Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: kontrabasso
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Herde
02.10.2008 02:11:18 (muokattu 02.10.2008 02:20:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen Vesa Huhtalaa Jyväskylän suunnalta, vaikka savon korjaajia kysyttiinkin. Mulla oli oma kontra hällä trimmattavana/korjattavana ja voin vaan todeta että oman kokemuksen mukaan työn jälki on oikein kiitettävää. Tyytyväisiä ållaan. Samainen tyyppi asentelee B-Band-mikrofoneja bassoihin "niinkuin ne kuuluu bassoon asentaa" joten jos o vähänkään epäselvää miten homma hoidetaan niin kandeis varmaan ottaa yhteyttä..
Vesahan on Jorbaghan faija joten otan nyt asiakseni kehumishommat ku Jori ei tietty nöyränä miehenä viitti:)... Laittakaa pikaviestiä jos haluutte yhteystietoja.
 
Teijo K.
02.10.2008 09:57:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen Vesa Huhtalaa Jyväskylän suunnalta, vaikka savon korjaajia kysyttiinkin. Mulla oli oma kontra hällä trimmattavana/korjattavana ja voin vaan todeta että oman kokemuksen mukaan työn jälki on oikein kiitettävää. Tyytyväisiä ållaan. Samainen tyyppi asentelee B-Band-mikrofoneja bassoihin "niinkuin ne kuuluu bassoon asentaa" joten jos o vähänkään epäselvää miten homma hoidetaan niin kandeis varmaan ottaa yhteyttä..
Vesahan on Jorbaghan faija joten otan nyt asiakseni kehumishommat ku Jori ei tietty nöyränä miehenä viitti:)... Laittakaa pikaviestiä jos haluutte yhteystietoja.

 
Miunkin kontra oli Veskulla trimmattavana ja säätötallan asennuksessa. Todella tyytyväinen olen työnjälkeen.
opa
02.10.2008 10:16:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on pian varmaan 10 vuotta ollut läskibassossa Barcus Berry B3150 -systeemi. Ostin aikoinaan Helsingin Hellas-musiikista, maksoi muistaakseni tuhannen markkaa suunnilleen.
 
B3150 on hyvä systeemi. Tallaan ruuvataan kiinni transducer (mikä lie suomeksi), ja systeemiin kuuluu myös 9V-paristolla toimiva etuvahvistin. Ruuvit ei siis mene puun sisään, vaan puristaa vain. Puutöitä ei siis tarvitse tehdä, asennus on nopeaa ja palikat saa myös irti jälkiä jättämättä.
 
Soundikin on oikein hyvä, ainakin hyvällä bassolla. Botnen saa mainiosti esille, mutta toisaalta myös kontralle ominaiset perkussiivisemmat soundit tulee hyvin esille. Systeemi ei ole myöskään erityisen kiertoherkkä. Toimii sekä livenä että studiossa.
 
Suosittelen lämpimästi ainakin jazz-, rock-, ja tanssimusakäyttöön.
 
http://www.rockway.fi
pekezu
02.10.2008 13:43:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kohta on kylällä semmonen kun tilasin sen itselleni kontraan juuri äsken. sattuuko muuten kukaan tietämään savosta kaveria joka vois trimmailla kontraa ja korjaillakin tarpeen tullessa kun edellinen luottotrimmaajani muutti muualle.
 
Sun pitää pietro myyrä mulle sun Warre. Halvalla.
 
P.S. Tarviitteko Ghost Rockiin läskiä pelleä roudailukaveriksi/juomaan teidän kahvit/syömään teidän eväät + backlinet?
 
"Ei mielipiteit välttämättä tarvii perustella, riittää kun on vaan jotain mieltä!!!1!" -Tuntematon teini IRC-Galleriasta
Teijo K.
08.10.2008 13:37:27 (muokattu 08.10.2008 15:18:07)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/bband_d1_double_bass_system.htm
 
Menin ja tilasin sitten tuollaisen. En kylläkään Thoomannilta, vaan kalliimmalla Suomesta. Maanantaina päässee asentelemaan ja raporttia seuraa hetimiten. Toivottavasti on parempi kuin nykyinen, itse pietsoelementeistä kasattu höskä.

 
Okei, oli kohtuullisen vaikea asennettava. Puutöissä ei ollut mitään ongelmia, eikä mikkielementtien asentamisessa, mutta niitten liittimien ujuttaminen tohon millintarkkaan naarasplugiin jossa on se etunen olisi vaatinut astetta pienemmät sormet kuin minulle on suotu. Asennus sinänsä sitten kyllä onnistui. Arvioisin että jos ei ole mitään kokemusta puutöistä, kannattaa asennuttaa. Koppamikin asentaminen taitaa olla se vaativin paikka.
 
Soundi parani todella paljon, mutta se lieni odotettavissa. Minulla on kotona vain tuollainen Ashdown, jonka etusessa on jotain häikkää ja sehän ei parhaimmillaankaan ole mitään soundin juhlaa sitten. Pietson narina kuitenkin vaihtui kertaheitolla ihan kontrabasson ääneksi, vaikka edelleen akustisena soundi pesee mikitetyn noin 6-0. Luulempa vain että sellaista mikki/vahvistin yhdistelmää ei olekaan että kontran soundi niistä paranisi. KYse on vain miten paljon mikäkin järjestelmä sitä huonontaa.
 
Oma asetus on todella paljon tallamikkivoittoinen tällä hetkellä, koppaa on vain aavistus mukana. Testasin sekä pimpauttamalla että jousella. Kumpikin mukava ja kiva. Sellainen huomio, että ei välttämättä paras vaihtoehto rokkapililäpsyttelyyn. Itse en sitä harrasta ollenkaan, joten ei juuri itketä, mutta monihan sitäkin pelaa, joten ajattelin sanoa varoituksen sanan. Enemmän tämmöseen normipimpauttamiseen ja jouseen tälleen lyhyellä testauksella vähän huonolla combolla.
 
Ääntä ennen kiertoa sain kyllä reilusti lisää.
 
Ps. Asensin sen koppamikin siten, että viilasin tallan jalkaan kolon mihin liimasin sitä mikin mukana toimitettua korkkia ja sen alle sitten mikkielementti, melko kiinteä asennushan tuo on, eli sitä mikkiä ei siitä ihan noin vain äkkiä sitten irroiteta.
Furialis
12.10.2008 20:20:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikomus on ostaa sähköinen kontrabasso thomanilta NS DESIGN WAV 4 BASS.
 
Millasta vahvarii sähkö kontrabasso käytää???
 
Entä kuulostaako jousella soitettaessa aivan törkeeltä????
 
-Tänään tehdään huominen. -Lisää vuosia elämään, vai lisää elämää vuosiin?? -Kun mitään ei ole tehtävissä, on vielä paljon tehtävää. -Quidquid latine dictum sit altum videtur.
rattledad
12.10.2008 21:57:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkohan tämä ollut jo täällä? Mikkejä ja vahvistimia.
http://www.doublebassguide.com/?page_id=4
 
_teemu_
13.10.2008 21:59:47 (muokattu 13.10.2008 22:01:39)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikomus on ostaa sähköinen kontrabasso thomanilta NS DESIGN WAV 4 BASS.
 
Millasta vahvarii sähkö kontrabasso käytää???
 
Entä kuulostaako jousella soitettaessa aivan törkeeltä????

 
normi vahvistin, itsellä yamaha slb-200 ja ihan mun EBS:llä vedelly. Itse en oo saanu jousisoittoa kovin mahtavalta kuulostamaan koska
a) en oo jaksanu soundeja etsiä
ja
b) en osaa soittaa jousella kuin hyvin vähän
 
edit. tota toi vaikuttaa kyllä sellaselta et ei paljon jousella vedellä, näyttää meinaan otelauta aika tasaiselta, joku paremmin tietävä korjatkoon
 
Shuffle and Boogie
14.10.2008 09:09:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

^
ootko släpänny tol sähkäkontral????
 
Too Much Monkey Business
_teemu_
14.10.2008 14:18:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

^
ootko släpänny tol sähkäkontral????

 
en ole, en osaa enkä ole harjoitellut kun ei kiinnostusta sitä kohtaan oikeen ole
 
Furialis
14.10.2008 15:14:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos kovasti. Oon sotinu itteni kaa sen kans et onks kontralle omaa vahvarii XP
By the way
Siin voi tsekata lähemminki ja huomasin et on siin tarpeeks epätasasta jouselle.
 
Tilaanpa tässä hetimiten basson ja tuolt sopivan vahvarin..
 
-Tänään tehdään huominen. -Lisää vuosia elämään, vai lisää elämää vuosiin?? -Kun mitään ei ole tehtävissä, on vielä paljon tehtävää. -Quidquid latine dictum sit altum videtur.
Teijo K.
15.10.2008 19:43:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos kovasti. Oon sotinu itteni kaa sen kans et onks kontralle omaa vahvarii XP
By the way
Siin voi tsekata lähemminki ja huomasin et on siin tarpeeks epätasasta jouselle.
 
Tilaanpa tässä hetimiten basson ja tuolt sopivan vahvarin..

 
Onhan noita kontralle tarkoitettuja vahvareitakin, eivät vaan ole kovinkaan yleisiä Suomessa ja tarkoitettu käsittääkseni enemmän oikeille kontrille, ei noille tikkumalleille. Yleenäs muuten tuppaa kontrakäytössä vahvarit olemaan tommosia pienemmän puoleisia. Suosituin malli on se KG pikkunen combo. MB150 taisia olla. Ei tartte kompensoida sen pikkusen soittimen takia niin riittää pienempi vahvari. Heh.
Furialis
15.10.2008 20:09:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

He he. Meinasin iskee ton G-K mb150 ostoskoriin. Mut silloin ois pitäny lainaa rahaa. Mukaan tulee tällä kertaa BEHRINGER BXL1800A. Hirvittävä valinta???
 
-Tänään tehdään huominen. -Lisää vuosia elämään, vai lisää elämää vuosiin?? -Kun mitään ei ole tehtävissä, on vielä paljon tehtävää. -Quidquid latine dictum sit altum videtur.
Teijo K.
27.10.2008 08:48:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt olen parit treenit bändin kanssa soittanut tuolla bbandillä ja edelleen vaikuttaa hyvältä. Sekä Polytone Minibrute III combolla että suoraan PA-kamoihin soittaessa. Ei kierrä, ei hierrä. Jousisoundista ihan erityisesti plussaa. Eka keikka on ens perjantaina OGelis barissa Helsingissä ja jos sen jälkeen vielä raportoisi, mutta siinä olis varmaan sit se.
jones88
27.10.2008 19:03:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt olen parit treenit bändin kanssa soittanut tuolla bbandillä
Samoin. Ei tosiaan ehkä paras mahdollinen slappisoittoon mutta kai sen kanssa jonkin aikaa toimeen tulee; ennen kuin hommaa tän: http://www.thomann.de/fi/kk_bassmaster_pro_rb.htm
 
Teijo K.
27.10.2008 21:36:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samoin. Ei tosiaan ehkä paras mahdollinen slappisoittoon mutta kai sen kanssa jonkin aikaa toimeen tulee; ennen kuin hommaa tän: http://www.thomann.de/fi/kk_bassmaster_pro_rb.htm
 
Mitä enemmän oon tolla bbandilla soittanut, sitä vakuuttuneempi olen siitä että iteltä ei vaihdu ikinä. Mut joo, en läpsyttele. Ei ole ton mikin vahvuus. Luonnollinen pimpautussoundi ja mehevä jousisoundi mutta ei toi läpsyttely.
Furialis
04.11.2008 23:13:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ouu. ihmiset ilmotti sielt thomanilta että vasta tammikuun puolesvälis tulis
NS DESIGN WAV 4 BASS.
Eikö Suomes tai muual euroopas myydä näitä??????? Netistä oon bongaillu vaa jostai amerikoista tuevia sivuja.
 
-Tänään tehdään huominen. -Lisää vuosia elämään, vai lisää elämää vuosiin?? -Kun mitään ei ole tehtävissä, on vielä paljon tehtävää. -Quidquid latine dictum sit altum videtur.
TommiW.
04.11.2008 23:40:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ouu. ihmiset ilmotti sielt thomanilta että vasta tammikuun puolesvälis tulis
NS DESIGN WAV 4 BASS.
Eikö Suomes tai muual euroopas myydä näitä??????? Netistä oon bongaillu vaa jostai amerikoista tuevia sivuja.

 
Tsekkaa onko kitarapajalla vielä myynnissä. www.kitarapaja.com
 
"I suppose people like to call me gay because I am effeminate and they are, in fact, gay and want to have sex with me." - Trevor Dunn
opa
05.11.2008 10:52:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitarapajalla on yksi kappale noita NS WAV SERIES DOUBLE BASS-tikkuja myynnissä. Itse sitä yritin testata joskus kuukausia sitten, mutta siinä oli silloin jotain vikaa sähköissä ja mitään ei kuulunut. Kaipa ne on sen fixanneet.
 
Mulla on jonkin verran kokemusta tosta isovelimallista NS DESIGN CR5M BASS. Siinä on piezon lisäksi myös magneettiset mikit ja aktiivisysteemit muutenkin ja hintaa sitten yli tuplaten tohon WAViin verrattuna.
 
CR5M onkin kyllä sitten huomattavan monipuolinen vekotin, ja kontran skaalalla H-kielen jytke on toki melkoinen.
 
http://www.rockway.fi
Teijo K.
05.11.2008 13:31:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt olen parit treenit bändin kanssa soittanut tuolla bbandillä ja edelleen vaikuttaa hyvältä. Sekä Polytone Minibrute III combolla että suoraan PA-kamoihin soittaessa. Ei kierrä, ei hierrä. Jousisoundista ihan erityisesti plussaa. Eka keikka on ens perjantaina OGelis barissa Helsingissä ja jos sen jälkeen vielä raportoisi, mutta siinä olis varmaan sit se.
 
Jospa tästä.
 
Pienemmillä volumeilla homma toimi ilman miettimistä, ekaksi siis säestin kitara/laulu duoa. Kovemmalla bändivolalla piti kierron rajoittamiseksi vääntää polytonesta botnea reilusti alas, samalla se kyllä helpotti kuulemista. Sai paremmin selvää siitä mitä ääniä soitti. Kokonaisuutena siis erittäin tyytyväinen kuitenkin tuon mikin käyttöön keikalla. Paremmalla vahvarilla saisi tietty paremman soundin vielä, mutta se on kokonaan toinen juttu.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «