Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 581 82 83 84 85121 122 123 124 125
Jii-Gee
02.10.2008 11:22:07 (muokattu 02.10.2008 11:23:16)

Luulisi kahdesta kilometristä seinätelinettä saavan jo jonkinlaista alennusta ;)

Jollain on todella ISO treenikämppä.. (??!) :-D
mattim
02.10.2008 11:45:37 (muokattu 02.10.2008 12:45:01)

Ymmärtäisin reilummat käteisalet, jos olet ostamassa 1000e kitaraa kera 1000e vahvistimen. Tuossa vaiheessa ne kaipaamasi satasen alet ovat paikallaan. Sen sijaan 8e hihnalukkoja ja 5e seinäkoukkuja ei voi kaupata pelastusarmeija-meiningillä.

Nuo 8€ ja 2 x 5€ olisin minäkin ilomielin maksanut. 30 euron hihnan kanssa hintaa kertyi kuittiin 68 euroa, joten katteet ovat todellakin kohdallaan ; - )

Missä muuten kaipasin "satasen alea" pyysin koko summasta normaalia käteisalennusta, tavallisimmin 10-15%

Matti
atimoc
02.10.2008 12:16:35

Nuo 8€ ja 2 x 5€ olisin minäkin ilomielin maksanut. 30 euron hihnan kanssa hintaa kertyi kuittiin 68 euroa, joten katteet ovat todellakin kohdallaan ; - )

Matti

8e hihnalukoista olisi jo luksusta, viimeksi kun kyselin tavallisia krominvärisiä Schallereita paikallisesta liikkeestä, hinta kahdesta parista olisi ollut 38e, "tinkimisen" jälkeen 35e. Ehkä olen kärttyinen urpo, mutta mun mielestä kun pikkukamasta nyhdetään liikkeessä X järjettömän kovaa hintaa, niin sinne ei viitsi mennä edes katselemaan silloin, kun pitäisi ostaa jotain isompaa. Esim. tuon hihnalukkomestan tapauksessa ei tullut pari kuukautta myöhemmin edes harkittua, ostaisinko vahvistimen sieltä.

Moniulotteinen juttu, meinaan vaan, että kulutustavaran ja muun pikkutavaran hinnoittelulla voi olla pidempikestoisia vaikutuksia isomman tavaran myynnin kannaltakin.
"These songs are long... and there are fast parts... so that automatically means that they're good!"
mattim
02.10.2008 13:18:17 (muokattu 02.10.2008 13:22:10)

Saattaapi olla, sehän on yrityksen elinehto että jotain jää käteenkin. Mitä enempi, sen parempi. 10% katteilla kun ei nykypäivänä bisnestä enää kykene pyörittämään, kohonneiden palkkojen, vuokrien, sähkö- ja vesimaksujen, kuljetusten yms. ansiosta. Tukuista hankittuja tavaroita ja tuotteita koskevat laskut eivät ole ainoita menoeriä firmalle.

Älä saivartele, sillä tuo "satasen ale" koski nimenomaan kalliimpia laitteita, joissa alennukset näyttävät heti reilummilta, prosentin ollessa sama halvemman kaman kanssa. Luetun tarkoituksellinen väärinymmärtäminen taitaa olla m.netin vakavin sairaus.

Otetaan esimerkki. Muutama laadukkaampi nahkaremmien valmistaja tarjoaa tukuille tuotteitaan alennusprosentilla X. Tästä vähittäiskauppias saa alennusta 25-30%. Sitten hintaan lisätään rahtikulut, kate hupenee jo siinä, kun tuotteella on tietty ovh ja kaupan kannalta se on järkevää pitää samana eikä korottaa rahtien verran. Sitten tulee asiakas Önnönnöö tiskille ja haluaa kyseisestä remmistä 15% rabattia. Se ei silloin enää jätäkään miljoonia kaupalle, itseasiassa se menee alle tavoitekatteen (esim. 20%). Kyseisen tuotteen myynti ei kannata, sitä ei siis oteta enää varastoon, tarjonta pienenee ja asiakaskunta muuttaa Keski-Eurooppaan.

Nyt etenkin kun media rummuttaa "Lama! Lama! Lama!" niin pitäisi nimenomaan tukea kotimaista kauppaa ja tehdä sitä entistä enemmän. Haistattaa siis pitkät jollekin "lamalle"! Niin kauan kuin raha kiertää, firmat pystyvät maksamaan palkkaa. Samoin liikkeet pystyvät ottamaan uutta kamaa myyntiin ja tarjoamaan edelleen tuotteita asiakkailleen.

Ymmärrän kyllä että asiakasta sapettaa kun ei saa tingittyä Alepassa maitolitraa, mutta mielestäni pitää ymmärtää myös yrittäjää ja kauppiastakin.

PS. pakko sanoa näin myyjän silmillä myös, että asiakas joka alkaa tivaamaan, inttämään ja vänkäämään on rabattien suhteen heikommassa asemassa, kuin asiakas joka esittää asiansa asiallisesti ja kysyy pientä alennusta jo tuotteita hyllystä noutaessa tms. Myyjiä ja myymälöitä on toki moneen junaan, mutta niin on asiakkaitakin.

Pakko sanoa näin asiakkaana, että vähät, työllä ansaitsemani, rahat, menevät vastaisuudessakin muualle kuin kyseessäolevaan kauppaan.

Matti
Zakk
02.10.2008 13:32:04 (muokattu 02.10.2008 13:42:22)
Musamaailmassa koettua.

Mullakin jäi samassa liikkessä yksi ESP merkkinen kitara ostamatta jonka hinta oli n ~1500e. Alle nettikaupan hinnan ei suostunut myymään joten ostin sitten ulkomailta ja säästin pienen summan. Ei olisi paljoa tarvinnut hintaa alentaa tai tarjota edes nahkahihnaa mukaan niin olisin ostanut samantien. Mutta tästä on kyllä vuoden verran aikaa..
mattim
02.10.2008 13:39:11

Nyt lainaan jo itseäni

Myyjä:"Ei voi antaa alennusta koska pitää olla samat hinnat kuin nettikaupassa."

Löytääkö joku teistä Musamaailman nettisivuilta hintoja millekään keskusteluissa mainituista tuotteista, minä en ;- )

Matti
Antti1
02.10.2008 13:42:42
Löytääkö joku teistä Musamaailman nettisivuilta hintoja millekään keskusteluissa mainituista tuotteista, minä en ;- )

Siinäpä hyvä argumentti seuraavalle reissulle: "Tälle tuotteelle ei ollut nettisivuilla mitään hintaa, joten sä annat tämän nyt ilmaiseksi mulle. Tarkemmin ajatellen teillä ei näitä koskaan ole ollutkaan, niin viette ne nyt tuohon pihalle kansan saataville."
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
McNulty
02.10.2008 14:04:19
Mullakin jäi samassa liikkessä yksi ESP merkkinen kitara ostamatta jonka hinta oli n ~1500e. Alle nettikaupan hinnan ei suostunut myymään joten ostin sitten ulkomailta ja säästin pienen summan.

Siis Musamaailman Retail ei myynyt alle Musamaailman nettikaupan hintojen? Miksi tämä kuulostaa minusta ihan loogiselta? Vai puhuitko nyt jostain muusta netti-/verkkokaupasta?

Ei olisi paljoa tarvinnut hintaa alentaa tai tarjota edes nahkahihnaa mukaan niin olisin ostanut samantien. Mutta tästä on kyllä vuoden verran aikaa..

Kannattaa mainita myyjälle, että: "Mulla on rahaa tämän ja tämän verran. Ostaisin tämän kitaran tästä nyt heti jos saan sen tähän ja tähän rahaan. Onnistuisko?" Ja jos tämän jälkeen on vielä myyjä nyreänä, niin ei heti kannata luovuttaa. Sitkeästi yrittää ja taivuttelee sen myyjän kauppoihin... vaikka toteamalla vitsikkäästi: "Parempi tehty, kuin tekemättä jäänyt kauppa". Yleensä aina toimii, mikäli asiakkaan ehdottama tarjous on JÄRKEVÄ... eikä päätön "1500e tuote pitäis nyt saada parilla kympillä!".

Siinäpä hyvä argumentti seuraavalle reissulle: "Tälle tuotteelle ei ollut nettisivuilla mitään hintaa, joten sä annat tämän nyt ilmaiseksi mulle. Tarkemmin ajatellen teillä ei näitä koskaan ole ollutkaan, niin viette ne nyt tuohon pihalle kansan saataville."

Ahh... toimiva sarkasmi on aina yhtä parhautta!
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
Räbbänä
02.10.2008 14:07:10

Tätä yritti Stockkalla siskon mies kun oltiin jouluostoksilla tuossa toissavuonna. :) Oli vähän aikaa nuori myyjäneiti huuli pyöreänä. Kyllä se mokoma pirulainen sen hinnan pitkän tovin jälkeen jostain löysi lopulta. Däääääämm....
M.A.C.H.O. #31 Oodi huomiselle: "Päässä kovasti jyskyttää, onko se krapula ensinnäkään/ Pääni pönttöön upotan, oloani vähä huojennan/ Eilen taisi mennä liikaa, pirtua ja jaloviinaa"
Zakk
02.10.2008 14:07:44
Siis Musamaailman Retail ei myynyt alle Musamaailman nettikaupan hintojen? Miksi tämä kuulostaa minusta ihan loogiselta? Vai puhuitko nyt jostain muusta netti-/verkkokaupasta?

Juuri näin, mutta olettaisin jotain tinkimisvaraa olevan jos meinaa tuon hintaista kaupitella hyllystä.

Kannattaa mainita myyjälle, että: "Mulla on rahaa tämän ja tämän verran. Ostaisin tämän kitaran tästä nyt heti jos saan sen tähän ja tähän rahaan. Onnistuisko?" Ja jos tämän jälkeen on vielä myyjä nyreänä, niin ei heti kannata luovuttaa. Sitkeästi yrittää ja taivuttelee sen myyjän kauppoihin... vaikka toteamalla vitsikkäästi: "Parempi tehty, kuin tekemättä jäänyt kauppa". Yleensä aina toimii, mikäli asiakkaan ehdottama tarjous on JÄRKEVÄ... eikä päätön "1500e tuote pitäis nyt saada parilla kympillä!".

Kyllä siinä yritin tinkiä, mutta kerjäämään en ala, ostan sitten muualta, esim DLX musicissa tullaan hyvin vastaan eikä tarvii rupea anelemaan moneen kertaan. Tämä mun omien kokemusten perusteella, kaikilla on varmasti omat mielipiteensä.
McNulty
02.10.2008 14:28:15
Juuri näin, mutta olettaisin jotain tinkimisvaraa olevan jos meinaa tuon hintaista kaupitella hyllystä.

Toki, mutta ymmärrän kyllä heidän politiikan. Periaatteessa hinnat ovat jo valmiiksi alle vaikkapa sen Thomannin hinnan johon niitä jatkuvasti vertaillaan. Tässä on siis T-kaupan edut ja haitat... toisaalta hinnat ovat edukkaammat, mutta lisäalea on turha ruinata, sillä hinta on jo "postimyymälää" halvempi.

Toisaalta taas, jos ostat toiselta kotimaiselta samaisen tuotteen, kyllä se tukkuri siitä omansa saa joka tapauksessa. Eli ESP:n tapauksessa, on periaatteessa tukulle se ja sama, ostatko sen heidän Retailistaan tietyllä rahalla, vai naapurista toisesta myymälästä tietyllä rahalla. Tukku saa joka tapauksessa omansa siitä tuotteesta.

Kyllä siinä yritin tinkiä, mutta kerjäämään en ala, ostan sitten muualta, esim DLX musicissa tullaan hyvin vastaan eikä tarvii rupea anelemaan moneen kertaan.

Tinkaaminen ei ole kerjäämistä eikä anelua. Se on kaupankäyntiä. Ehkäpä suomalaisten tulisikin avartaa katsomustaan hieman enemmän ja kävästä ulkomailla, jossa tinkiminen kuuluu kaupankäynnin kulttuuriin. Sitä jopa harrastetaan tuntitolkulla ja se on SE JUTTU. Sama on heijastunut jo kotimaahankin, kevyemmin tietysti kuin vaikkapa Intiassa. Viimeksi eilen taidettiin 30min vääntää hinnasta erään asiakkaan kanssa ja kummatkin jäätiin tyytyväisiksi :)

Suomalaiset vaan ovat liian arkoja tuppisuita. Eli jollei kaikkea heti kanneta kultavadilla eteen, niin he äänestävät jaloillaan ja loggautuvat nettiin kirjoittelemaan ikäviä kokemuksiaan.

PS. Kuinka moni teistä tinkaa Digital Villagen tai Thomannin hinnoista?
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
Mr. Speed
02.10.2008 14:32:52 (muokattu 02.10.2008 14:33:27)
PS. Kuinka moni teistä tinkaa Digital Villagen tai Thomannin hinnoista?

Itse en kertaakaan, mutta kun on myyjän kanssa neuvotellut hinnasta, ovat he itse ottaneet kortin "Thomann" esille. Itse en lähde tähän "mutta Thomannilta saa tähän hintaa!" - leikkiin, vaan yleensä myyjä kysyy, että "Mitäs ne siellä Keski-Euroopassa maksaa?" tms.

Edit: Luinpa kymysyksen väärin. Oma moka.
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
Karhukoira74
02.10.2008 14:37:18 (muokattu 02.10.2008 14:38:35)

Itse olen ostanu molemmista, kotomaan liikkeistä ja nettikaupoistakin. Ja ainakin kun edes hieman saa jonkunlaista suhdetta liikkeeseen niin ei nuo hinnanerot ole jääneet enää ratkaisevaksi esim. T-kaupan suhteen. Mieluummin ostaisin paikan päältä liikkeestä...jotenkin tuote tuntuu jo itelle arvokkaammalta kuin postimyynnistä, vaikkakin samat värkit ovatten =) Ja ainakin takuut (knock-knock koputetaan puuta-päätä kun ei ole tarvinnu) uskoisin pelaavan paremmin siellä tutussa liikkeessä.

Ja mie tingin aina ;) Ja sen verran edittiä, jonka jo bonecrusher esiin toikin...että jokainen myyjä jonka kanssa olen asioinu on kyllä ollu tietoinen T-kaupan hintatasosta ;)
Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen.
McNulty
02.10.2008 14:37:30
Itse en kertaakaan, mutta kun on myyjän kanssa neuvotellut hinnasta, ovat he itse ottaneet kortin "Thomann" esille. Itse en lähde tähän "mutta Thomannilta saa tähän hintaa!" - leikkiin, vaan yleensä myyjä kysyy, että "Mitäs ne siellä Keski-Euroopassa maksaa?" tms.

Edit: Luinpa kymysyksen väärin. Oma moka.

Eipä mitään. Otit ihan hyvän pointit esiin. Samoin itse monesti tsekkaan mitä T-kaupassa jokin tuote maksaa ja peilaan omaa tarjoustani hivenen siihen. Tässä tänään 649e maksavaa Ibanezia tarjosin asiakkaalle hintaan 549e, kun se on Thomannilla 639e + 20e postit.

Kovasti usein tuota T-kaupan hinnastoa käytetään referenssinä. Mutta kokeilkaapa joskus saada vaikka nyt tuo Ibanez S670 ulos T-kaupasta hintaan 549e. Haluaisin tietää mitä siellä tapahtuu tuolloin :)
Zakk
02.10.2008 14:38:09
Tinkaaminen ei ole kerjäämistä eikä anelua. Se on kaupankäyntiä. Ehkäpä suomalaisten tulisikin avartaa katsomustaan hieman enemmän ja kävästä ulkomailla, jossa tinkiminen kuuluu kaupankäynnin kulttuuriin. Sitä jopa harrastetaan tuntitolkulla ja se on SE JUTTU. Sama on heijastunut jo kotimaahankin, kevyemmin tietysti kuin vaikkapa Intiassa. Viimeksi eilen taidettiin 30min vääntää hinnasta erään asiakkaan kanssa ja kummatkin jäätiin tyytyväisiksi

Totta tämäkin, mutta jos oikeasti jostain saan halvemmalla ja myyjän lähtökohtainen asenne on heti, että Hinta on se mikä netissä lukee sen halvemmalla ei lähde, niin asia on mulle aika helppo, eli ostan sitten muualta. Tässä tapauksessa ulkomailta jolloin heiltä jäi nyt sitten maahantuojanakin raha saamatta. Mutta lähinnä mulla on kyseisetä liikeestä sellainen mielipide että se on kallis, ja jos ei edes tinkimisvaraa ole, niin itse katson muualta. Itselläni ei ole tuntikausia aikaa tinkimiseen ostan sieltä mistä parhaan tarjouksen saan ja näin homma etenee, ainahan tottakai hetken kerkee lämpimiskeen puhella ja tutkailal tilannetta, mutta jos joustoa ei ole, niin en aikaani enempiä tuhlaa. Mielipiteeni koskevat siis vain kalliimpia ostoksia, jos jotain sälää ostelen, niin mitään hinnanalennuksia en edes odota.
McNulty
02.10.2008 14:44:10
Totta tämäkin, mutta jos oikeasti jostain saan halvemmalla ja myyjän lähtökohtainen asenne on heti, että Hinta on se mikä netissä lukee sen halvemmalla ei lähde, niin asia on mulle aika helppo, eli ostan sitten muualta. Tässä tapauksessa ulkomailta jolloin heiltä jäi nyt sitten maahantuojanakin raha saamatta. Mutta lähinnä mulla on kyseisetä liikeestä sellainen mielipide että se on kallis, ja jos ei edes tinkimisvaraa ole, niin itse katson muualta. Itselläni ei ole tuntikausia aikaa tinkimiseen ostan sieltä mistä parhaan tarjouksen saan ja näin homma etenee, ainahan tottakai hetken kerkee lämpimiskeen puhella ja tutkailal tilannetta, mutta jos joustoa ei ole, niin en aikaani enempiä tuhlaa. Mielipiteeni koskevat siis vain kalliimpia ostoksia, jos jotain sälää ostelen, niin mitään hinnanalennuksia en edes odota.

Ymmärrän täysin pointtisi. Osassa myymälöitä on varmasti suht lyhyt siima, eli ehkä siellä ajatellaan asiakkaita olevan tarpeeksi eikä yhden menettäminen ole juttu eikä mikään. Toisaalta taas siellä voi olla 100% varmuus taustalla, että ko. tuote tekee kauppansa sillä hinnalla mitä siitä pyydetään, vaikka ensimmäinen ostajaehdokas ei sitä ostaisikaan.

Itse taas työskentelen pienemmällä paikkakunnalla ja meille asiakassuhteet ovat numero uno! Ne ovat yksinkertaisesti tärkeimpiä muuttujia meidän yhtälössä. Mielummin siis palvelemme hyvässä hengessä ja teemme vaikka hieman huonommalla katteella kaupan, kunhan vain asiakas on tyytyväinen ja jää fiilis siitä että asiakas palaa vielä toisen, kolmannen ja kenties useammankin kerran... kuten on käynytkin. Siitä kertoo paljon myös se, että meillä on asiakkaita ympäri Suomea ja he poikkeavat myymälässä sen 1-2 kertaa vuodessa kun täälläpäin liikkuvat. Muutoin toimimme puhelimen ja matkahuollon välityksellä :)

Lyhyesti kiteytettynä: Kaupan jatkuvuus on itselleni homman A ja O.
humppahanuristi
02.10.2008 14:45:59

Totta tämäkin, mutta jos oikeasti jostain saan halvemmalla ja myyjän lähtökohtainen asenne on heti, että Hinta on se mikä netissä lukee sen halvemmalla ei lähde, niin asia on mulle aika helppo, eli ostan sitten muualta.
Eli vaikka se hinta siellä netissä on halvempi kuin missään muualla, niin silti vaihdat liikettä, kun eivät mokomat suostu tinkaamaan?
Humpasta rautalankaan...
Zakk
02.10.2008 14:47:47
Itse taas työskentelen pienemmällä paikkakunnalla ja meille asiakassuhteet ovat numero uno! Ne ovat yksinkertaisesti tärkeimpiä muuttujia meidän yhtälössä. Mielummin siis palvelemme hyvässä hengessä ja teemme vaikka hieman huonommalla katteella kaupan, kunhan vain asiakas on tyytyväinen ja jää fiilis siitä että asiakas palaa vielä toisen, kolmannen ja kenties useammankin kerran... kuten on käynytkin. Siitä kertoo paljon myös se, että meillä on asiakkaita ympäri Suomea ja he poikkeavat myymälässä sen 1-2 kertaa vuodessa kun täälläpäin liikkuvat. Muutoin toimimme puhelimen ja matkahuollon välityksellä :)

Lyhyesti kiteytettynä: Kaupan jatkuvuus on itselleni homman A ja O.

Kuulostaa oikealta asenteelta, itsekin varmasti olisin tiedänlaisen liikkeen asiakas :)
Zakk
02.10.2008 14:49:46
Eli vaikka se hinta siellä netissä on halvempi kuin missään muualla, niin silti vaihdat liikettä, kun eivät mokomat suostu tinkaamaan?

öö, luitko koko lauseen? Jos muualta saan halvemmalla, niin ostan sieltä...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)