Aihe: Tiukka kysymys ! Vedätkö Monona vai Stereona Live settiä !
1
Antti1
22.09.2008 15:49:05
Stereossa toki efektit soundaa kivemmalta mutta hyvää kuvaa on vaikea järjestää pizzerioissa.

Tässä syy monohommiin mulla. Tosin mä oonkin tommonen "pitseriamies" keikkojeni suhteen, eli ei oo saanu koskaan järkevää mahdollisuutta edes kokeillakaan muuta. Ei sillä etteikö noissakin olisi joskus kokeiltu.
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
DSM
22.09.2008 21:12:29 (muokattu 23.09.2008 07:56:11)

Ihan vaan kysyäkseni paljonko vedetään Monona tahi Stereona ! Stereossa toki efektit soundaa kivemmalta mutta hyvää kuvaa on vaikea järjestää pizzerioissa.

periaatteessa aina stereona mutta käytönnössä melko monotoonisestihan se sieltä tulee jos ei ole pa:n sijoittelu täysin optimaalinen/symmetrinen esim lavaan nähden. Tosin näissä pikkupaikoissahan ei paljon pa:n läpi tartte ajaa kamaa muutenkaan.

Isommissa paikoissa sitten pääsee vetää "dolbynä" kunnolla ;) Onneksi niin pieniä paikkoja ei ole ollutkaan vähään aikaaan...
"it's nice to be important, but it's more important to be nice..."
Rumpalisti
22.09.2008 21:30:20
Käytännössä melkein aina monona. Joskus täytyy vierailevia tähtiä varten rakennella stereoksi kun eivät kuulemma monona pysty vetämään. ;D
Jo vuosia päämäärätöntä paukuttamista... :)
markotetri
22.09.2008 22:09:39
Oikeastaan se on ihan sama, onko kyseessä pitseriannurkka vai valtakunnan suurin festivaali, silti mulla on aina sama lähestymistapa: Monosoundit keskelle ja stereosoundit stereona.

Käytännössä siis levitän overeita, jonkun verran. Kiipparit laidoille, jos stereo tai esim leslie stereomikitettynä. Useimmiten tykkään ottaa synat/pianot koneesta stereona vaikka tila ei olisikaan "stereoystävällinen". Stereokitarasoundit levälleen, mutta kahden kitaran bändissä en koskaan panoroi eri soittajien soittoa raa'asti laidoille. Suurin osa yleisöstä kuitenkaan ei ole läheskään keskellä. Usein sieppaan kitarat kahdella mikillä, jolloin syntyy käytännössä stereosoundi, jota uskaltaa hieman levittääkin.

Tilakaiut tietysti mahdollisuuksien mukaan stereona, mutta esim ping-ping-delay on käytännössä hyvin hankala toteuttaa niin, että puoletkaan yleisöstä hiffaa mistä on kysymys.

Moni juttu on mielipidekysymys, mutta itse en lähde esim levittämään tomeja stereokuvaan. Ride ja haitsu eivät välttämättä ole mulla ihan keskellä, mutta mitään radikaalia niillekään en yleensä tee.

Oliko selkeä vastaus? :P
Artificiality is normal to the medium.
Roberto
22.09.2008 22:37:49

Vedän aina niin monona ku kehtaan.
rintapek
22.09.2008 23:50:41

Tää ny on hölmöyttä pahimmillaan, mut jos sinne pitseriannurkkaan heität toista metriä leveät rummut keskelle, bassokombon toiselle puolelle ja skittakombon toiselle puolelle, ni eiks toi ny o kuuntelijan korvaan niin luomustereota ko olla voi?
One kind of music only - the good kind
Pieni rumpalipoika
23.09.2008 01:42:29

Vedän aina niin monona ku kehtaan.

Hoho, Kipee one-laineri taas...tuon sulle kohta munkin, Berliinistä.

Mut mitä se mystinen stereo ees on? Ei se nyt vittu voi olla vaan sitä että vasemman marsun pinon pistää vasempaan ACS:ään ja oikean oikeaan.

Jos ite liveä tekisin, niin en mä nyt ehdoin tahdoin selvää asiaa alkais monottaan, mutta en myöskään kyl alkais stereoittamaankaan.

Missä se stereo edes on? Stereo on kuuntelun keskellä. Mutta onko siellä ketään?

Vielä kerran, missä se stereo oikein on? Ja miksi se siellä on?
Rummut nurin ja nussimaan!
dewil
23.09.2008 12:15:06

Mono on uus surround!

Stereona menee toisinaan kitaroita siinä mielessä, että jos stäkki on esim kovasti oikealla, niin sitten sitä voipi monesti panoroida vähän enämpi oikeelle, että kuluu sinnekin. Keskeltä kuunneltuna se on sitten vähän leveempi ku että ei.

Toisinaan tulee kikkailtua stereovätkytyksillä, mutta ne onkin sitten ihan efektiluontoisia.
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)