Aihe: Warwick profet 5.1
1 2 3
Visakoivu
28.09.2008 12:38:22
Eli siis jos ostais esimerkiksi kaks 250watin 8ohmin kaappia ni siitä tulis sitte yhteensä 500 wattii 4ohm?

Kaapin ei tarvitse vastata tehonkestoltaan nupin tehoa. Esim. kaksi 400W tehonkeston omaavaa kaappia käy vallan hyvin, kunhan ovat 8 Ohmisia.
Mistä minä tiedän kuka tässä nyt on sitten oikeassa.
Visakoivu
28.09.2008 12:46:27
Okei nyt selvisi :D
Mutta viel pitää ihan varmennukseks kysästä että käykö sen profet 5.1 nupin kanssa kyseiset kaapit:

http://www.thomann.de/fi/gallien_krueger_210blx_backline_bassbox.htm

http://www.thomann.de/fi/gallien_krueger_410blx_backline_bassbox.htm

Nuo käy erittäin hyvin. Noilla impedanssiksi tulee juurikin 4 Ohm ja kaiutinpinta-alaa tulee mukavasti.
Seba
28.09.2008 13:02:09 (muokattu 28.09.2008 13:03:59)

Noihin kaappeihin sopisi paremmin nupiksi gk:n backline jonka veikkaan muutenkin olevan vähän parempi nuppi ainakin soundillisesti ja pysyy silti budjetissa.

http://www.thomann.de/fi/gallien_krueger_backline_600.htm

Tuosta ei kovin monella taida olla pahaa sanottavaa ja on m.netin laaturaadin virallisesti hyväksymä :)
ChiliTikka
29.09.2008 14:44:22
miten muute ton nupin kaa toimis nää kaapit:

http://www.thomann.de/fi/warwick_w411pro.htm
http://www.thomann.de/fi/warwick_115_pro_cabinet_bassbox.htm

mun käsityksen mukaan noillahan tuo nuppi vetäisi täydellä latinginlla noitten kanssa?
Keep It Simple!!
Dropped C
29.09.2008 15:12:39
Toi 15" oli ainakin ihan jees normisettiä, oli ainakin omaan korvaan paremman kuuloinen kuin saman sarjan 4x10", eli 410Pro. Tosta 411Pro:sta ei oo kokemusta.
"El Coyote cut a deep hole into giants heart and lava flowed"
sukeltaja-ankka
30.09.2008 18:36:53
Nyt tuli Warren Profet 5.1 -nuppi ja 4x10" 600W-4ohm -kaappi. En kadu. Jum'lauta mitkä soundit. Suosittelen monille luukuttajille hyvin lämpimästi.
LTD Viper-104
ChiliTikka
01.10.2008 10:11:05 (muokattu 01.10.2008 10:11:33)
Hyvä tietää :D Ite aattelin mennä ihan samalla.

Pystyyköhä se 4 ohmisen kaapin seuraks jossain vaiheessa ostaa 8 ohmisen 1x15 kaapin?
Eikö se pidä ne ohmilukemat 4 ohmissa?
Keep It Simple!!
Antti K.
01.10.2008 10:19:13
Hyvä tietää :D Ite aattelin mennä ihan samalla.

Pystyyköhä se 4 ohmisen kaapin seuraks jossain vaiheessa ostaa 8 ohmisen 1x15 kaapin?
Eikö se pidä ne ohmilukemat 4 ohmissa?

Ei pidä. Taitaa ohmit painua 2,66:een. Perehdy Suureen Ohmin Sotaan:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=49188
Yli 100 kg asennetta!
sukeltaja-ankka
01.10.2008 13:52:00
Apuva.

Tolle nupille kävi nyt jotai.
Soittelin kaikes rauhas ja sit sano poks. Sit näin pienen välkähdyksen. Sit ei enää kuulunu mitää. Kokeilin nuppia ni se oli iha vitun kuuma.

Sit sammutin eka hetkeks. Sit laitoin päälle ja mutelle, tuuletin sit pörräs siin ja jäähty. Mut ei silti sano mitää.
Avasin. Ni näyttäis et joku sulake (jos siel semmossii on, siis semmoi lasiputki minkä sisäs on johto...) on menny.
Nyt en tiijä mitä tekisin. Ku kokeilin ottaa sit sulaketta pois ni räpsähti uudestaa.
Lisäks kaveri sano et ku on Thomannilt ostettu ni älä räplää ettei lähe takuu.

Mut vittu ei huvittais sendii sit minnekkää Saksaa jos siit on oikeesti vaa sulake menny.

Mut miten se voi näi nopiaa mennä? En vaa tajuu.
LTD Viper-104
Visakoivu
01.10.2008 14:55:47
Apuva.

Soittelin kaikes rauhas ja sit sano poks. Sit näin pienen välkähdyksen. Sit ei enää kuulunu mitää. Kokeilin nuppia ni se oli iha vitun kuuma.

Sit sammutin eka hetkeks. Sit laitoin päälle ja mutelle, tuuletin sit pörräs siin ja jäähty. Mut ei silti sano mitää.
Avasin. Ni näyttäis et joku sulake (jos siel semmossii on, siis semmoi lasiputki minkä sisäs on johto...) on menny.
Nyt en tiijä mitä tekisin. Ku kokeilin ottaa sit sulaketta pois ni räpsähti uudestaa.

Mut vittu ei huvittais sendii sit minnekkää Saksaa jos siit on oikeesti vaa sulake menny.

Älä nyt ainakaan virrat seinässä ala sitä availemaan! Sulakkeen voi vaihtaa nuppia avaamatta takapaneelista löytyvän luukun kautta. Ehdotan, että otat yhteyttä Thomannille koska muuten takuu voi raueta, ja korjaus voi maksaa enemmän kuin uusi nuppi.
Seba
02.10.2008 16:36:16

Apuva.

No ota virtapistoke pois seinästä ja sulake irti ja jos siinä on lanka poikki niin lue siitä sen arvot ja hae uusi samanlainen tilalle.
Ei kai se sen kummempaa ole.
Eihän nyt takuu mihinkään raukea jos sulakeboksin avaa herranjestas.

Sitä vartenhan se on siinä että kone kestäisi ja takuuta ei tarvitse hyötykäyttää :)
Visakoivu
02.10.2008 16:48:59
No ota virtapistoke pois seinästä ja sulake irti ja jos siinä on lanka poikki niin lue siitä sen arvot ja hae uusi samanlainen tilalle.
Ei kai se sen kummempaa ole.
Eihän nyt takuu mihinkään raukea jos sulakeboksin avaa herranjestas.

Sitä vartenhan se on siinä että kone kestäisi ja takuuta ei tarvitse hyötykäyttää :)

Ymmärsin, että S-Ankka on avannut nupin kotelon, eli ei avannut vain sitä sulakeluukkua sieltä takaa. Jos kyseessä on laitteen sisällä oleva sulake, niin sitä ei saisi itse mennä räpläämään. Ainakaan niin, että jättää jälkiä joiden takia takuu raukeaa =)
sukeltaja-ankka
02.10.2008 21:34:47
No mä avasin sen ja katoin. Ja sielt oli sisält sulake menny. En koskenu mihkää.

Thomannilt sanottii et kuljetusfirma oli sössiny jotai et kuljetukset oli ottanu vähä osumaa et siel oli muiltaki menny jotai paskaks tms. Ni nuppi lähti nyt sitte takas Saksaa. Vittu, ehtishän sil yhen illan soittaa...
LTD Viper-104
pekezu
02.10.2008 22:22:07

No mä avasin sen ja katoin. Ja sielt oli sisält sulake menny. En koskenu mihkää.

Thomannilt sanottii et kuljetusfirma oli sössiny jotai et kuljetukset oli ottanu vähä osumaa et siel oli muiltaki menny jotai paskaks tms. Ni nuppi lähti nyt sitte takas Saksaa. Vittu, ehtishän sil yhen illan soittaa...

Mun kokemusten mukaan saksanpoijjaat on aika rivakoita toimissaan. Oma vaffari oli 2vko matkoineen saksassa huollossa. Tuli ehjänä takaisin, alunperin ei inahtanutkaan. Basso oli kuopiossa huollossa 5vko jonon yms. takia, eikä vahvistinkaverilla tuntunut olevan sen enempää luppoaikaa, mitä nyt vahvaripinkkoja katselin. Että aika rivakasti se sieltä takaisin tulee, yleensä vaihtavat uuteen suoraan jos on vastaavia hyllyssä.
"Ei mielipiteit välttämättä tarvii perustella, riittää kun on vaan jotain mieltä!!!1!" -Tuntematon teini IRC-Galleriasta
sukeltaja-ankka
03.10.2008 12:20:30
Mun kokemusten mukaan saksanpoijjaat on aika rivakoita toimissaan. Oma vaffari oli 2vko matkoineen saksassa huollossa. Tuli ehjänä takaisin, alunperin ei inahtanutkaan. Basso oli kuopiossa huollossa 5vko jonon yms. takia, eikä vahvistinkaverilla tuntunut olevan sen enempää luppoaikaa, mitä nyt vahvaripinkkoja katselin. Että aika rivakasti se sieltä takaisin tulee, yleensä vaihtavat uuteen suoraan jos on vastaavia hyllyssä.

Joo samaa sano kaveriki. Et saattavat vaa lykätä samantien uuden postii ku vanha tulee.
Mä veikkaan et siin korjaukses menee hetki ku ne nauraa sille pakkaamiselle siel eka. Ku vittu heitin ne styroksit roskii. Ni sit tungin eka pohjalle sanomalehtipalloja ja sitte nuppi pyyhkeesee (kosteuden ja iskujen varalta) ja sitte vähä sanomalehteä ja lopult pahvilaatikko jesarilla kiinni. :D Hajoiltii sitte mutsin kaa sille eka joku 15min ennen ku vietii se. Mutsi vaa lohkas et eihä ne saa tota ees pois tuolta. :D

Mutjoo. Sitte sain viel lisätietoa että vika saattaa olla kuljetusfirman. Että siin kuormas mikä tuli oli menny jotai kamaa paskaks ja nupin pahvilaatikoski oli sillo reikä ku tuli (en pitäny minää ku ulkoisesti nuppi näytti olevan kunnossa), niini tää koko systeemi menee kai kuljetusfirman piikkii. Mut en tiijä. Mä en ainakaa joudu mitää kuulema maksaa. Mikä on aina hyvä. :D
Onhan tää vähä vituttavaa ku eka kesti nii perkeleen kauan ku ne haali sitä kaappia (ku tilasin 4ohmin kaapin, enkä normi 8ohmia, ku sittehä siihe saa toisenki kaapin kii? tai nii mä oon ainaki tajunnu...) ja kesti pari kk tulla. Nyt tuli, soitan päivän ja menee paskaks. D'oh! :D
LTD Viper-104
pekezu
03.10.2008 15:35:16

Joo samaa sano kaveriki. Et saattavat vaa lykätä samantien uuden postii ku vanha tulee.
Mä veikkaan et siin korjaukses menee hetki ku ne nauraa sille pakkaamiselle siel eka. Ku vittu heitin ne styroksit roskii. Ni sit tungin eka pohjalle sanomalehtipalloja ja sitte nuppi pyyhkeesee (kosteuden ja iskujen varalta) ja sitte vähä sanomalehteä ja lopult pahvilaatikko jesarilla kiinni. :D Hajoiltii sitte mutsin kaa sille eka joku 15min ennen ku vietii se. Mutsi vaa lohkas et eihä ne saa tota ees pois tuolta. :D

Mutjoo. Sitte sain viel lisätietoa että vika saattaa olla kuljetusfirman. Että siin kuormas mikä tuli oli menny jotai kamaa paskaks ja nupin pahvilaatikoski oli sillo reikä ku tuli (en pitäny minää ku ulkoisesti nuppi näytti olevan kunnossa), niini tää koko systeemi menee kai kuljetusfirman piikkii. Mut en tiijä. Mä en ainakaa joudu mitää kuulema maksaa. Mikä on aina hyvä. :D
Onhan tää vähä vituttavaa ku eka kesti nii perkeleen kauan ku ne haali sitä kaappia (ku tilasin 4ohmin kaapin, enkä normi 8ohmia, ku sittehä siihe saa toisenki kaapin kii? tai nii mä oon ainaki tajunnu...) ja kesti pari kk tulla. Nyt tuli, soitan päivän ja menee paskaks. D'oh! :D

Olet tajunnut ton ohmijutun nyt kyllä väärin. Jotta saat kaksi kaappia kiinni, sulla pitäisi olla kaksi 8Ohm kaappia. Kaksi 4Ohm kaappia laskee impedanssin liian alhaiseksi tuolle nupille.
"Ei mielipiteit välttämättä tarvii perustella, riittää kun on vaan jotain mieltä!!!1!" -Tuntematon teini IRC-Galleriasta
sukeltaja-ankka
04.10.2008 14:21:12
D'OH!

(ei voi niinku yhtää mitää muuta sanoa)
LTD Viper-104
Tuuka
05.01.2009 16:26:57

Jooniintota. Itellä on nyt reilut vuoden päivät ollu 5.1:n ja Alla warren 4x10 ja 1x15 laatikot. Lattialla on vielä Line6:n Bass Floor Pod, siitä on saanu ihan makoisia soundeja esiin.

Tosiaan ei mulla mitään ongelmaa sinänsä ole nupin kanssa ollut, mutta kysyisin onko muilla sattunut vastaavaa. Eli kun laittaa nupin päälle ja alkaa soittamaan niin kerkee soittaan 20 sekuntia ja se naksahtaa vaisusti ja alkaa hurisemaan, eikä kuulu enää pihaustakaan. Sitten kun sen antaa olla jonkun aikaa päällä ilman soittoa niin se ei naksahda pois päältä. Olisko tää joku virhe laitteessa tai joku "suojausmekanismi" kun se ei oo lämmin ettei mee paikat sököks sielä sisällä. Toisaalta, eihän se oo putkisetti niin miksi sen tarvis lämmetä? Oon muutamaan otteeseen miettiny pitäiskö vaihtaa tms., mutta eipä ole ollut tarvetta kun se kuitenkin moitteettomasti toimii.
leksi-B
05.01.2009 16:53:02
Jooniintota. Itellä on nyt reilut vuoden päivät ollu 5.1:n ja Alla warren 4x10 ja 1x15 laatikot. Lattialla on vielä Line6:n Bass Floor Pod, siitä on saanu ihan makoisia soundeja esiin.

Tosiaan ei mulla mitään ongelmaa sinänsä ole nupin kanssa ollut, mutta kysyisin onko muilla sattunut vastaavaa. Eli kun laittaa nupin päälle ja alkaa soittamaan niin kerkee soittaan 20 sekuntia ja se naksahtaa vaisusti ja alkaa hurisemaan, eikä kuulu enää pihaustakaan. Sitten kun sen antaa olla jonkun aikaa päällä ilman soittoa niin se ei naksahda pois päältä. Olisko tää joku virhe laitteessa tai joku "suojausmekanismi" kun se ei oo lämmin ettei mee paikat sököks sielä sisällä. Toisaalta, eihän se oo putkisetti niin miksi sen tarvis lämmetä? Oon muutamaan otteeseen miettiny pitäiskö vaihtaa tms., mutta eipä ole ollut tarvetta kun se kuitenkin moitteettomasti toimii.

Minulla ei ainakaan tehnyt tuollaista 3:n vuoden aikana.
Tsekkaa -> http://www.myspace.com/thecelene
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)