Aihe: Ampeg-Klubi
1 2 3 4 550 51 52 53 5496 97 98 99 100
pekezu
01.10.2008 22:44:26

Hommasin tuollaisen vajaa kuukausi sitten. (Omakuvassa näkyy). Tällä hetkellä Peavey MK VI nuppina. Ei paljon kokemusta vielä mutta kyllä se minun käyttöön sopii. Tuskin metallihommiin vaikka onkin pillillä varistettu. Hyötysuhde ei paras mahdollinen mutta kyllä tuon nupin 300 trankkuwattia riittää tavalliseen bändikäyttömökään.

Mun mielestä pilli on metallihommissa(kin) aika turha, jos säröllä vetää niin pirinää ja sirinää tunkee. Ei ainakaan mun juttu. Mutta saatan olla erilainenteini ja epämetallimuodikas kun vedän middlepuukolla, en scoopilla.
"Ei mielipiteit välttämättä tarvii perustella, riittää kun on vaan jotain mieltä!!!1!" -Tuntematon teini IRC-Galleriasta
make62
03.10.2008 12:29:34
SVT18 onko kokemuksia?
Kolme sointua ja asennetta!!!
Seba
03.10.2008 16:41:32

Huomenna olisi tarkoitus liittyä klubiin SVT2Pro nupilla made in usa.
T.Nick
04.10.2008 15:41:10

Ai jätkä pääty tohon valintaan. Saanko udella, että teitkö jotain vertailuita CL:n ja 2Pron välillä, niinkun tuolla aiemmin uhkailit, ja mitä tuli eroista ilmi?
Seba
04.10.2008 15:51:20

En tehnyt kun en saanut lainaan pro:ta.

Pelkällä cl:llä testaaminen olisi myös ollut hauskaa verrata sitä reiskaan, mutta päädyin sitten suoraan tuohon kun järkihintaan sai sovittua käytetyn jenkkimallin kaupan.
okabass
04.10.2008 17:35:38

MOI

Onneksi olkoon vaan.
Seba
04.10.2008 17:50:29

Jos se seuraava ois sitten okafunken :)

Niissä kuulemma tulee mukana ikuinen takuu :)
okabass
04.10.2008 18:34:51 (muokattu 05.10.2008 00:02:40)
Jos se seuraava ois sitten okafunken :)

Niissä kuulemma tulee mukana ikuinen takuu :)

MOI

Jaa. On käynyt mielessä tehdä pieni sarja, ehkä 3...5 kpl.

Ikuinen takuu? Niissä on se kuuluisa "Takuuta, niin kauan kuin perävalot näkyy"
Seba
05.10.2008 00:31:31

Ai se oliki GB takuu.
Goobye :)

Nyt se on liityttävä klubbeniin kun on svt2pro hallussa.

Mä en voinut edes kuvitella miten järjettömän suuri ero voi olla traynorilla ja tuolla.
Potkii melkein ikkunat paskaksi :)

Nyt tuntuu vihdoinkin siltä että kamat ja soundi alkaa olla sitä mitä pari viime vuotta on haettu.
Runppallistikin oli innoissaan kun ei tarvinnut kuunnella vaan sen tuntee ja kuulee yrittämättäkin kohtuuvolumeillakin.

Mutta voi helevetti mitä noi painaa.. Kiva oli nostella ja kantaa rapuissa kun on selkä romuna muutenkin.
Roudarille paikka tarjolla :) Ainakin 2 kertaa vuodessa :)

Nyt olen köyhä mutta onnellinen :)
okabass
05.10.2008 01:36:27
Ai se oliki GB takuu.
Goobye :)

Nyt se on liityttävä klubbeniin kun on svt2pro hallussa.

Mä en voinut edes kuvitella miten järjettömän suuri ero voi olla traynorilla ja tuolla.
Potkii melkein ikkunat paskaksi :)

Nyt tuntuu vihdoinkin siltä että kamat ja soundi alkaa olla sitä mitä pari viime vuotta on haettu.
Runppallistikin oli innoissaan kun ei tarvinnut kuunnella vaan sen tuntee ja kuulee yrittämättäkin kohtuuvolumeillakin.

Mutta voi helevetti mitä noi painaa.. Kiva oli nostella ja kantaa rapuissa kun on selkä romuna muutenkin.
Roudarille paikka tarjolla :) Ainakin 2 kertaa vuodessa :)

Nyt olen köyhä mutta onnellinen :)

MOI

Hienoa. Mutta varo, ettet kehu liikaa. Nää kateelliset kirppusirkusmiehet saattavat härmostua totuudesta. ;))
poppamies
05.10.2008 09:01:18 (muokattu 05.10.2008 09:04:06)

MOI

Hienoa. Mutta varo, ettet kehu liikaa. Nää kateelliset kirppusirkusmiehet saattavat härmostua totuudesta. ;))

Mulla olisi tässä elävä esimerkki siitä että se lopullinen soundi ei ole vain ja ainoastaan kiinni tuosta rantasaunasta. Olin yleisönä Blues party keikalla viime perjantaina. Backlinessa oli Ampegin 300w putkinuppi ja 8x10" kaappi. Eka bändin , The Wildcards englannista basistilla oli aivan loistava ja selkeä soundi. Soittimena Fenderin reissumallinen "Telecaster" basso. Soitti vain peukaleolla ja raskaalla tatsilla. Soundi kuten sanottu loistava, murea ja selkeä.
Sitten seuraava bändi oli Heikki Silvennoisen porukka. Basisti soitti samalla vahvistimella. Bassona tavallinen Presari. Soitti normaaliin tapaan sormilla mutta tatsi oli enemmän tuollainen hiplaava. Äänet ei meinannut erottua millään. Vain sellaista äänekästä muminaa. Loppupäätelmänä haluaisin sanoa että Rantasauna ei pääse oikeuuksiinsa jos ei sitä käske kunnolla. Hiplaamiseen sopinee paremmin tuollaiset EBS tyyppiset hi-fi trankkupelit. Putkivehkeet on tosimiehille, ei neideille.
G strings are for strippers!
Seba
05.10.2008 09:55:28

Joo tokihan se soundi tulee pitkälti siitä millä soittaa ja miten soittaa.
Itse soittelen pääasiassa plekulla ja tb:llä, osittain sormilla ja suht kovalla tatsilla, ja erottelevuus oli aivan käsittämättömän hyvä mitä nyt eilen pari tuntia veivattiin.

Aiemmin on ollut vähän ongelma että kun soundi on ollut miellyttävä, niin biiseissä missä joutuu leikkimään vähän sooloilijaa on pitänyt säätää vahvistinta pirun kirkkaalle että korkeat äänet erottuu, ja tatsi on tarvinut olla todella röytävä.

Nyt pystyy vetämään aika kevyelläkin tatsilla ja tummalla soundilla ja tulee kaikki tarkasti esiin niin että sen myös tuntee :)

Ei kai tuo rantis niin autuaaksi tekevä ole ellei kiukaana ole sille parhaiten sopiva laite.
Yhdistelmänä tuo on nyt juuri sitä mitä olen etsinyt.
Olin jo ajatellut että pitää laittaa rantikseen lisää fylliä sisälle että soisi "isommin", mutta ei tarvitsekaan. Nyt se soi kuin unelma.
Se varmaan ei kelpaa klubiin, kun se on spekseiltään identtinen marsun rantiksen kanssa:)

Traynori oli hyvä laite, mutta mielestäni toimi ehkä jopa paremmin 4x10 kanssa, jonka kanssa sen myinkin.
Jotenkaan rantikseen se tuntui ettei jaksanut työntää tarpeeksi sitten hönkää kun tuohon vertaa.

Sori hehkutus, mutta olen vaan niin järjettömän tyytyväinen :)
kallefuture
05.10.2008 10:44:02

Hyvä Seba ja Onnea! Kas kun se Traynori oli noinkin tuntuvasti hepposempi. Ite oon nykytarkotuksiini välillä miettiny pienempää putkinuppia. Kun ajattelin, etten ainakaan 400 w putkitehoja tartte. Kai se niin on, että tarpeeks isotehonen nuppi tuo semmosen avoimen soundin bänditouhuun paremmin. Ja se kaappi.

Hienoa jos Oka ehtisi tehdä tuollaisen SVT-sarjan. Varmasti lähtisi heti ennakkotilauksia tulemaan (ympäri maailman). Kyllähän se peli on arvostusta saanut.
Kalle
Seba
05.10.2008 10:50:26

Joo en kyllä voinut edes kuvitella että siinä olisi noinkin suuri ero, mutta tulihan sitä samalla selitys miksi se maksaa yli tonnin enemmänkin :)
Traynoriin varmaan jj:n ja mullardin etusilla saa enempi sointia ja erottelevuutta, ja valvedrivella läskiä roppakaupalla.

Ainakin vielä tuntuu että tuo svt2 ei pedaaleita tarvitse, mutta niinhäs sitä aina aluksi kuvittelee ennenkuin gas iskee..

Joo en usko että pientä sarjaa Okafunkenia olisi kovin vaikea saada kaupaksi.
Itsekin olisin mielelläni teettänyt jos perse olisi kestänyt..
Seba
05.10.2008 10:53:03

Yksi pikakysymys tuosta svt2pro:sta

Siinä oli takana napaisuuden vaihto + & - ja sitten napin sai myös keskiasentoon jossa se onkin, eli ei periaatteessa niinq kummassakaan :)

Mikä tuon funktio on?
PasiB
05.10.2008 10:57:51
Yksi pikakysymys tuosta svt2pro:sta

Siinä oli takana napaisuuden vaihto + & - ja sitten napin sai myös keskiasentoon jossa se onkin, eli ei periaatteessa niinq kummassakaan :)

Mikä tuon funktio on?

Manuaali kertoo tuollaista: "24. POLARITY: Place this switch in the position
that provides the least electrical buzz from the
unit."

Jos et saanut manuaalia mukana, niin tuolta löytyy:
http://www.ampeg.com/pdf/SVT-2PRO.PDF

Niin ja onnittelut uudesta vahvarista.
Seba
05.10.2008 11:01:29

Manuaali kertoo tuollaista: "24. POLARITY: Place this switch in the position
that provides the least electrical buzz from the
unit."

Jos et saanut manuaalia mukana, niin tuolta löytyy:
http://www.ampeg.com/pdf/SVT-2PRO.PDF

Niin ja onnittelut uudesta vahvarista.

Joo en saanut manuaalia, mutta on mulla koneella tuo jo valmiina, en vaan hätäisyyksissäni ehtinyt tutkia..

Eli sillä ei ole muuta tekemistä kun eri asennoissa hurinaa voi koittaa pienentää?
Eli saa näpsytellä vehkeen ollessa päällä?

Vähän ylivarovainen olen kun on uusia leluja..
PasiB
05.10.2008 11:10:00
Joo en saanut manuaalia, mutta on mulla koneella tuo jo valmiina, en vaan hätäisyyksissäni ehtinyt tutkia..

Eli sillä ei ole muuta tekemistä kun eri asennoissa hurinaa voi koittaa pienentää?
Eli saa näpsytellä vehkeen ollessa päällä?

Vähän ylivarovainen olen kun on uusia leluja..

Näinhän pitää ollakin, v...ttaa valtavasti jos menee lelut rikki :-)
SVT3 PRO:ssa ei tuollaista ole, en tiedä voiko tuota virrat päällä näpsytellä.
Seba
05.10.2008 11:25:18

No ei kai siitä vaara ole kun manuaalissa käsketään vaan valita siitä vähänhurinaisin vaihtoehto.
Amerikan ohjekirjoissahan lukee kaikki mahdolliset varoitukset jos jotain voi mennä rikki ettei niitä voida haastaa oikeuteen :)

Mites muuten kuin tuo ohmitus menee joko 4 tai 2 ohmin kuormalle?
Jos siihen laittaa 8 ohmin kaapin niin putoaako tehot vai saako yleensäkään käyttää ilman keinokuormaa kun sellaista vaihtoehtoa ei ole tarjolla?

Eikä manuaalikaan mitään siitä mainitse..
Ei mulla kyllä 8 Ohmin kaappeja olekaan, mutta pitäähän nuo tietää :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)