karipv 27.09.2008 13:53:06 | |
---|
Kings of the Sun: Black Leather Helvetin hieno biisi... No ok... Triolibiisi se on, mutta voi sen laskea 3/4-osa rockiin. En mitenkään voi väittää olevani kovinkaan hyvä tahtilajien ymmärtämisessä mutta tuo on kyllä mielestäni 4/4-biisi. Jos se on jotain muuta, niin sitten olen pahasti hakoteillä. Se ei tosin olisi eka kerta...:-) "En pelkää sattaakaa miestä, koha eivät kii käy!" |
KiiminkiJoe 27.09.2008 14:05:20 | |
---|
Ja mitä Andy Summersista? :P Pannaan punkun piikkiin... |
Kailis 27.09.2008 14:20:05 (muokattu 27.09.2008 14:21:17) | |
---|
En mitenkään voi väittää olevani kovinkaan hyvä tahtilajien ymmärtämisessä mutta tuo on kyllä mielestäni 4/4-biisi. Jos se on jotain muuta, niin sitten olen pahasti hakoteillä. Se ei tosin olisi eka kerta...:-) Ehkä tässä viitataan siihen, että tahdin sisällä haikka voidaan laskea 12:een. 12/4? |
jazzmies 27.09.2008 14:41:00 | |
---|
Sikanopea, nörtähtävästi kajahtava "1-2-3-4-5-6-7-8-9" Woodstockin festareilla...? I don't think so. :) Pöhölö! 9/8:han lasketaan käyntiin popjazzsääntöjen mukaan 123-223-323, tiedät kyllä:) Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta.
Ronnie Österberg.
Muutenki mua kinnosta hirvesti tausta. Henkilökuva on tarkea.
- Kailis 2008 - |
Sky Blue Sky 27.09.2008 16:33:09 | |
---|
Kuuntelepa Juha Elliott Smithin "Waltz#2". Levyversiossa on rummut. On hieno biisi. |
Simbe 28.09.2008 00:27:24 | |
---|
Faith No Moren levyillä on jotain kolmeen meneviä kappaleita. Ainakin levyillä Album of the year ja Angel dust. En nyt tähän hätään muista kappaleiden nimiä. |
markkuliini 28.09.2008 02:07:40 | |
---|
Pöhölö! 9/8:han lasketaan käyntiin popjazzsääntöjen mukaan 123-223-323, tiedät kyllä:) Onks Mitch vanhoja ogelin jätkii? Brunon ekoja oppilaita... Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
Kailis 28.09.2008 06:19:58 (muokattu 28.09.2008 06:20:59) | |
---|
Manic biisi on todellakin laskettavissa lähes miten vaan. Itse laskisin shufflena intron kolmeen 6/3. Lauluosuudet yheksään 9/3 (6+3.) ja laulun välikkeet 3 (4 x3) . Ei voi kuunnella, täytyy arvata. Sitten kun olen selvinpäin niin pistän jotain lisää joka on päin vittua. Siellä on niitä hämäriä välikkeitä. |
Manic biisi on todellakin laskettavissa lähes miten vaan. Itse laskisin shufflena intron kolmeen 6/3. Lauluosuudet yheksään 9/3 (6+3.) ja laulun välikkeet 3 (4 x3) . Millaisia on nuo kolmasosanuotit? Olisko laittaa linkkiä tms. miten kirjoitetaan, multa kun on päässyt unohtumaan. :P Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
arse 28.09.2008 13:49:48 | |
---|
Millaisia on nuo kolmasosanuotit? Olisko laittaa linkkiä tms. miten kirjoitetaan, multa kun on päässyt unohtumaan. :P Puolinuottitriolejahan ne! Kyllä sä osaat! "The first thing, when you go into the studio, is that the engineer says, 'I hear all this ringing,' and I say, 'That's the sound of the drumkit, you prick! That's the way it's supposed to sound.'"
-Cozy Powell |
markkuliini 28.09.2008 18:22:34 (muokattu 28.09.2008 18:23:01) | |
---|
Puolinuottitriolejahan ne! Kyllä sä osaat! Eli puolinuottitroili-pohjaiset biisit kirjoitetaan tahtilajimerkinnällä X/3? :P Nerokasta! Huom. Muille tiedoksi; setät höpöttää tässä, ei pidä ottaa totena. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Jupi57 28.09.2008 22:01:51 | |
---|
Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni- |
Pieni rumpalipoika 28.09.2008 22:09:32 | |
---|
Eli puolinuottitroili-pohjaiset biisit kirjoitetaan tahtilajimerkinnällä X/3? :P Nerokasta! Huom. Muille tiedoksi; setät höpöttää tässä, ei pidä ottaa totena. Hoho. Tää on kyllä kokonaisuudessaan mahtava topikki! Jengi pienessä tai isossa homeessa juttelee ns. "mission impossible"-aiheesta ja kattelee sit taas seuraavana päivänä mitä on tullu runoiltua. Parasta m.nettiä pitkään aikaan sanon mä. Ja perustelenkin. Juuri tällaista _keskustelun_ tulee ollakin. Mä oon muuten kans mieltyny näihin x/1 3 5 7 9 11-tahtilajeihin. On usein nasta vain kirjoittaa noita lapuille. Ihan niinku silleen ajatellen, et se laajentaa käsitystä polyrytmeistä! Hoho. Rummut nurin ja nussimaan! |
markkuliini 28.09.2008 22:53:18 (muokattu 28.09.2008 22:54:05) | |
---|
Kai nämäkin tänne sopivat: Take It To The Limit http://www.youtube.com/watch?v=OHsWf64oVRs I Never Loved a Man http://www.youtube.com/watch?v=RTnv2UerWCc Definitely Maybe/Jeff Beck Group http://www.youtube.com/watch?v=_8RRkBVliHc bye Byes / Crosby, Still & Nash http://www.youtube.com/watch?v=2hA54cPGLX4 OHIO a CSN&Y tribute band. Hyvänä nyrkkisääntönä vois kai pitää sitä, että jos soinnut pääsääntäisesti vaihtuvat kuuden iskun jälkeen ja rumpali soittaa virveliaksentin siihen neljännelle iskulle niin mielummin nuotinnetaan 6/8 tai 12/8 tahtilajiin kuin 3/4. Helpompi lukea ainakin minusta. Esim. tuo eka eli eagles-pätkä tuntuisi oudolta lukea 3/4:ssa, ainakin minusta, joskin onhan noita lapulla tullut vastaan ihan suht. ammattimaistenkin arraajien toimesta. Mun korvaan taas tuo I never loved on ihan selvä 3/4 kun joka tahdin ykkösellä on samankaltainen painotus ja komppi on sen mittainen. Jeff Beck on mun mielestä samanlainen kuin tuo ekakin eli itse kirjoittaisin 12/8 tai 6/8 tahtilajiin. Viimeinen on selvä 3/4 samoista syistä. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
jtannin 28.09.2008 23:17:58 | |
---|
Mikä se yksi sun löytämäsi muuten oli? Ruben Blades: Nothing but the truth levyltä "I cant say", (Jeff Porcaro). Ja sekin on oikeastaan lattari - pop. |
jtannin 28.09.2008 23:19:38 (muokattu 28.09.2008 23:26:52) | |
---|
Kings of the Sun: Black Leather Helvetin hieno biisi... No ok... Triolibiisi se on, mutta voi sen laskea 3/4-osa rockiin. ;o) |
jtannin 28.09.2008 23:21:04 (muokattu 28.09.2008 23:39:38) | |
---|
Nik Kershaw: Cowboys and Indians (Vinnie Colaiuta rummuissa) Sheryl Crow: Strong Enough (muistaakseni levyversio on ilman rumpuja...) Ultra Bra: Helsinki-Vantaa (no 3/4 jazziahan se) Aimee Mann: Nothing is good enough Lionel Richie: Three times a lady (joo, tosi rock. :) ) The Beatles: Norwegian wood Carpark north: Fireworks (tää on sellainen selkeä hidas "rock-biisi", jos esim. opetuskäyttöön tarvit) Coldplay: A Whisper Radiohead: The tourist John Mayer: Daughters Haaa! No arvasin että suhun voi tässä asiassa luottaa. Kiitos. Näillä pääsee veijareita kiusaamaan jo hyvän matkaa. Kappas kun kokoelmista löytyy vain tuo Ultra Bra, eli taas mentiin levykauppaan. EDIT: ja se Sting, tietenkin (Olin vaan mokoman unohtanut)! |
markkuliini 28.09.2008 23:26:29 | |
---|
Haaa! No arvasin että suhun voi tässä asiassa luottaa. Kiitos. Näillä pääsee veijareita kiusaamaan jo hyvän matkaa. Jeh! Tuon Sting Children's crusaden, Paramoren That's what you getin ja myöhemmin mainitsemani Carpark Northin Fireworksin ajattelin itsekin tästä inspiroituneena viedä lähiviikkoina pentujen kiusaksi. :) Niissä kun on kaikissa hyvin sovitettu, ja vähän erikoisempi 3/4 komppi. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Jupi57 28.09.2008 23:30:50 | |
---|
Esim. tuo eka eli eagles-pätkä tuntuisi oudolta lukea 3/4:ssa, ainakin minusta, joskin onhan noita lapulla tullut vastaan ihan suht. ammattimaistenkin arraajien toimesta. Entäpä 6/4, Mun korvaan taas tuo I never loved on ihan selvä 3/4 kun joka tahdin ykkösellä on samankaltainen painotus ja komppi on sen mittainen. ja entäpä 3 pisteellistä 1/4-osaa, Jeff Beck on mun mielestä samanlainen kuin tuo ekakin eli itse kirjoittaisin 12/8 tai 6/8 tahtilajiin. tai peräti 6 pisteellistä 1/4-osaa? Viimeinen on selvä 3/4 samoista syistä. Sorry, jos tuli kuva, että vänkään kaikkia 3/4:ksi. Vaikka nythän näyttäisi olevan Esaun jalat Jaakobin kädet omakuvasikin perusteella : ) Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni- |
jtannin 28.09.2008 23:36:47 (muokattu 28.09.2008 23:45:47) | |
---|
|