Billsner 25.09.2008 17:43:40 | |
---|
onko edge III hyvä talla? Perus halpis. Itellä kesti kaksi vuotta ennenkuin alkoi oikkuilemaan. Ensin meni ylälukkojen kuusiokolomutteritt paskaksi (pyöristyivät) ja vähän ajan päästä sama homma kävi intonaation säätömutterille. Lisäksi on ajoittain vireongelmia kun kampeaa. jos ei niin mikä sit on hyvä talla Levytukku kehui että Edge pro on paras Ibanezin talloista kun heiltä sitä kysyin. Itse varmaan laitan tuon Edge pron omaan Ibaneziini kunhan varat antavat myöten. Wrapped in plastic |
kimurantti1 25.09.2008 18:05:33 | |
---|
Vaihtaa kielet 3-2 päivää ennen keikkaa niin kerkeää sisäänajaa ne.Minulla on ainakin toiminut. Mä olen vaihtanut ihan samana päivänäkin, ja kun venyttelee ne hyvin heti vaihdon jälkeen ja ennen keikkaa, niin hyvin on pysynyt vire. |
fox 25.09.2008 18:10:22 | |
---|
Levytukku kehui että Edge pro on paras Ibanezin talloista kun heiltä sitä kysyin.. Itsehän tuossa kattelin ZR-tallaa yhessä kitarassa, ja toinen suosikkini on noista kelluvista vibraveiveistä Kahler. |
kimurantti1 25.09.2008 18:13:50 | |
---|
Levytukku kehui että Edge pro on paras Ibanezin talloista kun heiltä sitä kysyin. Tottakai sanoivat, kun se on se talla joka suuriimmasta osasta Ibanezin kitaroista löytyy. :-) Itse varmaan laitan tuon Edge pron omaan Ibaneziini kunhan varat antavat myöten. En näkisi kovinkaan kannattavana projektina. Kunnon tallalla (Edge, Lo-Pro Edge, Edge Pro) varustettuja RG:itä saa nykyään niin halvalla, että tallan vaihtaminen on vähän turhan kallis projekti, ellei kitaralla sitten ole jotain erityistä tunnearvoa tai mojoa. |
Jucciz 25.09.2008 18:18:39 | |
---|
Näkisin, että näin on myös kiinteätallaisella. Näkisin, että tämä on kyllä uskomatonta puppua, tai ei ainakaan päde yhteenkään omistamaani kiinteätallaiseen kitaraan. Jos kiinteätallaisesta katkeaa yksi kieli, sen vaihtaa parissa minuutissa: ollaan siis kaukana 20 minuutin säätörupeamasta. Lisäksi kiinteätallainen kitara menee kielen katketessa harvoin niin pahasti epävireeseen, että sen korjaamiseen kuluisi kovin montaa sekuntia. Biisin jälkeen (tai aikana, riippuen tapauksesta) varakitara kehiin ja settien välissä uusi kieli paikalleen katkenneen tilalle, jolloin on taas (vähintään) kaksi käyttövalmista kitaraa. |
Traditional 25.09.2008 18:21:32 | |
---|
En nyt tiedä mutta tämä oli ainut ketju jossa tämä rakas trollimme onnistui hyökkäämään sisälle kansan syviin riveihin. Musical violence since '05 Kiinnostaisiko Valvetronix? |
kimurantti1 25.09.2008 18:22:20 (muokattu 25.09.2008 18:25:11) | |
---|
Näkisin, että tämä on kyllä uskomatonta puppua, tai ei ainakaan päde yhteenkään omistamaani kiinteätallaiseen kitaraan. Jos kiinteätallaisesta katkeaa yksi kieli, sen vaihtaa parissa minuutissa: ollaan siis kaukana 20 minuutin säätörupeamasta. Mun on kyllä tähän pakko jankuttaa, että jos tietää mitä tekee ja osaa, niin se säätörupeama katkenneen kielen vaihtamiseksi on muutamia minuutteja. Kun kieli katkeaa, niin se katkeaa yleensä läheltä tallaa. Fiksu soittaja jättää floikkakitarassa kieltä viritystappiin sen verran, että jos kieli katkeaa, niin ei tarvitse kuin poistaa tallapalasta se katkennut pätkä ja ruuvata viritystapista kieltä pari senttiä niin, että sen saa takaisin kiinni. Sitten kun ko. kieli on viritetty vireeseen, niin kielten jännite on suurinpiirtein sama kuin aiemminkin, eikä kitaran virittäminen vireeseen ole isokaan homma. Usein ainoa kielilukko joka moisessa projektissa tarvitsee avata, on se, jolla katkennut kieli oli lukittu. |
Krice 25.09.2008 19:32:40 | |
---|
Näkisin, että tämä on kyllä uskomatonta puppua, tai ei ainakaan päde yhteenkään omistamaani kiinteätallaiseen kitaraan. Jos kiinteätallaisesta katkeaa yksi kieli, sen vaihtaa parissa minuutissa Tarkoitin lähinnä sitä, että kielen katkeaminen varmasti haittaa soittamista joka tapauksessa, riippuen tosin hieman musiikista ja siitä mikä kieli katkeaa. |
ravensoul 25.09.2008 20:21:51 | |
---|
Huvittavinta asiassa on se että: -Kitaristit käyttää vehjettä soittoajasta ehkä 3%, ja kuulostaa epävireisiltä lopun 97%.. -Normaalin 15sek viritysajan sijasta siihen käytetään nyt 15min. -Yhden, minkä tahansa kielen katketessa, koko roska on soittokelvoton kielen uusimiseen ja virittämiseen asti, eli noin 20min tyhjää aikaa treeniksellä. Auta armias varakitaratonta keikalla... EVOamiselle ei voi mitään vaikka olis minkälaista tekniikkaa kepissä kiinni. Mutta yllämainituista yksikään ei päde Iban ZR:ään tahi muihin toimivan keskitinsysteemin omaaviin vehkeisiin. |
Jucciz 25.09.2008 20:47:10 | |
---|
Mä olen vaihtanut ihan samana päivänäkin, ja kun venyttelee ne hyvin heti vaihdon jälkeen ja ennen keikkaa, niin hyvin on pysynyt vire. Aivan. Miksi odottaa pahimmillaan useita päiviä uusien kielien vireen tasaantumista? Kielistähän saa "löysät pois" parin minuutin kunnollisella venyttelyllä. Vaikka uudet kielet olisi isketty kitaraan 5 minuuttia ennen keikkaa, siinä ehtii hyvin vielä venytellä ne niin, että vire ei kielien uutuuden takia muutu enää mihinkään soitettaessa. Olin aikanaan ihan yllättynyt siitä, miten moni itse asiassa jättää kielet venyttelemättä vaihdon jälkeen ja kiroilee sitä, kun vire ei pysy. Onneksi tuo ongelma on todella helppo ratkaista. |
Billsner 25.09.2008 21:05:35 | |
---|
En näkisi kovinkaan kannattavana projektina. Kunnon tallalla (Edge, Lo-Pro Edge, Edge Pro) varustettuja RG:itä saa nykyään niin halvalla, että tallan vaihtaminen on vähän turhan kallis projekti, ellei kitaralla sitten ole jotain erityistä tunnearvoa tai mojoa. Eipä ole mustia neck-thru Ibanezejä muutakuin tuo RGT42. Pöljäähän se on n.300€ sijoittaa n.600€ kitaraan, mutta eipä tuota kitaraa ole tarkoitus ihan heti myydäkkään. Wrapped in plastic |
WinterMad 25.09.2008 21:08:34 (muokattu 25.09.2008 21:08:49) | |
---|
Joo ei mitään. |
Arminius 25.09.2008 21:24:07 | |
---|
Hyvä ihrakasa, On hienoa että olet sydämestäsi kiinnostunut aiheesta. Vastaus: On Muuta? "Lapussa uhattiin ammuskelulla, jos pyykinpesukone ei ole vapaa kello 11" |
kimurantti1 25.09.2008 21:27:27 (muokattu 25.09.2008 21:28:14) | |
---|
Hyvä ihrakasa, On hienoa että olet sydämestäsi kiinnostunut aiheesta. Vastaus: On Muuta? Sen verran muuta, että Edge III:n ei todellakaan ole hyvä talla verrattuna niihin kolmeen Ibanezin oikeasti hyvään tallaan. Tämä ei ole edes mielipidekysymys, vaan fakta on, että halvemmat Ibanezin (ja muidenkin valmistajien floikat) tehdään pehmeämmästä metallista, joka väsyy paljon nopeammin kuin kunnon metallista tehdyt paremmat tallat, jolloin vireen pidossa alkaa helposti tulla häikkää. |
Arminius 25.09.2008 21:33:26 (muokattu 25.09.2008 21:33:45) | |
---|
Sen verran muuta, että Edge III:n ei todellakaan ole hyvä talla verrattuna niihin kolmeen Ibanezin oikeasti hyvään tallaan. Tämä ei ole edes mielipidekysymys, vaan fakta on, että halvemmat Ibanezin (ja muidenkin valmistajien floikat) tehdään pehmeämmästä metallista, joka väsyy paljon nopeammin kuin kunnon metallista tehdyt paremmat tallat, jolloin vireen pidossa alkaa helposti tulla häikkää. Mulla on pitänyt vireen erittäin hyvin ja pitää sen myös vinguttelussa. Ei vielä mitään ongelmia. Eli varmasti hintaluokassansa parempi kuin joku peruslisenssifloikka. "Lapussa uhattiin ammuskelulla, jos pyykinpesukone ei ole vapaa kello 11" |
Antti1 25.09.2008 21:34:31 (muokattu 25.09.2008 21:34:45) | |
---|
Ei vielä mitään ongelmia. Sun kitara vuosimallia 2008. Pistäs muistutus kännykkään kahden vuoden päähän ja tuu kertomaan sama uusiks? Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
Selvä Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! "Lapussa uhattiin ammuskelulla, jos pyykinpesukone ei ole vapaa kello 11" |
Estranged 25.09.2008 21:36:11 (muokattu 25.09.2008 21:36:34) | |
---|
Mulla on pitänyt vireen erittäin hyvin ja pitää sen myös vinguttelussa. Ei vielä mitään ongelmia. Eli varmasti hintaluokassansa parempi kuin joku peruslisenssifloikka. Kauankos oot käyttäny ko. tallaa? Kai ne lisenssitkin ovat jonkin aikaa hyviä mutta sitten alkaa vire heittämään, originaalilla ja esim. schallerilla porskuttaa menemään moninkertaisen ajan. Edit. hidas.. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris |
Antti1 25.09.2008 21:37:18 | |
---|
originaalilla ja esim. schallerilla porskuttaa menemään moninkertaisen ajan. Vaan ei noillakaan säätämättä ja huoltamatta! Noi kaikki vaativat säännöllistä huoltoa kovassa käytössä. Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
McNulty 25.09.2008 21:39:59 | |
---|
Vaan ei noillakaan säätämättä ja huoltamatta! Noi kaikki vaativat säännöllistä huoltoa kovassa käytössä. Vaihdoin OFR:n kammen alle 6kk käytön jälkeen. Kitara vuosimallia 2008 ja ostettu uutena. Nyt on Schallerin varaosakampi kiinni ja se on toiminut moitteetta. Enkä muutes käytä kampea kovin kauheasti, joskus en lainkaan. Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you. |