Aihe: Death Magnetic re-master vaatimus
1 2 3 4 521 22 23 24 2531 32 33 34 35
jra
26.09.2008 03:19:36 (muokattu 26.09.2008 03:20:22)
On niitä näköjään kaksi versiota, mutta kumpikin on tehty samasta masterista:

On siis hyvin vaikeaa sanoa että masteroitiinko levy uudestaan sen takia että se oli niin pahasti ruvella vai sen takia, ettei sitä modernia järeästi kompressoitua oikein voi painaa levylle. Kyynisimmät voisi jopa väittää, että kun katsotaan julkaisuajankohtaa, niin levyn uusi julkaisu on kiinni enemmän marketingista kuin masteringista, erikoisversio vinyyleineen ja kirjoineen julkaistiin joulukuun 5. päivä justiinsa sopivasti pukinkonttiin ostettavaksi.

Tietysti aina on kyseessä myös bisnes ilman että tarvitsee olla kovinkaan kyyninen.

Mitä olen noita juttuja lukenut, niin nykyään suurin osa perus-lp-versioista (jos julkaistaan) on masteroinnin osalta aika lähellä cd-versiota. Tässä tapauksessa on varmaan yksi syy ollut se että koska koko äänitysprosessi on tehty analogisesti on haluttu jonkun toimesta (bändi, Frusciante, random-janari) hyödyntää harvinainen ja laadukas analogimaster ja rykäistä markkinoille kunnon lp-versio.

Esim. Californiacationin tai vaikka Ray Davisin viimeisiimmän soololevyn vinyyli ja moni muu on sitä samaa lytättyä, tämä SA-vinyyli taas harvinaisen hyvä ja erilainen verrattuna cd-versioon. Vuoden 1993 jälkeen ensimmäinen uutena ostamani lp, ei ollut tuo juppipaketti, vaan ihan 150g.

En tiedä onko tämä ollut minkalainen bisnes levy-yhtiölle, mutta tietyistä levyistä kyllä kannattaisi ehkä jopa taloudellisesti tehdä hyväsoundisetkin versiot (lp tai cd), esim. Rushin levyjä luulisi menevän kaupaksi kohtuullisesti paremmillakin soundeilla, lykkäähän nuo muutenkin reippaaseen tahtiin tavaraa markkinoille.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Kasperi Tervonen
26.09.2008 14:27:01
Onpas muuten ihan yllättävän kova tuo Mystery, kyllähän se tuon mun lataamaan gh-version soundit hakkaa 6-0, alkuperäisestä puhumattakaan. :D Alkaa olla jo ihan oikeasti kovan luokan soundit. Osuva tuon mysteryn miksaamaan Broken, Beat and Scarredin nimi: "The Thing that Should Have Been".
"the MG sounds totally SLAMMING-the overdrive is CRUSHING" -Zakk Wylde
trih
26.09.2008 14:58:24
Tein tuossa vertailua gh:n ja orkkiksen välillä niin orkkishan on niin pumpattu että soittimet kuulostaa joissain kohdin ihan muulta kuin alunperin. Luulin orkkiksen yhdessä kohtaa soitinta bassoksi mutta sehän olikin kitara kun gh-versiolta kuunteli. Hassua. Taajudet korostuu aivan eri tavalla. No tehtiinhän se justicekin niin miksei tämäkin.
Just.
trashjones
26.09.2008 15:40:53
http://84.20.138.5/index.php?option … rticle&tmpl=article&cid=300

Ehkä tässä hyvä idea Metallican pojille.
Master of Puppets Im vetämällä your strings
Morri
26.09.2008 19:19:33
Teemu-t-k:lle +

Todella osuvasti kirjoitettu.

Itse kärvistelin DM:n puutteessa maanantaihin asti kunnes myöhässä tullut boksi saapui X:stä. Pahimmat pelkoni tosiaan kävivät toteen, noiden netissä ennakkoon kuulemieni biisien huono äänenlaatu ulottui sitten ihan CD:lle asti. En voi mitenkään ymmärtää kuinka tällaista on voitu päästää yleiseen jakeluun. Joka ihan pokkana voi väittää, että tuo ruvelle vedetty levy on jotenkin kelvollista kuunneltavaa niin en voi kuin ihmetellä. Ei tätä levyä mihinkään autokuunteluun ole tarkoitettu. Kyllä siitä pitää lähteä, että normiolosuhteissa näitä kuunnellaan. En voi mitään, mutta minun kuuntelunautintoni pilaa totaalisesti tämä miksaus, aivan gagaa. Olisi tosiaan kiva tietää kuka on syyllinen tähän kaikkeen...Ja muuten ihan sama juttu tuohon RHCP:n Californicationiin, miksi se on pitänyt tuollaiseksi vetää...
"Nuotin vieressä on tilaa..."
RNold
26.09.2008 19:38:40
paskasta ei saa konvehtia
ANtTIKRISTUS
26.09.2008 19:39:34

Kyllä saa, kakkakonvehdin.
Tie miehen sydämeen käy alaonttolaskimon kautta.
Flow
26.09.2008 19:47:06

Kyllä saa, kääritään se paperiin joka ei rahise soitta...aukaistaessa. Makuaistiahan minulla ei ole...
When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on. -Thomas Jefferson
Ziggy Bubba
27.09.2008 00:13:00

Karmeat soundit ja parhaimmillaan keskinkertaiset arvostelut eivät tunnu Death Magneticin myyntiä hidastavan - ainakin Suomessa tämä plätty uppoaa ku häkä. Suurin osa porukasta ei varmaan noita soundeja osaa "kriittisesti" arvioida, eli jengi ei siis välttämättä tajua että vika on äänitteessä (ja tässä isossa julkaisussa) eikä heidän korvissaan.

Muistan omat kokemukset suosikkibändien levyistä, joista ajattelin, että niissä on vaan se joku hieno oma juttu jota en vielä ole hoksannut:"Ehkä bändi X haluaa tehdä vaan äärimmäisen vittumaista ja äärimmäistä soundia"... Tuon pörinän ja sirinän voi helposti nähdä juuri tällaisena taiteellisena ratkaisuna, vaikka motiivit ovatkin puhtaasti taloudelliset.

Rick Rubinin pisteet laskevat omassa laskurissani hurjaa vauhtia.
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
sandiego
27.09.2008 00:29:37 (muokattu 27.09.2008 00:47:47)
Karmeat soundit ja parhaimmillaan keskinkertaiset arvostelut eivät tunnu Death Magneticin myyntiä hidastavan - ainakin Suomessa tämä plätty uppoaa ku häkä. Suurin osa porukasta ei varmaan noita soundeja osaa "kriittisesti" arvioida, eli jengi ei siis välttämättä tajua että vika on äänitteessä (ja tässä isossa julkaisussa) eikä heidän korvissaan.

Muistan omat kokemukset suosikkibändien levyistä, joista ajattelin, että niissä on vaan se joku hieno oma juttu jota en vielä ole hoksannut:"Ehkä bändi X haluaa tehdä vaan äärimmäisen vittumaista ja äärimmäistä soundia"... Tuon pörinän ja sirinän voi helposti nähdä juuri tällaisena taiteellisena ratkaisuna, vaikka motiivit ovatkin puhtaasti taloudelliset.

Rick Rubinin pisteet laskevat omassa laskurissani hurjaa vauhtia.

Tuo postaus on niin tyypillinen juntin näkemys, kun on jumittunut liiaksi omiin tottumuksiin ja mielipiteisiin mikä on jämähtäneellä tavalla omasta mielestä hyvää. Haasta ittees ymmärtämään täysin erillaista lähestymistapaa ja varsinki kuuntelemaan musaa eri tavalla.

Yleisesti ottaen metallidiggarit on kyllä vitun jumahtanutta jengiä nykyään. Toisin se oli 80-luvulla kun ei nillitetty sävyistä, vaan tajuttiin pointti. Nykyään tota meinikiä vois verrata siihen että nyrkkeillään ja vastapuoli sanoo että sori sä löit nyt kyllä ihan väärin, ei tuollain saa lyödä. Ku taas aikoinaan kehä oli avoin......
Ziggy Bubba
27.09.2008 00:36:12 (muokattu 27.09.2008 00:39:01)

Tuo postaus on niin tyypillinen juntin näkemys, kun on jumittunut liiaksi omiin tottumuksiin ja mielipiteisiin mikä on jämähtäneellä tavalla omasta mielestä hyvää. Haasta ittees ymmärtämään täysin erillaista lähestymistapaa ja varsinki kuuntelemaan musaa eri tavalla.

Tämän juuri olen tehnyt. En enää luota siihen, että iso nimi varmasti tietää mitä tekee. Mun mielestä tässä ei edes enää puhuta mielipiteistä, vaan CD-tasoisena myytävä Death Magnetic on jotain ihan muuta - se on pilattu jälkikäteen. Eipä ollut vaikea miettiä ostaako levyä vai ei...

Jaa olen siis juntti, no hö :D
aivokuolio
27.09.2008 00:41:54
Karmeat soundit ja parhaimmillaan keskinkertaiset arvostelut

Mikä sulla on oikein ongelmana? Ennenku levy oli ees ilmestyny sama jantteri jauhaa Metallica-threadissa että odotuksia ei ole ja ei sieltä mitään hyvää tule. Nyt kun levy on pihalla ja valtaosa porukasta tykkää siitä, sama nillitys jatkuu. Lussutetaan niistä soundeista lussuttamisen takia kun ei mistään muustakaan nyt voi?

Enkä tajua minkälaista silkkihansikkailla äänitettyä perhosten pyrähtelyä teikäläinen oikeasti vakituisesti kuuntelee jos nuo soundit ovat "karmeat". Ota vähän perspektiiviä asioihin ja koita muutakin kuin Poets Of The Fallia.
Ziggy Bubba
27.09.2008 00:51:35 (muokattu 27.09.2008 01:02:41)

Mikä sulla on oikein ongelmana? Ennenku levy oli ees ilmestyny sama jantteri jauhaa Metallica-threadissa että odotuksia ei ole ja ei sieltä mitään hyvää tule. Nyt kun levy on pihalla ja valtaosa porukasta tykkää siitä, sama nillitys jatkuu. Lussutetaan niistä soundeista lussuttamisen takia kun ei mistään muustakaan nyt voi?

Odotukset oli itellä tosiaan pienet, mutta lupaava meno pilataan pitkälti ihan turhaan noilla soundeilla. Taas kerran kertaan, että lätty oli mulle positiivinen yllätys, silti levyllä on on aika ankarasti vaan riffiä riffin perään - ei voi mitään. Tyyli maistuu toki myös mulle oikein hienosti, seassa on oikein hienoja juttuja. Vetäses ne herneet nenästäs ;)

Tämä ketju ei tosiaan ole tämän Metallica-levyn sisältöä koskevalle keskustelulle edes tarkoitettu, muuta itepähän aloitin.

Enkä tajua minkälaista silkkihansikkailla äänitettyä perhosten pyrähtelyä teikäläinen oikeasti vakituisesti kuuntelee jos nuo soundit ovat "karmeat". Ota vähän perspektiiviä asioihin ja koita muutakin kuin Poets Of The Fallia.

Minä taas en tajua mitä katuporan rytinää tai heinäsirkkojen sirinää sinä tykkäät levyjesi miksauksilta, en voi vaan käsittää miten tuo levyn soundipolitiikka olisi hyväksyttävä - tossa kun mennään niin pitkälle tuossa loudness-warissa, että levyn ostaja ei siinä ainakaan voita. Etsi soittimesi volume-numiska ja kohtaa todellisuus.

E: tuo Poets of the Fall -provo oli jo rankasti ohi aiheen (ja mun musamaun, kiitos vaan)...
Hipelius
27.09.2008 00:53:22
Sikkille plussaa niin että paukkuu!
"Fuck keyboard players! It's like; 'Have lots of gear, shut up, play the parts and don't leave!' Keyboard players all suck! They really do." ~ Devin Townsend
Mr. Speed
27.09.2008 01:21:47
Vähän jaksoin tätäkin ketjua lukea, mutta musta on todella naurettavaa täällä alkaa haukkumaan ihmisiä jotka eivät pidä Metallican uusimman levyn soundimaailmasta. Itse olen tasan yhden biisin radiosta kuullut tältä levyltä. Se oli "The Day That Never Came" tms, en muista tarkalleen. Se oli kammottavaa kuraa.

Tosiaan. "Toista se oli sillon ku 80-luvulla, kun ei turhasta nillitetty". Mitä helvettiä? Ensinnäkin. 20 vuotta tekee ihmeitä musiikin tallennusvälineille. Toisekseen.. Eihän Metallicalla ole mitään sellaista Ride the Lightning -tyyppistä kiukkua missään muussa, kuin studiossa Lars Ulrichin pääkopan sisällä. Sehän on nykyään tasan kaupallistettua mitäänsanomatonta massaa. Ikinä en ole Metallican soundeista tykännyt, millään levyllä. Biisit vain olivat parempia. St. Anger ja tämä ovat kaikilta osin, mitä olen niistä kuullut, olleet täyttä kuraa.

Eniten täällä ihmetyttää se, kuinka nämä tr00HC-musiikkidiggarit, jotka näkevät uuden näkemyksen tässä valtavirran hallitsemassa musabisneksessä hyökkäävät näitä ihmisiä ja heidän mielipiteitään kohtaan, jotka uskaltavat olla eri mieltä. Olkaa eri mieltä asioista ja perustelkaa omat kantanne. Älkää käykö henkilökohtaisuuksiin, tai hyökätkö ihmisiä kohtaan. Omaan mieleeni ei nykymeinigillä tulisi ainakaan ensimmäisenä tai edes toisena Metallica, jos pitäisi valtavirtaa vastaan uiva bändi nimetä.

Muistakaa. Tämä on mun mielipide. Millään muhun liittyvällä ei tässä ole väliä. Ei edes sillä, että olen Vantaalta, ja että kuuntelen myös progea.

LUE: VAIN MINUN MIELIPITEENI.
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
Ziggy Bubba
27.09.2008 01:31:09 (muokattu 27.09.2008 01:33:22)

Jos nyt hetkeksi vielä väännytään tohon Metallican musaan, niin musta St. Anger ei ole ollenkaan niin huono kuin siitä puhutaan. Tuo lätty olisi huomattavasti parempi jos se olisi yleensä miksattu ja editoitu turhista riffien toistoista. Siinä oli paljon hyvää - tämä oli jo toinen kerta kun Metallica pilaa levynsä jälkikäteen. Se on se mikä ottaa hattuun.
trih
27.09.2008 07:06:27 (muokattu 27.09.2008 07:09:08)
Jos nyt hetkeksi vielä väännytään tohon Metallican musaan, niin musta St. Anger ei ole ollenkaan niin huono kuin siitä puhutaan. Tuo lätty olisi huomattavasti parempi jos se olisi yleensä miksattu ja editoitu turhista riffien toistoista. Siinä oli paljon hyvää - tämä oli jo toinen kerta kun Metallica pilaa levynsä jälkikäteen. Se on se mikä ottaa hattuun.

Juuri näin. Stangerin ja DM:n soundit ovat alkukantaisuudessaan lähellä toisiaan. Itse olen kuunnellut dm:n gh-versiota ihan mielelläni ja onhan tuolla levyllä hyviä biisejä, ei siinä mitään. Nyt mäkin ymmärrän että metallica on vaan samaa junttikastia kuin muutkin metallibändit ja joskus tsäkällä onnistuu hyvän musan teko. Teininä sitä luuli että ovat ihan jumalia mutta näin se vaan on. Tylsiä vanhoja setiä kuten minäkin :D.

Edit: Unforgiven III on kyllä hieno spagettiwesternbiisi. Ylivoimaisesti paras näistä kolmesta anteeksiantamattomasta. Hetfieldin kannattaisi lähteä soolouralle tekemään kunnon länkkärimetallia.
Just.
DaKiller
27.09.2008 10:18:17 (muokattu 27.09.2008 10:18:48)

Vähän jaksoin tätäkin ketjua lukea, mutta musta on todella naurettavaa täällä alkaa haukkumaan ihmisiä jotka eivät pidä Metallican uusimman levyn soundimaailmasta. Itse olen tasan yhden biisin radiosta kuullut tältä levyltä. Se oli "The Day That Never Came" tms, en muista tarkalleen. Se oli kammottavaa kuraa.

Tosiaan. "Toista se oli sillon ku 80-luvulla, kun ei turhasta nillitetty". Mitä helvettiä? Ensinnäkin. 20 vuotta tekee ihmeitä musiikin tallennusvälineille. Toisekseen.. Eihän Metallicalla ole mitään sellaista Ride the Lightning -tyyppistä kiukkua missään muussa, kuin studiossa Lars Ulrichin pääkopan sisällä. Sehän on nykyään tasan kaupallistettua mitäänsanomatonta massaa. Ikinä en ole Metallican soundeista tykännyt, millään levyllä. Biisit vain olivat parempia. St. Anger ja tämä ovat kaikilta osin, mitä olen niistä kuullut, olleet täyttä kuraa.

Eniten täällä ihmetyttää se, kuinka nämä tr00HC-musiikkidiggarit, jotka näkevät uuden näkemyksen tässä valtavirran hallitsemassa musabisneksessä hyökkäävät näitä ihmisiä ja heidän mielipiteitään kohtaan, jotka uskaltavat olla eri mieltä. Olkaa eri mieltä asioista ja perustelkaa omat kantanne. Älkää käykö henkilökohtaisuuksiin, tai hyökätkö ihmisiä kohtaan. Omaan mieleeni ei nykymeinigillä tulisi ainakaan ensimmäisenä tai edes toisena Metallica, jos pitäisi valtavirtaa vastaan uiva bändi nimetä.}

Olisi sitten kannattanut lukea koko ketju. Täällähän nimittäin hyökätään pääosin niiden kimppuun, jotka uskaltautuvat sanomaan saundeja yhdentekeviksi tai muuten vain hyviksi. "saatanan ääliö, puukorva. osta itsellesi paremmat kajarit, kun et noilla vitun pilipseilläs kuule eroa!!!111"

Aika huvittavaa sinänsä, että perustat mielipiteesi uudesta levystä yhteen kappaleeseen ja tiedät platan kuitenkin olevan täysin kiukutonta. Ei sillä, että sitä kiukkua pitäisi löytyä, tai sitä löytyy, mutta perspektiivi on nyt vähän hukassa.

Muistakaa. Tämä on mun mielipide. Millään muhun liittyvällä ei tässä ole väliä. Ei edes sillä, että olen Vantaalta, ja että kuuntelen myös progea.

LUE: VAIN MINUN MIELIPITEENI.

Kuuntelisit jotain kunnon musiikkia ja muuttaisit sieltä persereiästä valoon, niin ehkä sinäkin ymmärtäisit jotain musiikista. sarkasmimittarin pitäisi sitten värähtää näillä paikkeilla aika hurjasti...

Edit. pientä viilausta.
ANtTIKRISTUS
27.09.2008 10:44:51 (muokattu 27.09.2008 10:49:57)
Olisi sitten kannattanut lukea koko ketju. Täällähän nimittäin hyökätään pääosin niiden kimppuun, jotka uskaltautuvat sanomaan saundeja yhdentekeviksi tai muuten vain hyviksi.

Luinpa nyt nuo 4 ekaa sivua, aloitus oli ihan ok ja monet koitti jutella jotakuinkin järkevästi asiasta, mutta välittömästi koko triidi alkoi täyttymään kaiken maailman "KUUNNELKAA MUUTA MUSAA JOSSEI KELEPAA" valittajista. Oikeesti miks pitää tulla valittamaan threadiin, jossa nimenomaan käsitellään soundeja, jotka enemmistö soundeihin vähänkään perehtyneistä musaharrastajista kokee huonoiksi?

"saatanan ääliö, puukorva. osta itsellesi paremmat kajarit, kun et noilla vitun pilipseilläs kuule eroa!!!111"

Kuka noin on sanonut? Joku kyllä puhui puukorvista (hui mikä haukkumanimi). Tuon Metallican uuden levyn särintä on kyllä sitä luokkaa, että on oikeesti vähän ihmeellinen homma jos sitä ei kuule. Tietenkin jos on paskat vehkeet niin asian ymmärtää. Tosin meikälläkin on tässä käytössä joku 80€ logitechin paska 2.1 sarja, mutta kyl mä kuulen silti selvästi sen särinän.

Tuon puukorvahommankin kaivelit silloin muuten pitkästä ja täyttä asiaa sisältävästä tekstistä. Ilmeisesti kun ei voi muuta kritisoida niin pitää tarttua pieniin epäolennaisuuksiin jotka ei kyllä oikeasti häiritse ketään. Semmonen toisiin kohdistuva suora vittuilu varmasti häiritsee enemmän, kuin tuollaiset vastapuolen leiriin kohdistuvat harmittomat yleistykset.

Ite en koe kuuluvani kumpaankaan "leiriin", yhessä vaiheessa meinasin vähän tulistua kun alettiin laittaan sanoja mun suuhun.

e: Eli yks on sanonut, että on puukorva jos ei eroa kuule. Toinen on varmaan sanonut, että kannattaa hankkia paremmat vehkeet jos eroa ei kuule. Mukava yleistys taas, sähän aina valitat ku toiset yleistää?
Tie miehen sydämeen käy alaonttolaskimon kautta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)