Aihe: David Gilmour
1 2 3 4 58 9 10 11 12 13
Newsted85
21.08.2008 18:26:02
CD:ONissa ois nyt halvalla Gilmourin Remember That Night tupla dvd (9,95e).
http://www.cdon.com/main.phtml?nav= … etter_vanliga&utm_campaign=FInb

Kiitti vinkistä, pistin heti tilaukseen. Aika halvalla lähtee nyt.
"Reality leaves a lot to the imagination." - John Lennon
weeps
21.08.2008 22:10:57
Onko kellään mitään hajua mitä mikkeja DG käyttää/käytti esim. pulsessa siinä punaisessa stratossa??
Wahi
21.08.2008 22:13:41 (muokattu 21.08.2008 22:14:22)
Onko kellään mitään hajua mitä mikkeja DG käyttää/käytti esim. pulsessa siinä punaisessa stratossa??

EMG:n aktiivit. En tiedä kitaran nykytilasta.

Edit: Tuolla muuten aika kattavasti Gilmourin kamoista: http://www.gilmourish.com/?page_id=68
Shine on you crazy diamond
thrashmetallisti
25.08.2008 21:48:43

Kiitti vinkistä, pistin heti tilaukseen. Aika halvalla lähtee nyt.

Minä laitoin kans. Thanks! Plussaa.
Thrash till death! Thrashia Porista www.mikseri.net/polluted
Dr. Muff
26.08.2008 08:53:11
EMG:n aktiivit. En tiedä kitaran nykytilasta.

Se kitara on samassa tilassa edelleen. Mm. Shine onissa käyttää livenä vieläkin sitä punaista reissueta. SA-mikit ja pari tonenmuokkauspiiriä mukana.
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
PJS
26.08.2008 10:45:58

Se kitara on samassa tilassa edelleen. Mm. Shine onissa käyttää livenä vieläkin sitä punaista reissueta. SA-mikit ja pari tonenmuokkauspiiriä mukana.

Ai. Muistelisin kyl lukeneeni, et ainakin joihinkin 'aktiivi' skeboihin on sittemmin vaihdettu Seymour Duncanin passiivit. Näin siis luki jonkun uuden levyn aikaisen guitar playerin haastiksessa.
Halataanko?
Dr. Muff
26.08.2008 14:45:14
Ai. Muistelisin kyl lukeneeni, et ainakin joihinkin 'aktiivi' skeboihin on sittemmin vaihdettu Seymour Duncanin passiivit. Näin siis luki jonkun uuden levyn aikaisen guitar playerin haastiksessa.

Eiku kyl se on edelleen samassa kuosissa. Tosta referenssiä:
http://www.youtube.com/watch?v=BFrg_Ka8-II

Yhessä haastiksessa (en muista mikä lehti, hyvin mahdollisesti samainen GP, on himassa) Gilmour sanoi kyllä, että siihen mustaan kitaraan vaihdettiin joskus Seymour Duncanin uudelleenkäämimät fenkkumikit. Tämä oli aikaa jolloin SD oli Fenderillä töissä. Black Strat kirjassa sanotaan kuitenkin että keskimikki ja kaulamikki ovat 'alkuperäiset' mitä ne ei oo. Niissä on päiväys vuodelle -72. Eli periaatteessa on ihan mahdollista että ne keski/kaulamikki ovat SDn uudelleenkäämimiä (selittäisi osittain väärän päiväyksen mikeissä) ja tallassa on Duncanin SSL-1C mikä vastaa nykyistä SSL-5-mikkiä (joka tulee myös siihen signature-kitaraan). Siinä mustassa ei ole koskaan ollut aktiiveja. Ainoastaan niissä '57RI kitaroissa joita DG osti useamman ennen About Face-kiertuetta. Lisäks niissä jossain carvineissa oli ja vissiin steinbergerissä, mutta en tiiä tarkemmin eikä niitä kauheesti näy muuta kuin jossain hyväntekeväisyysjutuissa 80-luvulla.

Onko toi sit carvin vai mikä, mut taitaa olla EMG humppari tallassa. Kiva soolo:
http://www.youtube.com/watch?v=X7Krh3Qqi90

Yksi niistä 57Ri muuten myytin juuri huutokaupassa ja hinta taisi nousta johonkin lähes 60k. Ja se myyty valkoinen oli vielä varakitaran varakitara..
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
man9
27.08.2008 19:45:47

Onko toi sit carvin vai mikä, mut taitaa olla EMG humppari tallassa. Kiva soolo:
http://www.youtube.com/watch?v=X7Krh3Qqi90

Aivan mahtava sound of the 80's kyllä tossa. Enpä tiennytkään että Sam Brown oli jo tuossa vaiheessa kuvioissa mukana.
Wahi
23.09.2008 18:44:54
man9
24.09.2008 07:48:37

Wahi
24.09.2008 18:43:59
Joo, itse huomasin just saman. Hyvä että löytyy YouTubesta.
Regalis Apertura
06.10.2008 20:27:00
Onkos kukaan tyypännyt Live In Gdanskin? Tietääkö kukaan miksi ne DSOTM-biisit (Speak To Me, Breathe, Time) löytyy vain audio-cdltä eikä dvdltä? Eikö koko keikkaa sitten kuvattukaan? Oliko takana ajatus ettei kukaan pääsisi syyttämään että Gilmour julkaisisi 2 dvdtä samalla setillä (vrt. Live At The Royal Hall)?
man9
10.10.2008 10:37:47 (muokattu 10.10.2008 11:07:44)

Onkos kukaan tyypännyt Live In Gdanskin? Tietääkö kukaan miksi ne DSOTM-biisit (Speak To Me, Breathe, Time) löytyy vain audio-cdltä eikä dvdltä? Eikö koko keikkaa sitten kuvattukaan?

Mulla soi just DVD:ltä Echoes ja onhan tää aivan mahtava paketti heti ekalla kuulemalla. Vaikea kuvitella enää mitään lisäjulkaistavaa tuon kiertueen tiimoilta (mulla on 5 levyn boksi). Kiva ylläripaketti tuli siinä mukana - sisälsi keikalta varmaan ylijäänyttä roinaa kuten pääsylipun, artistipassin, valokuvia, plektran ja tarran sekä normityyliin julisteen ja pikku vihkosen sisällöstä.

Oikeastihan en juurikaan tiedä, mutta olisko syynä noiden biisien poisjääntiin ihan raadollisesti tilanpuute dvd:llä tai sitten se, että nehän ei menneet livenä kovin hyvin, esim. Timeen tuli vahingossa ylimääräinen säkeistö (joka on kuitenkin editoitu cd:ltä pois). Keikan rakenne on mun mielestä ainakin loogisempi noin, nuo biisithän olisi kuuluneet kakkossettiin, ykkössetin sisältäessä vain On An Istandin, jos floydiaanisia perinteitä olisi täysin noudatettu.

Kyllähän toi on mahtavimpia keikkoja missä olen ollut ja tämä julkaisu välittää tunnelman paremmin kuin hyvin. Gilmour ja bändi on mahtavassa kunnossa ja mukava nähdä RW:kin vielä porukassa mukana.

E: Braindamagessa on kohtuullisen kattava kuvaus aiheesta... http://www.brain-damage.co.uk/album … ve-in-gdansk-in-depth-analysis.html
BaariMikko
11.11.2008 14:33:28

Onkos kukaan tyypännyt Live In Gdanskin? Tietääkö kukaan miksi ne DSOTM-biisit (Speak To Me, Breathe, Time) löytyy vain audio-cdltä eikä dvdltä? Eikö koko keikkaa sitten kuvattukaan? Oliko takana ajatus ettei kukaan pääsisi syyttämään että Gilmour julkaisisi 2 dvdtä samalla setillä (vrt. Live At The Royal Hall)?

Ostinpa tuon neljän levyn version, eli kaksi CD:tä ja kaksi DVD:tä.

Hieno on meininki. On An Islandin biisit lähtee kenties vielä levyäkin paremmin. Lisäksi tuo Gdanskin telakka on jo visuaalisestikin tosi hienon näköinen keikkapaikka, harvoin näkee vastaavassa ympäristössä esitetyn tällaista musaa noin suurelle yleisömäärälle.

Pulseen tätä tulee jostain syystä verrattua, vaikka se onkin Pink Floyd -julkaisu. Joka tapauksessa Live In Gdanskilla on mielestäni jotenkin lämpimämpi fiilis kautta linjan.
kepe-5
11.11.2008 14:51:51 (muokattu 11.11.2008 14:52:06)
Pulseen tätä tulee jostain syystä verrattua, vaikka se onkin Pink Floyd -julkaisu. Joka tapauksessa Live In Gdanskilla on mielestäni jotenkin lämpimämpi fiilis kautta linjan.

Aiheesta hiukan liveten en ole itse tykännyt Pulsesta koskaan erityisemmin. Wright ja Gilmour pistelevät kyllä varsin hyvin, mutta sitten vastapainona taas rummut ja perkussio ovat aina hirvittäneet meikäläistä. Tiedä sitten, en ole noin muutenkaan kovin erityisesti livelevyihin päin.
"But I love that dirty water - Boston you're my home."
BaariMikko
11.11.2008 14:55:06

Aiheesta hiukan liveten en ole itse tykännyt Pulsesta koskaan erityisemmin. Wright ja Gilmour pistelevät kyllä varsin hyvin, mutta sitten vastapainona taas rummut ja perkussio ovat aina hirvittäneet meikäläistä. Tiedä sitten, en ole noin muutenkaan kovin erityisesti livelevyihin päin.

Kyllä Pulsella mielestäni hetkensä on, esim. High Hopes lähtee pelottavan komeasti.
Regalis Apertura
10.12.2008 16:51:44
Itse asiassa tuo Pulse on yksi parhaimmista live-dvdstä mitä ikinä olen tähän asti nähnyt. Ainut mikä harmitti oli että Astronomy Domine oli jätetty pois... Audioversiosta kyllä löytyi.
mungiisi
25.12.2008 12:49:14 (muokattu 25.12.2008 12:51:38)
Oletteko Gdanskin dvd-version omistajat kokeilleet sitä bonus-meininkiä, mikä pitäisi löytyä internetistä osoitteesta http://www.davidgilmour.com/bonus ? Sain tuon 4-levyn paketin eilen, ja nuo bonukset olisi mukava tsekata, mutta Forbiddeniä ilmoittelee kun yritän tuonne bonus-sivulle päästä.

EDIT: Juuri kun kerkesin kirjoittamaan, niin lähti toimimaan. Hoho...
Artturi
19.09.2015 23:33:47
Kuinkas on väelle uponnut Gilmourin Rattle That Lock? Itse ainakin lähden Lontooseen keikalle hyvillä mielin. Muutama tosi upea piisi, joita odottaa kovasti livenä kuulevansa. Pari ei niin kovin hyvää piisiäkin levylle eksynyt, mut yksikään ei ole sietämätön. Hyvä levy!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)