Aihe: Hyvä wah-spedu?
1 2 3
sarkjan
24.09.2008 21:36:18
Täältäkin ääni Teeselle. RMC3 löytyypi ja omalta kohdalta voi sanoa että paras wahi ehdottomasti mistä omakohtaisia kokemuksia. Soundin lisäksi pelkkä tuntuma on jo omaa luokkaansa. Oikeasti :)

Muita waheja mitä oon omistanut on just nää perus Dunlop CryBaby ja Vox V847 (joka on jäänyt nyt hyllyyn pölyttymään..). Näiden pedaalien kanssa sitä ajautui ennen pitkää ainakin kohdallani tuloksettomaan modaamiskierteeseen, kun näistä tuntui puuttuvan se viimeinen silaus soundissa. Kierteen katkaisi sitten tuo RMC3, jossa toki riittää säädettävää, muttei onneksi ole tarvetta "modailla" enää mitään.
Can we have everything louder than everything else?
Jucciz
24.09.2008 22:31:16
Mä etsin pitkään RMC3:a järkihintaan, mutta sitten vastaani suorastaan käveli Picture Wah. Ihan hetken aikaa (jonkinmoisena säätäjäluonteena, vaikkakin nykyisin "keep it simple, stupid"-ajatusmallin toteuttamiseen paljolti pyrkivänä) epäröin, olisiko Picture Wah semmoisenaan tarpeeksi hyvä, kun siinä ei ole mitään säätimiä kuin poljin itse. Pelko oli kuitenkin aiheeton kun ekaa kertaa pedaalia sitten testasin: ei mitään turhaa, ainoastaan toimiva wah-soundi eikä ylimääräisiä nappuloita. Joskus vähemmän tuntuu olevan enemmän: tuleepahan soitettua enemmän ja säädettyä vähemmän. Vähän sama periaate kuin vaikkapa Buddan vahvistimessa, jossa on kokonaista 6 potikkaa etupaneelissa - täysin päinvastainen idea kuin esim. useimmissa Mesan vempeleissä kymmenine potikoineen ja switcheineen.

To each their own, silti...
BaldieFarman
26.09.2008 20:53:16
Mä etsin pitkään RMC3:a järkihintaan, mutta sitten vastaani suorastaan käveli Picture Wah. Ihan hetken aikaa (jonkinmoisena säätäjäluonteena, vaikkakin nykyisin "keep it simple, stupid"-ajatusmallin toteuttamiseen paljolti pyrkivänä) epäröin, olisiko Picture Wah semmoisenaan tarpeeksi hyvä, kun siinä ei ole mitään säätimiä kuin poljin itse. Pelko oli kuitenkin aiheeton kun ekaa kertaa pedaalia sitten testasin: ei mitään turhaa, ainoastaan toimiva wah-soundi eikä ylimääräisiä nappuloita. Joskus vähemmän tuntuu olevan enemmän: tuleepahan soitettua enemmän ja säädettyä vähemmän. Vähän sama periaate kuin vaikkapa Buddan vahvistimessa, jossa on kokonaista 6 potikkaa etupaneelissa - täysin päinvastainen idea kuin esim. useimmissa Mesan vempeleissä kymmenine potikoineen ja switcheineen.

To each their own, silti...

Morley Bad Horsiella tuli itselle sama fiilis. Kaiken lisäksi siinä on mahtava tuntuma ja optinen-tsydeemi (ei potikkaa) sekä se auto-off-toiminto (menee päälle kun poljet ja pois kun et polje) ovat hienoja lisäominaisuuksia. Soundi on ehkä "ei niin roots", mutta sopivan (ei liian) moderni ainakin minulle. En voi kuin suositella.
Om du vill ha köttbullar... Say YEAH!
Icy-Sun
26.09.2008 23:13:43 (muokattu 26.09.2008 23:14:09)
Morleyn vehkeistä tuli tässä mieleen muutama kysymys: 1. Miten muuten Bad Horsie 1 ja 2 eroaa kuin soundien määrältä? 2. Kotirämpsyttelyyn olisi aika ostaa halpa wahi, koska treenikseltä raahaaminen aina mukana ei houkuttele. Minkälaisia ovat Morleyn classic wah ja Power wah? Nämä lähinnä vaihtoehtoja Voxille, jonka olen jo kokenut hyväksi.
Twilight Zone - Hard Rockia Oulusta
HeavyMachinery
27.09.2008 10:48:10

Morleyn vehkeistä tuli tässä mieleen muutama kysymys: 1. Miten muuten Bad Horsie 1 ja 2 eroaa kuin soundien määrältä? 2. Kotirämpsyttelyyn olisi aika ostaa halpa wahi, koska treenikseltä raahaaminen aina mukana ei houkuttele. Minkälaisia ovat Morleyn classic wah ja Power wah? Nämä lähinnä vaihtoehtoja Voxille, jonka olen jo kokenut hyväksi.

AInakin BadHorsie II signaali taso tippuu kun sen polkaisee päälle. En tiedä mistä kumpuaa mutta vihaan jotenkin noita morleyn waheja....
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
BaldieFarman
27.09.2008 11:13:26

Bad Horsie I soundi Bad Horsie II soundi ovat identtisiä. Kakkosessa on lisäksi contour-moodi eli ylimääräinen soundi, jonka saa päälle kytkimellä. Siinä kakkos-moodissa saa säädettyä contouria ja leveliä. Ei ole minulla tuosta kakkosesta kokemusta. Mitään volume-droppia en ainakaan ykkösessä ole huomannut (mistä HeavyMachinery puhui).

Power wahi on ollut myös käytössä ja se oli ihan ok hyvä. Jää tosin mun mielestä soundissa hieman ton Horsien varjoon.
kimurantti1
27.09.2008 11:17:21 (muokattu 27.09.2008 11:30:05)
AInakin BadHorsie II signaali taso tippuu kun sen polkaisee päälle. En tiedä mistä kumpuaa mutta vihaan jotenkin noita morleyn waheja....

Onko näin? Meidän toinen kitaristi osti juuri sellaisen, enkä mielestäni huomannut tuollaista kun sitä vähän poljin. Pitääpä kokeilla uudestaan kun seuraavan kerran kämpille mennään.

Niin, Mesan F-30:n läpi tuota Bad Horsie II:sta kokeilin. Muuta eroa siinä ei ykköseen kai ole kuin se controur-namiska, joka vähän muuttaa soundia. Musta se contour-soundi ei ainakaan F-30:n kanssa pelannut kovin hyvin, vaan ihan perussoundi toimi paremmin.
HeavyMachinery
28.09.2008 11:49:05

Onko näin? Meidän toinen kitaristi osti juuri sellaisen, enkä mielestäni huomannut tuollaista kun sitä vähän poljin. Pitääpä kokeilla uudestaan kun seuraavan kerran kämpille mennään.

Niin, Mesan F-30:n läpi tuota Bad Horsie II:sta kokeilin. Muuta eroa siinä ei ykköseen kai ole kuin se controur-namiska, joka vähän muuttaa soundia. Musta se contour-soundi ei ainakaan F-30:n kanssa pelannut kovin hyvin, vaan ihan perussoundi toimi paremmin.

Samaa mieltä tuosta countourista. sillä ei oikein saanut mitään aikaiseksi. Itse olen soitellut hetken kaverin tuollaisella eli varmaan nyt 10 reenit kohta mutta viimme reeneissä kyllästyin siihen volume droppiin täysin :(

http://www.thomann.de/fi/g_lab_tbwp_true_bypass_wah_pad.htm
tuollaisen aattelin tilata että saan oman BYOC wahin treenis settiin kiinni. Tykkään siitä morleyssä että se menee päälle kun hipaisee mutta tuo G-labin wahi pädi on vielä herkempi ja siten vielä parempi :D
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
kimurantti1
28.09.2008 12:23:23 (muokattu 28.09.2008 12:37:38)
http://www.thomann.de/fi/g_lab_tbwp_true_bypass_wah_pad.htm
tuollaisen aattelin tilata että saan oman BYOC wahin treenis settiin kiinni. Tykkään siitä morleyssä että se menee päälle kun hipaisee mutta tuo G-labin wahi pädi on vielä herkempi ja siten vielä parempi :D

Mites toi G-Labin purkki toimii?

E: Otinpas jo selvää. Vaikuttaa fiksulta laitokselta, munkin mielestä se optinen käyttöliittymä on parasta, mitä Morleyn waheissa on. Jää tietty nähtäväksi, että minkä verran toi vaikuttaa soundiin, esim. syökö se yläpäätä sillon kun wahia poljetaan tms.
BaldieFarman
29.09.2008 13:05:58
MAINOS:

mulla on torilla myynnissä bad horsie... vink vink:)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)