Aihe: Marshall VBA400 vs. Orange AD-200B/Mk3
1
lehtomies
24.09.2008 22:26:09
Elikkäs tulisi varmaankin ensi kesänä mahdollisuus ostaa vaikka kunnon bassostäkki ja olen tuota marsua testannut vbc 4x12 kappilla ja hyvältä kuulosti..
ja muutenkin uutta vahvistinta olen kaasutellu.. lueskelin kuitenki että ei tulisi se putki saundi hyvin esiin tuommoisella 400wattisella hirviöllä..

tuota orangea en ole päässyt testaamaan.. elikkäs jos osaisitte viisaat neuvoa ja antaa mielipiteitä kumpi voisi olla enempi hintansa väärti kuitenkin täytyy sanoo että budetti ei ihan kestä orangen kanssa orangen 4x10 kaappia vaan ajattelin (kahta?) hartken xl 410.. mutta marshallin kanssa olisi varaa (ehkä jopa kahteen?) vbc4x12 kaappiin kun soundslivessä hinnat on aika halvat ja budjetti on noin 2400 euroa tai max 2500..

toki voi myös ehdottaa muitakin vaihtoehtoja tuossa hintaluokassa..

(tyylisuuntana rautalanka/tanssimusiikki,rock,hard rock,rock'n'roll ja monenmoinen musiikki..ja sillon tällöin innostuu lauantai-iltaisin jopa släpäyttelemään)
Sehän svengaa ku hirvi
hollstro
24.09.2008 23:09:28

Elikkäs tulisi varmaankin ensi kesänä mahdollisuus ostaa vaikka kunnon bassostäkki ja olen tuota marsua testannut vbc 4x12 kappilla ja hyvältä kuulosti..
ja muutenkin uutta vahvistinta olen kaasutellu.. lueskelin kuitenki että ei tulisi se putki saundi hyvin esiin tuommoisella 400wattisella hirviöllä.

Tulee se putkisaundi esiin ja hiton hyvin. Putkipääte tekee sen saundin ja isossa styrkkarissa on kunnolla dynamiikkaa. Toimii.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
jars
25.09.2008 10:47:40

toki voi myös ehdottaa muitakin vaihtoehtoja tuossa hintaluokassa..

Tätähän voisi yrittää lähestyä kyseisen budjetin kanssa:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=263197

Itseäni ei kyllä tuo Orange vakuuttanut, ei löydy puhdasta headroomia tarpeeksi. Jos tykkää pelkästään siitä kurttuisesta soundista niin ehkä sitten... Marsuakin oon testannut ja se taas tuntui hiukka mutaiselta Ampegiin verrattuna. Noista kahdesta ottaisin kyllä Marsun ehdottomasti.
Ruumis päättyy kenkiin. - Anders 5v.
Dropped C
25.09.2008 16:01:45 (muokattu 25.09.2008 16:02:10)
Itseäkin himottaisi kyllä tuollainen VBA400 ja joko Marsun VBC halfstäk tai jopa VBC rantis. Rantiksenkin kanssa selviäsi alle kahteen tonniin juurikin tuolta Soundslivestä, tosin halstäkkiä olisi mukavempi roudata.

Tosin pitäisi myös päästä kokeilemaan, että ovatko nuo oikeasti hyvät, kun Markku + Ampeg toimii jo nyt ihan tarpeeksi hyvin harrasteluun.
"El Coyote cut a deep hole into giants heart and lava flowed"
hollstro
25.09.2008 16:05:34

Mulla on toi VBC 8x10" ja se on ihan samanlainen kaappi kuin Ampegin. marsun nuppie on erisaundinen ja itseasiassa mun mielestä parempi: vähemmän nasaali ja kompressoiva, avoimempi ja hönkii alempaa.
pekezu
25.09.2008 17:01:48

Mulla on toi VBC 8x10" ja se on ihan samanlainen kaappi kuin Ampegin. marsun nuppie on erisaundinen ja itseasiassa mun mielestä parempi: vähemmän nasaali ja kompressoiva, avoimempi ja hönkii alempaa.

Sä oot Hollstro paha ihminen. Mua gasittaa marsut jo nyt tarpeeksi, pakko viä ylistää niitä? :)
"Ei mielipiteit välttämättä tarvii perustella, riittää kun on vaan jotain mieltä!!!1!" -Tuntematon teini IRC-Galleriasta
JussiKoo
25.09.2008 17:47:39
Siitä sitten vaan:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=265146

Mua himottaisi tuo kaappi. Oon kerran sellaisella vedellyt ja hyvin toimi mun Jubileen kanssa.
pekezu
25.09.2008 20:29:25

Siitä sitten vaan:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=265146

Mua himottaisi tuo kaappi. Oon kerran sellaisella vedellyt ja hyvin toimi mun Jubileen kanssa.

Sullekin sietäis pataan antaa :)
"Ei mielipiteit välttämättä tarvii perustella, riittää kun on vaan jotain mieltä!!!1!" -Tuntematon teini IRC-Galleriasta
hollstro
26.09.2008 07:50:53

Sä oot Hollstro paha ihminen. Mua gasittaa marsut jo nyt tarpeeksi, pakko viä ylistää niitä? :)

Ei tää oo vielä ylistystä, ne vaan on hyviä. Eräskin vannoutunut SVT:n omistaja oli pitkään suu auki kun laitettiin Marsu tulille hänen kaapillaan (Ampegin 8x10").
chief
26.09.2008 09:10:27
Ei tää oo vielä ylistystä, ne vaan on hyviä. Eräskin vannoutunut SVT:n omistaja oli pitkään suu auki kun laitettiin Marsu tulille hänen kaapillaan (Ampegin 8x10").

Pitäskin joskus verrata tota omaakin SVT:tä marsuun.

Tai sit ei, SVT:kin rokkaa ihan täysii.
"It's the ear, not the gear. "
lehtomies
29.09.2008 20:45:30
kun tossa oon noitahintoja hikoillu niin mietiskelin kanssa että onko tuollainen
SVT-3Pro ihan asiallinen peli...
ja mietin myös että olisiko SVT-CL VBA:aata kovempi vaihtoehto
on prkl liikaa tarjontaa :)
Sehän svengaa ku hirvi
JussiKoo
29.09.2008 23:38:51
Tänään tuli "vahingossa" hankittua tuo VBA400 ja ekat treenit on sillä nyt vedetty. Loistava peli. En valitettavasti voi verrata otsikon orankiin, koskei siitä ole kokemusta, mutta 400:n jos hankit, tuskin tulet pettymään.
Seba
29.09.2008 23:55:07

Sun pitää tulla käymään meidän treeniksellä sen kanssa sitten kun saan svt2pro:n käyttöön niin otetaan testityypit :)
JussiKoo
30.09.2008 11:04:45
Sun pitää tulla käymään meidän treeniksellä sen kanssa sitten kun saan svt2pro:n käyttöön niin otetaan testityypit :)

Ilman muuta. Äänitysvehkeet mukaan ja sokkotestiä kansalle :)
Maisteri
01.10.2008 01:01:56
Onhan tuo VBA 400 ainakin ihan sairaan hyvä. Pari keikkaa joskus aikoinaan VBC810-kaapin kera vetänyt olen.

Esim. Oulun Musiikki-Kullaksella tuo nuppi 1399e ja VBC 412 -kaappi 599e. Tokihan brittien soudslivessä nuo vastaavat hinnat on nupille vajaat 1100e ja kaapille vajaat 500e. Mutta rahdit päälle toki sitten.
www.thegeorgedoubleuse.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)