Aihe: 1 vuosi kannuttelua takana..
1 2 3 4 5 6 7 8 9
jazzmies
02.10.2008 10:54:30
... joillain toisilla on synnynnäinen rytmitaju kuten myös useilla tummaihoisilla ihmisillä...

tummaihoiset = hyvä rytmitaju
saksalaiset = natseja
amerikkalaiset = idiootteja

Nyt Teemu hyvä kommenttisi on geneettisyydessän ihan Tatu Vanhasen tasolla.
Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta. Ronnie Österberg. Muutenki mua kinnosta hirvesti tausta. Henkilökuva on tarkea. - Kailis 2008 -
Kailis
02.10.2008 11:15:31

Mä en uskalla lähteä tähän mukaan ollenkaan, menis yli aika nopeasti =D
Deino
02.10.2008 13:40:28

Mä en uskalla lähteä tähän mukaan ollenkaan, menis yli aika nopeasti =D

Anna mennä.
Bentley
03.10.2008 22:13:21

Tässä ny vähä sinkkupedaalia sitten kehiin josta mun perusasioiden taso toivottavasti aukee enemmän.

Välillä tietty epävarmuus johtuu sen takia koska oon impronnu koko soiton. En siis oo harjotellu mitään tiettyä juttua. Riden paikka siirtyy ens viikolla ergonomisempaan paikkaan kun saan uuden setuppini kasaan.

http://koti.mbnet.fi/bentley/rummuttelua_2_xvid.avi
For those who can't be without the music!
hansakemanelius
03.10.2008 22:59:31

Tämä itse rytmihän resonoi jokaisen ihmisen kehossa ja se elää sekä sen kuuluu ns. hengittää ja joillain toisilla on synnynnäinen rytmitaju kuten myös useilla tummaihoisilla ihmisillä. Kuitenkin huomaa sen että Suomen kansa on humppakansaa ja eivät konsertissa osaa koskaan taputtaa kakkoselle ja neloselle vaan vääntävät aina sen ns. grooventappaja iskut ykköselle ja kolmoselle :D

Ei se välttämättä ihonväristä ole kiinni vaan siitä että lämpimissä maissa elävät ihmiset tuntuvat olevan rennompia olemukseltaan ja tämä heijastuu myös eleisiin ja liikkeisiin, esim. rumpujen soittoon. Itse käyn silloin tällöin jossain etelän lämmössä ja siellä tuntuu heti että soitto kulkisi huomattavasti elävämmin kuin täällä viluisessa ja pimeässä ympäristössä. Kun on paikat kohmeessa ei soitto kulje ja syntyy jännityksiä kehoon jotka aiheuttavat niska- ja selkäsärkyjä jne, ja ilmeisesti tämän takia täällä on jäykkiä rumpaleita ja hitaita sprinttereitä...
Joo nej ....
hollmi-5
03.10.2008 23:07:19
Tässä ny vähä sinkkupedaalia sitten kehiin josta mun perusasioiden taso toivottavasti aukee enemmän.

Välillä tietty epävarmuus johtuu sen takia koska oon impronnu koko soiton. En siis oo harjotellu mitään tiettyä juttua. Riden paikka siirtyy ens viikolla ergonomisempaan paikkaan kun saan uuden setuppini kasaan.

http://koti.mbnet.fi/bentley/rummuttelua_2_xvid.avi

Mulla menee cooperin testi kahteentoista minuuttiin.
Soundit, piuhat ja kajarit.
hollmi-5
03.10.2008 23:13:01
Jaa taas se alko... Jos ny käyttäytyisit säkin aikusesti pikkuhiljaa?

Oliko tuo näytteesi vitsi. Vai ihanko tosissasi laitoit?
Bentley
03.10.2008 23:16:34

Oliko tuo näytteesi vitsi. Vai ihanko tosissasi laitoit?

Nojoo, eli turha tänne näköjään mitään laittaa. Täällä on vain yhden koulukunnan ajattelijoita jokka ei oo avoinmielisiä ollenkaan.

Jos sä nyt niin täydellisyys oot niin kerrohan nyt mikä meni pieleen? Mikä herraa tyydyttäis? Vai onko sulla yksinkertasesti menkat joka päivä?
hollmi-5
03.10.2008 23:24:13
Nojoo, eli turha tänne näköjään mitään laittaa. Täällä on vain yhden koulukunnan ajattelijoita jokka ei oo avoinmielisiä ollenkaan.

Jos sä nyt niin täydellisyys oot niin kerrohan nyt mikä meni pieleen? Mikä herraa tyydyttäis? Vai onko sulla yksinkertasesti menkat joka päivä?

Sinä et osaa soittaa rumpuja! Tuo ihan paskaa.

Mikä meni pieleen? Jos sinä et sitä kuule aikuisena miehenä, niin olen pahoillani. Sulla ei time kestä edes kymmentä sekuntia paikallaan. Se on kuitenkin rumpalin ainoa tehtävä: kerro bändille missä on ykkönen ja pidä time!

Minä en osa soittaa pianoa, vaikka kaksi vuotta opettelin ja tentistä sain 2+/3. Silti en julkisesti ilkeä esittää pianonsoittoani.
passe
03.10.2008 23:26:29 (muokattu 03.10.2008 23:29:35)
Nyt on Holmilla aika peräjunttila asenne.

Ei pysty kuuntelemaan kovin lujalla näin myöhään, mutta:

Lääpit haitsua sellaisella tulpaton mopo asenteella. Kohdista katse kohti haitsua/kapulan päätä ja määrää! Aloita treenaus esim. siten, että lyöt aksentoidun iskun joka toisella: YK-si KAK-si KOL-me NEL-jä...

Sen jälkeen kiinnitä huomiota siihen, että eri raajojen väliset iskut tulevat samanaikaisesti, silloin kuin se on tarkoitus. Helppo treeni: basaria ja haitsua yhtäaikaa tat-tat-tat-tat-tat-tat-tat-tat. Sitten snarea ja haitsua yhtä aikaa tat-tat-tat-tat-tat-tat-tat-tat. Näitä vaihdellen muutama minuutti joka treenin alkuun.

Tylsä treeni, mutta toimii.

E:) Sen verran sympatiaa Holmillekin, että oikeampi osoite tälle olisi ehkä ollut tuo aloittelijat palsta.
Sometimes more is more
Bentley
03.10.2008 23:28:49

Sinä et osaa soittaa rumpuja! Tuo ihan paskaa.

Mikä meni pieleen? Jos sinä et sitä kuule aikuisena miehenä, niin olen pahoillani. Sulla ei time kestä edes kymmentä sekuntia paikallaan. Se on kuitenkin rumpalin ainoa tehtävä: kerro bändille missä on ykkönen ja pidä time!

Minä en osa soittaa pianoa, vaikka kaksi vuotta opettelin ja tentistä sain 2+/3. Silti en julkisesti ilkeä esittää pianonsoittoani.

Jaa sä siis haluat yhellä temmolla soittoa, ok. No ehkä joku päivä mut kattoo ny ku jaksan. Kyllä sen aika tulee kun hion sitä tempoa pilkun tarkasti, usko pois. Ehkä mä haluan eka vähä saada kankeutta pois jolloin miellän temmon opettelun tarkemmaksi? Kato vaihtoehtoja on monia, sä vaan tiedät sen yhden tavan.
hollmi-5
03.10.2008 23:31:31

Tulkaa 15 sekunnin välein, niin ette jää konkeloon.

Tämä on jo toinen näyte. Ja minusta tuntuu vahvasti siltä, että jannu nauraa meille.

Kohdista katse kohti haitsua/kapulan päätä ja määrää! Aloita treenaus esim. siten, että lyöt aksentoidun iskun joka toisella: YK-si KAK-si KOL-me NEL-jä... Haitsua ei katsota. Se tunnetaan.

Sen jälkeen kiinnitä huomiota siihen, että eri raajojen väliset iskut tulevat samanaikaisesti Tärkeä pointti!!!
Bentley
03.10.2008 23:32:47 (muokattu 03.10.2008 23:33:59)

Ei pysty kuuntelemaan kovin lujalla näin myöhään, mutta:

Lääpit haitsua sellaisella tulpaton mopo asenteella. Aloita treenaus esim. siten, että lyöt aksentoidun iskun joka toisella: YK-si KAK-si KOL-me NEL-jä...

Joo tää multa joskus vielä unohtuu mut kiinnitän tähänki kyl joskus huomiota. Pitää vaa muistaa jatkos enemmän kiinnittää tähänki huomiota. Haitsuki on vielä liian ylhäällä mulle ku telinettä ei saa alemmas joten seki vähä vaikeuttaa sen opettelua.

Sen jälkeen kiinnitä huomiota siihen, että eri raajojen väliset iskut tulevat samanaikaisesti, silloin kuin se on tarkoitus. Helppo treeni: basaria ja haitsua yhtäaikaa tat-tat-tat-tat-tat-tat-tat-tat. Sitten snarea ja haitsua yhtä aikaa tat-tat-tat-tat-tat-tat-tat-tat. Näitä vaihdellen muutama minuutti joka treenin alkuun.

Tylsä treeni, mutta toimii.

Joo jotain tämän tyylistä oonki joskus kokeillu ja kyllä taas joskus tulee kokeiltuakin.

E:) Sen verran sympatiaa Holmillekin, että oikeampi osoite tälle olisi ehkä ollut tuo aloittelijat palsta.

Aivan, oishan mun tää pitäny hokata laittaa sinne palstalle.
passe
03.10.2008 23:38:26
Haitsua ei katsota. Se tunnetaan.

Haitsua ei tunneta. Sen kanssa ollaan yhtä. (Piinallisen kivuliasta hommaa vaan, jos sattuu kohdalle sellanen closed hi-hat biisi...)
Sometimes more is more
dumbass
03.10.2008 23:46:11 (muokattu 03.10.2008 23:46:38)

En tiiä sit, tuleeko toi metallimusiikista, että ei treenata heti alusta sitä moelleria haikkakädessä? Mulla se tuli ainakin ihan itsestäänselvyytenä soitossa ettei ne haikan iskut voi kuulostaa samalta kaikki, häviää fiilis. Ei vaan toimi niin. Paitsi HEVIMEDL
Strumbali
03.10.2008 23:49:52
Supernörttinä en vieläkään saanut kuvaa näkyville, mutta kuuntelin jonkin verran.

Ehkä tuossa näytteen tekemisessä voisi vielä harkita semmoista, että otat jonkun yksinkertaisen biisin treenaat sitä jonkun verran tai jos innostut, niin ihan pirusti, ja sitten soitat sen biisin näytteeksi. Biisillä tarkoitan nyt ihan jotain AC/DC tai Eliminatorin jälkeistä ZZ-top tyyppistä vetoa.

Ei se nyt ihan mahottomalta kuulostanut, kunhan pysyisi se ruori saman suuntaan tiiviimmin eikä soitto lähtisi rönsyilemään sinne tänne. Rumpujensoiton aloitteleva osaaminen = muutaman perusasian soittaminen tyydyttävästi. Osaamista ei ole mahdollisimman monen asian soittaminen huonosti. Tässähän oli vinkkiä itsellekin tältä illalta.
DrmBug
04.10.2008 00:09:04
En tiiä sit, tuleeko toi metallimusiikista, että ei treenata heti alusta sitä moelleria haikkakädessä? Mulla se tuli ainakin ihan itsestäänselvyytenä soitossa ettei ne haikan iskut voi kuulostaa samalta kaikki, häviää fiilis. Ei vaan toimi niin. Paitsi HEVIMEDL

Joissain funkkikompeissa toimii älyttömän hyvin, kun soittaa tosi raskaalla kädellä haitsua ilman mitää painotuksia.
ODOMANKOMA BOO ADZEE OBOO KYEREMA
Kailis
04.10.2008 01:19:43

Aika monessa jutussa toimii se että vedetään armotta ilman painotuksia haikkaan. Eikä ole muuten kauhean helppoa. Esimerkiksi tätä biisiä tahkoan treenikämpällä, ja yritän saada noi haikaniskut mahdollisimman tasaisesti ja paikalleen. Itsekuria.

http://www.youtube.com/watch?v=N124ssomQEs&feature=related
absentmind
04.10.2008 02:06:23 (muokattu 04.10.2008 02:06:41)
Huomas muuten kun harjottelin yhtä hevibiisiä tässä vähän aikaa sitten jossa tulee suht nopeita kahdeksasosia virveliin oikealla kädellä ja tietty FF dynamiikalla kaikki, niin perkeles kun meinaa aina korostaa neljäsosat ja puolighostata painottomat. Oon soittanu iha vääriä juttuja ku ei metalli suju enää :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)