Aihe: Kitaran valinnan vaikeus
1 2
Zakk
26.09.2008 10:35:21
Epi speksien puolesta olis munkin valinta. Sitähän saa myös floikattomana versiona jos ei floikkaa halua.

http://www.thomann.de/fi/epiphone_futura_custom_ex.htm

On muutaman kympin edukkaampikin.

Muutama kuukaus sitten Guitar Worldissa kyllä kehuttiin hitosti noita uusia Epin keppejä, siis hinta-laatu suhteeltaan, en ole kyllä itse testannut.
ScorpZZ
26.09.2008 11:02:40 (muokattu 26.09.2008 11:03:14)
Hmm.

Mulla on itellä tuo EX400, ja olen kyllä tyytyväinen siihen ollut. Nauhojen viimeistely sekä äksöni oli hyvässä iskussa straight out of the box.

Ainoa mikä tuossa kismittää seisaaltaan soittaessa on se, että keppi on ns. "kaulapainoinen" tjsp. Se on korjattavissa kuulemma melko helposti.

Keppi on myöskin todella kevyt, josta pidän henkilökohtaisesti paljon. Sointi on mukavan terävä, ja kliinillä tummanpuhuva.

Suosittelen, metallimättöön soveltuu oikein hyvin. Metallicaan varsinkin.
Kisma
26.09.2008 15:17:13
Nyt kun katon noita näöllisiä eroja, niin on futura ehkä komeampi. Tätä meinaan, niin vaikea päättää. Epiphone ois kyllä osien mukaan parempi, mutta ltd ois aika varma nakki...
Troitek
26.09.2008 15:45:53

Ei tullut mieleen että futurasta on tosiaan kiinteätallanenki??

http://www.thomann.de/fi/epiphone_futura_custom_ex.htm

Ratkaiseva juttu taitaa olla tuo soittotuntuma. Epissä on 0,672 milliä leveämpi kaula :) Paksuudesta ei tietoa.
silirimpsis
Kisma
26.09.2008 16:49:35
http://www.epiphone.com/prophecy/default.html
Tuolla on molemmista futuroista epin omaa tietoa.
JuSu
26.09.2008 16:53:55
http://www.epiphone.com/prophecy/default.html
Tuolla on molemmista futuroista epin omaa tietoa.

Harmi, että mun silmään tuo cut away -muotoilu on mennyt pieleen. Hinta on melkolailla edukas...

http://www.thomann.de/fi/epiphone_em_2_custom_fx_me.htm

JuSu
JuSu
26.09.2008 17:10:06
Onko noissa oikeesti se kunnon Original Floyd Rose?

Niin tuolla Epin sivuilla väitetään, Original Floyd Rose.

JuSu
Kisma
27.09.2008 18:01:20 (muokattu 27.09.2008 18:11:18)
Tänään pääsin koittamaan Vantaan musiikissa tota ltd ex mallia, mutta oli tosin 260 malli. Se on varmaan saman tuntunen ku toi ex-400 jossa on paremppat osat ja eri runko.
E: Niin ja tuntu perkele hyvältä!
Osteri
27.09.2008 21:45:08
Suosittelen katselemaan käytettyjä kitaroita. Kyllähän hinta/laatu -tarkkailussa täältä, Keltaisesta pörssistä ja Huutonetistä löytöjä voi tehdä.
En nyt tässä ota kantaa siihen minkä näköinen joku keppi on - sehän lopulta on aina makuasia. Osta sellainen mistä ite tykkäät. Sun juttuhan se on.

Tutkikaa ihmiset puuta. Laittakaa muistiin eri arvokitaroiden esimerkkien puutavara ja tarkkailkaa muuta työn laatua. Mikkejähän niihin saa vaikka millaisia. Gibson on hieno, mutta muullakin saa samaa lopputulosta aikaiseksi.

Itse olen jotenkin mieltynyt "marginaali-merkkien" tarjontaan nimenomaan hinta/laatu periaatteella. Schecterit ja Hagströmit..yms.. kannattaa aina miettiä vaikkeivät olekaan myynnissä ja lavalla kärkimerkkejä.

Mulla on omaa erityisen positiivista kokemusta Washburnin työstä. Huippupuuta ja työn laatua. Pari yksilöä tuossa on käytössä ja kelpaa mikkien vaihdon jälkeen ihan mihin vaan. Niistä tuli uniikki-kappaleita, ei tule toisia vastaan. On muuten hienoa kun lukee Torin ilmoituksia ja huomaa ettei mistään vehkeestä enää kauheesti "mittari värähdä". Oikeen onnellinen olo.

Yhteenveto: puulaadut ja vaikutus soundiin. Sen jälkeen vinkkilukemista millaiset mikit saattaisivat sopia juuri x-laisiin puuyhdistelmiin. Loputon suo, mutta -ah- niin nautittavaa lukemista ja virittelemisen iloa.

Enjoy !
Juicy
27.09.2008 21:58:09

Niin ja tuntu perkele hyvältä!

Tarviiko tähän muuta sanoa? Muuta kuin ostat pois, sillähän siitä pääsee.
"Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene"
Henkka370
27.09.2008 22:38:08
Soittaja EI valitse kitaraa, vaan kitara valitsee soittajan.
Kisma
28.09.2008 13:52:31
Tosiaan pitää käydä viellä Kaisaniemen musa fasussa kattomassa. Voi vähä kokeilla muitaki vaihtoehtoja, muttatää ex tuntu kyllä mahtavalta. Kannattaa teiänki oikeesti kokeilla ja lähette kaupasta kitaran kanssa.
Danzzi
28.09.2008 13:58:29 (muokattu 28.09.2008 13:59:04)
LTD:ssä on Groverin virittimet. Epistä ei heru tietoja.
Epissä kaula mahonkia, LTD:ssä vaahteraa.

Kokeile jos mahollista. Tarviitko/haluutko floikkaa? Se on varmaan yks suurimmista kysymyksistä tossa valinnassa.

Kyllä, kun nuista kuvista katoin niin siinä oli Groverit, meinaan Epissä. Kyllä ottasin ton Epin jos saisin valita.
Dropped C
28.09.2008 14:10:18 (muokattu 28.09.2008 14:14:11)
Itellä on Epiluurilta Prophecy-sarjasta näkemys SG:stä, ja se on hyvä keppi, ainakin hintaansa nähden. Tämän kokemuksen perusteella uskaltaisin kyllä ostaa tuollaisen Futura:nkin, jos tarvetta moiselle olisi.

Vaikka aika ruma tuollainen Futura onkin, ainakin jos vertaa ihka oikeaan Exploreriin, mutta on tuo LTD:kin ruma omaan simmuun....

Ja siis tosiaankin mahonkirunko, otelauta eebeniä, Groverin virittimet, grafiittisatula ja EMG:n tai Gibsonin mikit noissa Prophecyissä on, eli hintaan nähden kaikenlaisia herkkuja.
"El Coyote cut a deep hole into giants heart and lava flowed"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)