Sensi 01.10.2008 12:01:49 | |
---|
Moi! Mulla on ollut jo pitemmän aikaa käytössä omakuvassa näkyvä Alphabass ja 215 pino ja soundi on täydellinen plekulla sohimiseen yms. perus rock meininkiin. Lisäks putkien tuoma roso on aina plussaa. Nyt sitten tuli hankittua Gallien-Krueger 200MB combo ja huomasin että 200MB soundi on paljon erottuvampi kuin Alphabassissa. Oon testannu comboo myös kaapin läpi ja se toimi sen kanssa paremmin erottelevuuden suhteen, vaikka huomattavasti 215 mutasi senkin soundia. Se mitä tällä vuodatuksella hain takaa on että kaipaan nyt soundiin jotain 'kultaista keskitietä' näiden kahden eri vahvistimen väliltä. GK:n combon selkeyttä mutta samalla myös Peaveyn soundia. Ratkaisuks oon harkinnut: - Alphabass myyntiin ja GK nuppi tilalle. - 215 kaapin seuraks 2x10" tai 4x10". - Hankkia päätevahvari ja ajaa 200MB:tä sen läpi etuasteen tyyliin. Mielipiteitä kaivataan ! "Syksy taas ku bassosoolo, ties et oli tulossa eikä asialle voinut tehdä mitään." - Pelle miljoona, Pyhiinvaeltajat |
Ajat tietysti molempia yhtä aikaa. |
Sensi 01.10.2008 12:13:24 | |
---|
Ajat tietysti molempia yhtä aikaa. Vois tietty kokeilla, mutta epäilen ettei combo pärjää yksinään ilman lisäkaappia ton pinon rinnalla. "Syksy taas ku bassosoolo, ties et oli tulossa eikä asialle voinut tehdä mitään." - Pelle miljoona, Pyhiinvaeltajat |
joukov 01.10.2008 12:40:22 | |
---|
Lisäkaappi on ehkä halvempi vaihtoehto kuin uusi vahvistin? http://img.photobucket.com/albums/v402/downboys/Unknown_OneLiveKI_72RGB.jpg |
Geezler 01.10.2008 12:57:48 | |
---|
Peaveyn kaappi on syyllinen. Olen omistanut samanlaisen, soundi selkeytyi huomattavasti vaihdettuani sen 4x10" kaappiin. |
Teijo K. 01.10.2008 12:58:37 | |
---|
Vois tietty kokeilla, mutta epäilen ettei combo pärjää yksinään ilman lisäkaappia ton pinon rinnalla. Pärjää loistavasti jos leikkaat combosta botnen veke. |
Sensi 01.10.2008 13:11:04 | |
---|
Kiitos vastauksista! Pitää testata tuota 200MB:tä Peaveyn kaverina, jos se tosiaan auttaisi. Ilmoittelen miltä kuulostaa kun pääsen testaamaan. "Syksy taas ku bassosoolo, ties et oli tulossa eikä asialle voinut tehdä mitään." - Pelle miljoona, Pyhiinvaeltajat |
Sensi 01.10.2008 13:15:04 | |
---|
Lisäkaappi on ehkä halvempi vaihtoehto kuin uusi vahvistin? Päinvastoin. Nupin vois vaihtaa suoraan toiseen vahvariin samas hintaluokassa, kun taas lisäkaappi maksais jo jonkun verran. "Syksy taas ku bassosoolo, ties et oli tulossa eikä asialle voinut tehdä mitään." - Pelle miljoona, Pyhiinvaeltajat |