Aihe: Devinin pedaali.
1
Pallo-Kala
08.03.2008 12:41:31
Devin vetää tossa videoossa recton ja stileton eteen jotain pedaalia.
Mikä hän se mahtaisi olla? Kun en saanut tosta oiken selvää. Tai sitten en vain osaa etsiä. Jos joku vaikka tietäisi mikä peli on kyseessä.

http://www.youtube.com/watch?v=aQaZQYxkW-s
Räbbänä
08.03.2008 12:44:18
Devin vetää tossa videoossa recton ja stileton eteen jotain pedaalia.
Mikä hän se mahtaisi olla? Kun en saanut tosta oiken selvää. Tai sitten en vain osaa etsiä. Jos joku vaikka tietäisi mikä peli on kyseessä.

http://www.youtube.com/watch?v=aQaZQYxkW-s

Veikkaisinpa Mesa-hemmojen lempilelua eli Maxon OD808.
Pallo-Kala
08.03.2008 12:55:01

Sehän tuli nopeasti, kiitokset!
Kivijalka
08.03.2008 13:00:46 (muokattu 08.03.2008 13:07:00)

Joo, herra itsekin kertoo videolla pedaalin olevan OD808 eli arvailuille ei paljoakaan varaa jää. :)

Edit: "I have to admit I probably didn't get laid very much in high school because I was obsessed with playing fast!"

Rehellisyydestä plussaa Devinille. :P
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
Detox
08.03.2008 20:02:37

Hyvä spedu, toimii!!!
Mesa 4 Life!
VFK
10.03.2008 00:24:09
Hyvä spedu, toimii!!!

Erittäin hyvä. Ainoa pedaali jota käytän(joskus). On mulla tosin saman firman analoginen delaykin ja wah, mutta kaapissahan noi tuntuu pysyvän.

Kaventaa ja tiukentaa soundia sopivasti(Rectifiereissä), tuo lisää pick attackia ja luonnollisesti sustainia, jos sitä joku tarvitsee. Purkki leikkaa bottnea ja korostaa keskialuetta(Tube Screamer)ja toimii loistavasti clean-boostina, jossa ominaisuudessa sitä metallihemmot(esim. Devin)käyttävät. Saa bändisoitossa soundin leikkaamaan paremmin. Toki se toimii OD:näkin hienosti.

3 nappia, overdrive, tone ja balance(level), eli kaikki mitä tarvitaan.

Kyseessähän on siis alkuperäisen Tubescreamerin tekijöiden kopio alkuperäisestä Tube Screameristä.

Ja ei, Bad Monkey ei ole yhtä hyvä. Ja joo, BM on paljon halvempi ja kaikki ei kuule eroa niiden välillä.
So many assholes... So few bullets.
pekurides
10.03.2008 00:39:26

Pitää mainita myös Xotic BB preamp, Eilisiltana sitä käytin kun pari tuntia Dual rectoa säätelin ja tutkin. Olihan muutaman sointujuoman jälkeen messevät saundit:)

Hyvin saundasi buustina mesan kanssa sekä Clean kanavalla rosoja tuattamassa.

Pehmeä saundi eikä väritä paljoakaan.... tosin aika kallis.
Tunteella päin vittua.
McNulty
10.03.2008 13:02:14
Pitää mainita myös Xotic BB preamp, Eilisiltana sitä käytin kun pari tuntia Dual rectoa säätelin ja tutkin. Olihan muutaman sointujuoman jälkeen messevät saundit:)

Hei... mie ostin kanssa juur pari päivää takaperin Xotic RC Boosterin vähänkäytettynä ja ihan polkuhintaan (kamakeisariystävä rahapulassa on paras ystävä). On meinaan mainio laite boostailemaan.
byt' v kurse volkov
Detox
10.03.2008 21:14:39

itsellä siis noi molemmat Maxon OD808 ja BB Preamp. Molemmat erittäin mainioita.
En ole millään saanut FD2:sta yht maittavaa saundia. Pitänee pistää se kiertoon...
Mesa 4 Life!
Detox
10.03.2008 21:23:42 (muokattu 10.03.2008 21:24:56)

Hei... mie ostin kanssa juur pari päivää takaperin Xotic RC Boosterin vähänkäytettynä ja ihan polkuhintaan (kamakeisariystävä rahapulassa on paras ystävä). On meinaan mainio laite boostailemaan.

Bongasin pari päivää sitten youtubesta sellasen mainion käyttäjän, jolla on hyvälaatuisia testejä isosta kasasta pedaaleja (videoita on 103, katsoin ne kaikki -ja joo mulla ei ole elämää ;). Noista Xoticin boostereista itse ottaisin melkeimpä AC Boosterin jos jotain perus boosteria tarvitsis:

http://www.youtube.com/watch?v=7w9Y76gZXUE

Mutta BBPre hoitaa homman mainiosti, voishan noita tietty verrata keskenään mut en kyllä itse ole enää hankkimassa...
Mesa 4 Life!
Painajaismainen
10.03.2008 22:05:58
Bongasin pari päivää sitten youtubesta sellasen mainion käyttäjän, jolla on hyvälaatuisia testejä isosta kasasta pedaaleja (videoita on 103, katsoin ne kaikki -ja joo mulla ei ole elämää ;). Noista Xoticin boostereista itse ottaisin melkeimpä AC Boosterin jos jotain perus boosteria tarvitsis:

http://www.youtube.com/watch?v=7w9Y76gZXUE

Mutta BBPre hoitaa homman mainiosti, voishan noita tietty verrata keskenään mut en kyllä itse ole enää hankkimassa...

Paljon mielenkiintoisia pedaaleita testissä. Heitän plussalla kiitokseksi linkistä. :) +
"Jos Jumala olisi savolainen, meillä ei olisi kymmentä käskyä, vaan viistoesta ehotusta." - Markku Pölönen || "Plagiointi on helpoin tapa tehdä jotain uutta."
rosberg
10.03.2008 22:17:48
Ja ei, Bad Monkey ei ole yhtä hyvä. Ja joo, BM on paljon halvempi ja kaikki ei kuule eroa niiden välillä.

Plussa tuli, mulla hankintalistalla. Samaa hommaa mulla ajaa nyt ts9 808-modauksella.
Hellyeah!
VFK
10.03.2008 22:54:00
Plussa tuli, mulla hankintalistalla. Samaa hommaa mulla ajaa nyt ts9 808-modauksella.

Tänks Keke. Maailmanmestarismiehiä:)

Kokeilin muuten aikoinaan OD-808:ia ja Ibanezin TS-808 Reissueta ja Maxon kuulosti mun korvaan iisisti paremmalta ja selkämmältä. Alkuperäinen TS-808 on aikalailla samankuuloinen, mutta tuottaa ikävän paljon häiriöääniä ja hintakin on aikamoinen. Tosin kun puhutaan noiden Reissueiden soundieroista, niin ne eivät todellakaan ole valtaisia, mutta kuitenkin kuultavissa. Itse valitsin Maxonin, koska pidin siitä enemmän boosterinakin, joka kuitenkin on sen ainoa käyttötarkoitus mulla. Molemmat RI:t toimivia purnukoita.
So many assholes... So few bullets.
turd85
22.09.2008 21:25:43

Ite oon ajatellu ostaa Maxonin OD808:n. Toimii varmaan hyvänä boosterina kun monet tätä siihen tarkotukseen käyttää?
Painajaismainen
22.09.2008 21:28:20
Ite oon ajatellu ostaa Maxonin OD808:n. Toimii varmaan hyvänä boosterina kun monet tätä siihen tarkotukseen käyttää?

Riippu siitä mitä buustaa ja millaista soundia haluaa. Mutta juu, eiköhän tuo melko yleispätevä ole.
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)