Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Seuraatko "Tartu mikkiin" ohjelmaa? II
1 2 3 4 591 92 93 94 95
veeka
27.09.2008 11:25:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No aukaistaanpas tämäkin uudelleen kun oli hävinnyt listalta. Joo, olipas vaisu jakso eilen. Tiina Räsänen väläytti jotain positiivista välillä, mutta Petri Laaksonen oli kyllä hukassa enimmäkseen koko ajan, se dingobiisi, huh huh! Seuraava jakso onkin mielenkiintoinen. Pari erittäinkin pystyvää vokaalisuorittajaa lauteilla.
 
keikkoja olis mutta kun ei oo paikkoja
Timi
27.09.2008 11:27:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei huono ollut Heidi.
 
Kylmän viileesti!
Ukko
27.09.2008 18:11:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei huono ollut Heidi.
 
Vaisu oli. On tuttu vuosien takaa.
 
COVS jäsen nro 6
jape2
27.09.2008 19:40:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei huono ollut Heidi.
 
Tuttu on radiotähti kisasta ja laivaemännän hommista.
 
jeppeq
27.09.2008 20:07:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiina Räsänen veti kyllä niin helekutin upeesti, tarkasti ja hyvällä saundilla mutta vois kyllä jo vaihtaa "tukkamuotia". Ammattilaulaja, ei virheitä.
 
Växby vois myydä mulle ton basson (halavalla tietty), vaahteraotelauta ja kaikki..jebu!
 
Yksi laulajista veti falskisti, ehkä jännitys, ehkä kuuntelu pielessä tai sitten vaan TV "saa aikaan sen".
 
Ja vastauksena kysymykseen, Ylen areenalta juuri kattelen...
 
Se kiinostais tietää, on ko hra "punaurku" oikeesti koulutukseltaan kapelli?
 
Painava, mutta kevytmielinen.
blaekie
27.09.2008 20:41:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No aukaistaanpas tämäkin uudelleen kun oli hävinnyt listalta. Joo, olipas vaisu jakso eilen. Tiina Räsänen väläytti jotain positiivista välillä, mutta Petri Laaksonen oli kyllä hukassa enimmäkseen koko ajan, se dingobiisi, huh huh! Seuraava jakso onkin mielenkiintoinen. Pari erittäinkin pystyvää vokaalisuorittajaa lauteilla.
 
Samoilla linjoilla, kyllä oli tasoero huikea, niin inisevä ja kuiva ääni tällä miessolistilla. Ja tuo dingobiisi meni tosiaankin reilusti surkeemmin kuin jopa alkuperäisesittäjällä, joka ei edes ole lukeutunut koskaan suosikkeihini. aika köyhä jakso
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
Fuzzy Boner
28.09.2008 02:31:45 (muokattu 28.09.2008 03:03:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se kiinostais tietää, on ko hra "punaurku" oikeesti koulutukseltaan kapelli?
 
Oon kuulut että: Jorma Panulan yksityisvalmennettava ollut vuosia.
(Yksityistunteja Sakari Oramolta, Osmo Vänskältä, ja lukuisilta muilta kapelleilta) Eli todellakin on koulutettu! Ei kysyttävää!
 
EP
28.09.2008 04:46:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon kuulut että: Jorma Panulan yksityisvalmennettava ollut vuosia.
(Yksityistunteja Sakari Oramolta, Osmo Vänskältä, ja lukuisilta muilta kapelleilta) Eli todellakin on koulutettu! Ei kysyttävää!

 
Hmm.. mielenkiintoista! Ettet vaan.. :)
 
jeppeq
28.09.2008 10:32:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon kuulut että: Jorma Panulan yksityisvalmennettava ollut vuosia.
(Yksityistunteja Sakari Oramolta, Osmo Vänskältä, ja lukuisilta muilta kapelleilta) Eli todellakin on koulutettu! Ei kysyttävää!

 
No tämähän tulikin kerralla selväks :) Eli tässä tapauksessa "orkan kiipparisti on kapellimestari" -sanonnalle löytyi vastine.
 
Painava, mutta kevytmielinen.
Tankero
28.09.2008 17:43:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon kuulut että: Jorma Panulan yksityisvalmennettava ollut vuosia.
(Yksityistunteja Sakari Oramolta, Osmo Vänskältä, ja lukuisilta muilta kapelleilta) Eli todellakin on koulutettu! Ei kysyttävää!

 
Tuota tuota... Mitenkähän tähän pitäis suhtautua.
 
Humppajyrä
Martso
28.09.2008 17:50:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota tuota... Mitenkähän tähän pitäis suhtautua.
 
Mitenkö? No vakavasti tietenki.
 
tarmo
28.09.2008 18:29:07 (muokattu 28.09.2008 18:29:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tämähän tulikin kerralla selväks :) Eli tässä tapauksessa "orkan kiipparisti on kapellimestari" -sanonnalle löytyi vastine.
 
Huokaisen helpotuksesta. Mä olin just lähettämässä puolestani tänne avautumiseni samasta aiheesta... Kiitos "Jeppeq" kun nostit asian esille. Muakin on pitkään mietittänyt tää homma, ja voin kertoa, että lukuisia öitä on sen vuoksi valvottu. Mulla on käynyt mielessä joskus tosi synkkiäkin ajatuksia, että pitäiskö vaikka ottaa oikeusasiamieheen tai opetusministeriin yhteyttä. Jos ajatellaan vaikka sotilaskapellimestariksi akatemialla opiskelleita kavereita, niin harvahan niistä edes soittaa kiippareita. Tästä voidaankin suoraan mennä siihen, onko oikein, että kaiken maailman beeluokan itseoppineita kosketinsoittajia aletaan kutsumaan kapellimestareiksi. Siis kelatkaa: Suomessa? Oikeusvaltiossa...?
 
Sen verran vielä pitää alleviivata, että tää on oikeesti paha ongelma. Jos jossain orkestereissa ei sitten olekaan kapellimestarina oikea "kapellimestari", tai edes intin käynyt kaveri, niin kyllähän siinä nuorten muusikoiden pahoinvointi kasvaa... Yhteiskunta oireilee, eikä kukaan tee mitään. Tästä kunnallisvaaliteema ja ÄKKIÄ!
 
Ihan sama.
sepisti
29.09.2008 00:11:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huokaisen helpotuksesta. Mä olin just lähettämässä puolestani tänne avautumiseni samasta aiheesta... Kiitos "Jeppeq" kun nostit asian esille. Muakin on pitkään mietittänyt tää homma, ja voin kertoa, että lukuisia öitä on sen vuoksi valvottu. Mulla on käynyt mielessä joskus tosi synkkiäkin ajatuksia, että pitäiskö vaikka ottaa oikeusasiamieheen tai opetusministeriin yhteyttä. Jos ajatellaan vaikka sotilaskapellimestariksi akatemialla opiskelleita kavereita, niin harvahan niistä edes soittaa kiippareita. Tästä voidaankin suoraan mennä siihen, onko oikein, että kaiken maailman beeluokan itseoppineita kosketinsoittajia aletaan kutsumaan kapellimestareiksi. Siis kelatkaa: Suomessa? Oikeusvaltiossa...?
 
Sen verran vielä pitää alleviivata, että tää on oikeesti paha ongelma. Jos jossain orkestereissa ei sitten olekaan kapellimestarina oikea "kapellimestari", tai edes intin käynyt kaveri, niin kyllähän siinä nuorten muusikoiden pahoinvointi kasvaa... Yhteiskunta oireilee, eikä kukaan tee mitään. Tästä kunnallisvaaliteema ja ÄKKIÄ!

 
Lähde sä ehdokkaaksi:) Mä voisin sit äänestää sua...
 
Mua on kans vaivannu vähän saman kaltainen asia. Siis tosi monia sellaisia tyyppejä, jotka ei oo opiskellu musiikkia, sanotaan muusikoiksi. Tän asian vois myös lisätä siihen kunnallisvaaliteemaan. Tämän lisäksi koen ongelmana myös tämän asiattoman kirjoittelun muusikoiden.netissä... Täällähän siis kirjoittelee paljon sellaista jengiä, ketkä ei oo käyny edes musiikkiopistoa. Mitä voimme tehdä?
 
Asiasta hyvin laihasti sen verran, että "Tartu mikkiin" -ohjelman parasta antia on yleensä tuo mainio house-bändi.
 
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
EP
29.09.2008 00:59:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

..Asiasta hyvin laihasti sen verran, että "Tartu mikkiin" -ohjelman parasta antia on yleensä tuo mainio house-bändi.
 
Totta!
Muuten aika huono idea laittaa esim. laulajat laulamaan sopimattomista sävellajeista ja sitten toi karaookke! ..voi herran pieksut!
Miks' BB lopetettiin?
 
jon lord
29.09.2008 10:33:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Selvennys "kapellimestari" nimitykselle. Kapellimestari on siis henkilö, joka vastaa soittajien, laulajien, kuorojen ja muuhun musiikkiin liittyvästä toimivuudesta ja harjoituttaa kaikki osa-alueet kuntoon. Kapellimestari voi olla muukin kuin kosketinsoittaja. Teatteri tms. produktioissa kapellimestari keskustelee myös ohjaajan tms. kanssa kokonaisuuteen liittyvistä asioista ja toteutuksesta ja myös siitä voiko ohjaajien "hienoja" ideoita yleensä edes toteuttaa. Kapellimestari myös usein sovittaa esitetyt kappaleet, mutta valmista materiaalia on olemassa niin paljon että sovitustyö ei aina ole tarpeen jo monesti siitäkin syystä että kapellimestareilla on niin kiire ettei hän kerkiä tehdä sovitustyötä. Hän vastaa siis kokonaisuudesta ja siitä bändi /orkesteri on soinniltaan juuri haluttu. Isoissa sinfoniaorkestereissa soittajat ovat valmiina talon puolesta, mutta kevyemmissä bändiprojekteissa kapelli usein haluaa ainakin joitain "luottomuusikoita" mukaan. Kapellimestarin ei tarvitse olla koulutettu ja usein tuo koulutus onkin juuri klassisen puolen koulutusta. Tosin tänäpäivänä taitaa tuota koulutusta olla myös kevyemmälläkin puolella. Loppuun vielä sellainen asia, että kapellimestarin töitä tekevät ovat sen verran kovia jätkiä musiikin saralla että niitä kysellään töihin, ei päinvastoin.
 
COVS jäsen N.o 3
isojussi
29.09.2008 10:46:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Plussaa JonLordille. Näin se menee.
 
Sen verran lisäisin, että kapelli on monesti se rakkikoiraparka projektinjohdon ja bändin välillä. Välillä vaaditaan melkoista jämäkkyyttä, itseluottamusta ja paskansietokykyä.
 
Ja auktoriteetti pitää pystyä ottamaan.
 
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
EP
29.09.2008 10:46:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Selvennys "kapellimestari" nimitykselle. Kapellimestari on siis henkilö, joka vastaa soittajien, laulajien, kuorojen ja muuhun musiikkiin liittyvästä toimivuudesta ja harjoituttaa kaikki osa-alueet kuntoon. Kapellimestari voi olla muukin kuin kosketinsoittaja. Teatteri tms. produktioissa kapellimestari keskustelee myös ohjaajan tms. kanssa kokonaisuuteen liittyvistä asioista ja toteutuksesta ja myös siitä voiko ohjaajien "hienoja" ideoita yleensä edes toteuttaa. Kapellimestari myös usein sovittaa esitetyt kappaleet, mutta valmista materiaalia on olemassa niin paljon että sovitustyö ei aina ole tarpeen jo monesti siitäkin syystä että kapellimestareilla on niin kiire ettei hän kerkiä tehdä sovitustyötä. Hän vastaa siis kokonaisuudesta ja siitä bändi /orkesteri on soinniltaan juuri haluttu. Isoissa sinfoniaorkestereissa soittajat ovat valmiina talon puolesta, mutta kevyemmissä bändiprojekteissa kapelli usein haluaa ainakin joitain "luottomuusikoita" mukaan. Kapellimestarin ei tarvitse olla koulutettu ja usein tuo koulutus onkin juuri klassisen puolen koulutusta. Tosin tänäpäivänä taitaa tuota koulutusta olla myös kevyemmälläkin puolella. Loppuun vielä sellainen asia, että kapellimestarin töitä tekevät ovat sen verran kovia jätkiä musiikin saralla että niitä kysellään töihin, ei päinvastoin.
 
No, mä luulen, että Jeppeg tarkoitti
 
"orkan kiipparisti on kapellimestari" -sanonnalle löytyi vastine.
 
tuossa, että yleensä ja vallankin ennen vanhaan se kiipparisti/ hanuristi oli usein se "kapelli" joka lähes mielivaltaisesti piti muuta orkesteria vallassaan, vaikka sitä kokonaisnäkemystä ja muitakaan edellytyksiä ei aina ollutkaan?
 
KoskPaavo
29.09.2008 12:58:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, mä luulen, että Jeppeg tarkoitti
 

 
tuossa, että yleensä ja vallankin ennen vanhaan se kiipparisti/ hanuristi oli usein se "kapelli" joka lähes mielivaltaisesti piti muuta orkesteria vallassaan, vaikka sitä kokonaisnäkemystä ja muitakaan edellytyksiä ei aina ollutkaan?

 
Vallankin "ennen vanhaan" hanuristi oli ainut joka tajusi nuoteista jotain. Nykyään on eri meininki, onneksi.
 
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
Tankero
29.09.2008 13:37:36 (muokattu 29.09.2008 13:37:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkö? No vakavasti tietenki.
 
Selevä
 
Humppajyrä
EP
29.09.2008 14:10:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vallankin "ennen vanhaan" hanuristi oli ainut joka tajusi nuoteista jotain. Nykyään on eri meininki, onneksi.
 
En nyt tarkoittanu pelkkiä nuotteja..
Ja jos hanuristeista puhutaan niin ohjelmisto oli "ennen vanhaan" sitä mitä ne haitaristit oli kotona viittiny opetella! :D
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 591 92 93 94 95

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «