Aihe: SM7 vai joku muu?
1 2
Cape
22.09.2008 20:28:36
Ehkäpä iteltä löytyvä vanha MD421 tai MD409 vois olla se juttu myöskin. Etusena tulee olemaan Sebatron tai SSL (4000) - katotaan nyt kumpi toimii paremmin.

Hetken jo haukoin henkeä... Mikael laittanu järeen tiskin. Onneks se tais olla Rantanen, joka siinä etuasteena kummitteli :)

SM7 oon päässy vaan pikaisesti spiikkimikkinä testaamaan, ja se vaikutti oikein tasapainoiselta.

Ehkä ens keskiviikkona saan SM7 laulutestiin niin voi sitten huudella lisää mielipiteitä puoleen tai toiseen. Mun ennakkoasenne on ko. mikkiä kohtaan aika luottavainen.
Mikael
22.09.2008 20:50:26 (muokattu 22.09.2008 20:53:09)

Joo... hehe. Siis Rantasen kasaama kopio SSL-tiskin etusesta :D Ei oo tullut tiskejä osteltua. Tänään tosin kuolasin yhtä 24/8 Studer-mikseriä.
Inhimillisyys on hyve.
Pieni rumpalipoika
23.09.2008 00:59:25

Ostin SM-7B:n joku viikko sitten ihan vaan maineen perusteella. Ensi kokemukset ovat seuraavat: Saundi on huomattavasti avoimempi ja leveempi verrattuna vaikkapa 57:n tai 421:n keskiäänivoittoisempaan saundiin. Mikki on hemmetin suuntaava ja yleissaundi on muutenkin punchimpi, ku edellä mainituissa, joten ei oo kai ihme, että se löytyy usein radiojuontajien naaman edestä. Jotenki SM-7 sijoittuu omien testausten perusteella jonneki hyvän konkka ja hyvän dynaamisen mikin välimaastoon, vaikka en oikein usko, että tuun sillä kovin usein mitään voice-overeita äänittämään... Toisaalta taas kaikissa hommissa, jotka vaatii punchia ja eikä niin selkeetä ja krispiä konkkasaundia, se tulee varmaan toimimaan hyvin. Ihmettelen todella, että SM7 ei oo savuttanu kitaraskoben mikityksessä standardin asemaa... Meitsin mielestä se toimii skoben edessä aivan --tun hyvin.

Niin muuten...Duunikaverit vihaa SM7:aa, koska kouluaikoina opetettiin, että se on ainoa oikea VO-mikrofoni...heh

Amatöörin kuuntelijan läppä. Se on vähän tumppu. Se ei oo tumppu silleen tunkkasesti, vaan se tumppu laajasti. Tumppu mutta kuulee monia taajuuksia.

Tollaselta se mun laululla ja haitsulla kuulosti. Siis verrattuna joihinkin "oikeisiin" mikkeihin.

Nyt kun selvittelin noi sessiot niin ei se SM/:n haitsusoundi niin hunajaa ollut kuitenkaan. Jotain vivahteita jää pois.

Oisko toi muuten livenä hyvä?
Rummut nurin ja nussimaan!
Daunt
23.09.2008 09:12:47
Oisko toi muuten livenä hyvä?

Mun kokemuksen mukaan aika kiertoherkkä. Tosin jossain Bon Jovin "unplugged"-vedossa se oli käytössä.
Mikael
27.09.2008 10:35:10

Pienen testaamisen jälkeen päädyttiin kuitenkin MD409+U87/Sebatron/LA4 -kombinaatioon jolla mennään tämän levyn laulut.
Inhimillisyys on hyve.
JoKo
29.09.2008 10:11:07
Mä testasin viimeiks tänään D12 basarissa ja se on kyllä paska mikki sinne. Laulussakin se oli jotenkin tosi väsynyt, old and done ja pahasti.

Totta puhut. Jos joku haluaa luopua omastaan niin mä voin kyllä uhrautua ottamaan noita riesakseni.
monoculture
02.10.2008 11:05:16
SM7 on kyllä helvetin hyvä. Vielä jos jenkkilästä tilaa niin voi saada suunnilleen puoleen hintaan T-kauppan verrattuna.

Mistä mestoista tota löytyis sieltä?
Etusena Ladan kaasari...
gatehill
02.10.2008 11:41:51
Mistä mestoista tota löytyis sieltä?

No vaikka ebay.com tai esim. http://www.sweetwater.com/store/detail/SM7B/

Paras hinta näin äkkiseltään ennen postikuluja löytyi täältä http://www.uniquesquared.com/servle … Shure-SM7B-SM7-dsh-B-Dynamic/Detail

Omaa kokemusta tosta kaupasta ei ole joten kannattaa varmaan hieman selvittää minkälainen paikka on ennen tilausta.
Onko kiire vai tehdäänkö tietokoneella?
Mikael
08.10.2008 12:44:59

Eka sessio takana MD409/U87-yhdistelmällä ja aika mainio rokkisoundi pelkällä 409:llä. U87 vähännniinku backuppina mut saapa nähdä tuleeks käytettyä lopulta ollenkaan kun kahden mikin kombinaatiossa usein tulee vaihehommat ikävällä tavalla vastaan... tietty jotain osien välille haettavaa eri pheelistä vois korostaa mikin vaihdolla tai jotain efektihommaa mut preus-lead tullee näillä pheeliksillä olemaan 409.
Inhimillisyys on hyve.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)