Aihe: Pääseekö soittaja taivaaseen?
1 2 3 4 512 13 14 15 1619 20 21 22 23
baron
04.10.2008 00:23:16

Jne...

Hyvä Barska,asiaa.

Mulla on sovittuna keikka johon joudun hankkimaan vierailevan naislaulusolistin. Sen pitää olla:
1. Kiva (että tulee bändin jätkien kanssa toimeen)
2. Hyvä (että osaa oman roolinsa ja puhuu samaa kieltä bändin kanssa)
3. Näyttävän näköinen (että hurmaa yleisön)

Jostain syystä Yön siivet ei ollut mun ykkösvaihtoehto.
Jupi57
04.10.2008 01:43:22 (muokattu 04.10.2008 01:43:45)
entäs sitten pystysolisti :o/
Valitettavasti tämä maalaisromanttinen pysty (=maitotonkka ei kaikissa murteissa, siis se missä ennen vanhaan kuljetettiin maitoa meijeriin) solisti on jo lähes kadonnut luonnon vara.

Tämä oli sovinistista. Vaikka Laulaja ei reagoinut, pyydän anteeksi kaikilta naissolisteilta, jotka tästä loukkaantuivat ja niiltä jotka loukkaantuvat nyt.
Juttuhan jatkui yleisluonnehdinnoilla, jotka yleensä menevät huumorin piikkiin?

Pääsee...
En tiedä mitään syytä miksei pääsisi.

Tarkoitin kylläkin kaikkia muita palstalle kirjoittavia kuin itseäni.
Ja miksen sinne pääse tiesi Yön siivet:

Ai et vai? - Tai kyllähän sinne pääsevät kaikki, ressukatkin. Siellä vihdoinkin joutuvat miettimään uudestaan mm. sitä(kin), mitä tällä palstalla taannoin tulivat itsestään kertoneeksi:

Inhimillisyys / ihmisyys / ystävällisyys / lähimmäisenrakkaus / kohteliaisuus / positiivisuus yms. elämänasenteet puuttuvat näiltä tyystin ja kokonaan ... :-)

Otathan mut kiertuerumpaliksesi ja opetat ihmi-
seksi.

Toivoo Jupi57
Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni-
mack the knife
04.10.2008 04:02:47
Yön siivet. Hähhäh! Yhtäkkiä täysillä mukana tanssimusapuolella. Joka asiaan mielipide. Mitä se muuta voi olla kuin täyttä trollia.
COVS n:o 1.
isojussi
04.10.2008 04:14:58
Yön siivet. Hähhäh! Yhtäkkiä täysillä mukana tanssimusapuolella. Joka asiaan mielipide. Mitä se muuta voi olla kuin täyttä trollia.

Joo - on sen perkele oltava se Uruttaja.... Toivottavasti perse on pitkään kipee.
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
mack the knife
04.10.2008 04:18:02
Joo - on sen perkele oltava se Uruttaja.... Toivottavasti perse on pitkään kipee.

Ei muuten oo, mä tiedän.
COVS n:o 1.
isojussi
04.10.2008 04:23:28
Ei muuten oo, mä tiedän.

Siis perse kipee vai Yön siivet?
Tankero
04.10.2008 12:18:56
Siis perse kipee vai Yön siivet?

Ei kumpaakaan. Hyvin tuntui yöllä asiat olevan.
Humppajyrä
EP
23.11.2008 14:45:06
Luin mielenkiinnolla Aamuledestä jutun Johanna Kurkelasta.
Ihan hyviä ajatuksia nuorella ihmisellä, tosin aika vähän vasta tuolla iällä kokemuksia, mutta kuitenkin.
Yhtä asiaa jäin miettimään (ketään loukkaamatta), että miksi tuollaisessa elämänmuutoksessa tms. tarvitaan aina se "uskoon tuleminen"?
jakeni
23.11.2008 17:41:07
Ihan hyviä ajatuksia nuorella ihmisellä, tosin aika vähän vasta tuolla iällä kokemuksia, mutta kuitenkin.
Yhtä asiaa jäin miettimään (ketään loukkaamatta), että miksi tuollaisessa elämänmuutoksessa tms. tarvitaan aina se "uskoon tuleminen"?

No eihän sun mielenkiintosi olisi muuten edes herännyt ko. juttuun,se on nääs kaupallista!Ollut maailman sivun.
Hieno nainen,säestämme häntä tulevana torstaina Tampere talolla.

Kaasua.
Milloin syödään? (Topi)
EP
23.11.2008 17:50:54
No eihän sun mielenkiintosi olisi muuten edes herännyt ko. juttuun,se on nääs kaupallista!Ollut maailman sivun.
Hieno nainen,säestämme häntä tulevana torstaina Tampere talolla.

Kaasua.

Kylläpä kyllä, mutta se asia mainittiin kyllä vasta myöhemmin jutussa.
Ennenhän noi asiat luki jo viikkolehtien kannessa!

..ja nyt kytkintä! :)
jon lord
23.11.2008 18:58:47

Juuri sen takia, uskoon tuleminen on juuri se elämänmuutos. Näilläkin palstoilla parjataan hyvinkin paljon uskontoa ja uskoon tulemista. Uskon perimmäinen ajatus tai idea on se, että se auttaa tässä katkerassa ja kilpailevassa yhteiskunnassa jaksamaan paremmin. Jos ihminen on uskossa, miksi häntä täytyy parjata ja suorastaan pilkata. Monet ihmiset ovat uskoon tulon myötä pystyneet parantamaan elämänlaatuaan, ja pystyvät elämään edes jonkinlaisessa harmoniassa itsensä ja ympäristönsä kanssa. Katkeruus ja viha on kadonnut elämästä ja hyvyys on vallitsevana. Tätä hyvyyttä tähän kieroutuneeseen ja mätään maapalloon ei mahdu koskaan liikaa.
Toisekseen miksi ei kunnioiteta ihmisiä ja anneta heidän elää valitsemallaan tiellä. Tässä asiassa jokaisella meistä on paljonkin ajattelemisen aihetta.
COVS jäsen N.o 3
walttoni
23.11.2008 19:27:00

Kaasua.

Pamppua ja kaasua.
COVS2.
Mandoman
23.11.2008 19:29:37 (muokattu 23.11.2008 19:29:55)
Pääsehän soittaja jos laulajakin pääsee:

"Ja sitten kun silmäni ummistan yksi kaino on toivomus mulla: Eikö sopisi nyt maailman matkaajan sinne laulajain joukkoon tulla. Siellä ystävät rakkaat kohdata saa, siellä suru sekä murhe on poissa. Siellä leivotaan riemujen piirakkaa ja se paistetaan laulujen voissa!"

(Veikko Lavi, Laulajan testamentti)
Ölövinä ollaa sillee kissannäköisenä eikä välitetä mistää turhasta. (Uruttaja, Patela)
walttoni
23.11.2008 19:34:11
Ei kait elämänmuutokseen uskoontuloa tarvita? Onnistuu se muutenkin.
COVS2.
Ukko
23.11.2008 19:52:06

Vaikeempi kysymys. Minä en voi tulla uskoon koska olen silkasta mielenkiinnosta tutkinut asiaa vähän pintaa syvemmältä oikein ajatuksen kanssa ja siinä on liian paljon ristiriitoja. En toki halveksi uskoon tulleita koska he ovat pääosin muuttuneet positiivisemmaksi ihmiseksi aktin jälkeen. Itse kuitenkin lienen vähän vaikeampi tapaus asian suhteen. No tietysti olen suvun toinen ja järjestyksessä ensimmäinen "musta lammas" asian suhteen.
COVS jäsen nro 6
isojussi
23.11.2008 20:10:50
Jon Lordille plussaa.

Itse en ole koskaan mitään sen kummempaa uskoontuloa kokenut ja lapsuudenkotinikin oli hyvin "normiuskonnollinen" - eli ei millään lailla "uskovainen" sanan siinä merkityksessä, jossa ne yleensä koetaan. Kirkkoon kuuluttiin ja juhlapyhät vietettiin ynnä joskus kirkossakin käytiin ja iltarukoukset luettiin.

Samanlaisella meiningillä mennään meidänkin perheessä. Vaimo on aina ollut samanhenkinen, kuin minäkin. Onneksi.

Pienestä pojasta lähtien on ollut helpottavaa ajatella ... eikun tietää, että olivat asiat miten pahasti tahansa, lähin kuuntelija, jolla on aina aikaa, on rukouksen päässä.

No, aika harvoin enää tulee "kuumaan linjaan" soitettua ja iltarukouskin luettua vaan lapsille...

Tämmönen avautuminen...

Se mitä nyt haen on, että ei oo ollenkaan ihme ja kumma, että nykypäivänä moni lopulta "korjaa" elämäntilanteensa uskon kautta.

Karu totuus on, että yhteiskunnan tarjoamat ammattiauttajat ja apukanavat ovat byrokratian, fakkiutumisen, suuren työmäärän, kummallisten säätöjen ja oikeaan elämään kosketuksen hukkaamisen takia suurimman osan avuntarvitsijoista saavuttamattomista.

Kirkossa sulle ei sanota, että oot mokannu väärin tai että sulla on vääränlaiset vaikeudet.
isojussi
23.11.2008 20:13:28
Ootko Ukko miettiny, onko kaikki Jumalan sana oikeesti Jumalan sanaa?

Uskohan on lopulta hyvin henkilökohtainen juttu ja kukin uskoo tavallaan.
Ukko
23.11.2008 20:27:59

Ootko Ukko miettiny, onko kaikki Jumalan sana oikeesti Jumalan sanaa?

Uskohan on lopulta hyvin henkilökohtainen juttu ja kukin uskoo tavallaan.

Tässä kun lähdetään miettimään Jumalan sanaa ynm. niin ekana tulee mieleen se kuinka vallankäytäjät ovat kautta aikain käyttäneet omaksi hyväkseen uskontoa. Lisäksi se kuinka ko. sanaan ovat kirkolliskokoukset sun muut kautta aikain tehneet omia lisäyksiään ja kaikki lisäykset ovat olleet vallankäyttäjien hyväksi. Tavalliset taapertajat on painettu lokaan ja sanottu että tämä on "Jumalan sanaa" ja ketkä ovatkaan olleet hyötyjiä. Lisäksi, raamattu on monen mielestä pyhää sanaa mutta kuinka monen kääntäjän kautta raamattu on Suomen kielelle käännetty alkuperäisestä kielestä ja kuinka monta kertaa se alkuperäinen sanoma on muuttunut käännösten myötä. Ja lisänä se että mitäpä me tajutaan 2000 vuoden takaisista asioista /käytännöistä nykyelämän kulisseista katsottuna. Eli tämän perusteella uskonto on aikalailla vääristynyt ja värittynyt kunkin hyötyjän näkökannan mukaisesti. Sama muuten koskee islamin uskoakin.
COVS jäsen nro 6
jon lord
23.11.2008 20:43:36

Ei, mutta ne jotka sitä ovat tarvinneet antakaamme heille siihen oikeus. Toisekseen monet uskoon tulleet ovat kokeneet elämässään niin paljon kovia asioita, etä usko on ainut keino selvitä eteenpäin. Tämä tästä minun osaltani.
COVS jäsen N.o 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)