Samoin ohjelmasta toiseen vaihtaminen käy alkuperäisen tapaan kuin tanssi. Potikoiden koko on liian pieni, samoin koko laitteen koko. Reverb-osio on turha, olisivat mallintaneet RE-150:sen. Käyttöliittymä kuitenkin kokonaisuutena mainio, soundikin on hyvä. Pidin kuitenkin enemmän Red Repeatista, sen sointi on pehmeän pyöreä. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Chemo 31.10.2007 09:29:39 | |
---|
Tänään musakaupassa poiketessani pääsin testaamaan. Missä tuo oli? Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
Andy J. 31.10.2007 09:43:34 | |
---|
Potikoiden koko on liian pieni, samoin koko laitteen koko. ...harvoinpa pedaalilautaan laitettavassa vehkeessä ongelmana on liian PIENI koko, yleensä lähinnä toisinpäin. |
Jungleman 31.10.2007 10:51:58 | |
---|
Kokeilin minäkin tuollaista eilen, paikkana DLX Music Tampereella. Juuri tullut liikkeeseen, ei edes myynnissä vielä ennen kuin henkilökunta pääsee testaamaan vehjettä. Yllätyin. Tykkäsin kovasti. Minä olen siinä onnellisessa (?) asemassa etten ole käyttänyt oikeaa nauhakaikua kuin muutamissa äänityssessioissa, aitoa Space Echoa en koskaan, eikä minulla siis ole päässä kirkasta, selkeää ja valmista kuvaa siitä, miltä nauhakaiun pitää oikeasti kuulostaa. No, minä tarvitsen slapbackin sekä avaruusefektejä. Mitä häiriintyneempiä, sitä parempi. Aikaisemmin en ole törmännyt pedaaliin joka pystyisi tuottamaan molempia yhtä vaivattomasti kuin RE-20. Useat analogisimulaatiodelayt jättävät toivomisen varaa, ne joko eivät kykene tuottamaan tarpeeksi lo-fi -soundeja, käyttäytyvät omituisesti viiveaikaa lennosta muutettaessa tai eivät kykene oskilloimaan. Pikku uudelleenjärjestelyjen jälkeen saattaisin hyvinkin kuvitella tuollaisen päätyvän lautaani... Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
tomukka 31.10.2007 11:23:43 | |
---|
... Minä olen siinä onnellisessa (?) asemassa etten ole käyttänyt oikeaa nauhakaikua kuin muutamissa äänityssessioissa, aitoa Space Echoa en koskaan, eikä minulla siis ole päässä kirkasta, selkeää ja valmista kuvaa siitä, miltä nauhakaiun pitää oikeasti kuulostaa... Sama vika Rahikaisella. Viikko sitten tuli Thomanilta RE-20 kotiin ja tykkään kovasti. Varsinkin ohjelmat 1,4,5 ja 9. Tap-tempo poljin myös antaa paljon lisäarvoa pedaaliin toimivuuteen, jolla vaihdat lennosta delayn länkytystä ja vongutat "nauhaa". Ainoat miinusmerkkiset havainnot ovat reverbin käyttökelvottomuus ja Tap-tempo:n poiskytkentä ainoastaan kaikuohjelmaa vaihtamalla. Uskallan väittää, että on hintansa väärti. |
varakeef 31.10.2007 14:21:00 | |
---|
No, minä tarvitsen slapbackin sekä avaruusefektejä. Mitä häiriintyneempiä, sitä parempi. Aikaisemmin en ole törmännyt pedaaliin joka pystyisi tuottamaan molempia yhtä vaivattomasti kuin RE-20. Useat analogisimulaatiodelayt jättävät toivomisen varaa, ne joko eivät kykene tuottamaan tarpeeksi lo-fi -soundeja, käyttäytyvät omituisesti viiveaikaa lennosta muutettaessa tai eivät kykene oskilloimaan. Tuo lennosta muuttaminen toimi kyllä sinänsä hyvin. Mihin kuitenkin liittyi narinani laitteen ja potikoiden koosta... ...harvoinpa pedaalilautaan laitettavassa vehkeessä ongelmana on liian PIENI koko, yleensä lähinnä toisinpäin.... nimittäin vahvistimen päällehän nauhakaiku sijoitetaan, jotta sitä kykenee lennosta sähläämäään. Miniatyyrimallissa sinänsä oikein toimivat säädöt (ohjelmasta toiseen, nauhan kiihdyttäminen ja hidastaminen, repeatin tappiin vääntäminen) ovat hankalakäyttöisiä, kun potikat ovat liian pienet sählättäväksi. Missä tuo oli? Kouvolan musiikissa on pari kappaletta. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
zorro 06.11.2007 15:20:16 | |
---|
Minulle lähti japanista tulemaan tänään. Kuulema noin viikko menee. Kirjotan sitten mietteitä tänne. On mahdollisuus päästä AB-vertailuja oikean vekottimen kanssa. |
on noita molempia tullut käytettyä. bossin vehje on tosiaan aivan passeli _mallinnus_ tuosta laitteesta mutta soundi on kuitenkin valovuosien päässä. Ei siinä vaan millään ole niin paksu soundi mikä on oikeassa Re-201. Mutta sehän on selvää ja tuskin voi olettaakaan että se täysin samalta kuulostaa, ja eikait se olekaan pointti mallinnuksissa. Ite hommaisin bossin sijasta jonkun analogidelayn, esim. memory man. mielestäni soundaa huomattavasti paremmalta, johtuneeko siitä ettei ole yritetty apinoida mitään... |