Estranged 25.09.2008 21:41:08 | |
---|
Vaihdoin OFR:n kammen alle 6kk käytön jälkeen. Kitara vuosimallia 2008 ja ostettu uutena. Nyt on Schallerin varaosakampi kiinni ja se on toiminut moitteetta. Enkä muutes käytä kampea kovin kauheasti, joskus en lainkaan. Siis pelkän kammen vai koko tremolo-systeemin? Mikäs vika OFR:ssä oli? "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris |
Mulla on pitänyt vireen erittäin hyvin ja pitää sen myös vinguttelussa. Ei vielä mitään ongelmia. Eli varmasti hintaluokassansa parempi kuin joku peruslisenssifloikka. Sun kitara on näköjään tänä vuonna ostettu. Aikamoista olisikin, jos siinä jo nyt olisi vireen pidossa ongelmaa. Heittäisi arvion, että muutaman vuoden sisään asia muuttuu. Äläkä nyt käsitä väärin, niin kauan kun talla pitää vireen, niin kaikkihan on jees. Mun RG:ssa (siis tässä yhdessä, joka aika monien RG:iden roplailun jälkeen on jäänyt) on kovemmasta metallista tehty Edge-talla, ja kitara on vuodelta 1987. Ikää on siis 21 vuotta ja vire pysyy vieläkin hienosti. Samaan ei yksinkertaisesti pysty pehmeämmästä metallista tehdyt tallat, ja tää on se ero, mikä on hyvillä ja huonoilla floikkataloilla. |
McNulty 25.09.2008 21:46:33 | |
---|
Siis pelkän kammen vai koko tremolo-systeemin? Mikäs vika OFR:ssä oli? Pelkkä kampi. Oli väljä pesäänsä ja lonksui ikävästi vaikka miten kiristi ja mitä ruuvia. Huomasin myöhemmin että kammessa olevan kierreholkin alla olevat "tapit" olivat pahasti lovella ja tästä syystä holkki ei kiristänyt kampea kunnolla. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin lonksuva kampi floikkarissa. Talla itsessään on toiminut varsin moitteetta *kop kop*. Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you. |
Estranged 25.09.2008 21:49:50 | |
---|
Pelkkä kampi. Oli väljä pesäänsä ja lonksui ikävästi vaikka miten kiristi ja mitä ruuvia. Huomasin myöhemmin että kammessa olevan kierreholkin alla olevat "tapit" olivat pahasti lovella ja tästä syystä holkki ei kiristänyt kampea kunnolla. Aika hassu homma, liekö ihan jokasessa OFR:ssä vai miten? Mun RG:ssa (siis tässä yhdessä, joka aika monien RG:iden roplailun jälkeen on jäänyt) on kovemmasta metallista tehty Edge-talla, ja kitara on vuodelta 1987. Ikää on siis 21 vuotta ja vire pysyy vieläkin hienosti. Kuin myös meikäläisen Kahler, vuodelta '86 ja pitää hienosti vireen rajummassakin kampeilussa. Muutenkin kyllä Kahlerista tykkään enemmän kuin floikasta, mitä nyt vähän floikka-keppejä oon hiplaillu. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris |
Thule 25.09.2008 22:07:00 (muokattu 25.09.2008 22:08:22) | |
---|
Kuin myös meikäläisen Kahler, vuodelta '86 ja pitää hienosti vireen rajummassakin kampeilussa. Muutenkin kyllä Kahlerista tykkään enemmän kuin floikasta, mitä nyt vähän floikka-keppejä oon hiplaillu. Onko se Kahlerin epävireisyysongelma yhtä paha, kun tässä floikkari vs. Kahler-videossa annetaan ymmärtää? Eli se, että venyttelyjen jälkeen täytyy kammella dipata että saadaan vire taas palautumaan. Mäkin monesti suunnittelin hankkivani Kahlerilla varustetun kitaran, mutta tuo kyllä pisti epäilemään todella paljon. Pelkkä ajatuskin tuosta saa karttamaan koko härveliä ruton lailla. Señorita mas fina, who's that girl? |
Estranged 25.09.2008 22:12:13 | |
---|
Onko se Kahlerin epävireisyysongelma yhtä paha, kun tässä floikkari vs. Kahler-videossa annetaan ymmärtää? Eli se, että venyttelyjen jälkeen täytyy kammella dipata että saadaan vire taas palautumaan. Mäkin monesti suunnittelin hankkivani Kahlerilla varustetun kitaran, mutta tuo kyllä pisti epäilemään todella paljon. Pelkkä ajatuskin tuosta saa karttamaan koko härveliä ruton lailla. Kyllä mulla ainakin pelittää ihan niinku pitääkin suurilta osin. Jos on ihan kunnolla repiny kampea ja vire vähän muuttunut kuten varmaan millä tahansa tallalla käy niin sitten vireen sillon tällön saa kohdalleen repimällä lisää kampea. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris |
Thule 25.09.2008 22:21:50 | |
---|
Kyllä mulla ainakin pelittää ihan niinku pitääkin suurilta osin. Jos on ihan kunnolla repiny kampea ja vire vähän muuttunut kuten varmaan millä tahansa tallalla käy niin sitten vireen sillon tällön saa kohdalleen repimällä lisää kampea. Mutta tuossahan oli kysymys ihan tavallisista yhden kielen venytyksistä ilman kampea. Señorita mas fina, who's that girl? |
kimurantti1 25.09.2008 22:22:16 | |
---|
Kyllä mulla ainakin pelittää ihan niinku pitääkin suurilta osin. Jos on ihan kunnolla repiny kampea ja vire vähän muuttunut kuten varmaan millä tahansa tallalla käy niin sitten vireen sillon tällön saa kohdalleen repimällä lisää kampea. Kunnon floikalla ei tarvitse repiä lisää kampea, kun vire jää laakista paikalleen. |
Estranged 25.09.2008 22:22:40 | |
---|
Mutta tuossahan oli kysymys ihan tavallisista yhden kielen venytyksistä ilman kampea. Aijuu tosiaan, ei, en oo huomannu tämmöstä ongelmaa. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris |
Estranged 25.09.2008 22:24:33 (muokattu 25.09.2008 22:26:10) | |
---|
Kunnon floikalla ei tarvitse repiä lisää kampea, kun vire jää laakista paikalleen. No siis kyllä Kahlerikin pitää vireen pitkään, mutta sitten kun vire alkaa heittämään saa sen kohdalleen pikku riuhtasulla. Edit. Muokkasin vähän järkevämmäks. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris |
Thule 25.09.2008 22:30:26 | |
---|
Señorita mas fina, who's that girl? |
Barska 25.09.2008 23:32:34 | |
---|
Aijuu tosiaan, ei, en oo huomannu tämmöstä ongelmaa. Mä oon huomannut, taisin pari satularemonttiakin tehdä, ennen kuin uskoin et se ton Kahlerin ominaisuus... Nimenomaan bendaamalla rankasti saa yksittäiset kielet vireestä, etenkin g:n. Hipaisu kampeen ja vire palaa. Mut siitä tulee nopeesti automaattinen juttu, kun se hipaisu riittää ja ei se vireen heitto mikään suuri ole. Saman verran heittää floikallakin, jos on oikein vanha/muuten huono kielisetti. Siis ei toi oikeesti tosielämässä ole ongelma. "Hai sie rumpali, siun rummuis o jotain vikaa, ku ei kuulu ku pient suhinaa..." |