Aihe: Hyvä wah-spedu?
1 2 3
opaa
29.02.2008 21:17:52
535Q:ssa on kohtuullisesti jo säätövaraa lähtien boostista. Ja hintakin on käytettynä kohtuullinen.

Mä vaihdoin perus dunlopista juurikin tohon. Boostiominaisuushan on selvästi kuin aloittajaa varten luotu, sitä siis säädettävissä. Myös sweep-alueen säädöt toimii pätevästi, varmasti siitä löytyy mukava asetus. Mä oon tohon niin tyytyväinen, että käytän energiani ja rahani muihin romppeisiin kuin kalliimpiin waheihin. Enkä oikeastaan keksi, millä tavalla mun wah-soundi vois olla merkittävästi parempikaan. Ohut tuo ei ole, en ymmärrä niitä haukkuja. Mulla toi toimii pitkälti täydellisesti funkissa sekä rokissa. Ton sain halvalla, eti käytettynä nii hyvin menee.
h.e.k.a
01.03.2008 20:28:04
Snarling dog pitäis olla kait aika funky. Kait aika hintava. 200€???

Noita on saanut Fazer Musiikista puoleen hintaan, mutta ei kannata moista kapistusta ostaa:
on/off-kytkin hajoaa helposti, eikä varaosia ole enää saatavilla (siis liikkeen kautta, eli takuuhuolto ei onnistu). Itse sain rahat takaisin ja vaihdoin RMC Picture wahiin, enkä ole katunut...
"I don't want you to play me a riff that's going to impress Joe Satriani; give me a riff that makes a kid want to go out and buy a guitar and learn to play" -Ozzy Osbourne
VFK
01.03.2008 22:13:51
Minkälaiseen musiikkin ensisijaisesti haet wahia?
So many assholes... So few bullets.
opaa
02.03.2008 08:25:24 (muokattu 02.03.2008 08:25:49)
Kait aika hintava.

Luin hintahtava.. hoh
m@tu
02.03.2008 12:32:24
Ostin just toissa viikolla tämmöisen Artec-merkkisen wahin: http://www.thomann.de/fi/artec_apw7.htm

Ja onpa muuten aika loistava. Hyvä säätövara ja saapi sitä "suhinaa" laitettua vielä mukaan jos haluaa hiukan huutavampaa wahia. 66€ oli tosiaan hintaa eli hinta-laatusuhde enemmän kuin kohdallaan.

Ainoa miinuspuoli on että jos laittaa johdot kiinni ja pedaalissa on virta päällä niin vahvarista kuuluu semmoinen ihana vinkuna, hiukan samanlainen jos on crybabyssa johdot väärinpäin ja laittaa päälle. Vinkuna kyllä poistuu heti kun pedaaliin hipaisee... Ei iso juttu mutta onpa edes jotain.

Mutta plussana tosiaan jämäkän oloinen rakenne ja vielä bass-nappi jolla taajuuksia saa säädettyä sen verran matalalle että voi käyttää bassowahina.

Paras tuon hintaluokan wahi millä olen soittanut ja Ibanezin WD7 oli melko schaisse tuohon verrattuna.
mitä paksummat kielet kitarassa, sitä paksumpi ego
Juzpe
02.03.2008 14:03:23

Onko Buddan wahista kenelläkään mitään kokemuksia?

Tampereella Tammer-Pianossa muistaakseni on noita Buddan wuheja ihan hyllyssä. Ei muuta ku reppu selekään ja testaamaan.
Kitaristi = Suuhun asetettava krusifiksi
ejhfi
03.03.2008 00:00:57

Päädyin kokeilemaan 535Q:ta, joten kohta sen sitten kuulen minkälaisen valinnan tein. Hiukan kyllä kammoksuttaa Satrianin nimen mainitseminen polkusimen yhteydessä, kun viittaukset kaikkeen sukkahousuiluun liittyvään pistää väkistenkin irvistyttämään :)
Budda ja Picture wah näkyivät olevan molemmat "out of stock" Custom Soundsilla, joten näiden harkinta jäi hamaan tulevaisuuteen. Mietitään näitä sitten riippuen siitä miltä 535Q tuntuu. Todettava se on, että tämmöisiäkin vekottimia hankkiessa pitäisi olla kymmenen vaihtoehtoa samanaikaisesti testattavissa omassa setupissa, ennen kuin voi tehdä loogista valintaa.
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
Joees
03.03.2008 00:20:06
Budda ja Picture wah näkyivät olevan molemmat "out of stock" Custom Soundsilla, joten näiden harkinta jäi hamaan tulevaisuuteen. Mietitään näitä sitten riippuen siitä miltä 535Q tuntuu. Todettava se on, että tämmöisiäkin vekottimia hankkiessa pitäisi olla kymmenen vaihtoehtoa samanaikaisesti testattavissa omassa setupissa, ennen kuin voi tehdä loogista valintaa.

Buddan waheja löytyy varmaan suht iisisti musakaupoista. Jkl:ssäkin on yhdessä liikkeessä moinen, ellei joku oo hakenut pois.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
kimurantti1
24.09.2008 15:04:23
Jatketaan vaikka tänne. Pitäisi saada hyvä wah-pedaali, eikä perus Crybabyt nyt kelpaa. Vaihtoehtoina mietin RMC:tä ja Fulltonea. Suht. harvinaisia purkkeja, enkä siis usko että pääsen missään kokeilemaan etukäteen, joten sokkona sitten kai ostan. Mahdollisimman monipuolinen sen pitäisi olla, eli Vai-meiningeistä funk-lätkytykseen jos vain on mahollista. Musta aika hyvän kuuloinen wah-soundi on esim. Yngwie Malmsteenin Bedroom Eyesin soolossa. Tiedän että Ynkkä käyttää Crybabya, mutten ainakaan perusmallista samanlaista vätkytystä saanut irti sitten millään. Soundin pitäisi isommillakin säröillä olla todella vonkuva, muttei missään nimessä pistävä tai ohut.

RMC:n tarjonnasta Picture Wah kiinnostaisi eniten, ainakin netistä kuuntelemani klipit kuulosti paljon paremmalta kuin esim. Wizard Wahin. Fulltonen Clyde Wah on toinen potentiaalinen ehdokas. Niitähän olisi kolmekin kipaletta tuolla torilla, joista jonkun luulisi lähtevän järkihintaan.

Olisiko kellään mitään sanottavaa näistä tai jotain muita suosituksia?
Jucciz
24.09.2008 15:17:08
Olisiko kellään mitään sanottavaa näistä tai jotain muita suosituksia?

Fulltonesta ei oo kokemuksia, mutta Picture Wah sopii mainiosti mun lautaan. Äänipätkiä löytyy ykkössivulta. En keksi, mitä muuttaisin tuossa pedaalissa. Toimii ainakin mulle tyylissä kuin tyylissä.
adretlan
24.09.2008 15:19:40
Fulltonesta ei oo kokemuksia, mutta Picture Wah sopii mainiosti mun lautaan. Äänipätkiä löytyy ykkössivulta. En keksi, mitä muuttaisin tuossa pedaalissa. Toimii ainakin mulle tyylissä kuin tyylissä.

Komppaan. Picture Wah on ensimmäinen wahi minkä ostin, ja todennäköisesti myös viimeinen. :)
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
kimurantti1
24.09.2008 17:43:04 (muokattu 24.09.2008 17:49:24)

Hyvältä kuulostaa, ja näköjään Wizard Wahistakin pari pätkää. Vahvisti entisestään mun mielipidettä siitä, että Picture olisi parempi kuin Wizard. Tai no, Wizardin stratopätkät oli paljon paremman kuuloisia kuin LP-pätkät. Olisko sulla mitään klippejä isommilla säröillä Picture Wahista? Siis oikeasti isoilla säröillä, sellaista Vai-meininkiä?

Netistä löytyneet Fulltone-pätkät kuulostaa muuten älyttömän hyviltä, mutta paljon oon löytänyt juttua siitä, että se fyysinen matka jonka pedaali kulkee on tosi iso. Minkälainen se on Picture Wahissa verrattuna esim. Crybabyyn?
adretlan
24.09.2008 18:06:40
Olisko sulla mitään klippejä isommilla säröillä Picture Wahista? Siis oikeasti isoilla säröillä, sellaista Vai-meininkiä?

En oo Jucciz eikä oo äänipätkää (ainakaan vielä), mutta ainaki mulla toimii reilummallaki säröllä. Voin perjantaina äänitellä minkälaista saundia tulee.
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
Jucciz
24.09.2008 18:46:08
En tiiä onko tää Steve Vai joku muu, mutta paksumpaa säröosastoa kumminkin:
http://mp3.jucciz.com/rmc_picture_wah/lp_budda_higaintest.mp3

Liikerata on aika sama kuin Voxissa tai Crybabyssä, eli ei hirveän laaja, vaan semmonen perus.
kimurantti1
24.09.2008 19:11:06 (muokattu 24.09.2008 19:16:38)
En tiiä onko tää Steve Vai joku muu, mutta paksumpaa säröosastoa kumminkin:
http://mp3.jucciz.com/rmc_picture_wah/lp_budda_higaintest.mp3

Liikerata on aika sama kuin Voxissa tai Crybabyssä, eli ei hirveän laaja, vaan semmonen perus.

Jees, kiitos vaan. Adretlanin klippejä odottelen myös innolla. Ehkä tää valinta kallistuisi Picture Wahiin, mutta toisaalta niitä ei paljoa käytettynä ole näkynyt. Fulltoneja olisi kolmin kappalein torilla. Tosin hintapyyntö tuntuisi kaikissa olevan vähän yläkanttiin, etenkin perusmallissa.
Mandarax
24.09.2008 19:31:36
... efektin ollessa päällä volume laskee ja soundi ohenee huomattavasti. Pitäisi siis boostata samaan aikaan kun efektiä käyttää, mikä tekee käytöstä tietysti hankalaa...

Oletkos koittanut noita Morleyn waheja? Tuossa Tremontin mallissa löytyy myös säädettävä buustinappi: "Boost knob adds up to a full 20dB of Wah gain that cuts through the mix."
Itse olen ollut varsin tyytyväinen sekä saundiin, että tuntumaan. Varsinkin tuo "switchless" kosketuskytkin on minulle suuri plussa. Speksejä sekä soundiklippejä:

http://www.morleypedals.com/dmark1.html
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
buju
24.09.2008 19:44:16
Picture wah:iin olen ollut erittäin tyytyväinen. Käy kokeilemassa.
Damn right, I´ve got the blues
Joees
24.09.2008 20:43:23
Mulla on RMC3, jos kimurantti haluut lainaan testattavaksi niin kyllä tuo liikenee toviksi.
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
kimurantti1
24.09.2008 20:49:18
Mulla on RMC3, jos kimurantti haluut lainaan testattavaksi niin kyllä tuo liikenee toviksi.

Mikä ettei, pikaviestiä tulee..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)