Aihe: LP Standard '08 kaulaprofiili?
1 2
Kalm
25.09.2008 20:26:07
Mitäs mieltä kitarakansa on uuden Les Paulin epäsymmetrisestä kaulaprofiilista? Pääsikö kenties itkuraivari (kuten ilmeisesti osalla LP forumin puristeista), onko mahdollisesti askel parempaan suuntaan vai jopa täysi kymppi?

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/3/5/7/567357.jpg
http://img3.musiciansfriend.com/dba … ticles/reports/2008/id-519321_2.jpg

Muitakin "uudistuksia" voi toki kommentoida:

* Chambered body
* Asymmetrical neck profile
* TonePros locking Nashville Tune-O-Matic bridge
* TonePros locking tailpiece
* BurstBucker Pro pickups
* Locking Grover tuners (18:1)
* Dunlop strap locks
* Neutrik locking cable jack
* Large neck joint / long neck tenon
* Gold-plated (300k) potentiometers made by Bourns
* Transparent control cavity cover
* Plek machine neck setup
* Black/white snakeskin hardshell case
McNulty
25.09.2008 20:56:34
Asymmetrinen kaulaprofiili on todellakin mielipiteet kahtia jakava asia. Toiset tykkää, toiset eivät. Itselläni ei ole mitään sitä asymmetrisyyttä vastaan, mutta mielummin ottaisin ihan perinteisen C-shape kaulaprofiilin, ihan vain siksi että olen niin tottunut siihen. Asymmetrinen ei tunnu "omalta" kouraan. Vähän sama juttu sen Gibsonin 60's slimtaperin kanssa...

Sen sijaan tuo kaulaliitos onpi veikeä. Pitkä kaulaliitos todellakin vaikuttaa kitaran sointiin ja soinnin voimaan. Sen huomasi tuossa customissa viimeksi... sitä voin ainakin varauksetta suositella!
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
mvirta
25.09.2008 21:25:55 (muokattu 25.09.2008 21:26:49)
Kovasti kiinnostaisi kokeilla.

Mä olen muotoillut muutaman kaulan omaan tassuun sopivaksi sillä periaatteella että annan santapaperia niin kauan että rupee tuntumaan soittokelpoiselta, ja aina tulee otettua siitä kaulan alemmasta poskesta vähän enempi.

Toi Gibsonin asymmetrisuus on mielestäni kyllä tosi raju, näitä omia veistoksia ei asymmetriseksi silmällä erota vaikka itse tiedän että ne ovat sitä, aika reilustikin. Tuon kyllä erottaa.

Kaulaliitos vaikuttaa lupaavalta kyllä. Tuolla LP-foorumin puolellahan ne kinaa niista pitkistä ja lyhyistä tenoneistaan päivät pitkät, ei ruveta me täällä siihen.
Shut Up 'n Play Yer Guitar
Kunnallisjäte
25.09.2008 22:02:42

Kaulaprofiilin kuva näyttää karmeelta, mutta tietenkään en oo kokeillu. En kyllä hevillä usko kokellevanikaan, c-kaula se kun olla pitää.
WinterMad
25.09.2008 22:05:06
Kaulaprofiilin kuva näyttää karmeelta, mutta tietenkään en oo kokeillu. En kyllä hevillä usko kokellevanikaan, c-kaula se kun olla pitää.

On nämä kitaristit sitten konservatiivista porukkaa ;)
Wolfie
25.09.2008 22:06:38
Pitänee joskus kokeilla tuollaista jos vastaan sattuu tulemaan.

Kaula-asiaa jatkaakseni, hyväntuntuinen kaulan pitää olla. Muulla ei sitten niin suurta merkitystä olekkaan...
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita...
Pehvanssi
25.09.2008 22:25:52
En ole juuri tuota Gibben kaulaa kokeillu, mutta mulla on yks customi missä on tuohon tyyliin muotoiltu kaula. Itseasiassa siinä on paljon voimakkaampi muotoilu kuin tuossa gibbessä ja se kyllä tuntuu hyvältä kouraan, vaikka itsekin olen tottunut C mallisella yleensä soittamaan.
DZN
25.09.2008 23:16:30
Ei tuo vielä kamalan ankara asymmetrisyys ole. Voisin sanoa, että tuo saattaisi olla mun lemppari Gibson. Nuo muut uudistukset ovat aikas maukkaita kans. Tosin tuo läpinäkyvä elektroniikkapoteron kansi voi olla vähän turhake. Samalla nuo 300k potikat vähän epäilyttävät.

Varauksetonta ihastusta sen sijaan herättää Tone Prosit, burstbucker prot, lukittavat Groverit, Dunlopin strap lockit, Neutrikin jakki, Plekkaus ja varsinkin tuo uusi kaulaliitos. Veikkaisin tuon olevan aikas hyvä les pauli. Tosin puristit varmaan eivät enää miellä tuota "oikeaksi" lessukaksi.
Aka. Dino and 6077dino
Kiinankeisari
25.09.2008 23:36:49
Tosin puristit varmaan eivät enää miellä tuota "oikeaksi" lessukaksi.

ja näin saadaan puristeille myytyä kalliimpia custom shopin VOS-lessukoita. ihan hyvä veto varmaan tommonen vähän modernimpi standard, tällä logiikallahan fenderkin on jo pitkään myynyt kitaroita (päivitetty perusmalli ja tarkemmat reissuet kalliimmalla). ironista että fenkun standardiahan päivitettiin tossa vasta vintage-henkisemmäksi...
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
Kunnallisjäte
25.09.2008 23:45:14

ja näin saadaan puristeille myytyä kalliimpia custom shopin VOS-lessukoita. ihan hyvä veto varmaan tommonen vähän modernimpi standard, tällä logiikallahan fenderkin on jo pitkään myynyt kitaroita (päivitetty perusmalli ja tarkemmat reissuet kalliimmalla). ironista että fenkun standardiahan päivitettiin tossa vasta vintage-henkisemmäksi...

Eikös Gibalta tullut puristeille juuri toi Traditional-malli, joka on Standardia halvempi.
Kiinankeisari
26.09.2008 00:33:42
Eikös Gibalta tullut puristeille juuri toi Traditional-malli, joka on Standardia halvempi.

jaa niin olikin, oon enemmän fendermiehiä niin ei tuu ison G:n touhuja seurailtuakaan niin kovasti. tuliko tuo sen classicin tilalle?
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
Jucciz
26.09.2008 01:11:36
tuliko tuo sen classicin tilalle?

Ei kai? Classichan on ainakin tähän asti (90-luvun alusta) ollut oma mallinsa, vähän niinkuin "Standard, muttei ihan": huonommat mikit, kusenkeltaiset otelautamerkit ja (kuuleman mukaan) keskimäärin ei ihan niin hyvät puut kuin Standardeissa. Kaula on lisäksi ohut 60's Slim Taper, kunnon kaulaa ei ole edes optiona.
fox
26.09.2008 01:18:38

Ei kai? Classichan on ainakin tähän asti (90-luvun alusta) ollut oma mallinsa, vähän niinkuin "Standard, muttei ihan": huonommat mikit, kusenkeltaiset otelautamerkit ja (kuuleman mukaan) keskimäärin ei ihan niin hyvät puut kuin Standardeissa. Kaula on lisäksi ohut 60's Slim Taper, kunnon kaulaa ei ole edes optiona.

No höh.. Hyvä kaula, sellane sutjakka.. (ei siis mikään pesismaila) ja tyylikkäät otelautamerkit.. ;) Ja kyllä niillä mikeillä vallan mainiosti tulee kuulluksi...
(tässäkin huomaamme, että moninaisia ovat optiot ja mieliteot...) 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Jucciz
26.09.2008 01:26:44 (muokattu 26.09.2008 01:27:17)
Artsi on jälleen kerran asian ytimessä. Ei me tästä riitaa saada kirvekselläkään. Mutta mun makuun sopivaan kaulaan tarvitaan kahden Classic-kaulan puut. Muuten tuntuu, että soittelee viivottimella. Ja mulla on vielä pienet kädet. 8)

Ja jos mikkien tehtävä on kielten värähtelyn vaihtojännitteeksi muuttamisen lisäksi myös tuottaa hyvää soundia vahvistimelle päin, jää 4xx-sarjalaiset kyllä pois mun laskuista. Mut se oonkin vaan mä. 8)
mvirta
26.09.2008 06:59:07
Niin lopettikos ne sen Classicin ihan vallan? Sehän kyllä vuosien varrella muuttui useaan otteeseen.

Ei tuo meikän '93 ainakaan yhtään pöllömpi laite ole, ja T500 -mikkikin on ihan kohtuullinen rokin mättöön.. ei vingu nin helposti kuin peltikuoriset T498:t.

Jäsen Foxin kanssa olen samaa mieltä tuossa kaulaprofiiliasiassa, '60's slim taper on paras. Kaikkeen tietysti tottuu, kyllä toi SG stankun '50's roundedkin menee kun hetken sillä soittelee. Vaikka pari viikkoa.. päivittäin..
Shut Up 'n Play Yer Guitar
Kunnallisjäte
26.09.2008 07:59:31

Niin lopettikos ne sen Classicin ihan vallan? Sehän kyllä vuosien varrella muuttui useaan otteeseen.

Ainakin Giban sivuillla lukee Classicin kohdalla discontinued:
http://www.gibson.com/en%2Dus/divisions/gibson%20usa/products/lespaul/

Ei oo classicistakaan kokemuksia, toi yllä oleva viivotin-vertailu sopii aika hyvin Slim-taper profiiliin. Onkos se niin, että ote lauta on molemmissa profiileissa yhtä leveä, mutta slimmissä on puuta huomattavasti vähemmän. Jotenkin ei iske meikäläiselle.
Mutta makuasioita sano koira kun pallejaan nuoli.
Zakk
26.09.2008 09:59:51

Ei tuo meikän '93 ainakaan yhtään pöllömpi laite ole, ja T500 -mikkikin on ihan kohtuullinen rokin mättöön.. ei vingu nin helposti kuin peltikuoriset T498:t.

Jäsen Foxin kanssa olen samaa mieltä tuossa kaulaprofiiliasiassa, '60's slim taper on paras. Kaikkeen tietysti tottuu, kyllä toi SG stankun '50's roundedkin menee kun hetken sillä soittelee. Vaikka pari viikkoa.. päivittäin..

No perkele, menikö ne Classicin lopettamaan. Mä kyllä tykkäsin, itelläni 2, mutta toinen kyllä myynnissä, tosin pitää nyt harkita jos niitä ei enää edes valmisteta..
Jii-Gee
26.09.2008 11:08:51

Mutta mun makuun sopivaan kaulaan tarvitaan kahden Classic-kaulan puut. Muuten tuntuu, että soittelee viivottimella.

Mites Jucciz muuten tulet toimeen sillä Stratollas jossa käsittääkseni on jokseenkin siro 60's 'luudanvarsi' kaula.. ?
gemisti
26.09.2008 11:17:20
Mites Jucciz muuten tulet toimeen sillä Stratollas jossa käsittääkseni on jokseenkin siro 60's 'luudanvarsi' kaula.. ?

näkyyhän se Jucciksen omakuvassa että hieman joutuu irvistämään soittaessa :D
..ja öisin nukun.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)