Aihe: onko tää hyvä talla?
1 2 3
ihrakasa69
24.09.2008 21:13:47
onko edge III hyvä talla? jos ei niin mikä sit on hyvä talla

kitos vastauksista etukäteen
KUNU
24.09.2008 21:25:51
Nyt aletaan jo pikku hiljaa ärsyttämään minunkin hermoja.
Haulla olisit löytänyt kyllä kyseisestä aiheesta paljonkin juttua.
En halua avautua tämän enempää vaikka kuinka tekisi mieli.
Jucciz
24.09.2008 21:29:43
Mun mielestä ihan surkee talla. Ei löydy yhdestäkään mun kitarasta, vaikka mulla on kymmenen kitaraa.

Mitä muuten ajattelit kostuvasti ketjusta, joka sisältää vain kysymyksen, johon voi vastata joko "kyllä" tai "ei"?
Icy-Sun
24.09.2008 21:39:22
Aika ahkerasti hyökätään taas tällaista aloitusta vastaan. 1. Tosiaan ne säännöt ovat olemassa ja kaikkien kannattaa ne lukea ennen postaamista ja yleisen viihtyisyyden vuoksi keskittyä vähän siihen kirjoituksen ulkoasuunkin. 2. Kyllähän sitä trollausta harrastetaan paljon, mutten nyt lähde syyttelemään. 3. Tuo talla on varmasti ihan käypä siinä hintaluokassa, minkä arvoista kitaraa etsit toisessa ketjussa. Yleensä Ibanezia pidetään halpisfloikkienvalmistajana aatelina.
Twilight Zone - Hard Rockia Oulusta
Explorer
25.09.2008 12:11:37
Jos Sam Totman -mallissa on sellainen niin sen täytyy olla hyvä.

Kyllä kyllä...
You ain't seen me, right!
Traditional
25.09.2008 12:30:33
Jos Sam Totman -mallissa on sellainen niin sen täytyy olla hyvä.

http://www.youtube.com/watch?v=MSNLfa1VPwo
Musical violence since '05 Kiinnostaisiko Valvetronix?
JuSu
25.09.2008 12:33:39 (muokattu 25.09.2008 12:33:58)
Mun mielestä ihan surkee talla. Ei löydy yhdestäkään mun kitarasta, vaikka mulla on kymmenen kitaraa.

Mitä muuten ajattelit kostuvasti ketjusta, joka sisältää vain kysymyksen, johon voi vastata joko "kyllä" tai "ei"?

Lues Jucciz aloitusviesti uudestaan. Olihan siellä vielä kysymys, että 'mikä ois sitte hyvä'... Mutta ei ollut kysymysmerkkiä, et ehkä tajunnut sitä kysymykseksi?

Parempia talloja (jos puhutaan floikkajohdannaisista) Ibanezilta ovat Edge, Edge Pro ja Lo Pro Edge. Lisäksi luonnollisesti Original Floyd Rose on laadukas, samoin Schallerin tekemä versio Floyd Rosesta, tosin varauksin. Schallereissa on esiintynyt ongelmia pohjalevyssa, tallapalojen kiinnitysruuvien kierteiden kanssa. Ilmeisesti pohjalevy on/on ollut turhan pehmeää kamaa?

JuSu
Mr. Speed
25.09.2008 12:36:29
Lues Jucciz aloitusviesti uudestaan. Olihan siellä vielä kysymys, että 'mikä ois sitte hyvä'... Mutta ei ollut kysymysmerkkiä, et ehkä tajunnut sitä kysymykseksi?

Parempia talloja (jos puhutaan floikkajohdannaisista) Ibanezilta ovat Edge, Edge Pro ja Lo Pro Edge. Lisäksi luonnollisesti Original Floyd Rose on laadukas, samoin Schallerin tekemä versio Floyd Rosesta, tosin varauksin. Schallereissa on esiintynyt ongelmia pohjalevyssa, tallapalojen kiinnitysruuvien kierteiden kanssa. Ilmeisesti pohjalevy on/on ollut turhan pehmeää kamaa?

JuSu

Eikö Gotohiakin jossain vaiheessa kehuttu? Ei se vissiin yhtä laadukas ole kuin Schaller, muttei kuitenkaan mitään lisenssitinakamaa.
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
JuSu
25.09.2008 12:38:38
Eikö Gotohiakin jossain vaiheessa kehuttu? Ei se vissiin yhtä laadukas ole kuin Schaller, muttei kuitenkaan mitään lisenssitinakamaa.

Gotohista ei mulla ole kokemusta, mutta taitaa olla vähän esim. Schalleria halvempi? Mulla on kyllä samanlainen mielikuva, että ois sellainen ns. ihan ok näkemys aiheesta. Mutta tää on vain mutua.

JuSu
arppah8
25.09.2008 13:47:46

Gotoh on jees, mulla oli sellainen joskus parissa kitarassa. Ja kelpasihan se Eddie Van Halenillekin yhdessä vaiheessa, olikse nyt se Eddie-Musari jossa moinen oli.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
masterhat
25.09.2008 14:17:10 (muokattu 25.09.2008 14:18:33)
Itsekin kelasin hommata floikallisen hevikepin jossain välissä.
Nykyisessä hevikitarassa floikka blokattu, ja ei se muutenkaan pelannut ihan fine (näin muistelisin, sillä blokkasin floikan vuonna 1999 ollessani 15 vuotias :D)

Joten mikäs on se floikkien graalinmalja? Eli mun tapauksesa mikä pitää parhaiten vireen? Jonkin iban kepin kelasin hommata heviin soveltuvan kaulan takia (ei aivan lähitulevaisuudessa), ja budjetti max 1500, joten eiköhän sillä jo irtoa hyvällä floikalla varustettu heviskeba.

Helb Me BLIIZZZZ

E: hevikitara on se, joka on musta, ja siinä on slayerin tai vastaavien tarroja. Ja sillä soitetaan vain heviä...
http://www.mikseri.net/artists/fouraces.69258.php
Coprobasso
25.09.2008 14:31:56

Ei irtoa hyvällä floikalla varustettua skittaa millään hinnalla, ikinä. Semmoista ei oo olemassa ku hyvä Floikka.
Ennen bändissä oli yks kitaristi joka kuulosti yläastelaiselta epävireisyyksissään, nyt kaksi...

...Varsinkaan B-vireisissä kokoonpanoissa, normaaliskaalaisella kitaralla ja mahdollisimman ohuilla kielillä, mokoma rotanloukku kitarassa on täysin tarpeeton.

Huvittavinta asiassa on se että:
-Kitaristit käyttää vehjettä soittoajasta ehkä 3%, ja kuulostaa epävireisiltä lopun 97%..
-Normaalin 15sek viritysajan sijasta siihen käytetään nyt 15min.
-Yhden, minkä tahansa kielen katketessa, koko roska on soittokelvoton kielen uusimiseen ja virittämiseen asti, eli noin 20min tyhjää aikaa treeniksellä. Auta armias varakitaratonta keikalla...

Mutta kai se on makuasia? :D
Krice
25.09.2008 15:46:15

-Yhden, minkä tahansa kielen katketessa, koko roska on soittokelvoton kielen uusimiseen ja virittämiseen asti, eli noin 20min tyhjää aikaa treeniksellä.

Näkisin, että näin on myös kiinteätallaisella. Joka tapauksessa taitaa olla enemmänkin siitä osaamisesta kiinni tämäkin juttu. Monet huippukitaristit kun käyttävät FR:ää tahi muuta vastaavaa kampea ilman edellä mainittuja ongelmia.
kimurantti1
25.09.2008 16:26:11 (muokattu 25.09.2008 16:28:44)
Ei irtoa hyvällä floikalla varustettua skittaa millään hinnalla, ikinä. Semmoista ei oo olemassa ku hyvä Floikka.
Ennen bändissä oli yks kitaristi joka kuulosti yläastelaiselta epävireisyyksissään, nyt kaksi...

...Varsinkaan B-vireisissä kokoonpanoissa, normaaliskaalaisella kitaralla ja mahdollisimman ohuilla kielillä, mokoma rotanloukku kitarassa on täysin tarpeeton.

Huvittavinta asiassa on se että:
-Kitaristit käyttää vehjettä soittoajasta ehkä 3%, ja kuulostaa epävireisiltä lopun 97%..
-Normaalin 15sek viritysajan sijasta siihen käytetään nyt 15min.
-Yhden, minkä tahansa kielen katketessa, koko roska on soittokelvoton kielen uusimiseen ja virittämiseen asti, eli noin 20min tyhjää aikaa treeniksellä. Auta armias varakitaratonta keikalla...

Mutta kai se on makuasia? :D

Sitten sun kavereilla on ollut huonosti säädetyt tallat/kitarat eivätkä he ole osanneet käyttää floikkaa. Mä viritän floikan 1-2 minuutissa ja kiinnitän katkenneen kielen uusiksi kolmessa. Tuplalukituksen ansiosta hyvä ja oikein säädetty floikka pysyy vireessä vähintäänkin yhtä hyvin kuin mikä tahansa kiinteä talla. Jos soitan sellaisella kitaralla jossa floikka on, niin käytän sitä kyllä enemmän kuin 3% ajasta, ja tähän kuuluu muutakin kuin pelkkiä dive bombeja.

Se on kyllä, että en mä lähtisi keikalle ainoastaan yhden floikkakitaran kanssa juuri tuosta syystä, että kun kieli kakeaa niin se on soittokelvoton. Toisaalta en muista koska mulla olisi viimeksi katkennut kieli kitarasta soitossa. Ellei kitarassa ole jotain vikaa (kuten teräväksi hioutunut tallapala), niin kielten katkeilukin tuntuisi olevan sellainen juttu, joka useimmilla pikkuhiljaa loppuu kun tatsi kehittyy.

Toki tallaratkaisu on makuasia, mutta osaamattomuudesta ei kantsi syyttää kitaraa. ;-)
Christeraser
25.09.2008 16:32:07

Toki tallaratkaisu on makuasia, mutta osaamattomuudesta ei kantsi syyttää kitaraa. ;-)

Exactamundo
http://www.myspace.com/quelltheskies
Shredator
25.09.2008 16:36:10

Wroooong...
Ohmit on vaan numeroita...
Traditional
25.09.2008 16:42:53
Näkisin, että näin on myös kiinteätallaisella. Joka tapauksessa taitaa olla enemmänkin siitä osaamisesta kiinni tämäkin juttu. Monet huippukitaristit kun käyttävät FR:ää tahi muuta vastaavaa kampea ilman edellä mainittuja ongelmia.

Sedillä onkin varakeihäät.
Musical violence since '05 Kiinnostaisiko Valvetronix?
masterhat
25.09.2008 17:20:01 (muokattu 25.09.2008 17:22:15)
Laittakaas nyt niitä keppejä, ja unohtakaa tuo provo, jonka tosin itsekin 89% allekirjoitan.
mutta jos haluaa hiukan hevisooloja vedellä, niin floikkaa kehiin

lainaan vielä itseäni, ettei asia unohdu.

Itsekin kelasin hommata floikallisen hevikepin jossain välissä.
Nykyisessä hevikitarassa floikka blokattu, ja ei se muutenkaan pelannut ihan fine (näin muistelisin, sillä blokkasin floikan vuonna 1999 ollessani 15 vuotias :D)

Joten mikäs on se floikkien graalinmalja? Eli mun tapauksesa mikä pitää parhaiten vireen? Jonkin iban kepin kelasin hommata heviin soveltuvan kaulan takia (ei aivan lähitulevaisuudessa), ja budjetti max 1500, joten eiköhän sillä jo irtoa hyvällä floikalla varustettu heviskeba.

Helb Me BLIIZZZZ

E: hevikitara on se, joka on musta, ja siinä on slayerin tai vastaavien tarroja. Ja sillä soitetaan vain heviä...

budjetista voidaan joustaa hitusen...
http://www.mikseri.net/artists/fouraces.69258.php
Metal_Late
25.09.2008 17:24:38

Vaihtaa kielet 3-2 päivää ennen keikkaa niin kerkeää sisäänajaa ne.Minulla on ainakin toiminut.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)