Laiskiainen 13.01.2006 12:34:37 | |
---|
Haussa levykauppa Helsingissä jolla olisi kattava valikoima riffirockia/stoneria/desertrockia, sludgea/doomia ja yleensä tämän suuntaista heviä? Netistä voisi tilata mutta jos joku liike on vaivautunut niin voisin tukea. - The late bird catches a nap - |
derble 13.01.2006 16:50:04 | |
---|
Kertokaa ihmiset mulle mitä ihmettä on tapahtunut Free Record Shopeille? Mihin ihmeeseen niistä on levyt kadonnet, uskomattoman suppeat valikoimat nykyään. Levyjen myyminen ei kannata enää nykyään samalla tavalla. Luulenpa että ne panostaa leffoihin ja peleihin entistä enemmän. |
Makkari 13.01.2006 17:37:29 (muokattu 13.01.2006 17:42:37) | |
---|
Pakko on heittää vähän vastalausetta: - Loppujen lopuksi aika harvoin löytyy sitä levyä mitä lähtee etsimään. - Kundit on pannu hintoihin helvetinmoiset katteet. Pääsääntöisesti Fennicassa saa maksaa levystä 2-5 eur enemmän kuin muualla. - Kundien tietotaito on kuitenkin suht rajallista varsinkin rock-osastolla. - Palvelu on jotenkin töykeän ylimielistä, varsinkin kun käy kysymässä jotain kamaa josta kundeilla ei ole asiantuntemusta. Käyn kyllä edelleenkin Fennicassa, mutta pyrin keskittämään ostokseni yhä enemmän Keltaiseen Jäänsärkijään. Siellä sentään palvelu pelaa ja on sopuhinnat. Hinta- asiasta olen samaa mieltä. Kuitenkin ostan Fennicasta yleensä vain sellaista mitä en muualta saa, tai sitten ostan käytettyä kamaa. Parempaa palvelua tai asiantuntemusta taas on muualta vaikea löytää. Myyjät ovat ainakin mulle ja muillekin asiakkaille aina olleet mitä ystävällisimpiä, vaikka olenkin tällanen mistään mitään tietämätön lapsukainen. Keltaisessa Jäänsärkijässä on aina sellanen ruuhka että heittää vaan levyn tiskille ja maksaa, kerran vaan on tullut vaihdettua pari sanaa myyjän kanssa. Fennicassa tulee melkein aina vähän rupateltua. Selvähän se on että nämä kaupat ovat keskittyneet vähän erityyppiseen musiikkiin. Countrylevyä on parempi hakea Fennicasta kun taas jotaan progea voi olla helpompi saada Jäänsärkijästä. Nämä kaupat tosiaan sijaitsevat senverran lähellä toisiaan että käyn usein molemmissa samalla reissulla. Musamaailmakin sijoittuu kätevästi siihen väliin. I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you. |
Cathi777 13.01.2006 17:55:14 | |
---|
Aika korkeat hinnat... E: ja huono valikoima No ei siellä kyllä mitenkään erityisen korkeat hinnat ja valikoimat ovat loistavat. Melkein mitä tahansa levyjä pystyvät hankkimaan, vaikka ei suoraan näkyisikään listoilla. Only pop music can break my heart... |
Feggy 13.01.2006 19:13:15 | |
---|
Levyjen myyminen ei kannata enää nykyään samalla tavalla. Luulenpa että ne panostaa leffoihin ja peleihin entistä enemmän. Yks mun kaveri on töissä tuolla ja kuulemma ovat työntekijäpuolella ajatelleet ehdottaa työnantajalleen, että ketjun nimeksi muutettaisiin Record-free shop. "Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin."
- Vaaralliset lelut: Kaunis laulu |
derble 13.01.2006 22:08:02 | |
---|
Yks mun kaveri on töissä tuolla ja kuulemma ovat työntekijäpuolella ajatelleet ehdottaa työnantajalleen, että ketjun nimeksi muutettaisiin Record-free shop. Haha :D Tää oli hyvä. Ite olin tuolla TETissä nyt syksyllä. Jos pyrin sinne kesätöihin pitäis ehdottaa pomoille. ;) (not) |
KTULU 17.01.2006 20:43:27 | |
---|
Missä Helsinkiläisessä levykaupassa on paras metalli älppäreiden valikoima? Kun olen sinne kohtapuolin menossa. Pinaattikeitto on pahaa... |
zekeode 17.01.2006 20:49:28 | |
---|
|
Flash 03.10.2008 10:11:06 | |
---|
Nosto. Onkos parin vuoden aikana tullut mitään päivitystä Hesan levykauppoihin, jos etenkin vinyylit (myös sinkut) kiinnostavat? Eli Hippie Shake, Green Grass, Music Hunter ja B&W kantsii ainakin tsekata? Live Music Is Better! |
Karlsson 03.10.2008 10:16:43 (muokattu 03.10.2008 10:17:29) | |
---|
Nosto. Onkos parin vuoden aikana tullut mitään päivitystä Hesan levykauppoihin, jos etenkin vinyylit (myös sinkut) kiinnostavat? Eli Hippie Shake, Green Grass, Music Hunter ja B&W kantsii ainakin tsekata? Levykauppa Äx on tullut kaupunkiin. Viiskulman levyhelvetti (Eronen, AR, Popparienkeli, Lifesaver) lienee tuttu myös? Ja Keltaisesta Jäänsärkijästä löytyy kaikkea kivaa myös. Kallioon on tullut myös Fatty Sounds, siihen Hippie Shakesin vastapäätä. ( * ) |
Flash 03.10.2008 10:21:53 | |
---|
Kiitti tiedosta! Hyvä, että nuo levykaupat keskittyvät samoille alueille. Siitä hyötyvät niin asiakkaat, kuin kauppiaatkin... Samahan se on kaikessa muussakin bisneksessä. Paras paikka kenkäkaupalle on toisen kenkäkaupan vieressä. :) Live Music Is Better! |
cerulean 03.10.2008 12:54:56 | |
---|
Turun Levykauppa Äx on kyllä hyvinkin asiallinen ja monipuolinen levypulju. Suurin miinus tulee oikeastaan siitä, että vinyylien selaaminen on käytännössä mahdotonta koska hyllyt on tungettu liian täyteen. Lisäksi ostamani uudet levyt ovat olleet välillä vähän huonossa kunnossa. After Ruth left me, Ive been ruthless |
DethBanger 03.10.2008 17:21:18 | |
---|
Turun Levykauppa Äx on kyllä hyvinkin asiallinen ja monipuolinen levypulju. Suurin miinus tulee oikeastaan siitä, että vinyylien selaaminen on käytännössä mahdotonta koska hyllyt on tungettu liian täyteen. Lisäksi ostamani uudet levyt ovat olleet välillä vähän huonossa kunnossa. Samaa mieltä. Liike on myös liian ahdas ja se syö viihtyvyyttä aika runsaasti. Vaikka en mä viihtyvyyden takia mee ostamaan levyjä, ois se kiva että siellä mahtuis paremmin liikkumaan. http://maihinnousu.net/a/?artist_id=46 |
Ozzyneito 03.10.2008 17:35:43 (muokattu 03.10.2008 17:36:27) | |
---|
Nosto. Onkos parin vuoden aikana tullut mitään päivitystä Hesan levykauppoihin, jos etenkin vinyylit (myös sinkut) kiinnostavat? Eli Hippie Shake, Green Grass, Music Hunter ja B&W kantsii ainakin tsekata? Voisin mainita myös ifsocietyn kadulle ilmaantuneen liikkeen Kalliossa. En ole kertaakaan itse vielä käynyt, mutta jos valikoima on lähelläkään nettikaupan vastaavaa niin vinyylejä ainakin luulisi piisaavan. Pitkämies tuo on nimeltään, joku sarjakuvakauppa, jonka yhteydessä on ifin levyt: (Kolmas Linja 17, Kallio, Helsinki). www.ifsociety.comwww.pitkamies.net "Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle.
Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua."
-Erlend Loe |
elais 03.10.2008 17:53:14 | |
---|
Nosto. Onkos parin vuoden aikana tullut mitään päivitystä Hesan levykauppoihin, jos etenkin vinyylit (myös sinkut) kiinnostavat? Eli Hippie Shake, Green Grass, Music Hunter ja B&W kantsii ainakin tsekata? Itse pidin eniten Music Hunterista. Jos jotain ei löydy, kysy myyjältä. Niillä on joitain ihmeellisiä tavaroita siellä, ehdottomasti käymisen arvoinen. "Nothing is impossible. The word itself says I'm possible." |
Sam Hotman 03.10.2008 20:51:02 (muokattu 03.10.2008 20:52:13) | |
---|
Music Hunter on kyllä loistava kauppa, mutta sinne pitää varata ainakin tunti aikaa ja paljon rahaa, sillä sieltä löytyy aina jotain mitä ei muualta löydä. Se myyjäkin on todella mukava miekkonen. Kerran ostin levyjä, niin se unohti laittaa koteloon levyn. Lähetin hänelle sähköpostia asiasta ja sanoi, että voi lähettää levyn minulle postissa tai voin käydä itse hakemassa ja saan seuraavista ostoksista henkilökunnan alennuksen. Täytyy sano, että valikoimaltaan ja hinnoiltaan paras levykauppa, missä olen käynyt. Ainot miinukset ovat huono ilmanvaihto ja sekavuus. Keltainen Jäänsärkijä on kanssa hyvä kauppa. Hinnat on halvat ja valikoima aika laaja myös. Löytää helposti etsimänsä ja palvelukin pelaa. Miinuksena taas, että välillä tulee niin saatanan kuuma, että pakko poistua. Levykauppa Äx(Hel). Plussaa tälle kaupalle hyvistä tiloista ja selkeästä järjestelystä. Mutta kaupan valikoima on todella heikko välillä. Usein olen mennyt sinne ja suunnitellut etukäteen, että mitä kaikkea ostaa, mutta ei sieltä ole oikein mitään löytynyt. Onneksi Jäänsärkijä ja Music Hunter ovat sitten pelastaneet. Palvelu on ihan hyvää. Pari myyjää on vähän tympeitä. Kerran kävin kassalta kysymässä, että löytyisikö sitä ja tätä levyä, kun ei hyllyssä ollut, niin myyjä oli juuri sen näköinen, että ottaa aseen taskusta ja ampuu minut. Taisi jotai voi vittu supista siinä samalla. Juupajuu. Epäselvää tekstiä, mutta yrittäkää selvitä sen kanssa. Löytyykö kiinostusta mnetin junnumiittiin? Lähetäppä huoneanomusta jäsen Hohhoijaa:lle http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=766 |
Kallioon on tullut myös Fatty Sounds Tää on helvetin jees! Tosi hyvä ilmapiiri ja mukava pitäjä. Pläräilin siellä joskus levyjä ja tämä jäbä huutelee sieltä että uutta kahvia olis tarjolla. Siellä on sohvat, pöytä jolla musalehtiä. Musaa voi myös kuunnella siinä istuskellessa ja sumppia hörppiessä. Toinen olohuone. Harmi vaan että se on siinä Hämeentien varrella, eikä tule oikein koskaan liikuttua siellä päin. "So there you go. You're the retarded offspring of five monkeys having butt-sex with a fish-squirrel!! Congratulations!" |
Niklodeus 04.10.2008 11:13:37 | |
---|
....Levykauppa Äx(Hel). Plussaa tälle kaupalle hyvistä tiloista ja selkeästä järjestelystä. Mutta kaupan valikoima on todella heikko välillä. Usein olen mennyt sinne ja suunnitellut etukäteen, että mitä kaikkea ostaa, mutta ei sieltä ole oikein mitään löytynyt. Onneksi Jäänsärkijä ja Music Hunter ovat sitten pelastaneet. Palvelu on ihan hyvää. Pari myyjää on vähän tympeitä. Kerran kävin kassalta kysymässä, että löytyisikö sitä ja tätä levyä, kun ei hyllyssä ollut, niin myyjä oli juuri sen näköinen, että ottaa aseen taskusta ja ampuu minut. Taisi jotai voi vittu supista siinä samalla. Juupajuu. Epäselvää tekstiä, mutta yrittäkää selvitä sen kanssa. Juuri näin. Levykauppa Äx:stä vielä sen verran että todella moni levy on siellä uusi painos, joten levyt ovat usein todella kalliita. Itse Jäänsärkijä on mieleen, vaikka niinkun tekstissä lukee kesällä siellä on hlvtin kuuma Wanna-be tr0lli. |
Feggy 04.10.2008 20:54:37 | |
---|
Voisin mainita myös ifsocietyn kadulle ilmaantuneen liikkeen Kalliossa. En ole kertaakaan itse vielä käynyt, mutta jos valikoima on lähelläkään nettikaupan vastaavaa niin vinyylejä ainakin luulisi piisaavan. Pitkämies tuo on nimeltään, joku sarjakuvakauppa, jonka yhteydessä on ifin levyt: (Kolmas Linja 17, Kallio, Helsinki). www.ifsociety.com www.pitkamies.net Oikein mukava kauppa ja levyt on halpoja. Fatty Soundsille myös isot suosittelut. |
professori 10.10.2008 11:25:54 | |
---|
Lähinnä Levykauppa x:ssä tulee tehtyä levyostokset, mikäli en jostain syystä saa haluamiani levyjä huuto.netistä. Myyjät on jees ja levyt löytyy sieltä mistä pitää. Jos jotain ei ole, sen saa helposti tilattua. Ainoa mikä harmittaa on paikan yllätyksettömyys: koskaan ei tee halpoja löytyjä tms, vaan osaa jo arvata että onko levy kympin vai kaksi. Käytetytkin on helkkarin kalliita, kympin midprice maksaa käytettynä 8€. Tampereen Swamp on levykauppa x:n improved versio, sillä siellä lätyissä on paljonkin hintaeroja ja sen minkä saat äxästä kympillä, voit saada swampista kahdeksalla. Lisäksi siellä on oma liike käytetyille, joten midpricelevyt irtoaa mukavasti vitosella. Jos Tampereella asuisin niin levyjä ostaisin niin maan perkeleesti. |