Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apulanta - Kuutio 5.11.2008
1 2 3 4 5
Exhausted
30.09.2008 00:00:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Apulanta julkaisee kymmenennen albuminsa Kuutio 5.11.2008. Kyseessä on yhtyeen ensimmäinen omakustannealbumi. Ykkössinkku Vauriot tulee radiosoittoon ensikuussa, ja julkaistaan 2000 kappaleen rajattuna vinyylipainoksena sekä digitaalijulkaisuna. B-puolien sanoituksista on vastannut Terveet kädet -yhtyeen Läjä Äijälä, joka myös vierailee kappaleiden lauluosuuksissa.
 
Lähteenä Toni Wirtasen Apulannan kotisivuille kirjoittama teksti: http://www.levy-yhtio.com/phpBB2/viewtopic.php?t=503
 
laite
30.09.2008 10:42:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

B-puolien sanoituksista on vastannut Terveet kädet -yhtyeen Läjä Äijälä, joka myös vierailee kappaleiden lauluosuuksissa.
 
No jopas. Mahtaakohan tuo "punainen helvetti" olla sama kappale, jonka Hiljainen kevät on levylleen vetänyt (tekijöiksi merkitty Järvinen-Läjä). Melkosta.
 
Hi'falutin' I've got my turnips and peels
Don't have no shovel, you know how it feels
dixi19
30.09.2008 10:46:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässäpä vähän kansitaidetta:
 
http://www.anomus.com/kuutio.jpg
http://www.anomus.com/vauriot.jpg
 
Jokseenkin futuristisia tunnelmia siis luvassa pitkäsoiton lärpäkkeen perusteella. Hieman erilaisia tunnelmia löytyy sinkun kannesta :)
 
anomus.com
Kirjoitus virhe
30.09.2008 12:20:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta. Varsinkin kun Läjä ollut messissä. Muutenkin apulannan touhu on mennyt mielestäni paljon parempaan suuntaan. Hiekat ja heinolakympit oli kokolailla aika moista caggaa.
 
meeza
30.09.2008 13:36:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.anomus.com/vauriot.jpg
 
http://img.waffleimages.com/8c15144 … f62c442090b347221/obese_fat_guy.jpg
 
Lollaby.
 
[12:21:28] [ysuviy]: ruokaa saa kraanasta
esprit de corps
30.09.2008 15:38:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno kansi on kyllä.
 
Viime levyn nimi oli "Eikä vielä ole edes ilta" ja nimikappaleen kertosäkeessä laulettiin, että "luuhun asti on tehnyt työnsä aurinko". Nytkö sitten kerrotaan, kuinka se voitettiin? Jatkumoako hä.
 
Tulee aika teini olo muuten, kun alkaa analysoimaan Apulannan symboliikkaa... ; )
 
Ozzyneito
30.09.2008 16:48:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle tulee tosta kannesta mieleen Disco Ensemblen uutukaisen möykky.
 
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
tilut
30.09.2008 17:49:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

odotan kyllä mielenkiinnolla... je levynkansitaiteenkin perusteella...
 
no eipä wissii...
Exhausted
30.09.2008 18:47:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle tulee tosta kannesta mieleen Disco Ensemblen uutukaisen möykky.
 
Sama juttu.
 
Anarkiapurilainen
30.09.2008 21:10:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M.C Escher.
Stain
01.10.2008 14:10:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hehe, näitä levyjen ja biisien nimiä. Levyn kansi on aika öö.. kylmä jos ei muuta.
 
"Ajatuskaava oli se, että pakko tehdä maailman paras keikka, jos natsit tappaa meidät keikan jälkeen... " - Kristiina, The Micragirls -
Exhausted
10.10.2008 10:32:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Avaussinkku Vauriot soi tunti sitten YleXin ensisoitossa, oli kyllä hyvä biisi. 6/8-osainen tahti ja woo-oo -laulut toivat assosiaatioita Viisaus ei asu meissä -biisiin, mutta yleistunnelma on painostavampi ja hitaampi.
 
Veepee
10.10.2008 13:55:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Avaussinkku Vauriot soi tunti sitten YleXin ensisoitossa, oli kyllä hyvä biisi. 6/8-osainen tahti ja woo-oo -laulut toivat assosiaatioita Viisaus ei asu meissä -biisiin, mutta yleistunnelma on painostavampi ja hitaampi.
 
Mä aina vähän innostun kun uutta apulantaa pärähtää maailmaan. Yleensä se pettymys on ollut vaan todella kova, ainakin viimeset 5 vuotta. Nyt jo masennuin pelkän biisin kuvailun kautta...woo-oo ja viisaus ei asu meissä...:(
 
Onneks youtubesta löytyy vielä mahtavia vanhoja livevetoja! Sinne siis...:)
 
K: Suden sukulaisia? V: Supikoira, konootti ja pingo. K: Kukan osat? V: Verhiö, teriö, hetiö, emiö, kukio ja sikiö.
Ozzyneito
10.10.2008 21:19:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Avaussinkku Vauriot soi tunti sitten YleXin ensisoitossa, oli kyllä hyvä biisi. 6/8-osainen tahti ja woo-oo -laulut toivat assosiaatioita Viisaus ei asu meissä -biisiin, mutta yleistunnelma on painostavampi ja hitaampi.
 
Areenalinkki kelpaa taas!
 
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
Cathi777
11.10.2008 09:33:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Avaussinkku Vauriot soi tunti sitten YleXin ensisoitossa, oli kyllä hyvä biisi. 6/8-osainen tahti ja woo-oo -laulut toivat assosiaatioita Viisaus ei asu meissä -biisiin, mutta yleistunnelma on painostavampi ja hitaampi.
 
Kyllähän nuo Apulannan uudet on tullut aina tsekattua, kun ne ilmestyy, mutta toisaalta ei noista enää ole Plastikin jälkeen tullut sen enempää innostuttua. Ne soi sen hetken, kun on sen levyn ostanut, mutta harvemmin niihin tulee enää palattua. Joku tästäkin bändistä on kadonnut, ei mahda mitään, vaikka hieno bändi kyseessä onkin. Eiköhän tämä uusikin levy tule tarkastettua, mutta mitään odotuksia levyä kohtaan ei ole, eli onhan tällä sitten mahdollisuus yllättää.
 
Only pop music can break my heart...
ten
11.10.2008 11:07:50 (muokattu 11.10.2008 11:10:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle tulee tosta kannesta mieleen Disco Ensemblen uutukaisen möykky.
 
Olinkin juuri aikeissa kysyä, että olenko ainoa kenellä on tämä sama mielleyhtymä. :D Eli en.
 
E: Muttajottaettä... kyllä se itselläkin taas on odotukset korkealla. Kuten joka kerta. Kesä-ep ei pahemmin säväyttänyt. Toivottavasti uusi levy sisältäisi edes kolme tai neljä loistobiisiä. Tuskin enempää kehtaa enää tässä vaiheessa toivoakaan.
 
Niin ja sitä areena-linkkiä odotellessa taidan kuunnella vähän Ehjää. :)
 
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
dixi19
11.10.2008 18:59:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin ja sitä areena-linkkiä odotellessa taidan kuunnella vähän Ehjää. :)
 
http://uk.youtube.com/watch?v=Tykox0T6yZk
 
anomus.com
ten
12.10.2008 21:08:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://uk.youtube.com/watch?v=Tykox0T6yZk
 
No ymmärrettävästihän noista soundeista ei saa mitään selkoa, mutta... Melkoisen massiivisen kuuloinen kertsi. Säkkäristä ei oikein jäänyt mitään käteen. Ja väläri on jokseenkin sitä jatkumoa tolle kasariheviteemalle jota jo EVOEI:lla kaiveltiin kirstuista. Ei kylläkään mikään tappobiisi...
 
Tykkäsin kyllä kohdasta "katoavat sydänäänet"... :) Eiköhän tääkin tule soimaan kuitenkin radiossa aikas liikaa. ;)
 
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
Ozzyneito
12.10.2008 22:05:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuntuu siltä, että Kuutio ei tule tarjoamaan mitään uutta. Apulannan kolme/neljä viimeisintä levyä sisältävät saman kappaleen eri sanoilla.
 
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
ten
13.10.2008 00:50:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuntuu siltä, että Kuutio ei tule tarjoamaan mitään uutta. Apulannan kolme/neljä viimeisintä levyä sisältävät saman kappaleen eri sanoilla.
 
Ei se nyt ihan noinkaan liene, mutta olet oikeilla jäljillä. Sanoitukset muuttuvat kerta kerralta kryptisemmiksi (sekavimmammiksi) ja intohimo tuntuu hiipuvan.
 
Tai sitten olen tulossa vanhemmaksi kuin Apulannat tai olen vain liian nuori... who knows.
 
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «