Aihe: POD X3 - julkaistu
1 2 3 4 521 22 23 24 2530 31 32 33 34
wiggy
01.10.2008 14:09:24

No mites on nuo X3 livet toiminut?
Alkoi poltella tuollainen kämpälle sen jälkeen kun ostin Toneport GX:n himaan.
Parin efektin hinnalla olis jo tuo lankku hommattu ja toimii backuppina PA:n kautta jos Stackille jotain tapahtuu....

Hienostihan tuo on toiminut. Oon käyttänyt mm. äänityksiin kitaralle/laululle/bassolle, lauluefektinä bänditreeneissä ja kitaraprosessorina sekä kitaravahvistimen päätteeseen että etuvahvistimeen.

Nykyisin X3 on 4-cable-kytkennässä kitaravahvistimeen ja otan siitä pelkät efektit. Patchia vaihtamalla vaihtuu MIDI-toiminnon myötä myös vahvistimesta (Marshall JVM2) kanavat.

Erittäin tyytyväinen olen ollut.
Se on synkkä yö, kun Ynkkä syö.
Ze Kink
01.10.2008 14:22:39
Olisikos jollakulla tietoa semmoisesta hommasta, että kumoavatko nuo Plugi / XLR-ulostulot jotenkin toisiaan..?

Eli onkos mahdollista haaroittaa matskua ulos sekä XLR:istä, että plugiulostuloista yhtäaikaa..?

E: Kaiken logiikan mukaanhan ei pitäisi olla ongelmaa, mutta ajattelin nyt vain kysäistä jos löytyisi ensikäden tietoa.

Kyllähän tuon pitäisi toimia. Mulla on suunnitelmissa käyttää tuota omaa X3 Liveä niin, että otan SPDIFin kautta DI-signaalin, ja XLR tai plugiulostulosta mallinnetun saundin. DI-signaalia voi sitten mahdollisuuksien mukaan reamppailla oikeilla vahvistimilla.
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
ilopertti
01.10.2008 14:22:48

Rapiat 60 keikkaa takana podin kanssa joista ~40 x3 livellä, aiemmat xt:llä, ainoa x3:sen vika oli heti alussa ja sekin koski noita surullisenkuuluisia polkukytkimiä, takuuhuollon jälkeen ei ole ollut valittamista. Tuo sisäänrakennettu DI-boksi on osottautunu näppäräksi peliksi.

-alppu
"xxxxxx: sää oot kyllä suomen mick mars"
Ben_D
01.10.2008 14:54:46

Kyllähän tuon pitäisi toimia. Mulla on suunnitelmissa käyttää tuota omaa X3 Liveä niin, että otan SPDIFin kautta DI-signaalin, ja XLR tai plugiulostulosta mallinnetun saundin. DI-signaalia voi sitten mahdollisuuksien mukaan reamppailla oikeilla vahvistimilla.

X3:lla talteen poimittua DI-signaalia, joka reampattu jälkeenpäin löytyy -> http://www.myspace.com/evincemetal
Evince - Abandon Belief Streaming@http://www.myspace.com/evincemetal
Mebrick
01.10.2008 19:02:55
Kertokaahan että onko se mahdollista/kannattavaa käyttää podia vain efekteihin, vaikka podista löytyy tuhatkunta kaikennäköisiä vahvistin- ja kaappimallinnuksia, joihin ainakin mainospuheiden perusteella on panostettu aika paljon? Haen siis sitä, että onko tällaisten mallinnuksien ohittaminen kuinka yksinkertaista, kun lähtökohtana on se, että säröt yms jyystöt tulee vahvistimesta eikä podista.

Vierastan "hieman" multiefektihärpäkkeitä, kun viimeinen omistamani oli zoom, jolla soundien ohjelmointi oli täyttä helvettiä.
teukka
01.10.2008 19:14:08
Luulen että en itse oikeastaan kaipaile säröjä mutta joitan efektejä tuli varmaan käytettyä.Samoin viritintä.
Sen lisäksi tosiaan vahvistimen backup jos huono tuuri käy.
There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!!
Ukko
01.10.2008 19:14:11

Kertokaahan että onko se mahdollista/kannattavaa käyttää podia vain efekteihin, vaikka podista löytyy tuhatkunta kaikennäköisiä vahvistin- ja kaappimallinnuksia, joihin ainakin mainospuheiden perusteella on panostettu aika paljon? Haen siis sitä, että onko tällaisten mallinnuksien ohittaminen kuinka yksinkertaista, kun lähtökohtana on se, että säröt yms jyystöt tulee vahvistimesta eikä podista.

Vierastan "hieman" multiefektihärpäkkeitä, kun viimeinen omistamani oli zoom, jolla soundien ohjelmointi oli täyttä helvettiä.

Osta Boss ME50.
COVS jäsen nro 6
atimoc
01.10.2008 19:20:59

http://line6.com/support/servlet/Ji … 2135-77400-1241/pod%20x3%20live.jpg

Paska kuva, mutta tossa näytöllä "näkyy" signaalitie, josta jokaisen palikan voi kytkeä napinpainalluksella päälle tai pois. Eli osoitin Amp+Cab:n kohdalle ja on/off -nappia kerran, niin se on siinä. Kannattavuudesta en ole varma, jos et tarvi podia esim. nauhoitteluihin lainkaan. TC Electronicsin G-Sharp kannattaa tsekata, jos haluaa hyvän räkkiefektivermeen halvalla. Se on todella helppo säätää, ei ollenkaan valikoita, vaan kaikki asetukset säädetään etupaneelin kautta.
"These songs are long... and there are fast parts... so that automatically means that they're good!"
Ben_D
01.10.2008 22:33:58

Hmm, pitäis varmaan pikkuhiljaa alkaa opetella käyttämään laitetta. Tähän asti on menty pelkillä tehdassoundeilla. Siinä mielessä nää värkit ei ole mulle, kun mielenkiintoa minkään 100 sivuisen manuaalin ulkoaopettelemiseen ei ole. Tosin äänitysten helppous on kyllä hieno asia.

Soundin vääntämiseen ei onneksi tarvi lukea välttämättä sivun sivua.
Evince - Abandon Belief Streaming@http://www.myspace.com/evincemetal
Snapo
02.10.2008 00:52:31

Itelle ainakin oli tosi helppoa heti alusta alkaen luoda omia presettejä. Gearboxin kautta säätäminenhän on sitäkin helpompaa kuin itse munuaisesta.
"Heavy kitarat on toinen juttu mutta ne on ohut kaulasia ja sopii lähinnä pelkkään tilitykseen." -zanteri
teukka
02.10.2008 09:40:34
Kyllä mä joudun pian tuollaasen tilaamaan.Eilen just pelleilin GX:n kanssa himassa
kokeillen mitä kaikkea kivaa silläkin jo syntyy!
Tuollaista peruskikkaa kun saa omiin biiseihin sotkettu tulee vähän lisää taas sisältöä.
Nyt kun pian on kämppäkin kokonaan oman bändin käytössä ehtii iltaisin käydä
kikkailemassa käytännössä.
There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!!
Soma city ward
02.10.2008 10:57:51
No mites on nuo X3 livet toiminut?
Alkoi poltella tuollainen kämpälle sen jälkeen kun ostin Toneport GX:n himaan.
Parin efektin hinnalla olis jo tuo lankku hommattu ja toimii backuppina PA:n kautta jos Stackille jotain tapahtuu....

Ainut vika mitä oon havainnut X3 livessä on toi aikaisemminkin ketjussa mainitsemani playbackin random mykistyminen usb:in kautta. Eli jos koneelta pistää podin kautta taustan soimaan se saattaa vaan mykistyä yhtäkkiä, enkä oo vieläkään saanu ratkaisua ongelmaan. Onneksi sen taustan voi kuunnella vaikka kuulokkeilla joten hätä ei ole niin paha, mutta onhan toi silti vittumainen homma.

Soundithan on ainakin omaan korvaan hyvät ihan vahvarin edessä taikka sitten stereoihin suoraan liitettynä äänitellessä. On varsin kätevää, ku noita presettejä löytyy line 6 sivuilta melkonen määrä, niin voi hyödyntää muiden ruuvaamia soundeja.
Gun down a school or blow up a car. The media circus will make you a star -Steven Wilson
DaKiller
02.10.2008 16:43:19

Jep, kyllähän niitä nuppeja ruuvailee. Se nyt vaan on eri asia mikä on lopputulos.
Ukko
02.10.2008 18:17:24

Jep, kyllähän niitä nuppeja ruuvailee. Se nyt vaan on eri asia mikä on lopputulos.

Siitä huolimatta laitteen käyttö on tosi helppoa. Lopputulos on taasen täysin kiinni nuppien ruuvaajasta.
COVS jäsen nro 6
Exhausted
02.10.2008 18:29:22 (muokattu 02.10.2008 18:32:23)

On ehdottoman mahdollista ja jopa kannattavaa. Olen itse puntaroinut pitkään sekä oikeiden pedaaleiden että räkkiraudan hyötyjä, mutta olen tullut toistuvasti siihen tulokseen, että Podin live-malleissa on parhaiten molempien maailmojen hyödyt. Tykkään laittaa efektini kitaran ja vahvistimen väliin, joten tämä eliminoi lähestulkoon suoraan kaikki räkkiefektit, joista myös useimmiten puuttuu wahit ja säröt ynnä muut pedaalityyliset efektit. Toisaalta pidän myös ohjelmoitavuudesta ja budjettini on rajallinen, joten valtava pedalboard ja mahdollinen midi-ohjaussysteemi ei tule kysymykseen. Käyttöliittymän osaltakin Podi yhdistää kaksi lähestymistapaa. Presettien lisäksi eri efektiosiot voi halutessaan kytkeä päälle ja pois, toisin kuin useimmissa multiefektieissä.

Ja lopuksi, kyllä ne mallinnuksetkin on kivat olla olemassa demotuksia varten, tai vaikka backup-systeeminä.

Ja vielä: Saundien editointi itse laitteessa ei todellakaan ole helppoa, mutta kun vehkeen kytkee USB-piuhalla tietokoneeseen ja asentaa ilmaiset ajurit ja ohjelmat niin homma käy helposti.
Ukko
02.10.2008 18:58:52

Ja vielä: Saundien editointi itse laitteessa ei todellakaan ole helppoa, mutta kun vehkeen kytkee USB-piuhalla tietokoneeseen ja asentaa ilmaiset ajurit ja ohjelmat niin homma käy helposti.

Mikä siinä on vaikeeta ? Itse ohjelmoin käden käänteessä itse laitteesta ja vielä nopeammin gearboxilla.
COVS jäsen nro 6
Ze Kink
02.10.2008 19:38:44 (muokattu 02.10.2008 19:39:31)
Tuli vaan mieleen, että miten pitkä takuu näissä on, ja kuka sen hoitaa? Ostin tämän T-kaupasta, mutta eikö tuon voisi jollekin maahantuojalle täälläkin viedä, mikäli takuu on vielä voimassa? Vähän on alkanut se reverbin itsepäisyys ärsyttämään, ja middle -potikan alla olevan tekstin valo ei enää toimi kunnolla, vaan vilkkuu itsekseen. Ei sinänsä väliä vaikka joutuisin maksamaankin tuosta, haluaisin vain voida säätää Gearboxilla ilman että se reverb -ikkuna vaihtuu päälle itsestään jatkuvasti.
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
Twinkle
02.10.2008 19:51:56
middle -potikan alla olevan tekstin valo ei enää toimi kunnolla, vaan vilkkuu itsekseen.

niinku mikä? valo missä?
Antti1
02.10.2008 19:53:22
niinku mikä? valo missä?

Potikan alla valo, joka sanoo MID.
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)