Aihe: Pääseekö soittaja taivaaseen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1019 20 21 22 23
Epämuusikko
29.09.2008 01:27:33 (muokattu 29.09.2008 01:40:29)
Mitenkään arvioimatta hyvyyttäsi tai huonouttasi, kun en sitä voi kuulematta tietää.

Tiätkö Yön siivet, paljonko teitä on?

Toinen toistaan parempia lauluntaitajalupauksia.

Mieti, miten erotut porukasta.

Onhan jalat maassa, onhan?

Onko sulla kunnon demo?

Montako biisiä oikeesti taittuu?

Ootko mennyt koelauluun, kun bändi on hakenut solistia, vai tupannut muuten vaan?

Ootko aatellu kasata itse bändisi?

En tiedä miten suhtautua kysymyksiisi. En tiedä edes miten päin olla.

oikealla sellaisella ei teilata kuulematta ja näkemättä.

Näkemättä? Tässähän on tekstiäsi sivukaupalla :)

Tulee mieleeni säpäköitä kommentteja kerännyt ketju yleiseltä puolelta, jonka aihe oli vastaava miksimiksinokunoku. Ei siitäkään ottanut tolkkua, vaikka loppupeleissä suurelta osalta hämmentäjiltä, mukaan lukien ketjun aloittajalta, kirposi hyvät naurut. Asiat sovittiin ja kaikki olivat tyytyväisiä.

Itse olen ihan väärä henkilö kommentoimaan koko hommaa, ja vielä väärempi henkilö olen edes viettämään aikaa tanssimusa-palstalla. Annan itsestäni esimerkin (koska olen sosiaalisesti sen verran kädetön etten osaa puhua muista kuin itsestäni) kertomalla sen, että lukion jälkeen, kun "tärkeä tukirakenne" soittotoimintani taustalta sai jäädä, olin konservatorio-opintojani lukuunottamatta musiikillisesti sangen tyhjän päällä. Tämä johti siihen (tai johtui siitä,) että olin aika paska rumpali. Ja olen edelleen. Mitä nyt joku sen verran sietää että keikalle kysyy.
Yksinäni treenasin kuitenkin, ja kavereiden kanssa soittelin menemään. Kyllä sieltä sitten jotain keikkoja alkoi tullakin. Eipä niitä edelleenkään haitaksi asti ole (lue: oikeita keikkoja. siistejä sisätöitä musiikin parissa ei lasketa).

Kuten MrShaft sanoi, maassa jossa homma toimii kutsupohjalta, on turha mankua jos ei ole kavereita tai näyttöä. Ääntäsi en ole kuullut, eikä minulla olisi valitettavasti sinulle duuniakaan tarjota (itse kädestä suuhun eläen sinnittelevänä). Jonkinlaista näyttöä se kuitenkin tarjoaisi. Tämän palstan tietäen, suuntaan tai toiseen.

-Olli
R.I.P Oksanen
Yön siivet
29.09.2008 08:26:04
Joo - toi tyrkyttäminen on kaikkein huonoin vaihtoehto. Niin kun FB sano, tuppaajia perkele piisaa. Kaikkee koitetaan - saatana suihinoton lupaamisesta lähtien. En oo antautunu. Mitä vittua mä laulusolistilla teen? Eihän niillä lauluhölmöillä oikeesti oo minkään valtakunnan käsitystä, miten nää hommat menee.

En huh-huttelisi yo:n kaltaisten ilmaisujen jälkeen. Kieroutunut, perverssi sovinistiasenne paistaa. Ei ole juolahtanut, että naisissakin on monenlaisia ihmeisiä enkä itse ole koskaan tyrkyttänyt yhtään mitään.

En minäkään pidä kaikkia miehiä sikoina vaikka suurin osa onkin ... :-)
isojussi
29.09.2008 08:45:26
...Kieroutunut, perverssi sovinistiasenne paistaa....

Kaikki oli faktaa, mitä kirjoitin. Ja sovinisti on se, miks mua viimeiseksi on näissä hommissa sanottu.

Minlkä helvetin takia just naisilla on tapana änkee ja tunkee itteensä laulamaan joka perkeleen välissä, missä ei edes kuulu ja itkee, että kun ei kelpaa? Sä et ihan oikeesti ymmärrä, kuinka isoon joukkoon kuulut.

Oot meille saatanan vihanen ja haukut ties miksi, kun ei kuulematta oteta sua bändiin ja haukuta muita idiooteiks, kun ei näin tee.

Ei jumalauta - tee v***u itte ensin sama työ, minkä mä oon tehnyt pästäkseni edes tähän asti, että nippa nappa nirkosesti elätän perheeni tällä duunilla. Se ti on kestäny yli 30 vuotta.

Anteeksi purkaukseni, mutta olen oikeesti ollut auttamassa eteenpäin aika montaa naislaulajaa - ilman mitään taka-ajatuksia. Joukossa on ihan mukavasti menestyneitä, hyviä, URANSA ETEEN OIKEESTI TÖITÄ TEKEVIÄ, hienoja ihmisiä. Ystäviäni.

Että on saatana aikoihin eletty, jos joku wannabekukkahattukotiäitikaraokeblondi sanoo mua sovinistiks, kun ei itte ymmärrä alasta yhtään mitään.

Perkeleen Idols ja muut helvetin paavomarkkinat. Tämmösiä ne poikii.

Mutta että mä oon sovinisti, jos sanon totuuden ...prklprklprjlprkl.....

Anteeksi. Menen rauhoittumaan.

Enkä editoi.
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
Musiikkia korville
29.09.2008 08:46:19 (muokattu 29.09.2008 08:47:09)

edit.........................
By: MK
KoskPaavo
29.09.2008 08:55:25
No, sanotaanko näin, että mun mielestä se hänen laulamansa "Lullaby Of Birdland" kuulosti aivan hienolta! :)

Missä tuota voi kuunnella?
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
isojussi
29.09.2008 09:06:57
En tiedä miten suhtautua kysymyksiisi. En tiedä edes miten päin olla.

Onko noi kysymykset jotenkin asiattomia tai vääriä?
EP
29.09.2008 09:34:42
Missä tuota voi kuunnella?

Öh, huh huh! ..en mä vaan tiedä?

Mutta mulle alkaa nyt valjeta, miksei..
isojussi
29.09.2008 09:49:26 (muokattu 29.09.2008 09:49:57)
En mä oo kenenkään laulamista kieltäny, mutta niin kauan, kun sulla ei oo mitään käsityststä tän alan realiteeteista, etkä hyväksy kenenkään neuvoja, et tule saamaan keikan keikkaa, etkä pääsemään koelauluun.

Oikotietä ei ole. Hyväksy se.

Odotamme. koska ne laulut alkaa.
humppahanuristi
29.09.2008 10:01:22

Vielä päätteeksi: aloitin kirjoittamaan vastausta moneen textiin kunnes tajusin, että on ihan turhaa jatkaa tyhpäpäisiä juttujanne. Asennevammat loistavat, oikealla sellaisella ei teilata kuulematta ja näkemättä. Kehoitan osallistumaan myönteisen ajattelun kurssille.

Olen kuullut / kuunnellut niin paljon pikku- / nurkkabändien keikkoja, että tiedän miten monella olisi OIKEASTI tarvis esim. solistia. Njotta muutakin koulutusta olisi hyvä saada ja hankkia kuin asenne- ...

Onneksi mun ei tarviii kääpiöiden kanssa ... :-)

Tästä tulee nyt siis mieleen sellainen asia, että olet nyt olevinasi paljon parempi laulaja kuin pikku-/nurkkabändien solistit. Tyyliin siis, että kuulkaapa pojat ei se noin mene, antaakahan kun näytän miten lauletaan. Sekö oli siis ajatuksena?
Jos ei ollut niin kannattanee nyt viimeistään oikaista.
Ja jos oli, niin sitten en ihmettele asiaa sen kummemmin.
Humpasta rautalankaan...
kuunsirppi
29.09.2008 10:15:10
Ekaa kertaa rupesin lukeen tätä säiettä. Ekan sivun luin ja viimesen. Onko aihe jossain välissä lipsunut?

Mä pääsen ainakin taivaaseen. Tai ainakin toivon niin. Olkoon se sitten mitä hyvänsä!
Sen lauluja laulat, kenen kädestä syöt
Musiikkia korville
29.09.2008 10:21:22

Onko aihe jossain välissä lipsunut?

Ei suinkaan... Oikeestaan puhe on ollut siitä, että miten nimim Yön siivet pääsee bändiin eli jonkinlaisesta 'taivaasta' kai siinäkin on kyse (?) tai sitten tähdeksi Suomen iskelmätaivaalle tai jotain.
By: MK
stagestar
29.09.2008 10:21:55
Kyllä pääsee ! Itse en tosin ihan vielä joutais sinne, pitäis pari humppaa vielä käydä vetämässä.
rok rok !!!
Yön siivet
29.09.2008 10:27:40
Tästä tulee nyt siis mieleen sellainen asia, että olet nyt olevinasi paljon parempi laulaja kuin pikku-/nurkkabändien solistit. Tyyliin siis, että kuulkaapa pojat ei se noin mene, antaakahan kun näytän miten lauletaan. Sekö oli siis ajatuksena?
Jos ei ollut niin kannattanee nyt viimeistään oikaista.
Ja jos oli, niin sitten en ihmettele asiaa sen kummemmin.

Jooo, anteeksi taas kun en osaa ilmaista itseäni: Sellainen ajatukseni ei ole ollut todellakaan!

Mutta enpä silti tiedä, miten pitäisi ilmaista, njotta olisi kaikille 'höyrypäille' tarpeeksi neutraalia. Ja / tai miksi mun pitäisi olla kun joku voi 'sylkäistä' ihan mitä vain ... :-)
KoskPaavo
29.09.2008 10:35:55 (muokattu 29.09.2008 10:36:18)
Jooo, anteeksi taas kun en osaa ilmaista itseäni: Sellainen ajatukseni ei ole ollut todellakaan!

Mutta enpä silti tiedä, miten pitäisi ilmaista, njotta olisi kaikille 'höyrypäille' tarpeeksi neutraalia. Ja / tai miksi mun pitäisi olla kun joku voi 'sylkäistä' ihan mitä vain ... :-)

Eikös esim. Mikseri. net: iin voi näytteitä laittaa, ainakin mun pojan hengentuotteita on siellä.
Siellähän se olis maapallon jokaisen kykyjenetsijän kuultavana. Jos ja kun on tarpeeksi omaperäinen ja hyvä yms. niin kyllä tuoltakin eteenpäin pääsee.
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
EP
29.09.2008 10:36:07

No, sen verran vielä, että minä kyllä varoitin sinua..
..ja sitten vielä,,että ei ole ollut aikomusta alkaa jakelemaan laulunäytteitäsi ilman lupaasi, ajattelin vain auttaa, mutta.. :(
isojussi
29.09.2008 10:39:03 (muokattu 29.09.2008 10:42:49)
...Ja / tai miksi mun pitäisi olla kun joku voi 'sylkäistä' ihan mitä vain ... :-)

Älä ota yleistyksiä itseesi. Oonko missään vaiheessa sanonut, että SINÄ olet tehnyt sitä tai tätä, ennen kuin aloit haukkua mua sovinistiks.

Kaikki tässä ketjussa annetut neuvot olet teilannut ja itkenyt vaan, että kun ei ei pääse laulamaan.

Usko nyt, että niitä laulamaan kinuajia on ihan järjettömästi.

Käypä nyt kaikki neuvot tässä ketjussa kerran läpi, tee tsekkilista ja tee kaikki asiat ja tuu sitten vasta kiukuttelemaan meille, ku ei anneta sun laulaa.

Tai no - tehdään sulle demo. Sovitaan hinta ja pöläytät tohon mun studiolle, kiekaset biisit narulle ja seuraavana päivänä saat demon millä itsensä kauppaaminen (sitähän tää duuni on) on paljon helpompaa - jos vaan laulu taittuu.

Mutta usko nyt perkele, että en mä sua huonoksi sano, jos totean, että kuulut todella suureen joukkoon.

E: Ai sulla ON jo demo...

Mielenkiintoista olisi kuulla, minkälaista palautetta siitä on tullut.

Se demo ei mua sinänsä kiinnosta, kun en oo laulajaa palkkamassa.
Epämuusikko
29.09.2008 10:50:33
Onko noi kysymykset jotenkin asiattomia tai vääriä?

Ei. Minua huvitti silti.
R.I.P Oksanen
stagestar
29.09.2008 11:02:48
Onko tämä yön siivet ihan puhdas provo juttu !? Minusta alkaa tuntumaan siltä. Heh heh, no hupaisa keskustelu joka tapauksessa.

Minä olen tässä koittanut myydä imureita, kotona olen päivät pitkät mutta ovikello pysyy hiljaisena, kukaan ei ole käynyt kysymässä ja ostamassa imuria, vaikka olen koittanut myydä näitä jo kohta viisi vuotta. ;)
rok rok !!!
EP
29.09.2008 11:12:27
..Minä olen tässä koittanut myydä imureita, kotona olen päivät pitkät mutta ovikello pysyy hiljaisena, kukaan ei ole käynyt kysymässä ja ostamassa imuria, vaikka olen koittanut myydä näitä jo kohta viisi vuotta. ;)

Jos sulla on ihan oikeesti hyviä imureita niin voisin yhden ostaa, noi tämänpäivän kauppamiehet jotka änkee oville ja soittelee kännykkään tarjouksia hermostuttaa ja kiellän heti kun kuulen jotain kaupattavan!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)