Timetokill 29.09.2008 19:57:22 | |
---|
Sitten voisin itse suositella tolta rundilta äänitettyä Different Stages-liveä.Siitä löytyy ton Animaten liveversiokin.Mukana on myös kolmas levy jossa on Hammersmithin keikka jostain 70-luvulta,oliko peräti bändin eka Englannin keikka. Joo... Different Stages on melkolailla täydellinen livelevy. DS ja ASOH ovat molemmat todella kattava läpileikkaus Rushin urasta, ja sopivia "aloituslevyjä" siinäkin mielessä, että Rush on parhaimmillaan juuri livenä. |
Bass master 29.09.2008 20:09:17 | |
---|
että Rush on parhaimmillaan juuri livenä. Aivan rushan tunnetaan taidosta soittaa livenä todella hyvin |
Timetokill 29.09.2008 20:13:30 | |
---|
että Rush on parhaimmillaan juuri livenä. Aivan rushan tunnetaan taidosta soittaa livenä todella hyvin Eikä pelkästään se, vaan myös se, että liveversioina Rushin biisit ovat monta kertaa (minusta) raaempia, vähemmän sliipattuja ja iskevämpiä. Samaa voidaan sanoa tuosta uudesta S&A-livestä. |
Bass master 29.09.2008 20:22:36 | |
---|
Yleensä moni sanoo että rushin eka levy oli bändin huonoimpia levyjä mutta minusta heidän eka levy on todella hyvä kun sieltä löytyy hyviä biisejä esim: Finding my way, Need some love, Take A Friend, In the mood ja Working man. mutta tämä on minun mielipide |
jazzmies 29.09.2008 20:22:52 | |
---|
Aivan rushan tunnetaan taidosta soittaa livenä todella hyvin Analogia: hyvin = kyten levyllä? Sanoisin, että Rush pystyy toteuttamaan levyjensä saundin lavalla, mihin vaaditaan kosolti a) ammattitaitoa, b) hyvää muistia, c) hyvää monitorointia ja d) paljon aikaa väsätä taustaraitoja. Mutta mitä live-soittamisen ideologiaan tulee, niin en näe paljoakaan ideaa siinä, että live-vetojen yllätysmomentti on lähes nolla. Livenä yleisö lämpenee yllättävän pienestä improilusta joissakin harjoissa loppu tageissa ja pidennetyissä suvanto-osissa. Rushin patsikka taitaa näet olla tabu ja levy-versio kuningas. Omituinen ilmiö tuo Rush! Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta.
Ronnie Österberg.
Muutenki mua kinnosta hirvesti tausta. Henkilökuva on tarkea.
- Kailis 2008 - |
Bass master 29.09.2008 20:31:20 | |
---|
kyllähän se noin on. |
Mika Kangas 29.09.2008 20:43:21 | |
---|
Analogia: hyvin = kyten levyllä? Sanoisin, että Rush pystyy toteuttamaan levyjensä saundin lavalla, mihin vaaditaan kosolti a) ammattitaitoa, b) hyvää muistia, c) hyvää monitorointia ja d) paljon aikaa väsätä taustaraitoja. Mutta mitä live-soittamisen ideologiaan tulee, niin en näe paljoakaan ideaa siinä, että live-vetojen yllätysmomentti on lähes nolla. Livenä yleisö lämpenee yllättävän pienestä improilusta joissakin harjoissa loppu tageissa ja pidennetyissä suvanto-osissa. Rushin patsikka taitaa näet olla tabu ja levy-versio kuningas. Omituinen ilmiö tuo Rush! Geddy Leehän muuten mainitsi Suomen vierailulla että joskus teininä häntä harmitti kun meni katsomaan suosikkibändiään niin biisit kuulostivat erilaiselta kuin levyllä.Oliko tuo juttu soundin sivuilla tai iltasanomissa,en muista.Ehkä tuo liveversioiden samankaltaisuus juontaa juurensa tonne. |
Timetokill 29.09.2008 21:10:33 | |
---|
Kyllä ne Rushin biisit näennäisesti ovat samanlaisia livenä joo, mutta kuulostavat silti sopivan erilaisilta. Ainakin minun korvaani. Muistan kun kuuntelin ASOH:lta Subdivisionsia, Marathonia, Red Sector A:ta ja Turn The Pagea, niin hätkähdin kuinka jotenkin "skarpeilta" biisit kuulostivat studiona, kun hankin studiokiekot vasta myöhemmin. "Samalta" joo, mutta erittäin sliipatuilta ja teräviltä. Molemmat toimivat kyllä. |
Progressor 29.09.2008 21:24:30 (muokattu 29.09.2008 21:29:25) | |
---|
Sitten voisin itse suositella tolta rundilta äänitettyä Different Stages-liveä. Täytyy sen verran viilata pilkkua, että Different Stages on suurimmaksi osaksi äänitetty Test for Echo -kiertueella. Counterparts-kiertueelta on vain kolme biisiä. Täytyypä kuunnella tuo taas läpi joskus. Ehdoton huippukohta on 2112 koko komeudessaan. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
...JUMALAUTA MIKÄ BÄNDI!! Mikään biisi ei ole aikoihin iskennyt selkäytimeen niinkuin tuo levyn aloitusralli Animate. Itselläni kävi vähän sama homma. Moving Picturesia olin vähän kaverilta kuunnellut ja oli ihan kivan kuuloista. Sitten Stockmannin hulluilta päiviltä piti joku levy löytää ja ajattelin ottaa Counterpartsin kun ei muuta löytynyt. Sitten kotiin päästyäni laitoin levyn soimaan ja tajunta räjähti. Everybody loves somebody but nobody loves rumpali. |
Mika Kangas 29.09.2008 21:30:20 | |
---|
Täytyy sen verran viilata pilkkua, että Different Stages on suurimmaksi osaksi äänitetty Test for Echo -kiertueella. Counterparts-kiertueelta on vain kolme biisiä. Täytyypä kuunnella DS taas läpi joskus. Ehdoton huippukohta on 2112 koko komeudessaan. Enpäs tiennytkään,hyvä kun kerroit.En ole lukenut tota kansilehteäkään ties herran aikoihin. Otaha plussa+ |
Progressor 29.09.2008 21:39:49 | |
---|
Enpäs tiennytkään,hyvä kun kerroit.En ole lukenut tota kansilehteäkään ties herran aikoihin. Otaha plussa+ No kiitos, mitäpä tuosta. Siinä vihkon biisilistassahan on jokaisen biisin perässä mainittu äänityspaikka. Suurin osa biiseistä on itse asiassa samalta keikalta, 14.6.1997 Chicagossa. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
Timetokill 29.09.2008 21:42:49 (muokattu 29.09.2008 21:46:35) | |
---|
DS:n ainoana miinuksena on se, että Prestolta ei ole kuin yksi biisi, nimittäin upea Show Don't Tell. Mulla on Presto-kiertueelta pari erinomaista bootsia (Cooper Stadium. Columbus, Ohio ja Oakland Coliseum), ja Preston biisit ovat livenä ihan loistavia. |
18is9 01.10.2008 14:54:14 | |
---|
DS:n ainoana miinuksena on se, että Prestolta ei ole kuin yksi biisi DS:n ainoa miinuspuoli on että siinä on niin kauheat soundit ettei sitä pysty kuuntelemaan. Loudness rock'n'roll. Rush on kyllä siitä hanurista ettei edes niitä DVD:lle laitettuja vanhoja keikkoja (Replayx3) ole voinut säästää siltä lyttäämiseltä. Äänen puolseta katson keikat mielummin VHS:ltä kuin DVD:ltä vaikka kuva pesee vanhat versiot mennen tullen. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
Timetokill 01.10.2008 16:41:54 (muokattu 01.10.2008 16:42:29) | |
---|
Ai... en mä vaan ole koskaan huomannut mitään vikaa DS:n soundeissa. Samanlainen "ison areenan" livesoundi mun mielestä on myös Pink Floydin Delicate Sound of Thunderilla, ja monella muullakin livealbumilla, ja minusta se kuuluu vaan areenarockissa asiaan. Mutta ei mulla toisaalta mikään absoluuttinen soundikorva olekaan. VT on ainoa Rush-levy jossa huomaan huonot soundit, samoin ehkä Rion DVD. |
tepeskeli 01.10.2008 20:30:40 | |
---|
Top 3- biisit eli ne jotka soi päässä eniten ja joilla on jotain henkilökohtaista merkitystä: Afterimage Jacob's Ladder Ghost Rider Ei varmaan ihan absoluuttinen kärkikolmikko, mutta pitkän tovin mietittyäni päädyin näihin. |
ordinary 01.10.2008 23:38:35 (muokattu 01.10.2008 23:39:24) | |
---|
kolme suosikkibiisiä Rushilta ? En lähde edes yrittämään moista juttua... Nyt kannattaa tsekata www.rushisaband.com saitti, jos haluaa maistiaisia tulevalta S & A dvd:ltä, eli joku on laittanu sen tuubiin, mutta tuolla saitilla meininki löytyy heti. |
Artturi 02.10.2008 14:11:06 | |
---|
Jätänpä tällä kertaa teaserin tsekkaamatta ja odotan kun saan fyysisen tuotteen haltuuni ;-) Vai Rushin Top 3 piisejä täällä kootaan.. Kuten on todettu aikas mahdoton tehtävä! Ykköspiisi mulle on kuitenkin aina ollu Limelight! Siihen kiteytyy mun korvissani, aivoissani ja sydämessäni RUSH! Taidan vähän helpottaa ja miettiä näin: Ekat neljä levyä: 2112, In the End ja Anthem Tokat neljä levyä: LIMELIGHT, Xanadu ja Red Barchetta Seuraavat neljä levyä: Middletown Dreams, Subdivisions ja Afterimage Sen jälkeiset: The Pass, Armor & Sword ja Ghost of a Chance |
kyseinen 02.10.2008 16:20:23 | |
---|
Taidan vähän helpottaa ja miettiä näin: Ekat neljä levyä: 2112, In the End ja Anthem Tokat neljä levyä: LIMELIGHT, Xanadu ja Red Barchetta Seuraavat neljä levyä: Middletown Dreams, Subdivisions ja Afterimage Sen jälkeiset: The Pass, Armor & Sword ja Ghost of a Chance No sitten tosta vaan playoffit ja kolmea parasta valkkaamaan.... "No s'on ihan tyhymä mies tuo!" -Jope |
Informaatiokameli 07.10.2008 10:32:58 | |
---|
Pitää vähän korjata tuota top kolmosta kun on tullut kuunneltua lisää Rushia. Tällä hetkellä kolisee eniten Red Sector A, Subdivisions ja Nobody's Hero. Nämä kolme ovat lähes ainoat Rushin biisit, joihin Peart on onnistunut tekemään oikeasti hyvät sanoitukset. Everybody loves somebody but nobody loves rumpali. |