Aihe: Laadukkaita efektien välipiuhoja.
1
Quill
26.09.2008 21:32:07 (muokattu 26.09.2008 21:41:09)
Tarkotuksena olis löytää laadukkaita efektien välipiuhoja.
Olen meinannut, että voisin itse kolvata (kuinka vaikeaa se olisi), myös valmiita yhdistelmiä saa ehdotella.
Ilmeisesti George L (ei tarvitsi edes kolvata) olisi aika laadukas, mutta aika paljon tuppaavat maksamaan.
Eli millaiset kannattaisi ostaa, ainakin 4 välipiuhaa tarvitsisin.

Kysyisin vielä tähän topicciin, koska en viitsi uutta tehdä, että millainen uusi satula kannattaisi ostaa, kun tuo vanha alkaa olemaan vähän huono. Normaaliin stratoon se tulisi ja senkin pitäisi olla mahdollisimman laadukas.

- Quill
Insane Kane
26.09.2008 21:33:40
se ohuempi 155 george l on vallan loistava, mutta minusta ne plugit on jotenkin kömpelöt.
Minä suosin tuollaisia "Vintage" metallilätyskä-plugeja.
Vievät vähän tilaa...
BaldieFarman
26.09.2008 22:05:22
Kysyisin vielä tähän topicciin, koska en viitsi uutta tehdä, että millainen uusi satula kannattaisi ostaa, kun tuo vanha alkaa olemaan vähän huono. Normaaliin stratoon se tulisi ja senkin pitäisi olla mahdollisimman laadukas.

- Quill

Tällainen!

http://www.thomann.de/fi/graph_tech_sattel.htm

Hyvä ja halpa.
Om du vill ha köttbullar... Say YEAH!
joskuu
26.09.2008 22:18:33
Olen meinannut, että voisin itse kolvata (kuinka vaikeaa se olisi)

Melko helppo ja nopea hommahan se on juottaa ne itse. Elektroniikkaliikkeestä vaan tarvittavat liittimet, johtoa ja valmis. Itse hain omani Clas Ohlsonilta ja tulihan se paljon halvemmaksi kuin valmiit johdot.
Rock on!
oiva tumpeloinen
26.09.2008 22:28:19
Pikku kaapeleissa ihastuin kyllä George L:ään. On niin simppeli laitos, että välipiuhat tekee todella nopeasti. Hinta ei halvin ole, mutta kurssista riippuen noita saanee vieläkin 12 kulmaplugin ja 3m:n kaapelipaketin alta 60 euroon. Taitaa olla lähempänä 50 euroa itseasiassa.

Toisena vaihtoehtona mä olen käyttänyt Neutrikin plugeja ja cordialin kaapelia. Tuossa pienten välipiuhojen ongelmana ovat suhteessa isot plugit, jäykkä kaapeli ja juottamisen vaiva. Hinta sitten positiivisena puolena. Tosin pienissä määrissä sekään ei liene se kynnyskysymys.
Quill
26.09.2008 22:31:14 (muokattu 26.09.2008 22:31:25)
Mistäs noita George L kannattaisi hankkia, ihan suoraan niitten omasta webstoresta vai?
Ja niitten webstoressa on esim Angled plucks 4pc.
Tarkoittaako tuo 4pc, että niitä tulee 4 kappaletta mukana?
ravensoul
26.09.2008 22:36:25
Tällainen!

http://www.thomann.de/fi/graph_tech_sattel.htm

Hyvä ja halpa.

Päh, laittaa samantien Earvanan jos rupeaa satulaa vaihtamaan. Tulee laakista paras.
jumara
26.09.2008 23:16:27
Spectraflexit on laadukkaita, mutta kalliita. Vaikka plugit eivät ole "lättänämallia", on ne muotoiltu kohtuullisen kompakteiksi.

Hanki parhaat, mihin sulla on varaa ja pari ylimääräistä. Piuhathan on yksi niistä jutuista, joissa on helppo pihistellä...ovat kuitenkin elintärkeä linkki laitteiden kommunikaatioketjussa.
GAS in the bottom, put it any way you want...
Ziggy Bubba
26.09.2008 23:47:20

Toisena vaihtoehtona mä olen käyttänyt Neutrikin plugeja ja cordialin kaapelia. Tuossa pienten välipiuhojen ongelmana ovat suhteessa isot plugit, jäykkä kaapeli ja juottamisen vaiva. Hinta sitten positiivisena puolena. Tosin pienissä määrissä sekään ei liene se kynnyskysymys.

Itellä on läjä noita Cordialin kaapeli/Reanin plugi -piuhoja. Mites paljon nuo Reanit eroavat Neutrikeista - kannattaako noita päivittää?
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
rheinone
27.09.2008 00:18:20 (muokattu 27.09.2008 00:30:40)
Nää on toiminu ainakin meikäläisen käytössä oivallisesti just tohon vaivaan:

http://www.emnordic.fi/img/manufacturer/HOTLINE/HLT_large.jpg

E: Löytyy 0.15m pituudesta lähtien.
Ziggy Bubba
27.09.2008 00:26:36 (muokattu 27.09.2008 00:26:58)

Mulla on kanssa yks Hot Linen 6m piuha, hyvin on pelittänyt jo vuosikaudet. Kannatti sijoittaa kerralla.
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Siepauttaja
27.09.2008 01:16:56
Olisiko kellään muuten tietoa mistä voisi löytää näitä Switchcraftin lättänämallisia kulmaplugeja. Ural Tonella oli ennen, mutta on poistunut valikoimasta. Noista ja george-l:n piuhasta saapi oivallisia välipiuhoja kun laittaa vielä lisäksi liimallisen paksun kutistesukan siihen ohuen georgen päälle, jotta saa puristettua kunnolla ruuveilla kiinni. Niitä halpis mallin lättänöitähän on joka liikkeessä, mutta ne ei oikein kestä. Tässäpä vielä linkki tuollaiseen perään kuuluttamaani Switchcraftiin -->
http://www.electronicplus.com/images/products/SWI228.jpg
Quill
27.09.2008 16:19:09 (muokattu 27.09.2008 16:31:37)
Mistäs tuo Earvanan satula kannattaa ostaa??
http://www.thomann.de/fi/goeldo_earvana_fstyle_sattel.htm
Onko tuo se mikä kannattaisi ostaa. Kuulisin vielä mielipiteitä noista välipiuhoista.
Eli tuo Kordik + Neutrik yhdistelmä voisi olla ihan hyvä, jos itse kolvaisi, vai?

Ja vielä kuinka vaikea tuo satula olisi itse vaihtaa?
SG__
27.09.2008 17:48:14
En osta muitakuin HotLinen piuhoja mihinkään efekti/preamp/line -rakoon. Jakit on priimaa+kompakteja, piuhat ei ole italiankolvauksia ja soundikaan ei oo espanjanhumppaa. Kalliitahan ne on, mutta kestää sitte pirusti vähän raiskaamistaki.
Henkka M. Sun muistolles me soitetaan... 30.07.06
Painajaismainen
27.09.2008 20:25:33 (muokattu 27.09.2008 20:27:16)
Mulla on noita Cordial/Rean lakuja pääasiassa ollut käytössä. Erittäin hyvin toimineet nuo Reanin plugit. Nyt kun siirryin räkkivermeisiin, niin tarkoituksena olisi vääntää räkin sisäiset piuhat George L:stä ja ostaa Spectraflexiä sitten kitara-räkki-välille. Tällähetkellä räkkipalikoiden välissä on jotain värikkkäitä halpispiuhoja. :(

Edit. Mulla on muuten yksi 3m Kuumalinja. Oiskohan ollut noin kaks ja puol vuotta käytössä? Hyvin on sekin toiminut. Kotona kätevämpi kuin nuo kuusmetriset.
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
Kidi
27.09.2008 21:31:32
Mistäs noita George L kannattaisi hankkia, ihan suoraan niitten omasta webstoresta vai?
Ja niitten webstoressa on esim Angled plucks 4pc.
Tarkoittaako tuo 4pc, että niitä tulee 4 kappaletta mukana?

Ite hain Markun Musiikista omat Georgeni ja on toiminu.
McNulty
27.09.2008 21:41:31
Minulla on kaikki johdot Spectraflexiä. Fatsoflex-sarjaa kitarasta boardiin ja boardilta vahvistimelle. Pedalboardin lyhyet johdot onpi Baldee-sarjaa. Nupin ja kaapin välissä sitten Braided Speaker Cable sarjaa.

Myös DiMarzioista miulla on todella hyviä kokemuksia ja ajattelinkin toisen "pikkuboardin" kasailla kotikäyttöön DiMarzion patch-kaapeleiden kera.
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
Quill
27.09.2008 23:32:16
Juu, kiitoksia avusta.
Varmaan tuota hotlineä voisi ostaa noihin efektien väleihin.
http://www.musiikkiliike.fi/index.p … arget=products&product_id=30225
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)