Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Millaisia soundieroja Marshall VBC412 vs. VBC810 ??
1 2
JussiKoo
30.09.2008 16:02:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kohta se hetki saapuu, että tulee hankittua kaappi VBA400:sen kaveriksi.
 
Enemmän olen innostunut tuosta 4x12-versiosta lähinnä hinnan ja kohtuullisen roudattavuuden takia. Niitä voi hankkia joskus toisenkin, jos pää menisi totaalisesti sekaisin. 4x12:lla olen soitellutkin ja soundi on ollut mun mieleen, mutta 8x10 on jäänyt täysin kokematta. Tätä marsun rantista on kovasti täällä kehuttu, mutta sitä on lähinnä vertailtu Ampegiin.
 
Mielipiteitä ja vinkkejä kaivataan soundieroista ja miksei muustakin, mitä tällainen pahviaivo ei osaa ottaa huomioon.
 
Maisteri
01.10.2008 01:04:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kohta se hetki saapuu, että tulee hankittua kaappi VBA400:sen kaveriksi.
 
Enemmän olen innostunut tuosta 4x12-versiosta lähinnä hinnan ja kohtuullisen roudattavuuden takia. Niitä voi hankkia joskus toisenkin, jos pää menisi totaalisesti sekaisin. 4x12:lla olen soitellutkin ja soundi on ollut mun mieleen, mutta 8x10 on jäänyt täysin kokematta. Tätä marsun rantista on kovasti täällä kehuttu, mutta sitä on lähinnä vertailtu Ampegiin.
 
Mielipiteitä ja vinkkejä kaivataan soundieroista ja miksei muustakin, mitä tällainen pahviaivo ei osaa ottaa huomioon.

 
Ota se 4x12. Oikeastaan pelkästään roudattavuuden takia. Ja onhan se halvempikin.
 
www.thegeorgedoubleuse.com
hollstro
01.10.2008 05:12:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eroja on 810:n hyväksi
- enemmin äänenpainetta
- enemmän botnea (koska enemmän kaiutinpinta-alaa)
- tiukempi ja erottuvampi saundi
- nopeampi atakki
 
4x12" on
- löysempi
- hiljaisempi
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
JussiKoo
01.10.2008 09:20:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ota se 4x12. Oikeastaan pelkästään roudattavuuden takia. Ja onhan se halvempikin.
 
Näin mä sen itselleni olen perustellut, mutta hollstron perustelut 8x10:n paremmuudesta olivat aika vakuuttavat... Mä en halua mitään löysää soundia :(
 
UncleFester
01.10.2008 10:39:02 (muokattu 01.10.2008 10:44:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eroja on 810:n hyväksi
- enemmin äänenpainetta
- enemmän botnea (koska enemmän kaiutinpinta-alaa)
- tiukempi ja erottuvampi saundi
- nopeampi atakki
 
4x12" on
- löysempi
- hiljaisempi

 
No kai noissa 4x12 kaapeissa jotain hyvää on? :-) Masensit nyt täysin kun oli tuollainen Marsun kaappi suunnitelmissa ostaa (siis 4x12) :-(
 
Näyttäis Englannista (soundslive.co.uk) saavan 300€ halvemmalla kuin T-kaupasta. Kotimaisista hinnoista ei hajuakaan.
 
Edittiä:
 
Tässäpä vielä linkkiä englannin hintoihin 8x10 kaapista
 
http://www.soundslive.co.uk/product~name~Marshall-VBC810~ID~1358.asp
 
T-kaupasta sama
 
http://www.thomann.de/fi/marshall_vbc810.htm
 
JussiKoo
01.10.2008 11:08:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja jos haluaa todella edukkaan marsu-rantiksen, niin esittelykappale melko halvalla!
 
http://www.soundslive.co.uk/product~name~Marshall-VBC810~ID~8174.asp
 
seak
01.10.2008 11:32:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kohta se hetki saapuu, että tulee hankittua kaappi VBA400:sen kaveriksi.
 
Enemmän olen innostunut tuosta 4x12-versiosta lähinnä hinnan ja kohtuullisen roudattavuuden takia. Niitä voi hankkia joskus toisenkin, jos pää menisi totaalisesti sekaisin. 4x12:lla olen soitellutkin ja soundi on ollut mun mieleen, mutta 8x10 on jäänyt täysin kokematta. Tätä marsun rantista on kovasti täällä kehuttu, mutta sitä on lähinnä vertailtu Ampegiin.
 
Mielipiteitä ja vinkkejä kaivataan soundieroista ja miksei muustakin, mitä tällainen pahviaivo ei osaa ottaa huomioon.

 
Henkilökohtaisesta maustahan tässä on kyse suurelta osalta, mutta kyllähän nuo hollstron listaamat ominaisuudet aika hyvin pitävät paikkansa. Riippuu paljolti siitä, mitä itse haluat. Jos pidät siitä 4x12":n soundista niin ota ihmeessä se - itse oon tullu siihen tulokseen, että kympituumaisilla elementeillä saan bassosoundistani irti juuri ne jutut, mitkä haluankin.
 
Jos haluat jotain osviittaa 8x10 soundista niin mun Ampeggia voi kyllä käydä testailemassa ja luukuttelemassa, olen ymmärtänyt että Ampegin ja Marsun 8x10 skobet ovat soundiltaan aika lähellä toisiaan.
 
A veteran of a thousand psychic wars.
Seba
02.10.2008 15:55:38 (muokattu 02.10.2008 15:59:57)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ota se 4x12. Oikeastaan pelkästään roudattavuuden takia. Ja onhan se halvempikin.
 
Tosta olen melkein eri mieltä..
 
Kyllä mun 8x10:iä roudaa huomattavasti sujuvammin kun kitaristin 4x12 kaappia.
Portaissakaan ei ole ongelmia kun on innovatiivisesti sijoitetut kahvat ja nousee juuri askelman yli kun kättä pitää suorana alas.
Helppo kantaa, ja tasasella menee ku nokkakärryt.
 
Yksin vaan ei portaita pääse mikä taas 4x12 kanssa kyllä onnistuu.
 
Onkohan tuossa marsussa samat elementit kun mulla kun tehonkesto on sama?
Jos siis siinä on celestionit?
Kovin moni kun ei noita 32 ohmisia elementtejä tee..
 
En kyllä voi käsittää miksi ne ei laita noihin minkäänlaisia kahvoja että olisi inhimillistä roudata?
 
JussiKoo
02.10.2008 20:18:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos pidät siitä 4x12":n soundista niin ota ihmeessä se - itse oon tullu siihen tulokseen, että kympituumaisilla elementeillä saan bassosoundistani irti juuri ne jutut, mitkä haluankin.
 
Mä olen siitä 4x12":n soundista tosiaan ihan tykännyt, mutta se voi johtua siitä kun en ole rantista päässyt testaamaan ;)
 
Jos haluat jotain osviittaa 8x10 soundista niin mun Ampeggia voi kyllä käydä testailemassa ja luukuttelemassa, olen ymmärtänyt että Ampegin ja Marsun 8x10 skobet ovat soundiltaan aika lähellä toisiaan.
 
Toihan olisi ihan huippu juttu :) DLX:ssä olisi 810 ja lupasivat tilata sinne myös 412:n. Siellä voisi testata sitten viimeistään niitä rinnakkain.
 
hollstro
02.10.2008 23:09:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kai noissa 4x12 kaapeissa jotain hyvää on? :-) Masensit nyt täysin kun oli tuollainen Marsun kaappi suunnitelmissa ostaa (siis 4x12) :-(
 
Näähän on suhteellisia asioita ja vielä maku-sellaisia. Ei se 4 x 12" ole huono. 8 x 10" on vaan minusta parempi.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
monoculture
03.10.2008 08:34:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä yks pojo 4x12-skobelle.
 
Itte pidän sen soundia varsinkin presarille(melkein nupin kuin nupin kanssa) parhaana mitä tiedän. Kymppien kaa se soundi menee lähes aina niin pirun hifiks, teräväks tai jollain muulla tavalla skeidaks. 15 tuumaiset taas soundaa liian hitailta & tummilta. 2x12 & 4x12 tuntuu potkivan just sopivasti siinä välissä.
 
Etusena Ladan kaasari...
kallefuture
03.10.2008 10:28:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä rok on 4x12 Marsu. Vertailin oman swr:n kans sitä. Swr on puolta pienempi 2x10. Vahvistinta täyty pitää lujemmalla Marsun kanssa, että sai potkua. Marsu on 8 ohm ja SWR 4 ohm. Ei mun mielestä löysä soundi, kuten ei hyvässä 15 " kaapissakaan. Ainahan sitä ääntä ja tanakkuutta saa enempi, kun on enemmän elementtejä. Niinku tässäki kokeilussa. Onhan niitä sellasia löysiä 4 x10 kaappeja ja isompiaki. Mieleen tulee joku Ampegin portattu vanhempi 4 X 10 tai vanha Peavey 15". Viimeks kuulin mielestäni sairaan huonoo löysää bassojytkettä erään keikkapaikan vimpan päälle rakennetusta äänentoistojärjestelmästä. Siinä oli uusia 15" elementtejä. Ihmisten soundimieltymykset on niin erilaisia.
Musta tollanen 8 x 10 setti sopii isoon treenikämppään, jossa on kovaäänistä muuta henkilökuntaa ja isoille lavoille, joissa välimatka setistä itseen on meetrejä. Mut onneksi monitorointi on keksitty.
Kalle
 
Dropped C
03.10.2008 10:54:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös kymppituumaisissa äänen pitäisi herätä heti, eikä vasta 5 metrin päässä? Eli sopivat juurikin pienempään tilaan paremmin kuin 15" amyrit? Sori offtopik. Kummallisen harvinaisia kuitenkin nuo 12" ämyrit bassokäytössä, mikä lienee syynä?
 
"El Coyote cut a deep hole into giants heart and lava flowed"
JussiKoo
03.10.2008 13:34:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

....Marsu on 8 ohm ja SWR 4 ohm...
Kalle

 
VBC412 on 4 Ohmia.
 
JussiKoo
07.10.2008 13:45:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omalta osalta tämä ketju päättyi tähän. Hankin pohdiskelujen jälkeen VBC810:n ja ainakin ensitestien osalta se on osoittautunut hyväksi valinnaksi.
 
Hollstron asialliset perustelut soundeista olivat sen verran omia mieltymyksiä lähellä, että 4x12" putosi kyydistä. Myös muut rantiksen omistajat eri keskusteluissa toivat esille ne jutut, joita itse soundissa arvostan. Ja täytyy sanoa, että sointi on juuri kuvatun kaltainen. Suosittelen.
 
Ja huonot puolet ovat juuri se koko ja roudattavuus sekä hinta varauksella ;)
 
Seba
07.10.2008 16:04:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokohan on just se hyvä ominaisuus :)
Tosimiesten kamat painaa yli 100 kiloa.
 
Sori, musta tulee sulle tätämenoa kallis tuttavuus :)
 
Kai sentään yllytys on tuottanut toivottuja tuloksia tähän asti..
 
seak
07.10.2008 16:39:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokohan on just se hyvä ominaisuus :)
Tosimiesten kamat painaa yli 100 kiloa.

 
Täysin ohi topicin: laskin just et mun vahvistinkamat painaa roudauskunnossa (nuppi räkissä + casessa) 155kg - pistäkääs paremmaks!
 
A veteran of a thousand psychic wars.
JussiKoo
07.10.2008 17:06:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokohan on just se hyvä ominaisuus :)
Tosimiesten kamat painaa yli 100 kiloa.
 
Sori, musta tulee sulle tätämenoa kallis tuttavuus :)
 
Kai sentään yllytys on tuottanut toivottuja tuloksia tähän asti..

 
Heh. Ainoa kallis tuttavuus on vaimo...
 
Hyvin olet yllyttanyt ;)
 
JussiKoo
07.10.2008 17:10:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täysin ohi topicin: laskin just et mun vahvistinkamat painaa roudauskunnossa (nuppi räkissä + casessa) 155kg - pistäkääs paremmaks!
 
Sitten on vasta oikea basisti, kun kamat ja soittaja ovat yli 200 kg. Sulla ehdot tayttyy helposti :)
 
Seba
11.10.2008 09:19:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vittu. Mähän tarvitsen sitten lisää pizzaa sisuksiin reilut parikyt kiloa :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «