Aihe: Digitech JamMan vai Boss RC 20?
1
Larmer
24.09.2008 11:58:31 (muokattu 24.09.2008 11:58:52)
Looppipedaaleista - Minkälaisia kokemuksia ja ajatuksia kyseiset mötikät herättävät?

http://www.thomann.de/fi/digitech_jamman_looper_bundle.htm
--
http://www.thomann.de/fi/boss_rc20xl_power_set.htm

Toinen joutaa ostoskoriin jokatapauksessa.
Tällä hetkellä kallistun Digitechin puoleen, sillä lisättävän muistikortin ansiosta raitojen tallentaminen onnistaa kuuten ja puoleen tuntiin asti.

Harmony-Centralin arvostelut suht ristiriitaisia, joten ajattelin täältä hakea viimeistä sanaa.

Tattista etukäteen
Hieman tanakka yksilö
stealingrudeboy
24.09.2008 13:28:39
Mua kiinnostais kovasti kanssa. Samalla tuli mieleen, että jos tuolla Digitechillä nauhoittaa jotain hyvän kuuloisia riffejä tms. niin voiko tuon muistikortin avulla siirtää looppeja suoraan tietokoneelle?
Avohaava
25.09.2008 18:53:09
Voi siirtää kun kytket USB-piuhan Jammaniin, voit ladata koneelta omia tai toisilta varastettuja riffejä ja taustoja. Niin ja ne on sitten monoja ne taustat. Jammaniin saa ostaa oman editori ohjelmankin jos vain viitsii netistä etsiä.
Ilkka Jääskeläisen manttelin perijä Idoli-Arska totesi ylpeänä kiekkokauden alkaessa:"Meidän bändi on vetänyt Erkkaa lapaan jo yli vuoden".
stealingrudeboy
25.09.2008 22:24:28
Voi siirtää kun kytket USB-piuhan Jammaniin, voit ladata koneelta omia tai toisilta varastettuja riffejä ja taustoja. Niin ja ne on sitten monoja ne taustat. Jammaniin saa ostaa oman editori ohjelmankin jos vain viitsii netistä etsiä.

Ahaa, eli ilmeisesti tuo muistikortti on ainoastaan tallennustilana, eli jos ostaa isomman niin mahtuu enemmän tuohon pedaaliin. Itse ajattelin, josko muistikortin saisi irrotettua ja laitettua tietokoneen muistikortinlukijaan, ja sillä tavalla siirtää tavaraa JamManin ja koneen välillä. Syynä tähän se, että käytän koneessani linuxia, ja jos tuo tarvitsee erillisen ajurin ja/tai jonkun softan niin yhteensopivuus mietityttää. Muistikortit sinänsä olisivat käyttöjärjestelmäriippumattomia.
NitroJeesus
26.09.2008 00:04:42
Syynä tähän se, että käytän koneessani linuxia, ja jos tuo tarvitsee erillisen ajurin ja/tai jonkun softan niin yhteensopivuus mietityttää. Muistikortit sinänsä olisivat käyttöjärjestelmäriippumattomia.

Luulisi, että tuo olisi tehty niin järkevästi, että näkyisi "muistikortinlukijana".. Eli ne tiedot majailisi joka tapauksessa siellä muistarilla.
The rain falls hard on a humdrum town, this town has dragged you down.
Avohaava
26.09.2008 16:55:19
Voi se onnistuakin lukea suoraan muistikortilta en ole kokeillut kun ei ole sellaista.
Jos en ole aivan väärin ymmärtanyt niin ei tarvitse kun tuon USB:n(ajuri mikä ajuri) eli ei mitään erillistä editoria tarvita, mutta sellainenkin on olemassa. Niitä muistipaikkoja on 99 kpl. Ja ne tiedostot on Wav. muodossa ainakin 2007 mallissa ja painaa aivan tarpeeksi, se erillinen jalkakytkinpedaali kannattaa hankkia(kallis) tai tehdä itse ohjeet löytyy netistä. Vanhassa on tuo huonohomma että kun teet sinne tietokoneen Jamman-kansioon niitä looppeja/riffejä niin ne on kaikki samannimisiä, numero on tietysti eri eli pitää itse laittaa johonkin muistiin missä mikin on mikä alkaa käydä hermoille, siis kynä käteen. Editori tuli mainittua siksi kun mainoksen mukaan siinä voi nimetä nuo eri loopit.
Ilkka Jääskeläisen manttelin perijä Idoli-Arska totesi ylpeänä kiekkokauden alkaessa:"Meidän bändi on vetänyt Erkkaa lapaan jo yli vuoden".
Tympee Huttunen
26.09.2008 18:06:43
Itse pähkäilin saman päätöksen kanssa ja päädyin lopulta Digitech Jammaniin. Tuossa tuntui olevan vähän enemmän kaikkea ja tuo erillinen muistikortti on toki plussaa. Hankin myös sen ulkoisen pedaalin, jolla voi looppeja rullailla eestaas yms.

Vehje on vasta pari päivää minulla ollut, joten en sen suurempia arvioita voi heitellä ilmoille. Hyvin toimii kuitenkin looppailussa ja helposti vierähtää hetki jos toinenkin leikkiessä.
M-Q
19.03.2009 21:02:52
Olisko kellään kokemuksia siitä, miten hyvin toi JamMan toimii basson kanssa? Noista Harmony Centralin arvioista ei ole paljoa apua, yllätys yllätys.
Kovaa mutta matalalta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)