Aihe: Bass MicroSynth
1
farthead666
02.10.2008 16:21:19 (muokattu 02.10.2008 16:23:09)
Tälläinen Electro Harmonixin synaspedu on alkanut kovasti kaasuttamaan.
Onko teillä kokemuksia kyseisestä efektistä? Onko hintansa väärti?

EDIT: vielä sellainen spesifimpi kysymys. Purkkia on haukuttu surkeasta bypassista. Efektilenkkiin heittäminen ratkaissee sen ongelman, mutta toimiiko purkki yhtä hyvin lenkissä kuin suoraan linjaan?
TurpaLarva
02.10.2008 16:26:42 (muokattu 02.10.2008 16:30:49)
Mulla on tuo uusi versio siitä ja siinä ainakin on ihan True Bypass ettei mitään ongelmia siinä ainakaan oo. Kyllä sillä saa mukavia saundeja ja ku pistää vielä särön sen jälkeen niin AVOT!!!

Mutta periaatteessahan tuo pedaali on vaan oktaaveri, särö ja filtteri.

Edit: Monet on muuten myös sanonu että tuo syna menee sekasin muiden pedaalien kanssa, mut ei ky mun mielestä kuhan vaan ymmärtää miten se toimii. Ittellä menee ketju näin. Basso>Viritin>Big Muff>Bass Microsynth>Boss ODB-3>Bad Monkey>Ehx Switchblade>Digitech Bass Squeeze>Vaffari

Ja hyvin toimaa!
LoFisteillaan HiFeillä.
farthead666
02.10.2008 16:41:02
Mulla on tuo uusi versio siitä ja siinä ainakin on ihan True Bypass ettei mitään ongelmia siinä ainakaan oo. Kyllä sillä saa mukavia saundeja ja ku pistää vielä särön sen jälkeen niin AVOT!!!

Mutta periaatteessahan tuo pedaali on vaan oktaaveri, särö ja filtteri.

Edit: Monet on muuten myös sanonu että tuo syna menee sekasin muiden pedaalien kanssa, mut ei ky mun mielestä kuhan vaan ymmärtää miten se toimii. Ittellä menee ketju näin. Basso>Viritin>Big Muff>Bass Microsynth>Boss ODB-3>Bad Monkey>Ehx Switchblade>Digitech Bass Squeeze>Vaffari

Ja hyvin toimaa!

Luin noita arvosteluja harmony centrallista ja niissä ainakin sanottiin 'bout jokaisessa, ettei bypass mikään true ole, ihan paska. Saattaa olla tietty vaan hifistien vinkumista jos sä et ole huomannut mitään?

Tuleeko kuinka helposti tuon kanssa raja vastaan soundien säätämisen kanssa, eli jääkö purkin anti lopulta siihen kolmeen-neljään toimivaan soundiin? Tälläistäkin valitusta olen kuullut, mutta myös sanottu, että saa melkein mitä vaan jos vain osaa käyttää säätimiä kunnolla?
Millaisia kokemuksia teillä on?

Kiitti vastauksesta!
balzary
02.10.2008 16:43:58

Uudessa versiossa on true bypass, vanhassa ei.

Anyway, loistopedaali mun mielestä.
Visakoivu
02.10.2008 16:45:17
Uudessa versiossa on true bypass, vanhassa ei.

Sun pedaalissa on true bypass. Ihan hyviä nuo Micro Synthit on. Pitää vaan olla aikaa ja kärsivällisyyttä niiden soundien haussa.
Mistä minä tiedän kuka tässä nyt on sitten oikeassa.
TurpaLarva
02.10.2008 16:46:36 (muokattu 02.10.2008 16:47:41)
Tuleeko kuinka helposti tuon kanssa raja vastaan soundien säätämisen kanssa, eli jääkö purkin anti lopulta siihen kolmeen-neljään toimivaan soundiin? Tälläistäkin valitusta olen kuullut, mutta myös sanottu, että saa melkein mitä vaan jos vain osaa käyttää säätimiä kunnolla?
Millaisia kokemuksia teillä on?

No riippuu ihan omasta mielikuvituksesta ja siitä, mitä sieltä saa pihalle. Itte käytän sitä vaan kaksilla tai kolmilla eri asetuksilla bändin kans, mut yksinään soitellessa ei siitä kyl oikeen säätövara lopu. Riippuu tietenkin mistä tykkää.
LoFisteillaan HiFeillä.
balzary
02.10.2008 16:48:58

Sun pedaalissa on true bypass. Ihan hyviä nuo Micro Synthit on. Pitää vaan olla aikaa ja kärsivällisyyttä niiden soundien haussa.

Juu modaus on tiedossa, ajattelin vaan tarkentaa ettei tule keskustelussa väärinkäsityksiä.
Visakoivu
02.10.2008 16:51:09
Juu modaus on tiedossa, ajattelin vaan tarkentaa ettei tule keskustelussa väärinkäsityksiä.

Joo tiesin, että sä tiedät. Kehaisimpa vaan sun puolesta kun kyseessä on kuitenkin se vanhempi painos missä ei sitä true bypassia alunperinole.
Mistä minä tiedän kuka tässä nyt on sitten oikeassa.
farthead666
02.10.2008 21:17:48
Itte käytän sitä vaan kaksilla tai kolmilla eri asetuksilla bändin kans, mut yksinään soitellessa ei siitä kyl oikeen säätövara lopu. Riippuu tietenkin mistä tykkää.

Bändikäyttöön tätä olisin ensisijaisesti hankkimassa. Toki myös leikkimiseen, mutta purkista saa siis bändin kanssa toimivaa pulputusta? Tällä hetkellä bändissä on basson lisäksi vain koskettimet ja rummut, joten "tilaa" vetää muutakin kuin perus kaheksasosajytkytystä on.
Haluaisin synaspedun, joka olisi suhteellisen monipuolinen mutta jonka käyttämistä ei tarvitse hirveästi opiskella (ts. kokeilemetodilla pärjäisi).

Mihin tarkoitukseen tätä käytät? Onko vaan himassa häröilyyn vaiko soitteletko bändin kanssa tms?
hemmo
02.10.2008 21:46:04

Osaatteko sanoa onko tää: http://www.amazon.com/Electro-Harmo … CRO-SYNTH-Synthesizer/dp/B0002D0C58
vanha vai uusi malli?
Irtois aika reilusti halvemmalta kun Thomannilta.

Niinkö? 289 d = 196,6 e + toimitusmaksu + alv 22% + tullimaksu 5 % = 278,00 e.
Muusikonrenttu
02.10.2008 22:33:18

vanha vai uusi malli?

Uudelta näyttää ulkonäöltään. Tässä vanha http://filters.muziq.be/model/eh/bassmicrosynth
Aika vintage..
farthead666
03.10.2008 15:12:20
Niinkö? 289 d = 196,6 e + toimitusmaksu + alv 22% + tullimaksu 5 % = 278,00 e.

Aivan, unohdin kokonaan alvin ja tullit.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)