Illu 04.10.2008 15:03:51 | |
---|
Ja se että on myös ruma, köyhä ja kaikki on päin persettä auttaa myös asiaan? No ei auta. Ainakaan Rootskisa pistesaaliini valossa... Toivottavasti ehtisi seuraavaan skabaan taas mukaan. |
Kuha 04.10.2008 19:41:59 (muokattu 04.10.2008 19:42:50) | |
---|
mutta mahtoiko mennä siinä b-osassa se yks bendi hiukan liian överiks ? eli sulle ihan semmosen neuvon antaisin, että ehkäpä kannattaa jatkossa vielä noita bendejä lisää treenata,,,ja panostaa treenissä enempi siihen veny-veny-puoleen No ilman muuta reenaan ja kovasti, kun nyt ensin kerrot mikä se överipendi oli? Helpottaa reeniohjelman laatimista meinaan! |
Korggari 04.10.2008 20:04:02 (muokattu 04.10.2008 20:07:59) | |
---|
No ilman muuta reenaan ja kovasti, kun nyt ensin kerrot mikä se överipendi oli? Helpottaa reeniohjelman laatimista meinaan! No Kuha "hold your horses" kunhan yritin olla vitsikäs, "smile, you are in a candid camera" :) ! |
Kuha 04.10.2008 20:30:44 | |
---|
No Kuha "hold your horses" kunhan yritin olla vitsikäs, "smile, you are in a candid camera" :) ! No offence - mutta kyllähän siellä kaikenlaista epätarkkuutta tsoolossa on, uskottelen itselleni, että se olis sitä "rootsia". |
Korggari 04.10.2008 20:44:20 (muokattu 04.10.2008 20:45:20) | |
---|
No offence - mutta kyllähän siellä kaikenlaista epätarkkuutta tsoolossa on, uskottelen itselleni, että se olis sitä "rootsia". No usko jo hyvä ihiminen että se meikäläisen tölväsy oli tarkotetu ihan vitsiksi eikä mikskään muuksi, ei sun bendeissä mitään vikaa ollu, kohta alan pitää sua ihan huumorintajuttomana,, |
MaQ 04.10.2008 20:47:20 | |
---|
Onkohan siellä nollakerhossa hyvät juomat tarjolla, olen nimittäin kohtapuolin tulossa sinnepäin :) Su iltana nähdään |
krk 04.10.2008 20:57:58 | |
---|
Kyl...ja uskoisin että tämän on oivaltanut myös mr Carlton http://www.youtube.com/watch?v=f64XZRRs0jA&feature=related Hymyistä, asuista ja finansseista piittaamatta: maukasta. Erityisesti pidin Robbenin likeistä 5:54-6:00, jotka hän tosin on lainannut rootskabamme nrolta 3 (0:58-1:01) :-) Vai kuka se oli... |
Kuha 04.10.2008 21:00:31 | |
---|
No usko jo hyvä ihiminen että se meikäläisen tölväsy oli tarkotetu ihan vitsiksi eikä mikskään muuksi, ei sun bendeissä mitään vikaa ollu, kohta alan pitää sua ihan huumorintajuttomana,, Usonhan minä. |
velsa 05.10.2008 02:46:34 | |
---|
Kauas on pitkä matka........ |
Mulla tulee tästä paikoin mieleen Jimmie Vaughan, se ei kai voi olla paha. Ei paha, vaan niin hyvä että sydäntä lämmittää :-). Tämä saa jatkamaan harjoittelua, vaikka en nyt kyllä muutenkaan ollut lopettamassa... Vaikka en oo maininnut JV:tä lyhyessä "suosikkilistassani", niin kyllähän hänkin ilman muuta sinne kuuluu ja olen häntä paljon kuunnellut, jopa kerran elävänä nähnyt. Kuuluu samaan diggauskategoriaan kuin Anson Funderburgh (ja Ronnie Earl). JV:ltä löytyy ne Texasin mustemmat niukat "nik nak nokit", joita WW epäili 60-luvun Suomi-vaikutteiksi. Oot haukkis roots-läksysi lukenut. SRV:n stailihan taas oli selvästi runsaampi, jos sitä nyt yhdellä sanalla kuvaa. Näyttää muuten että tällainen yleinen soundi- ja fraseerausihanne täällä on kyllä selvästi enemmän kallellaan tuohon runsaampaan suuntaan, eikä siinä mitään. Toiset tykkää tyttäristä ja toiset äideistä, mutta tärkeintä on että rakkaus ei sammu. |
Kuha 05.10.2008 11:25:05 | |
---|
Tästä taustasta tulee jotenkin mieleen Little Feat. Laitoinpa Sailin' Shoes -lätyn pyörimään, kyl kelppa. |
krk 05.10.2008 11:49:00 | |
---|
Tästä taustasta tulee jotenkin mieleen Little Feat. Laitoinpa Sailin' Shoes -lätyn pyörimään, kyl kelppa. En tuntenut tätä, katsoin nyt YouTubesta ja tämä selittää kyllä niitä sun country-sävyjä jotka taas ei mulle tullu ensimmäisenä mieleen tästä taustasta. Avartavaa. Ja hienoa musaa. |
haukkis 05.10.2008 12:33:06 | |
---|
Joo krk, mun ihanteita on olleet JV:n lisäksi muutkin vähän mutta asiaa soittavat hemmot, mainitsemiesi lisäksi tietty BB King ja Albertit King ja Collins ja nuoremmasta polvesta Robert Cray. Lisäksi capon käyttö Texasin miesten soitossa säväyttää. Aina soitetaan E:stä kun vaan capoa siirrellään, siitä niitä efektejä saa, esim. JV, Gatemouth Brown ynnä joitain muita, joita ei nyt tule mieleen. Ne kuulostaa hienolta, niin ja tietysti sormilla soittaen... Ain't nothing the blues can't cure... |
Manetti 05.10.2008 12:42:51 (muokattu 05.10.2008 12:43:16) | |
---|
Ihmeen huono soundi muuten Robbenilla tossa pätkässä......sillähän on yleensä ihan mielisairaan hieno soundi mut toi on jotenki......en tie....... Miksaajan moka? hauskaa sillä ainakin on. http://www.youtube.com/watch?v=lCorn6moJMY&feature=related |
krk 05.10.2008 12:55:32 (muokattu 05.10.2008 13:24:06) | |
---|
Joo krk, mun ihanteita on olleet JV:n lisäksi muutkin vähän mutta asiaa soittavat hemmot, mainitsemiesi lisäksi tietty BB King ja Albertit King ja Collins ja nuoremmasta polvesta Robert Cray. Lisäksi capon käyttö Texasin miesten soitossa säväyttää. Aina soitetaan E:stä kun vaan capoa siirrellään, siitä niitä efektejä saa, esim. JV, Gatemouth Brown ynnä joitain muita, joita ei nyt tule mieleen. Ne kuulostaa hienolta, niin ja tietysti sormilla soittaen... Joo nää meloo samalla altaalla kaikki. Capo ja avoin viritys ja paljaat sormet tuo tietenkin vielä sen erityisen oman sävyn, Collins lienee sen puolen kantaisiä tai ainakin kehitti sitä merkittävästi. Crayhän opetteli hemmon likit normaalivireessä kun ei tiennyt että se on avoin - sitten kun sai tietää niin oli jo liian myöhäistä :-). Cray eteni sitten rootseiltaan tavallaan vähän kauemmaksi mutta kyllä se napakkuus siellä on edelleen tallella. Tässä näyte kypsemmästä Craystä, tätä mä katselen aika usein (sain talteen Teeman jazz-ohjelmasta): http://www.youtube.com/watch?v=HHFfmwFHOq0 Ja... kyllä, siellähän taitaa olla yksi väärä äänikin joukossa, joten kyllä tää rootsia on :-) Mutta edelleen, tähänkin komppiin Cray soittaa nik nak nok - ja toimii ainakin mulle. Laulukaan ei ole ollenkaan hassumpaa. |
liljam 05.10.2008 14:32:29 (muokattu 05.10.2008 15:45:15) | |
---|
Juki68:lle terveiset: Liljam taustaa käpälöity (nopeutettu tms.) mutta ei se tätä hommaa kyllä pelasta, aika alkutaipaleen oloista soitantaa. Vääriä ääniä ja vähän hiplailun oloista hommelia. Silti, tosta se lähtee, ei muuta kuin etteenpäin sano mummo lumessa. 6- --> tausta nopeutui siis osaamattomuuttani ableton live ohjelmalla, jossa oli valmiiksi tietty tempo. Huomasin mokan vasta sitten kun olin jo äänityksen tallettanut skabaan ja tästä laitoin infoa tähän keskusteluosioon. "En siis yrittänyt pelastaa mitään". En osannut epäillä tempon muutosta kun hätäilin äänityksen saannin suhteen. Siis Kiireessä tehty äänitys siksi räpellystä ja varmasti alkutaipaleen oloista soitantaa. soitin vain jotakin en suunnitellut yhtään, mutta laitoin äänityksen rohkeasti skabaan vaikka tiesin sen olevan täysi susi. Enpä ole soittoani äänitellyt ja näköjään sekin vaatii opettelua, minulta se vie tatsin näin alkuvaiheessa ennenkuin tottuu. En ole mikään mestarisoittaja enkä siksi pyrikkään. Kehittyä haluan omien taitojeni pohjalta. Soittohalut ne on itse kullakin, soitti sitten miten hyvin vaan. Rakentavat arviot soitosta on kyllä aina tervetulleet! ei muuta ku eteenpäin |
krk 05.10.2008 14:42:13 (muokattu 05.10.2008 14:46:13) | |
---|
juki68:lle ...tausta joten jännästi enemmän taustalla kuin muilla extrasuhinan kera. Liekö äänitysprosessi erilainen... Kiitokset tarkkanäköisistä arvioista. J.J. Calen mainitseminen omalla kohdallani ei tunnu ollenkaan pahalta. Äänitin taustan ensin Boss MicroBR:n linjaan Behringerin XENYX 802:n pikkumikserin kautta. Sen voisi periaatteessa hakkeroida sinne ihan tiedostotasollakin mutta en viitsinyt. Taustan taso jäi tässä vaiheessa ehkä hiukan liian alas, "varmuuden vuoksi". Kitaran soitin Mesa Expressillä AxeTrakin kautta eli XLR ko. mikserin mikkietuseen ja mikseristä edelleen MicroBr:n linjaan. Jos AxeTrak ei ole jollekin tuttu niin http://www.jlhproducts.com/axetrak/ Veikkaan että ne extrasuhinat on pääasiassa mikserin etusesta, joka ei ole ihan Neve-tasoa. Mutta kitarasoundi on siis "aito" mikitetty, joten eikös siihen vähän hurinaa silloin kuulukin... :-) |
Forest 05.10.2008 21:00:48 | |
---|
Olet edistynyt ja jalostunut hyväksi kepittäjäksi. Hieno veto, tarjootko kaljan.. :) No kiitosta vaan...jos siltä kuulostaa. Omasta mielestä ei aina oikein hyvältä kuulosta, ja kaljan tarjoon varmasti, jos joskus osutaan samaan pöytään...ehkä osutaan, ehkä ei...:) "If you always have to read from musical scores, you're not a musician, you're a robot" - Tommy Emmanuel |
blues guitar 05.10.2008 21:19:29 | |
---|
...mutta likkien taimauksessa on hakemista... ...paikka paikoin on pientä "empimistä"rytmiikan suhteen... ...Vähäsen soitto kiilaa edellä välillä... ...Välillä tuntui hippasen lähtevän lapasesta... ...Hiukan häiritsee pieni kiilaaminen... Treenin puutetta. Olen pyrkinyt eroon tosta "muovinpalasta" ja hivenen vielä äkistää toi sormilla soittaminen. Soundien puolesta kuitenkin sormilla soittaminen miellyttää nykyään enempi. Alunperin mulla toi sormitekniikka sai alkunsa kun Valjakan Seppo neuvoi soittamaan mielummin sormilla kun plekulla, ja kyllä se ihan asiaa puhui. ...pistä taiminkipuoli kuntoon niin toi olis valmista tavaraa... Treeniä, treeniä, treeniä....eiköhän se siitä :) ....painan H-D:llä pitkin suomee.....annan kitaran laulaa vaan......... |
krk 05.10.2008 21:25:13 (muokattu 05.10.2008 21:25:34) | |
---|
Kiitokset porukalle yhteisesti ja erikseen, tämäpä oli yllättävänkin sykähdyttävä kokemus. Palataan asiaan. |