Aihe: Children of Bodom
1 2 3 4 5 6173 174 175 176 177
-jonne-
04.10.2008 13:49:52
Okei, itse en kuuntele bodomia mutta ärsyttää se että bodomista on tullut muotivillitys, joka jannulla bodomin paita päällä ja aina kun puhutaan hevistä niin se on bodom.

Tämä tietysti oma mielipide, mitä mieltä te bodomia kuuntelevat olette?

mun mielestä taas se on ennemminkin muotivillitys että bodomia dissataan. Aivan kuin jos sitä kuuntelee niin ei ookaan "uskottava" vaan vain ja ainoastaan joku bodom-hintti joka ei hyvän musiikin päälle sitten mitään ymmärräkään. Olen siis täysin eri mieltä kanssasi. Mutta ehkä hyvä niin.
Jonttu
06.10.2008 07:11:58

..Toki se on naurattaa, kun 13v pikkupojat leikkii Laihoa bodomipaita päällä....

Njoo, mieluummin 13 vuotiaita polkkatukkia bodomi paidat päällä, kuin 13vuotiaita lökäpöksyjä, 10kokoa liian suurien hupparien, lippiksien, +ynnä muun asiaankuuluvan rap-hilpetöörin kanssa.

Sauna open airissakin tuli semmonen polvenkorkunen natiainen Stonen paita päällä vastaan!!! Juuri näin, aina enemmän MUSIIKIN kannattajia! (hymiö)
M!Xu
06.10.2008 18:12:09 (muokattu 06.10.2008 18:13:44)

Sauna open airissakin tuli semmonen polvenkorkunen natiainen Stonen paita päällä vastaan!!! Juuri näin, aina enemmän MUSIIKIN kannattajia! (hymiö)

Jep. Pikkuveljeni, 9, on kovan luokan Arch Enemyn, Bodomin, Metallican, Iron Maidenin, Judas Priestin ja Cannibal Corpsen ystävä. Eikä hän ole silmissäni epäuskottava poseri, vaan diggailee hyvää musaa. Omistaa monta levyä AE:ltä ja lainailee aina minulta jotain, jota ei omasta "levykokoelmasta" löydy.

Olen enemmänkin sitä mieltä, että Bodomin dissaamisesta on tullut enemmän muotia, kuten tuossa yllä jo joku totesikin. Mikäköhän ihme siinä oikein on? Miksei Bodom ole tarpeeksi uskottava bändi?
Take the Kama Sutra. How many people died from the Kama Sutra as opposed to the bible. Who wins? -Frank Zappa
Askorbiinihappo
06.10.2008 18:59:05

Mun mielestä bändejä on ihan turha dissata tässä tapauksessa. Jokainen tekee sellasta musaa, mistä tykkää, oli se sitten döödistä tai ihQ-musaa, mutta jos oikeasti tykkää siitä, mitä tekee niin on ehdottomasti oikeilla jäljillä.

Faneissa tietenkin löytyy kaikennäköstä porukkaa, mutta lähinnä mua käy noissa "teinihevareissa" vituttamaan ihmiset, jotka tuskin oikeasti edes kuuntelevat kaikille hehkuttamaansa bändiä. Pukeutuvat vaan farkkutakkeihin, ja niissähän kuuluu lukea, notta Iron Maiden, Metallica ja Cannibal Corpse. Yläasteella näitä näkee niin vitusti. Yrittävät olla kovia jätkiä, mutta kun juttu ei toimikkaan, tyyli vaihtuu.

Ihmiset, joiden pitää pukemisen avulla todistella muille olevansa kovia jätkiä, ovat mun silmissä henkisesti jotenkin heikkoja tyyppejä. Mun mielestä myös se, että on jotenkin ylpeä musamaustaan, on outo juttu. Hienoa on kyllä, jos on löytänyt musiikin ja bändin, josta tykkää.

Nämä ovat sitten mun mielipiteitä. Vittuilkaa vaan, niin mä koitan sitten parhaani mukaan pistää takaisin ;)
"There are some beautiful fucking people in Sweden! Unfortunately, none of them are here tonight."
Henkka370
06.10.2008 19:27:17
Mun mielestä myös se, että on jotenkin ylpeä musamaustaan, on outo juttu.

Kyl mä ainaki oon ylpeä, etten kuuntele räppiä ja hiphoppia ja pukeidu niinku joku edellä mainitsi :D
Naama-amis
06.10.2008 21:26:25
Faneissa tietenkin löytyy kaikennäköstä porukkaa, mutta lähinnä mua käy noissa "teinihevareissa" vituttamaan ihmiset, jotka tuskin oikeasti edes kuuntelevat kaikille hehkuttamaansa bändiä. Pukeutuvat vaan farkkutakkeihin, ja niissähän kuuluu lukea, notta Iron Maiden, Metallica ja Cannibal Corpse. Yläasteella näitä näkee niin vitusti. Yrittävät olla kovia jätkiä, mutta kun juttu ei toimikkaan, tyyli vaihtuu.

Heh, ei kai yläasteikästen jolppien tekemisistä nyt kannata aivan hirveästi vittuuntua? Vähän huumoria siihen suhtautumiseen. Toihan on hiukan sama kuin jos joku vanha harrikkasetä tulisi sinne skolen pihalle korvat punasena ärvyyttämään nulikoille että mua ottaa niin kauheesti kupoliin kun teillä on nuo Harley-Davidson -rotsit vaikka alla on todellisuudessa vaan kymcoja ja suzukeja..
Tinttan tanttan Taneli, Tanelin pusseja paleli. Taneli hyppäsi karsinaan, pussejansa parsimaan.
Asakakka
07.10.2008 19:53:35
Aika mainstream paskaa toi bodomi.
allupatukka
07.10.2008 23:20:42 (muokattu 07.10.2008 23:21:57)

Niimpä, kuulostaa ihan samalta ku kaikki muutkin suositut bändit nykyään jne. eiku hetkonen...
En allekirjoita :P
Traditional
09.10.2008 09:17:38

Onhan se hienoa että löytyy perusteltuja ja provoamattomia viestejä.
Musical violence since '05
toba
09.10.2008 16:23:00

Onhan se hienoa että löytyy perusteltuja ja provoamattomia viestejä.

No öhööö, eikös ole vaan hyvä joskus sanoa suoraan!
allupatukka
09.10.2008 20:23:23

No öhööö, eikös ole vaan hyvä joskus sanoa suoraan!

suoraan sanottuna ei ole
Kasperi Tervonen
09.10.2008 21:13:43

Totta. Kaikki levytyssopimuksen saaneet bändit ovat säälittäviä mediahuoria. Itse kuuntelen vain ja ainoastaan joko kellarissa tai vankilassa väännettyä oikeeta musaa. Mitä?
"the MG sounds totally SLAMMING-the overdrive is CRUSHING" -Zakk Wylde
Peltsi88
10.10.2008 00:52:46
suoraan sanottuna ei ole

Just tällaset jäbät ärsyttää ku ne ottaa heti itteensä ku lauotaan totuuksia.
Mut tosiaan Bodom OLI kova joskus yläaste aikoina, mut nykyään omasta mielestäni musan taso laskenu melkoisesti. Monien tr00-metallimiesten keskuudessahan ei saa nykyisin edes myöntää, että kuuntelee bodomia tai sit jos myönnät et ole tr00. Ärsyttää kaikki wannabe-Alexi-Laiho-tyypit ESP-kopio kirves kädessä ja ja huutelevat "Alexi Laiho on jumala!!!11". Ei se Laiho mikään jumala ole, korkeintaan hyvä soittaja. Väsyttää.
Marshallga
10.10.2008 03:31:06
Itse kuuntelen Bodomia vielä tietyin väliajoin. Lähinnä vanhempaa ja melodisempaa tuotantoa, mutta ei tuo uudempikaan (Hatecrew ja AYDY, Blooddrunk ei kolahda) pöllömpää ole. Taidan olla siis vieläkin teinihevari.
"Support music, not rumors."
allupatukka
10.10.2008 10:28:00

Just tällaset jäbät ärsyttää ku ne ottaa heti itteensä ku lauotaan totuuksia.
Mut tosiaan Bodom OLI kova joskus yläaste aikoina, mut nykyään omasta mielestäni musan taso laskenu melkoisesti. Monien tr00-metallimiesten keskuudessahan ei saa nykyisin edes myöntää, että kuuntelee bodomia tai sit jos myönnät et ole tr00. Ärsyttää kaikki wannabe-Alexi-Laiho-tyypit ESP-kopio kirves kädessä ja ja huutelevat "Alexi Laiho on jumala!!!11". Ei se Laiho mikään jumala ole, korkeintaan hyvä soittaja. Väsyttää.

Se oli vitsi, anteex
Räkkipeli
10.10.2008 11:39:55
Ketä se loppujen lopuksi kiinnostaa mitä jotkut tr00t ajattelee? Meikäläinen pystyy sanomaan, ja haluankin sanoa, ihan kelle tahansa että bodom on yks mun suosikkibändeistä ollu pitkään. Siihen jengi reagoi miten reagoi, mitä sillä on väliä? Mun mielestä mä oon ihan yhtä tr00 ku ne jotka vastaa mulle siihen et vittu bodom on ihan kakkaa.
Ja niinku Jonttu sano, mun mielestä se on vaa positiivista et nuoret on innostunu jostain, vaikka sitten Laihosta. Se, että aletaan ottaa niitä sitten niin vakavasti että rupee jo vituttamaan niin kattokaa peiliin.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Werihukka
10.10.2008 12:45:27

Vähän harmittaa tossa uudella levyllä noi saundit... Vähän liiankin kovaksi ja raa'aksi yritetty ne saada ja se on mennyt vielä överiksi. Biisit sinällään sitä Bodom-keskitasoa.

Vanhemmilta levyiltä ite diggailin kaikkia klasarijuttuja ja on vähän harmillista, ettei niitä enää niin ole näillä uudemmilla. Uudemmat ja varsinkin Blooddrunk kuulostaa vähän semmoselta "rutiinilevyltä", eikä niinkään uudelta levyltä. Kaikki on tehty kokolailla saman kaavan mukaan ja kaikki yllätykset on jätetty pois. Tai sitten vika on kuuntelijassa, eli tässä tapauksessa minussa.

Lähinnä tuolla rutiinilevyllä tarkoitin sitä, että se on jotenkin "kypsempi" ja sitä on myöten ehkä tasapaksuhko. Niissä vanhoissa oli jotain 'uhoa' eli vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Tässä uusimmalla en sitä samaa kuule. Se voi myös johtua siitä, että biisit on kokolailla läpikaahauksia ja niissä ei ole taukokohtia paljoakaan.
Mikäpäs siinä riippuessa Hiidenkurkihirsipuussa Wolfhorde@mikseri.net
Kasperi Tervonen
10.10.2008 15:37:36 (muokattu 10.10.2008 16:25:40)
Vähän harmittaa tossa uudella levyllä noi saundit... Vähän liiankin kovaksi ja raa'aksi yritetty ne saada ja se on mennyt vielä överiksi. Biisit sinällään sitä Bodom-keskitasoa.

Vanhemmilta levyiltä ite diggailin kaikkia klasarijuttuja ja on vähän harmillista, ettei niitä enää niin ole näillä uudemmilla. Uudemmat ja varsinkin Blooddrunk kuulostaa vähän semmoselta "rutiinilevyltä", eikä niinkään uudelta levyltä. Kaikki on tehty kokolailla saman kaavan mukaan ja kaikki yllätykset on jätetty pois. Tai sitten vika on kuuntelijassa, eli tässä tapauksessa minussa.

Lähinnä tuolla rutiinilevyllä tarkoitin sitä, että se on jotenkin "kypsempi" ja sitä on myöten ehkä tasapaksuhko. Niissä vanhoissa oli jotain 'uhoa' eli vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Tässä uusimmalla en sitä samaa kuule. Se voi myös johtua siitä, että biisit on kokolailla läpikaahauksia ja niissä ei ole taukokohtia paljoakaan.

Olen hyvin pitkälti samaa mieltä. Ihan ensimmäinen Bodomin levy ei mulle hirveesti kolahda, mutta Hatebreeder, Follow The Reaper ja Hate Crew Deathroll ovat täyttä timanttia. Varsinkin hatebreederistä tykkään juurikin sen takia, että löytyy sekä vauhtia ja vaarallisia tilanteita, että tuota klasarimeininkiä just sopivassa suhteessa. Are you dead yet? oli vielä ihan jees levy (mitä nyt ehkä hivenen tasapaksua mäiskettä verrattuna kolmeen edeltäjäänsä), mutta Blooddrunk kuulostaa jo ihan auttamattoman tylsältä verrattuna tuohon hehkuttamaani kolmikkoon. Tuntuu että se voimakas melodisuus, joka on mielestäni aina ollut Bodomin ehdoton vahvuus, on jätetty minimiin, ja tilalle on tullut puuduttavaa monotonista mäiskettä.

Jos haluan kuunnella jenkkimetallia, niin pistän soimaan jotain Lamb of Godia tai Killswitch Engagea yms. mättöä. Jos taas haluan kuunnella hyvää melodista metallia klasarivaikutteilla, niin pistän soimaan vanhaa Bodomia. Tuo Blooddrunk -levy taas ei nimikkobiisiä lukuunottamatta säväytä oikein missään tilanteessa. Soundit nyt ovat ihan ok, mutta biisit ovat hirveän tylsiä verrattuna... Joo, ehkäpä lopetan tähän etten toista itseäni tän enempää. :)

E: Just tällaset jäbät ärsyttää ku ne ottaa heti itteensä ku lauotaan totuuksia.

Mua taas ärsyttää tollaset jäbät, jotka valittaa ilman mitään oikeasti hyvää syytä... jollei sitten ne Esp/Ltd -kirveitä heiluttelevat teinit sitten oikeasti jotenkin haittaa sun elämistä. Itelläni on tapana suhtautua näihin pikkulaihoihin aika pitkälti huumorilla. Tosiaan sinne peiliin vois ehkä mahdollisesti katella...

Tää trOO ja anti-trOO uskottavuusskeida on saavuttanut jo ihan naurettavat mittasuhteet. Yksikään kitaristi ei ole mikään jumala, vaan korkeintaan hyvä soittaja ja muusikko. Mä ainakin kuuntelen tasan sellaista musaa josta diggaan, ja satun pitämään mm. Bodomista. Täts it. Olen tosin itsekin sitä mieltä, että Bodom teki ennen parempaa musaa kuin nykyään, mutta vittuako sillä on väliä? Ei oo ainakaan toistaiseksi tullut vastaan ketään, joka estäisi mua kuuntelemasta niitä vanhoja levyjä.
"the MG sounds totally SLAMMING-the overdrive is CRUSHING" -Zakk Wylde
toba
10.10.2008 16:02:28

Follow The Reaper ja Blooddrunk lienee Bodomin parhaimmat levyt, kumassakin levyssä on sitä räyhä meininkiä. Hate Crew Deathroll lienee Bodomin paskin levy, jotenkin lelumainen ja köykäset soundit.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)