Aihe: Mikseri treeneihin ja äänityksiin
1 2
varakeef
11.11.2005 10:53:09
Ja toisaalta tossa on kyllä järkeä siinäkin mielessä, että usein sellaisissa olosuhteissa, missä tollasata mikseriä käytetään äänittämiseen on kuunteluolosuhteetkin sellaisia, että eq:n tai kompuran laittaminen signaalitielle on aika arpapeliä.

Mutta sittenhän tossa vehkeessä ei ole oikeastaan mitään pointtia verrattuna perusmonikanavainterfaceen - jos ei pääse eq:ta vääntelemään ja ulkoista rautaa käyttelemään. Menee monipuoliset reitittämismahdollisuuden sivusuun äänityshommassa.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
VMM
11.11.2005 13:15:06
Mutta sittenhän tossa vehkeessä ei ole oikeastaan mitään pointtia verrattuna perusmonikanavainterfaceen - jos ei pääse eq:ta vääntelemään ja ulkoista rautaa käyttelemään. Menee monipuoliset reitittämismahdollisuuden sivusuun äänityshommassa.

Totta. Ja jos onyxin ostaa firewire-optiolla niin on aika naimisissa Mackien kanssa - jos tarttee lisää raitoja joskus niin on pakko ostaa isompi onyx tai vaihtaa sekä mikseri että interface: tulee kalliiksi.

Mitä kaikkea muuten jengi printtaa suoraan raidoille äänityshetkellä? Kevyttä kompuraa, ekvaa, jotain muutakin?
Ite oon tottunu vetämään kaiken raakana kovalevylle, koska ei ole pokkaa päättää tollasia asioita lennosta. Enkä kyllä myöskään omista niin hyvää räkkirautaa, että ois tohon houkutusta.
Mikael
11.11.2005 13:22:42

Paitsi että se on mikseri ja sillä voi tehdä paljon muutakin kuin vaan äänittää. Ja hoitaa äänitettäessäkin 0-latenssikuuntelut tarvittessa... mun mielestä toi fw-optio on vaan niinku lisäominaisuus mikseriin eikä toisinpäin.
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk.
varakeef
11.11.2005 13:42:17
Paitsi että se on mikseri ja sillä voi tehdä paljon muutakin kuin vaan äänittää. Ja hoitaa äänitettäessäkin 0-latenssikuuntelut tarvittessa... mun mielestä toi fw-optio on vaan niinku lisäominaisuus mikseriin eikä toisinpäin.

Voisi se lisäominaisuus olla toki kunnolla hoidettukin - eli siis niin, että firewireväylän saisi lähtemään haluamastaan kohdasta.

Vaikea nähdä lisäarvoa sellaiselle, jolla jo on misauspöytä ja interface. Hoituuhsn se 0-latenssikuuntelu niinkin.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
mhelin
11.11.2005 13:42:19
Firewirelaitteille löytyy jostain ajuritsydeemi (ASIO) jolla voi erimerkkisiä laitteita yhdistellä isommaksi kokonaisuudeksi. Linkkiä ei nyt ole, googlella löytynee.
Mikael
11.11.2005 14:12:42

Vaikea nähdä lisäarvoa sellaiselle, jolla jo on misauspöytä ja interface. Hoituuhsn se 0-latenssikuuntelu niinkin.

Mut varsin helppo nähdä lisärvoa sellaiselle, joka on hankkimassa joko mikseriä tai interfacea : )

Enkä mä kyllä kuitenkaan äänittäessä käyttäis tollasen Mackien eq:ta tai balansoimatonta inserttiä. Suorin mahdollinen tie narulle. Eipä tosta valinnaisuudesta tietty mitään haittaa olisi mut taitaa olla kustannuskysymys. Ei kuitenkaan vaikuttais mun ostopäätökseen kun tarkemmin ajattelen - vaikka en siis ole ostamassa tollasta.
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk.
mdkl01
28.09.2008 19:07:12
http://www.thomann.de/fi/peavey_pv_14.htm Tuon sarjan miksereistä on ollut ihan positiivisia kokemuksia. Jos vertaan tuota PEAVEYTÄ ja YAMMUA niin mielummin ottaisin http://www.thomann.de/fi/peavey_pv_14.htm
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)