Aihe: CD -> mp3
1 2
fuzz
02.10.2008 19:19:41
Mikä olisi hyvä ja helppokäyttöinen ohjelma musiikin muuttamiseen mp3 -muotoon CD:ltä? Ohjelman tulisi olla ilmainen. Mitä ominaisuuksia kannattaisi olla?
elämän tarkoitus on 42
jp8000
02.10.2008 20:06:09

Audiograbber ainakin, mutta laatu on huono, 56k
Although Kraftwerk has taken its part from my playlist, I will always love the music of JMJ.
mathias
02.10.2008 20:12:47
dBpoweramppia käytin vuosia, en vaan ole varma onko se enää ilmainen. Mutta nykyään käytössä on iTunes, kun iPodin kanssa tulee muutenkin pelehdittyä.
zekeode
02.10.2008 20:51:04

Jos helppoa ja ilmaista hakee, niin esimerkiksi: http://www.bonkenc.org/

Kun taas haetaan laatua, niin EAC (http://www.exactaudiocopy.de/) ja levyn rippaus secure modessa oikealla read off setillä , ja sitten encoding omalla suosikki encoderilla.
Hipelius
02.10.2008 21:48:19
Kun haetaan ilmaista ja laatua, niin CDex on oiva valinta. http://cdexos.sourceforge.net/
"Fuck keyboard players! It's like; 'Have lots of gear, shut up, play the parts and don't leave!' Keyboard players all suck! They really do." ~ Devin Townsend
loosah
02.10.2008 22:56:40
iTunes???

Vihreä tai liian itsestäänselvä kirjoitus!
GIGO
djtremolo
02.10.2008 23:29:02

...EAC ... ja sitten encoding omalla suosikki encoderilla.
Ääni tälle! Kun sen kerran virittää toimivaksi, niin sen jälkeen on homma yhtä helppoa kuin noilla aloittelijatason softilla.
If I seem super human, I have been misunderstood.
jyrkkis
03.10.2008 06:50:39
PC puolella Windows media player ja mäkkipuolella itunes.
hmitch
03.10.2008 11:33:19
PC puolella Windows media player ja mäkkipuolella itunes.

joo, ei pidä mennä merta edemmäs kalaan...
Eli Media player ajaa asian ihan hyvin. Tosin sen biisitietokanta tai mikä lie on aika surkea, läheskään aina ei löydy oikeita biisi-ja esittäjätietoja.
Näissä tapauksissa olen käyttäny Audiograbber + LAME yhdistelmää.
----------------------------
oksatboys
03.10.2008 15:10:09

Kun haetaan ilmaista ja laatua, niin CDex on oiva valinta. http://cdexos.sourceforge.net/

Tuo toimii, eikä tunge kylkiäisenä mitään ylimääräistä, eli mainoksia tai omia soitto-ohjelmia.
ringmodulator piristää kummasti
lindo
03.10.2008 23:51:49

Tosin sen biisitietokanta tai mikä lie on aika surkea, läheskään aina ei löydy oikeita biisi-ja esittäjätietoja.

Ai kauheeta jos joutuis itte kirjottamaan biisien nimet ja esittäjät :
Rok rok
hmitch
04.10.2008 14:46:49
Ai kauheeta jos joutuis itte kirjottamaan biisien nimet ja esittäjät :

Kaikki on tietenkin suhteellista, mutta on se, jos aikoo ripata vaikkapa 20 levyä putkeen.
Ja jos homma toimii paremmin ja helpommin jollain toisella softalla, niin miksi en käyttäisi sitä?
lindo
04.10.2008 22:03:13
Kaikki on tietenkin suhteellista, mutta on se, jos aikoo ripata vaikkapa 20 levyä putkeen.

Ai niin, en muistanut että joku tekee tollasta.
Rok rok
oksatboys
05.10.2008 14:58:36

Ja jos homma toimii paremmin ja helpommin jollain toisella softalla, niin miksi en käyttäisi sitä?

Ja ohjelma myös kirjoittaa kappaleeseen kaikki tiedot, eli julkaisu vuoden, albumin jne., jolloin vaikkapa lastFM tunnistaa ne.
ringmodulator piristää kummasti
fuzz
05.10.2008 15:18:45
Latasin tuon dBpowerampin ja on hyvä. Todella helppokäyttöinen, ja ajaa mun asiat ihan hyvin.
elämän tarkoitus on 42
samulirask
05.10.2008 18:08:04 (muokattu 05.10.2008 18:08:30)

joo, ei pidä mennä merta edemmäs kalaan...
Eli Media player ajaa asian ihan hyvin. Tosin sen biisitietokanta tai mikä lie on aika surkea, läheskään aina ei löydy oikeita biisi-ja esittäjätietoja.
Näissä tapauksissa olen käyttäny Audiograbber + LAME yhdistelmää.

Media Player on toiminut mainiosti minulla, ja kaikkien levyjen tiedot suurinpiirtein ovat löytyneet.

En jaksa pitää hirveänä puutteena kappale- tai esittäjätietojen puutteellisuutta. Itsehän olen nimittäin C-kasettiaikakauden miehiä, jonka kannettava musiikinkuuntelu tapahtui muutamalla erilaisella "korvalappustereolla" (Sana heittomerkeissä, koska kaikki eivät sitä varmaan nykyään tälläkään palstalla tunne!) Ei ollut C-kasetteihin koodattu nauhalle kappale- tai esittäjätietoja... En sitä silloin osannut kaivata, enkä kaipaa sitä nykyäänkään.

t. Mies kivikaudelta
Samulin sivut
lindo
06.10.2008 13:40:03

En jaksa pitää hirveänä puutteena kappale- tai esittäjätietojen puutteellisuutta. Itsehän olen nimittäin C-kasettiaikakauden miehiä, jonka kannettava musiikinkuuntelu tapahtui muutamalla erilaisella "korvalappustereolla" (Sana heittomerkeissä, koska kaikki eivät sitä varmaan nykyään tälläkään palstalla tunne!) Ei ollut C-kasetteihin koodattu nauhalle kappale- tai esittäjätietoja... En sitä silloin osannut kaivata, enkä kaipaa sitä nykyäänkään.

t. Mies kivikaudelta

Vähän sama meinkinki täällä :D
Mulla on vähän sellanen olo että nykymeingillä kaikki pitäis saada valmiina, ettei vaan tarvii itse tehdä mitään.

Mä käytän CD rippaukseen raiturisoftan "extract audio from CD" toimintoa eikä se tunne mitään tollasia. Biisien nimet kirjotan sitten ulkomuistista yleensä.
Rok rok
hmitch
06.10.2008 19:20:52
Vähän sama meinkinki täällä :D
Mulla on vähän sellanen olo että nykymeingillä kaikki pitäis saada valmiina, ettei vaan tarvii itse tehdä mitään.

Mä käytän CD rippaukseen raiturisoftan "extract audio from CD" toimintoa eikä se tunne mitään tollasia. Biisien nimet kirjotan sitten ulkomuistista yleensä.

Ihme luddiittihippeilyä :)
Kyllä minäkin muistan c-kasetit varsin hyvin ja varastossa on vieläkin muutama pahvilaatikollinen niitä. Muistan jopa sitä edeltävän formaatin, ne isot videokasetin näköiset jutut mitä käytettiin ainakin joissain autostereoissa. Olisko tämä?: http://en.wikipedia.org/wiki/8-track_cartridge
Mutta ei kai se tarkoita että modernin tekniikan suomia etuja ei saisi hyödyntää?
mut hei, whatever, maan
samulirask
06.10.2008 19:58:58

Ihme luddiittihippeilyä :)
Kyllä minäkin muistan c-kasetit varsin hyvin ja varastossa on vieläkin muutama pahvilaatikollinen niitä. Muistan jopa sitä edeltävän formaatin, ne isot videokasetin näköiset jutut mitä käytettiin ainakin joissain autostereoissa. Olisko tämä?: http://en.wikipedia.org/wiki/8-track_cartridge
Mutta ei kai se tarkoita että modernin tekniikan suomia etuja ei saisi hyödyntää?
mut hei, whatever, maan

Juu, saahan niitä hyödyntää, mutta muutakin nähneenä ei ehkä haittaa niin hirveästi, jos jossain tekijätiedoissa Eppu Normaali onkin kirjoitettu Eppu Normalli. Tai edes se ei haittaa, jos jonkun islantilaisen progelevyn tiedot eivät heti löydy ollenkaan (tosin nekin löytyivät vähän myöhemmin..!).
Samulin sivut
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)