Aihe: Death Magnetic re-master vaatimus
1 2 3 4 522 23 24 25 2631 32 33 34 35
trashjones
27.09.2008 10:48:40 (muokattu 27.09.2008 10:49:27)
Se oli "The Day That Never Came" tms, en muista tarkalleen. Se oli kammottavaa kuraa.

Miksi pitää aina käyttää sanaa kura musiikista josta ei pidä? Tulee heti semmonen olo, että viesti on provo.
Master of Puppets Im vetämällä your strings
ANtTIKRISTUS
27.09.2008 10:51:20
Miksi pitää aina käyttää sanaa kura musiikista josta ei pidä? Tulee heti semmonen olo, että viesti on provo.

Itehän et ikinä provoiluun ole syyllistynyt, ethän? :D
Tie miehen sydämeen käy alaonttolaskimon kautta.
trashjones
27.09.2008 10:58:29
Itehän et ikinä provoiluun ole syyllistynyt, ethän? :D

Tottakai syyllistyin, mutta kuukauden jäähyn jälkeen olen oppinut mies.
Master of Puppets Im vetämällä your strings
ANtTIKRISTUS
27.09.2008 11:02:33
Tottakai syyllistyin, mutta kuukauden jäähyn jälkeen olen oppinut mies.

Itse sanoin aivan samaa ensimmäisten kuukautisteni jälkeen.
Mr. Speed
27.09.2008 11:21:54

Metallican soundimaailma ei ole oikein ikinä miellyttänyt, mutta vanhempi tuotanto kyllä. Älkää nyt erehtykö, että mielestäni kaikki Metallica olisi paskaa. Ja jos pidät ko musiikista, niin tuskin sanot sitä kuraksi? Tässä on pieni ongelma?

Ja tuo, että olen levystä kuullut yhden biisin, tarkoittaa etten ole kuullut kaikkia. Mutta senpä takia pistinkin viestiin "niiltä osin kun olen näitä levyjä kuullut".
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
ANtTIKRISTUS
27.09.2008 11:29:50
Metallican soundimaailma ei ole oikein ikinä miellyttänyt, mutta vanhempi tuotanto kyllä. Älkää nyt erehtykö, että mielestäni kaikki Metallica olisi paskaa. Ja jos pidät ko musiikista, niin tuskin sanot sitä kuraksi? Tässä on pieni ongelma?

Ja tuo, että olen levystä kuullut yhden biisin, tarkoittaa etten ole kuullut kaikkia. Mutta senpä takia pistinkin viestiin "niiltä osin kun olen näitä levyjä kuullut".

Kannattaa kuitenkin antaa mahdollisuus Metallican koko rieskalle, monen mielestä (mukaanlukien mä) juuri tuo The Day blaablaa on levyn surkein gibale. Kokonaisuus on huomattavasti vahvempi.
DaKiller
27.09.2008 11:29:50

.....................

e: Eli yks on sanonut, että on puukorva jos ei eroa kuule. Toinen on varmaan sanonut, että kannattaa hankkia paremmat vehkeet jos eroa ei kuule. Mukava yleistys taas, sähän aina valitat ku toiset yleistää?

Yritin hetken plärätä ketjua läpi mutta en voinut välttyä tahattomilta naurunröhötyksiltä ja halitsemattomilta repeämisiltä sitä tehdessäni. Pakko oli lopettaa viimeistään jauhelihatiskille päästyäni. En kestäny enempää. Tää ketju on melkoista eipäs juupas paskaa ja niiltä osin aika hubaa luettavaa. Jokaisella tuntuu olevan mielipide ja vähintään yksi kuvalinkki sitä tukemaan.

Tosiaan, minuthan tunnetaan paremmin yleistäjäin seivästäjänä.
Mr. Speed
27.09.2008 12:03:54
Kannattaa kuitenkin antaa mahdollisuus Metallican koko rieskalle, monen mielestä (mukaanlukien mä) juuri tuo The Day blaablaa on levyn surkein gibale. Kokonaisuus on huomattavasti vahvempi.

Joo.. No se onkin se radiosoittokipale. Täytyy ottaa toi levy kuunteluun kunhan sen jostain saan käsiini. Ostaa en viitsi ennen kuin koko levy on kuunneltu. Nyt kun sen verran kuraa on kuullut jo ihan äänenlaadusta, niin ei tee mieli ostaa sikaa säkissä, vaikka sen levyjen kanssa yleensä teenkin.
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
Perro Stupido
27.09.2008 13:39:15
Nyt ensimmäistä kertaa ostettua levyä kunnollisista stereoistani kuunnelleena voin vain sanoa että voihan Tony Kakko ja Sonata Arctica.
"If you think you are too old to rock 'n roll then you are." -Lemmy
Ziggy Bubba
27.09.2008 13:56:33

Tää ketju on melkoista eipäs juupas paskaa ja niiltä osin aika hubaa luettavaa.

Niinpä. Metallican kovimmat fanittajat puolustelevat Death Magnetic -levyä, vaikka tässä ei siitä ole edes kyse - väkisinkin homma menee inttämiseksi. Kyllä täällä on ihan järkevääkin keskustelua ollut tuosta "loudness warista" - se sopisi muuten otsikoksi myös aika hyvin, vaikkei toki herätä tunteita Metallican lailla :)
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
bedlam
27.09.2008 14:42:03 (muokattu 27.09.2008 14:42:47)

Jos nyt hetkeksi vielä väännytään tohon Metallican musaan, niin musta St. Anger ei ole ollenkaan niin huono kuin siitä puhutaan. Tuo lätty olisi huomattavasti parempi jos se olisi yleensä miksattu ja editoitu turhista riffien toistoista.

Itse ajattelen täysin päinvastoin. Minusta tuo soundimaailma teki nimenomaan tuosta levystä kiinnostavan, itte diggaan kaikesta paitsi siitä nimikkobiisin basarista (tuplabasarit jyskää taustalla ja tahdin ekalle lyönnille tulee päälle lisäksi ihan erilainen basari-isku). Jos noi biisit ois miksattu "normaalisti", niin sävellysten heikkouteen kiinnittäisi enemmän huomiota.
"Ei niitäkään rakennettu tässä just kerran ihan totta tuli tietoa että ilmeisemmin uskonnonvoimalla" -JPQ
DaKiller
27.09.2008 15:05:31

Niinpä. Metallican kovimmat fanittajat puolustelevat Death Magnetic -levyä, vaikka tässä ei siitä ole edes kyse - väkisinkin homma menee inttämiseksi.

Se täytyy ymmärtää, että monille tuo miksauspolitiikka ei yksinkertaisesti ole niin tärkeä asia. Ja suuri osa ihmisistä ei siihen kiinnitä minkäänlaista huomiota. Sen vuoksi tässäkin ketjussa noihin puolustuspuheisiin törmää väistämättä ja vaikka ne perustuvatkin eri olettamuksiin, niin ne täytyy vain hyväksyä.
Vesihiisi
27.09.2008 15:09:34 (muokattu 27.09.2008 15:22:50)
Tupla
Vesihiisi
27.09.2008 15:18:09
Kommentti Larsilta aiheesta:

"
Now that Death Magnetic is completed, how do you feel about the album?

Lars Ulrich: My head is still kind of spinning about the whole process, the last couple of years. But everybody who's heard the album says it sounds great, so I'll go along with that! It certainly has a lot of energy, it sounds very lively. One of the key things Rick Rubin wanted to do is to get Metallica to sound really live in the studio. Some of the previous records we made in the '90s, I think, got a little over-laboured, got a little too anal and detail-oriented. Rick wanted to preserve that wall of sound that happens when we play live, and I'm 100 percent sure that it's retained all that liveliness, that it's loud and in your face. My friends who've heard the album all like it, so I'll take that as a good thing!

"

Haastattelu löytyy kokonaisuudessaan alta:

http://entertainment.iafrica.com/features/1178120.htm
Guitaristi
27.09.2008 15:46:38 (muokattu 27.09.2008 15:46:54)

Haastattelu löytyy kokonaisuudessaan alta:

http://entertainment.iafrica.com/features/1178120.htm

Hyvä haastis, kiitos linkistä. Plussaa pamahtaa.

e:kielioppi
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
DaKiller
27.09.2008 15:49:20

Kommentti Larsilta aiheesta:

No eihän tuossa aihetta sivutta paskan vertaa.
Vesihiisi
27.09.2008 15:54:10 (muokattu 27.09.2008 15:57:56)
No eihän tuossa aihetta sivutta paskan vertaa.

Larsin kommentissa puhutaan levyn saundeista, eli samasta asiasta mistä tässä threadissa keskustellaan.
DaKiller
27.09.2008 16:01:18 (muokattu 27.09.2008 16:04:16)

Larsin kommentissa puhutaan levyn saundeista, eli samasta asiasta mistä tässä threadissa keskustellaan.

Ei tuossa puhuttu samasta asiasta. Lersu vain toteaa levyn kuulostavan hyvälle ja, että siinä on live-metallican saundia. Ei siinä mitään miksauksista taikka masteroinneista mitään puhuta.

Edit. Miksi herroilta ei kysytä asiasta suoraan? Kiinnostaisi kuulla bändin mietteitä asian tiimoilta.
DaKiller
27.09.2008 16:39:23 (muokattu 27.09.2008 16:40:37)

Hakemalla noita yhtäläisyyksiä voi löytää mutta kyllähän se niin on, että ei tuossa tähän asiaan mitään kommentoitu.

Tässä vaiheessa kun levy myy kuin häkä, bändillä ei ole syytä tuoda mitään negatiivista levystä esille.

Tämä on totta. Ja veikkaanpa, että levy-yhtiö ei olisi kovinkaan innoissaan, jos bändi menisi levyn soundeja haukkumaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)