Aihe: Parhaat referenssialbumit? Luonnollisimmat miksaukset?
1 2
KaljaMaha
02.10.2008 19:58:26
Motörhead - Bastards: ei ole bändin soundit tästä parantuneet, vaikka ei ne huonoja ole nytkään.

Chick Corea - Acoustik Band: Erottelevaa soundia ja helvetin hyvin soitettua jazzia.

Black Sabbath - Cross Purposes: Jotenkin vaan hyvä kokonaisuus.
Et sillee...
samic
02.10.2008 20:08:00

metallica kuollut magneetti
http://www.sn-audio.com
Artist
02.10.2008 22:02:54
Steve Albinin äänitystapahan on dokumentoiva; ukko pyrkii äänittämään bändit kai aika pitkälti soittamassa livenä siten, että ne kuulostavatkin siltä ja luonnolliselta. Omasta mielestäni tuo on hyvä lähestymistapa, mutta paljon arvostelijoitakin löytyy. En nyt muista, mitkä hyllystäni löytyvät levyt ovat Albinin äänittämiä, mutta...

Itse olen viimeaikoina diggaillut Shellacin (Albinin oma bändi) "1000 Hurts" albumia, soundaa just siltä, miltä tuon bändin voisi olettaa kuulostavan livenä, ainoastaan selkeämmältä. Kitara, basso, rummut ja laulu, ei mitään ylimääräistä. Bändin soundi on kyllä aika rujo eikä levy näin ollen ehkäpä kaikkien korvaa miellytä, vaikka teknisesti ottaen se soundaa luonnolliselta ja just siltä kuin pitää.
"I think I fucked your girlfriend once, maybe twice, I don't remember"
flimtrick
02.10.2008 22:49:52
En tiedä mutta yleisesti kaikki levyt jotka Nigel Godrich on miksannut, soundaa ihan v..n hyvältä vaikka ei musasa tykkäiskään. Muutama esimerkki esim:

Air - Talkie Walkie
Radiohead - OK computer, Kid A ja In Rainbows parhaita.
Paul McCartney - se uus levy, en muista nimeä
Beck - Sea Change

Jotenkin sen tuottamat/ja miksaamat levyt vaan kuulostaa mun korvaan hyviltä.

Toinen kova kaveri on Dave Fridmann joka on mm. Flaming Lips:in loistavien äänimaailmojen takana. Ja uus MGMT:n levy on myös Fridmanin mikä soundaa kyllä tod.hyvälle. (hyvää lo-fi soundia).

Vanhemmista Alan Parsons on kyl hyvä. Tietysi Dark Side Of The Moon ja Alan Parsons 70-luvun soololevyt soundaa myös hyvälle.
Chade Fallstar
02.10.2008 23:01:13
Luonnollinen-sanaa en oikein ymmärrä, mutta muutamia hyväsoundisia levyjä mitä tulee mieleen:

- Hevistely: Megadeth: Youthanasia (alkup. ei remaster), Machine Head: Burn My Eyes. MH:n levyllä on hyvä testata toistolaitteiston, esim. PAn dynamiikkaa. Jos ei mene yhtään tukkoon, hyvä. Black Sabbathin Cross Purposesille ääniä täältäkin, jos haetaan mahtipontista hevisoundia.

- Kantri yms. roots: Laitoin just Norah Jonesin Feels Like Homen soimaan ja mulla tää menee justkin tohon "soundaa vaan niin hyvältä" -kategoriaan. Levon Helmin uus soololevy Dirt Farmer on kans soundi-suosikkeja. Samaa mieltä. Kantrilevyiltä löytyy rekkojen ja haulikoitten lisäksi hyviä soundia. Esim. Alison Krauss & Union Station: Forget About It ja Darrell Scott: Theatre Of The Unheard.

- Poppis: Näinä päivinä on vakuuttanut erityisesti Corinne Bailey Raen albumin miksaus. Kaikkea herkkua löytyy, tukevat bassolinjat, hieno stereokuva ja torvifillit...

Suomijutuista Babylon Whoresin jutut ja Sentencedin Crimson miellyttävät.
God is one of the leading causes of death
Roberto
02.10.2008 23:14:39

Paul McCartney - se uus levy, en muista nimeä

Toka uusin, Chaos and Creation In The Backyard.
ahjteam
03.10.2008 01:08:51

Andy Wallacen miksaus ja tuotanto Faith No Moren 1995 ilmestyneellä levyllä "King For a Day, Fool For A Lifetime", on mun miksauskorvalle lähellä täydellistä

Allekirjoitan tämän. Toiminut referenssilevynä itselläni studiossa ja useilla keikoilla, koska siinä on periaatteessa kaikki rokkibändimusiikkia silmällä pitäen ja se on muutenkin vaan yks maailmankaikkeuden parhaimmista levyistä. Evidencessä on lisäksi tajuttoman muikea matalalle menevä bassokitarasoundi
www.keikkapaikka.info
flimtrick
03.10.2008 08:02:45
Toka uusin, Chaos and Creation In The Backyard.

Aah joo just toi. En tiennytkään et sillä on tullut sen jälkeen levy...
balzary
03.10.2008 09:46:11

Mun mielestä Ben Harperin Will to Live-lätyllä on oikeen onnistuneet soundit. Muutenkin aivan loistava lätty.
Mikael
03.10.2008 15:16:00 (muokattu 03.10.2008 15:23:24)

Kuuntelen täs parhaillaan Sufijan Stevensin Illinoise-levyä ja tää on todella mainion soundinen levy vaikka matskua biiseissä on valtavasti niin jotenkin silti on iso ja ilmavaa meininki... ehkä se että useimmisssa biiseissä ei ole sähkökitaraa ollenkaan auttaa aika paljon. Nykymenon mukaiset särövallit tappavat tilantunnun tehokkaasti niin talossa kuin puutarhassakin.
Inhimillisyys on hyve.
Esp
03.10.2008 19:49:32

Jos voisin ja osaisin, niin miksaisin kaiken kuulostamaan Queensrychen Empire-levyltä musiikkityylistä riippumatta. heh ja heh. Tuo levy on verrattavissa Toto-tyyppiseen hifi-tuotantoon, vaikka on paljon rokimpi. Erotteleva ja tasapainoinen. Ja mahdollisimman vähän trendikäs...

Hävitin alkuperäisen version jo aikaa sitten ja ostin re-masteroidun... en muista oikeasti oliko alkuperäisen levyn yläpää niin räikeä kun tässä re-masterissa, mutta nyt on sellainen että päätä vihloo kun tuota kuuntelee? Muuten kyllä soundaa edelleen helvetin komealta. Promised Land taas ei kuulosta alkuperäisenä, eikä re-masterina läheskään yhtä räikeältä, joten itse miksaisin kaiken sen kuuloiseksi (jos osaisin).
Täh?!?
mukis
03.10.2008 21:36:34

Manu Katchen Playground kuulostaa mun korvaan todella hienolta!
Timo JM
03.10.2008 22:08:19

Hurriganes 10/80 :-)
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
samantien
04.10.2008 00:44:36
Kuuntelen täs parhaillaan Sufijan Stevensin Illinoise-levyä ja tää on todella mainion soundinen levy vaikka matskua biiseissä on valtavasti niin jotenkin silti on iso ja ilmavaa meininki... ehkä se että useimmisssa biiseissä ei ole sähkökitaraa ollenkaan auttaa aika paljon. Nykymenon mukaiset särövallit tappavat tilantunnun tehokkaasti niin talossa kuin puutarhassakin.

kannattaa tsekata sufjanin michigan myös. siinä on erinomainen esimerkki, kuinka hyvää voi saada aikaan paskemmillakin kamoilla. taitaa olla ihan jollain vanhalla 8-raitaisella kovalevynauhurilla äänitetty. niin juu.. avalanchella on vielä illinoisen ylijäämälkappaleita yms. on muuten pirun lujalle masteroitu, mutta kuulostaa herkulliselta.
"haista paska. mistä tiiät? ootko soittanu? NÄttää hyvältä, muute iha pasnoja?" - Juzzu.
koponen
04.10.2008 08:08:32
Hävitin alkuperäisen version jo aikaa sitten ja ostin re-masteroidun... en muista oikeasti oliko alkuperäisen levyn yläpää niin räikeä kun tässä re-masterissa, mutta nyt on sellainen että päätä vihloo kun tuota kuuntelee? Muuten kyllä soundaa edelleen helvetin komealta. Promised Land taas ei kuulosta alkuperäisenä, eikä re-masterina läheskään yhtä räikeältä, joten itse miksaisin kaiken sen kuuloiseksi (jos osaisin).

Onhan se originaali aika sihakka ja "hifi" mutta ei kyllä mielestäni räikeä. Promised Landilla on myös ihan mahtava soundi, vaikkakin täysin erilainen. Juuri tänä aamuna kuuntelin ja esim joku Disconnected kyllä jöhisee harvinaisen hienosti. Muutenkin puhutaan ehkä parhaasta bändistä ikinä.

Omat lisäykset voisi olla vaikka sen sata levyä, mutta sanon vain että Jellyfish - Spilt Milk. Kaikessa neroudessaan ja soundissaan täysin käsittämätön. Jos ei ole tuttu niin korjatkaa asia välittömästi.
I'm endorsed by Marshall
Janie Jones
05.10.2008 22:53:01

En tiedä mutta yleisesti kaikki levyt jotka Nigel Godrich on miksannut, soundaa ihan v..n hyvältä vaikka ei musasa tykkäiskään.

Jep. Ihan ykkönen. The Divine Comedyn Regeneration on Godrichin tuottamista se, jota itse on tullut käytettyä OK Computerin ohella säännöllisesti. Mitenkähän se sen tekee?

Vakioreferenssi on myös Morrisseyn Vauxhall and I, tuottajana Steve Lillywhite. Hauska tietää -tietoa: tämä kyseinen levy on Radioheadin tyyppien mukaan levy, joka kuuluu läpi OK Computerilta eli jota on kuunneltu sitä tehdessä referenssilevynä.
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
Janie Jones
05.10.2008 22:56:54

itsehän offtopicia tässä kirjoitan mutta erinomainen hankinta näin "korvatyötä" tekevälle: suihkulähde

mun kämpässä ei voi nauttia täysin hiljaisuudesta kun ulkoa tulee taustameteliä (liikenne, ihmiset) mutta ei jaksa koko ajan musiikkiakaan kuunnella. keittiössä pulputtaa feng shui-lähde, ah tätä rauhaa *muminaa*

Haluaa kanssa!
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)