Aihe: Kitaran soiton aloittaminen
1
Strontium
22.09.2008 19:37:05 (muokattu 22.09.2008 19:39:18)
Juu, no näitä aiheitahan on vaikka kuinka paljon, mutta tuntuu "mukavammalta" kun saa vastaukset juuri niihin omiin kysymyksiin..

Eli siis kaveri tässä just hankki sähkökitaran ja siitä samalla innostuin ja aattelin, että aloittaisin myös kitaran soiton. Ikää mulla on 16 vuotta ja olen siis täysi aloittelija, enkä ole ikinä mitään muuta kuin ovikelloa soittanut, mutta halu oppimaan on kova :) Sähkökitara kiinnostais, mutta kannataisko ensin kuitenkin aloittaa akustisella kitaralla ja myöhemmin siirtyä siihen sähkökitaraan? Ja ajattelin ensin opetella itsekseen ja sitten myöhemmin voisin mennä soittotunneillekin. Omasta mielestäni olisi kuitenkiin mukavampaa osata aluksi hiukan pimputtaa sitä kitaraa, ennen kuin lähtisin soittoitunneille.. :)

Mutta kaikki neuvot otetaan mielellään vastaan!
Appee
22.09.2008 20:22:11
Itsekin aloitin soittamaan kuusitoista vuotiaana ja olen tässä nyt puolisen vuotta soittanut.

Itse hommasin sähkökitaran aluksi ja en usko mitään menettäneeni kun en sitä akustista hommannut. Eikä näitten rokkenrolli-biisien soittaminen akustisella niin hyvältä olisi kuulostanutkaan. Se on ihan itsestään kiinni kummasta pitää ja minkälaista musiikkia tykkää soitella. Kannattaa varmasti käydä liikkeessä kokeilemassa akustisia ja sähkiksiä. Nyt himottas ostaa joku halpa akustinen :)

Soittotunneilla aloin käymään harmikseni kuukausi sitten. Olisin selvinnyt helpommalla kun olisi alusta lähtien alkanut käydä vaan opettajalla. Olin kyllä sointuja hieman rämpytellyt ja skaaloja katsonut. Ensimmäisellä soittotunnilla kyllä huomas ettei nää sointuvaihdokset mene kyllä lähellekkään niin hyvin kuin oli luullut. Opettaja huomasi heti mikä meni pieleen ja neuvoi miten se kannattaisi tehdä ja niin edelleen.