Aihe: Nyt menee hermo
1 2 3 4 5 6 7 8
poopi
15.07.2008 10:17:42
Luulisi, että tästä on ollut taloyhtiön kokous, missä valituksesta on päätetty. Ihmettelenpä, että kaikkia asianosaisia ei ole kokoukseen kutsuttu. Tai onko tuosta kokouksesta olemassa pöytäkirjoja. En väitä tuntevani tätä alaa, mutta tämmöisiä tuli mieleen. (Vai onko hallitus = yksi henkilö.)

Hallitus ei ole yksi henkilö ja siksipä toiminta ihmetyttää. Haasteessa mainitaan jatkuva rummutus klo 22.00 jälkeen, joka on siis silkkaa valhetta! Onko asia nyt todellakin niin että jos minä sanon että naapuri heiluttaa mulkkuaan meidän ikkunan takana öisin niin se riittää haastemiehen liikkeelle saamiseen? No tuskinpa. Homma on siinä mielessä ongelmallinen että huoneisto jonka ostin on pääasiallisesti vanhuksien asuttama (heitä myös enimmäkseen hallituksessa). Pikku hiljaa tilanne on alkanut täälläkin tietenkin muuttumaan koska hauta kutsuu yhtä jos toistakin asukeista. Asumme päätyasunnossa josta aikaisempi asukas (yksinäinen mummo) lähti monttuun ja valittajanaapurimme (eläkkeellä?) toisella puolella asuu eläkeläispariskunta, eli onhan tässä aikamoinen generation gap ja kontrasti aikaisempaan asukkiin.

Pitkälti mennään siis sana sanaa vastaan jossa toisella osapuolella on kavereidensa tuki. Oikeusavusta otin kuitenkin ajan asian selvittämiseen. Ja näyttäähän nuo vakuutuksetkin korvaavan lakimieskuluja.
Strumbali
15.07.2008 12:22:04
Ei kuulemma haittaa, vaikkakin mikään soitanta ei rivitaloelämiseen hänen mielestään kuulu (asia josta olen hyvinkin erimieltä).

Tämmöiset kommentit vähän viittaavat siihen, että ei ole oikein ymmärretty tai haluta ymmärtää yhtiömuotoista asumista. Kyllähän sieltä ihan yhteiset pelisäännöt pitäisi löytyä ja niillä pelataan. Saahan niihin muutoksia, mutta ei nyt ihan yksin päättämällä. Klo. 22:00 jälkeiseen heilutteluun en kommentoi. ;) Mikähän sen isännöitsijän lausunto on ollut siitä metelin suuruudesta, kun kävi kuuntelemassa. Noh, eiköhän tähän löydy viisampiakin neuvojia....
Hakki
15.07.2008 12:45:50 (muokattu 15.07.2008 12:48:23)
Tämmöiset kommentit vähän viittaavat siihen, että ei ole oikein ymmärretty tai haluta ymmärtää yhtiömuotoista asumista. Kyllähän sieltä ihan yhteiset pelisäännöt pitäisi löytyä ja niillä pelataan. Saahan niihin muutoksia, mutta ei nyt ihan yksin päättämällä. Klo. 22:00 jälkeiseen heilutteluun en kommentoi. ;) Mikähän sen isännöitsijän lausunto on ollut siitä metelin suuruudesta, kun kävi kuuntelemassa. Noh, eiköhän tähän löydy viisampiakin neuvojia....

Jos melutasosta tulee jotain sanomista, niin kaupungin terveysvirasto yleensä suorittaa ihan virallisia melutasonmittauksia joita voi sitten heilutella taloyhtiön hallitukselle ja tarvittaessa varmaan vaikka käräjillä asti.

Edit. mutua onpi tämä, siis tarkista jos pätee kotikaupungissasi
while(true) {play(metal);} | Ablaze In Hatred - www.ablazeinhatred.com | Kaikki tänään päättyy... | Searing Meadow - www.searingmeadow.com
poopi
15.07.2008 18:11:56 (muokattu 15.07.2008 18:14:15)

Isännöitsijän kommentti oli että ei pitäisi haittaa jos tapahtuu päiväsaikaan. Sen kerran kun minuun on oltu yhteydesssä on puhuttu päiväsaikaan soittamisesta, nyt asia on käännetty klo 22 jälkeiseen soittamiseen jota ei ole koskaan tapahtunut.

Pistin äskettäin sähkäri palasiksi ja laukkuun. Ajattelin ilmoittaa asiasta isännöitsijälle että rumpuja ei enää ole keittiössä, muille en aio rumpujen poistumisesta ilmoittaa. Testataan nyt että jatkuuko valitukset. Tietty ainahan voi väittää että vedämme JOHTOKELOJA pitkin lattioita öisin...

Eipä noilla hirveesti ole enää tullut soitettua muutenkaan, akustiset vaan vie voiton. Asia ei kuitenkaan jää tähän vaan olen vaatinut hallituksen puheenjohtajaa kutsumaan koolle kokouksen jossa kuullaan kaikkia osapuolia. Niin ja tosissaan onhan tuossa vielä miitti oikeusavustajan kanssa, nämä renkaiden puhkomisjutut yms. kuulostaa jo aikalailla kunnianloukkauselta.. Vai olenko katsonut liikaa jenkkisarjoja??

EDIT. Myydään verkkokalvolliset sähkörummut, 400€.

EDIT, EDIT. Myydään rivitalohuoneisto, 2 huonetta + keittiö ja sauna.
Strumbali
15.07.2008 20:52:26
Taloyhtiöllinen sanavarastoni loppui. Koitahan selvitellä hommat, provosoitumatta. Melkoiset pelit ne on nuo sähkörummut? ;)
Kailis
16.07.2008 06:27:56

Noita kyllä piisaa... Kaveri savustettiin ulos omasta kämpästään tuossa syksyllä muutamassa viikossa. Eka tutustumiskerta oli naapuriin kun kaveri kulki rappukäytävässä, niin naapurin ukko tulee siihen ja toteaa kylmän viileästi "Tänne ei somaleita eikä opiskelijoita haluta!", sitten alkoi tulla varoituksia ajoilta jolloin tyyppi ei edes ole ollut kämpillänsä...

Älä sekoile Somaleiden kanssa =D=D=D
Opiskelijathan on lähtökohtaisesti ihan perseestä.
poopi
16.07.2008 16:05:38 (muokattu 16.07.2008 16:06:10)
Rupattelu lakimiehen kanssa ja tutustuminen ennakkotapauksiin rauhoitti kummasti. Näillä perusteilla mitä nyt on esitetty ei ole juurikaan painoarvoa siinä vaiheessa kun haltuunotosta puhutaan tosissaan. Kunhan uhittelevat.
Seuraava vaihe mikä itselle on edessä on vastineen kirjoittaminen hallitukselle.
Eniten tässä kismittää naapureiden järjestelmällinen valehteleminen soittamisesta. On jännää miten ihmisten oikeustaju katoaa kun jokin asia harmittaa, uhkauksena on kuitenkin esitetty kodin menetys, uhkaus jota ei mielestäni aivan kevyin perustein tulisi esittää. Yksi on ehkä herkkäuninen ja häiriintyy klo 22 asunnossa tapahtuvasta liikehdinnästä, tästä valitetaan suurin sanoin toisella naapurille joka onkin pienen jutustelun jälkeen samaa mieltä "että kyllähän siinä hiipparissa jotain outoa on. Tästä onkin lyhyt matka siihen että kuullaan ääniä ja pihapiirissä tapahtuvan ilkivallan syyllinenkin on selvä. PIKKUSIELUJA OLETTE! PRKELE! Siinä määrin vituttaa että kämppä taitaa ihan tosissaan mennä myyntiin. Ja rakkaat naapurit voivat olla aivan varmoja että tarjouksissa tulla erityisesti huomioimaan tuubaa soittavat koiranomistajat!
Ruutikallo
18.07.2008 11:31:03
Sen pari vuotta kun asuin täysi-ikäistyttyäni kerrostalon alimmaisessa kerroksesa, siis aivan maan tasolla, sattui monenmonta episodia.

1. Treenasin remon pädillä tasan tunnin päivässä. Klo: 17-18. tietänette, että äänekäs toki on).

Noh, tätä sain jatkaa muuttamiseni jälkeen kokonaiset 2-päivää, kunnes
yläkerran metsurinaapurimies tulee ovelleni ja alkaa paasaamaan jotenkin tähän tyyliin. "Etkö sä pentu ymmärrä ettei kerrostalossa mitään rumpuja voi soittaa,perkele!"

Johon minä vastaamaan mahdollisimman kohteliaasti," Ei mulla mitään rumpuja ole vaan tälläinen läpyskä, josta toki ääntä vähän lähtee."

Naapuri: Rummut ne on nekin, ja minä olen päiväunilla juuri ko. kellon aikaan.

Minä: No, hyvä on yritän hieman vaimentaa sitä ääntä ja naputtelen sitten eriaikaan. Sopiiko vaikka tuntia aiemmin tai myöhemmin?

Naapuri: Ei se kyllä oikein sovi, koska mulla on raskas työ ja se kotiin tuloaika vaihtelee, (Myös, minä kävin töissä 7.00-15.30.) joten nukkuma-aikakin vaihtelee.

Tässä vaiheessa mieleeni alkoi hiipiä piilevä ajatus, että tämähän on täysvartalokyrpä.

Minä: No, olisiko jotain ehdotuksia miten jatkossa voitaisiin toimia, että pitääkö mun tulla soittamaan sun ovikelloa ja udella päivätorkkuaikaási, jotta voin käyttää sen tunnin treeniini.

Naapuri: Yritä vaimentaa sitä naputusta ja vaikka klo 19.30 aikoihin.

No näin sovittiin. Tätä kesti viikon, jolloin herra oli taas oven takana narisemassa että: "Kyllä se nyt on sellanen homma, että heillä ei ole hetken rauhaa naputuksesta." Vaikka se tosiaan oli tasan tunti per päivä.

Lupasin lopettaa homman hetkeksi ja sillä selvä.

Seuraavan viikonlopun olin kahden päivän keikkareissulla pohjanmaalla.
Tulevana tiistaina postiluukusta pullahti varoituskirje viikonlopun ympäri viikonlopun jatkuneesta musiikin lujaa soittamisesta yötäpäivää.
Liekö sohvakalusto ja nojatuolit pitäneet pirskeet kun isäntä on poissa.PERKELE

Soitin isännöitsijälle ja kerroin etten ole ollut lähimaillakaan ja sain sitten urkittua tiedon, että varoituksen antaja oli ystävällinen metsurimuies.
Silloin paloi HiHat ja ryntäsin pimpottamaan hänen ovikelloa ja kysyin että enka herättänyt herraa päiväunilta ja annoin tulla tekstiä sitten siihen malliin rumiinkin sanoihin sortuneena ja lähdin lätkimään.

Meni kaksi päivää niin tämä ukko on mun oven takana taas kossupullon kanssa ja yrittää kivenkovaan väittää ettei hän ole valittanut. Käskin painua vittuun..

Näitä olisi vielä useampi episodi mutta tulee niin pitkä tarina jota kukaan ei jaksa lukea. Ehkä jatkan myöhemmin. VITTU

-H-
"Siit hyvästähä mie sahhaan siult puol päätä"
paice60
18.07.2008 23:36:12
Meni kaksi päivää niin tämä ukko on mun oven takana taas kossupullon kanssa ja yrittää kivenkovaan väittää ettei hän ole valittanut. Käskin painua vittuun..

Näitä olisi vielä useampi episodi mutta tulee niin pitkä tarina jota kukaan ei jaksa lukea. Ehkä jatkan myöhemmin. VITTU

-H-

Kai otit kuitenkin sen kossupullon pois.
Vittu näitä hommia edelleenkin.
clave
01.08.2008 16:35:16

Rupattelu lakimiehen kanssa ja tutustuminen ennakkotapauksiin rauhoitti kummasti. Näillä perusteilla mitä nyt on esitetty ei ole juurikaan painoarvoa siinä vaiheessa kun haltuunotosta puhutaan tosissaan. Kunhan uhittelevat.
Seuraava vaihe mikä itselle on edessä on vastineen kirjoittaminen hallitukselle.
Eniten tässä kismittää naapureiden järjestelmällinen valehteleminen soittamisesta. On jännää miten ihmisten oikeustaju katoaa kun jokin asia harmittaa, uhkauksena on kuitenkin esitetty kodin menetys, uhkaus jota ei mielestäni aivan kevyin perustein tulisi esittää. Yksi on ehkä herkkäuninen ja häiriintyy klo 22 asunnossa tapahtuvasta liikehdinnästä, tästä valitetaan suurin sanoin toisella naapurille joka onkin pienen jutustelun jälkeen samaa mieltä "että kyllähän siinä hiipparissa jotain outoa on. Tästä onkin lyhyt matka siihen että kuullaan ääniä ja pihapiirissä tapahtuvan ilkivallan syyllinenkin on selvä. PIKKUSIELUJA OLETTE! PRKELE! Siinä määrin vituttaa että kämppä taitaa ihan tosissaan mennä myyntiin. Ja rakkaat naapurit voivat olla aivan varmoja että tarjouksissa tulla erityisesti huomioimaan tuubaa soittavat koiranomistajat!

Myy mustalaisille, tai ainakin siihen asunnon näyttöön mobilisoi mahdollisimman etnisesti värikäs katsojakunta jos löytyy tuttavapiiristä:)
Ruutikallo
02.08.2008 06:02:47
Kai otit kuitenkin sen kossupullon pois.

Kyllä muuten otin kosaanin talteen...

-H-
Kailis
02.08.2008 06:14:50

Kyllä muuten otin kosaanin talteen...

-H-

Sit vaan joku joka dokais sen vai...???
Ruutikallo
02.08.2008 06:49:20
Sit vaan joku joka dokais sen vai...???

Sangen harvoin olen tuoppiin tahi pulloon sylkenyt.

-H-
Kailis
02.08.2008 07:00:53

http://www.kiiltomato.net/?rcat=Kotimainen+runous&rid=654

Virhe! Kosaani tai liian kaasu kirjoitus!
SMujeva
22.09.2008 08:58:25
Hehe, alkaa mennä jo vaikeempiin kysymyksiin, kun tosiaan itse en niin tiedä, vaan rumpuopettajan ohjeilla tein (isä teki) :). Mutta koitetaan.
Vaneri on sentin paksuista. Tuo tiheys noilla on tosiaan aika suuri, mutta tässä vaiheessa oma tietämättömyyteni tuli vastaan, enkä tiennyt mikä ja kuinka suuri merkitys niillä on koko systeemissä. Jos nyt yhtään oikein muistan, niin ainakin se estää tota vaahtomuovia litistymästä kokonaan, jotta siellä pysyy myös ilmaa välissä. Mutta ihan varma en tästä ole. Varmuudella en nyt muista kuinka paksu tuo vaahtomuovi tuolla välissä on. Tällä hetkellä se on 3cm, mutta se on luonnollisesti painunut jonkun verran. Olisikohan sen paksuus alun perin ollut 5cm.

Niin vaikka aikaa on kulunut kysyisin miten sujuu? Saatko edelleen soitella ilman valituksia, eli vieläkö rakentamasi korokes toimii? Minulla kävi huonosti. Rakensin vastaavan korokkeen s-rummuille ja hetimiten (ensimmäisellä kerralla) kuulokkeilla (ei kaiuttimista) soiton alettua (ehkä 5 min) alkoi naapuri hakata seinää, lue LOPETA HETI! Joten eipä auttanut meillä rivitalon kellarissa tuo koroke. Kerron purkaakseni harmistustani en siksi että arvostelisin koroketta. Arvelisin että lattian rakenteiden kautta basson äänen kantautuminen vaimeni varmasti, "fyysinen ääni", naputus sen sijaan saattaa edelleen kantautua naapuriin, mitä lie kevytharkkoa väliseinä onkaan! Nyt on keinot vähissä!!!
tiukkapipo
22.09.2008 13:41:48
Niin vaikka aikaa on kulunut kysyisin miten sujuu? Saatko edelleen soitella ilman valituksia, eli vieläkö rakentamasi korokes toimii? Minulla kävi huonosti. Rakensin vastaavan korokkeen s-rummuille ja hetimiten (ensimmäisellä kerralla) kuulokkeilla (ei kaiuttimista) soiton alettua (ehkä 5 min) alkoi naapuri hakata seinää, lue LOPETA HETI! Joten eipä auttanut meillä rivitalon kellarissa tuo koroke. Kerron purkaakseni harmistustani en siksi että arvostelisin koroketta. Arvelisin että lattian rakenteiden kautta basson äänen kantautuminen vaimeni varmasti, "fyysinen ääni", naputus sen sijaan saattaa edelleen kantautua naapuriin, mitä lie kevytharkkoa väliseinä onkaan! Nyt on keinot vähissä!!!

Keinoja voi olla, mutta lienevät kalliita, kun pitäisi lisätä massaa l. painoa seiniin.

Pistä kysymystä tuonne tai lue sieltä vanhoja vastauksia.
http://www.isover.fi/fi/FAQ/?intFaqGroupID=7
Progressor
01.10.2008 21:06:35
Heh heh, luulin jo päässeeni kuin koira veräjästä, kun tähän mennessä ei ollut tullut valituksia sähkörummuista. Mutta kuinka ollakaan: tänään sujahti postiluukusta lappu vihaiselta naapurilta, joka ei jaksa kuunnella naputusta. Ja minä kun luulin soitelleeni maltillisesti!

Vein ilmoitustaululle anteeksipyynnön ja ehdotuksen harjoitteluaikojen sopimisesta. Katsotaan, millaista palautetta siitä tulee.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
Ruutikallo
02.10.2008 11:18:02
Vein ilmoitustaululle anteeksipyynnön ja ehdotuksen harjoitteluaikojen sopimisesta. Katsotaan, millaista palautetta siitä tulee.

Hyvä että lähdit tuolla linjalla etenemään.

ettei ylly sellaiseksi, joka itselläni oli taannoin. ^^

-H-
"Bilemetallijeejeemättö!!!" -IJarro-
karipv
02.10.2008 17:52:26
Tuli mieleeni, että onko kenelläkään kokemuksia sähkörumpujen soittamisesta malleteilla? Siinä voisi olla yksi keino melun vähentämiseksi.

Malleteista mulla ei ole kokemusta mutta jossain vaiheessa laitoin kapuloiden päihin sellaiset kumitussukat, jotka vaimensivat aika mukavasti naputusta. Kapuloiden tasapaino meni kuitenkin niin huonoksi ja kärkipainoiseksi, että ei niillä juurikaan voinut mitään treenata.

Kunhan tilaan kapuloita seuraavan kerran, niin ehkä otan koemielessä yhden parin näitä:
http://www.balbex.fi/images/practice/PR7A_830.jpg
"En pelkää sattaakaa miestä, koha eivät kii käy!"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)