M-Juhana 24.09.2008 11:18:20 (muokattu 24.09.2008 11:19:49) | |
---|
Hakuvehkeellä en lankaa löytänyt..joten: On jostain syystä jäänyt ulvova susi allekirjoittaneelta lapspuolen asemaan. Tommosen 'Anthology' tuplan hommasin ja siitä kimpaantuneena laitankin tähän kyssärin: Mitähän tuolla ukkelilla on ns. merkittävämpiä levytyksiä ja semmoisia mitä olisi ihan jostain saatavillakin? Liveä yms. Huomasin jossain, et esim. 3 levyn Chess kokoelma on olemassa, saako mistään? Laittakaapas juttua paremmin asiaa tuntevat!! Kiits. Lis Joo..netistä löytyy toki kaikkea, mut tämähän on keskustelupalsta. "Akaan Saabisti" -Veikko |
harpist 24.09.2008 12:52:38 | |
---|
Huomasin jossain, et esim. 3 levyn Chess kokoelma on olemassa, saako mistään?. Huutonetissä on eräs kaveri myynyt tätä Boxia jo piiiiitkäään HOWLIN' WOLF - The Complete Recordings - 7 CD BOX Silmät auki - löytyy sieltä vieläkin myynnissä. " Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin. |
sub zero 24.09.2008 13:12:54 (muokattu 24.09.2008 13:36:30) | |
---|
Lainaa kirjastosta Howlin' Wolf complete recordings 1951-1969 (jos sitä ei ole lähikirjastossa, voit kai tilata sen pk-seudulta). Chess-kokoelmissa on se ongelma, että kaikki parhaat biisit ei ole Chessin nimissä levytettyjä. Howlin' Wolfin parhaat kappaleet: Moaning at midnight How many more years The Wolf is at your door* Howlin' Wolf boogie (maailmankaikkeuden kovin menobiisi) Everybody's in the mood My baby walked off The natchez burning Going back home My Country Sugar Mama Howlin' for my Darling I have a Little Girl (tässä on muuten kovat kitara & piano soolot) My life Tell me Killing Floor I Ain't Superstitious (Dixon) My mind is ramblin' Break of day Down in the bottom Come to me Baby Ja lisää parhaasta päästä: Love me darlin' Smokestack lightnin' Drinkin' C.V. wine Hold to your money Forty four Evil (Dixon) You'll be mine (Dixon) Commit a crime You can't be beat Wang dang doodle (Dixon) Back door man (Dixon) Spoonful (Dixon) Shake for me (Dixon) The Red Rooster (Dixon) Built for Comfort (Dixon) Sittin' on top of the world (perustuu vanhaan melodiaan) Lontoossa levytetyistä versiosta (jota tohon boxiin ei sisälly) mun mielestä ainakin Killing Floor ja Wang Dang Doodle on hyviä, ehkä jopa parempia kuin alkuperäiset *) Näitä hitaita samantyyppisiä blueseja on paljon, muita hyviä on esim My Last Affair, I'm the Wolf etc. etc. huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale ....
he kutsuvat sitä myrskyiseksi maantaiksi, mutta tiistai on aivan yhtä paha. keskiviikko on huonompi ja torstai on myös surullinen. |
willie 24.09.2008 18:42:43 | |
---|
Lis Joo..netistä löytyy toki kaikkea, mut tämähän on keskustelupalsta. Hataraa muistikuvaa : Mulla oli aikanaan Howlin Wolfin albumi, joka oli prässätty valkoiselle vinyylille ! Levy oli sähköistä Howlin Wolfia oikein fuzzien kera. Albumin nimeä en muista, mutta jälkeenpäin luin, että Maestro itse ei myöhemmin lainkaan pitänyt ko. albumista. Lisätietoja miehestä löytynee myös haulla Chester Burnett, joka hänen nimensä oli. Bassoa vuodesta 1972. |
sub zero 24.09.2008 19:18:19 (muokattu 24.09.2008 19:21:11) | |
---|
Hataraa muistikuvaa : Mulla oli aikanaan Howlin Wolfin albumi, joka oli prässätty valkoiselle vinyylille ! Levy oli sähköistä Howlin Wolfia oikein fuzzien kera Trendikkäästi yritettiin tietysti väkisin Muddya ja Wolfia saada tekemään "psykedeelinen" levy. Samoin Wolfin ja joidenkin muiden artistien singlekokoelmalevyille annettiin 1960-luvulla nimeksi "Real Folk Blues", vaikkeivat ne liittyneet folkiin mitenkään eivätkä edustaneet mitään vanhaa bluesia. Särkynyttä sähkökitaran ääntähän kuullaan jo Willie Johnsonin soittamana Wolfin ensimmäisillä levytyksillä vuodelta 1950. Paras esimerkki ehkä kappaleen "Everybody's in the Mood" intro. huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale ....
he kutsuvat sitä myrskyiseksi maantaiksi, mutta tiistai on aivan yhtä paha. keskiviikko on huonompi ja torstai on myös surullinen. |
Matero 24.09.2008 22:32:20 | |
---|
Muddyn Electric Mud on muuten ihan oikeasti kova levy... Samanhenkistä bluesvedätystähän ovat myöhemminen mm. Jon Spencer Blues Explosion ja jotkut Fat Possum -artistit, kuten RL Burnside. Rupista, raakaa ja fuzzista. Chesterhän itse ei omasta Chessin sähköisestä levystä pitänyt, kuten mainitsitkin. Rock on rahaton riemu... |
Huomasin jossain, et esim. 3 levyn Chess kokoelma on olemassa, saako mistään? Chessin boxi on todellakin suositeltava tapa tutustua Suden tuotantoon. eBay auttaa aina siinä mitä ei kaupasta saa Sitten kun Chess tuotanto on tuttua, voi kaivella alkupään tuotannon. Kukas muukaan kuin Sam Phillips miehen "löysi", ja Sunilla on ekat levytykset tehty -j Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank |
tourunen 03.10.2008 03:20:24 | |
---|
Se "psykedeelinen" levy on tehty 1969 ja sen nimi on He doesn´t like it. |