Aihe: Carl Martin Octa-Witch
1
skebab
22.09.2008 09:05:29 (muokattu 22.09.2008 12:56:38)
No niin. Nyt tuli hommattua tuollainen "vitsi". Ensivaikutelma on ihan positiivinen, mutta kertokaapa viisaammat pari asiaa; Ensinnäkin, kun ohjeessa neuvotaan kytkemään viritin looppiin (2), niin olenko aivan metsässä, jos laitan TU:n kitaran ja Octan inputin väliin ja säästän näin yhden loopin efektikäyttöön ? Toiseksi - saako tuota laitetta mitenkää kokonaan ohikytketyksi sen jälkeen kun on kytkenyt jonkun loopin päälle. Päälle kytkettäessähän signaali menee suoraan läpi, mutta kun kerran on polkaissut loopin päälle, niin minä en ainakaan ole keksinyt muuta konstia kuin sammuttaa Octan ja kytkeä takaisin päälle - no hyvä (tai minä tyhymä).

Kaikille kahdeksalle loopille olisi kovasti käyttöä, eli ei viitsisi yhtä (tai kahta) tuhlata virittimelle tai "efektivapaalle" kytkennälle. Auttakkee

EDIT: No unohtakaa tuo viritinvitsi, mutta onko tosiaankin niin, että kun kerran polkaisee jonkin loopin päälle, niin sen jälkeen on aina joku looppi kytkettynä, kunnes härpättimen sammuttaa ja kytkee takaisin päälle ?
Ei muuta kun....lisää paskaa housuun !
McNulty
22.09.2008 13:52:59
No niin. Nyt tuli hommattua tuollainen "vitsi".

Ding dong the WITCH is dead!
löytyy kyseinen Octa-SWitch myös.

Ensivaikutelma on ihan positiivinen, mutta kertokaapa viisaammat pari asiaa; Ensinnäkin, kun ohjeessa neuvotaan kytkemään viritin looppiin (2), niin olenko aivan metsässä, jos laitan TU:n kitaran ja Octan inputin väliin ja säästän näin yhden loopin efektikäyttöön ?

Et ole metsässä lainkaan. Itselläni on virimittari loopissa nummero 8. Kenties siinä ohjeistuksessa on ajateltu bufferointia, itse en tosin ole huomannut mitään eroa onko se viritysmittari linjassa octan ja kitaran välissä, vaiko jossain loopissa. Lähinnä heitin sen viimeiseksi siksi, että saan silloin koko "rigin" vaimennettua yhtä painiketta polkemalla.

Toiseksi - saako tuota laitetta mitenkää kokonaan ohikytketyksi sen jälkeen kun on kytkenyt jonkun loopin päälle. Päälle kytkettäessähän signaali menee suoraan läpi, mutta kun kerran on polkaissut loopin päälle, niin minä en ainakaan ole keksinyt muuta konstia kuin sammuttaa Octan ja kytkeä takaisin päälle - no hyvä (tai minä tyhymä).

Jätä yksi moodi (vaikkapa viimeinen painike) kytkemättä, eli jätä kaikki dippikytkimet ns. off-asentoon. Silloinhan mukaan ei tule ainuttakaan looppia.

Kaikille kahdeksalle loopille olisi kovasti käyttöä, eli ei viitsisi yhtä (tai kahta) tuhlata virittimelle tai "efektivapaalle" kytkennälle. Auttakkee

8 looppia on aika paljon. Mieti voitko laittaa esim. kaksi efektiä samaan looppiin.
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
skebab
22.09.2008 14:18:01 (muokattu 22.09.2008 14:24:24)
8 looppia on aika paljon. Mieti voitko laittaa esim. kaksi efektiä samaan looppiin.

Kiitoksia vastauksesta. Itseasiassa mulla on tällä hetkellä vain 7 efektiä kytkettynä laitteeseen, mutta loopilla (sorry, termit sekaisin) tarkoitin käytettävää kanavaa ja tuo kahdeksan kanavaa on hiukan liian vähän käyttämilleni variaatioille, varsinkin kun yksi kanava on juuri kaikki dipit off-asennossa, eli "efektivapaa". Pitänee sen verran antaa periksi, että jatkossa käytän naturaaliin soundiin jotakin kanavaa jossa on vain yksi pedaali "dipattuna", mutta tarkoitus olisi, että itse efektejä ei tarvitsisi polkea kuin "äärimmäisessä hädässä", koska samalla tulee niin kovin helposti sotkettua säädöt.

Oli muuten hieno artikkeli se kirjoitus uusista digitecheista. Jos ymmärsin oikein, niin niissä on kaiketi lukituspalat potikoille juuri noiden säätöjen turvaamiseksi.
McNulty
22.09.2008 14:24:49
Kiitoksia vastauksesta. Itseasiassa mulla on tällä hetkellä vain 7 efektiä kytkettynä laitteeseen, mutta loopilla (sorry, termit sekaisin) tarkoitin käytettävää kanavaa ja tuo kahdeksan kanavaa on hiukan liian vähän käyttämilleni variaatioille. No pitänee sen verran antaa periksi, että käytän naturaaliin soundiin jotakin kanavaa jossa on vain yksi pedaali "dipattuna", mutta tarkoitus olisi, että itse efektejä ei tarvitsisi polkea kuin "äärimmäisessä hädässä", koska samalla tulee niin kovin helposti sotkettua säädöt.

Itseasiassa esittämäsi kysymys on varsin hyvä, eli miten saa loopin de-aktivoitua. Itselläni on myös jokainen pedaali yksittäin omassa "loopissaan". Näin saan haluttuja kombinaatioita suoraan octa-switchistä ilman että täytyy muihin mokkuloihin koskea... eli yksittäispurnukat saavat olla jatkuvasti päällä ja aktivoituna.

Aloin miettimään tuota "ongelmaa", mutta en valitettavasti pääse juuri nyt käsiksi omaan lankkuun, se kun on kotosalla ja äijä itse duunissa. Tuli mieleen, että voikohan sitä loopin/kanavan kytkintä painaa toisen kerran, jolloin se ottaa loopin pois päältä? Kokeileppa piruuttain, eli toimiiko se footswitchi on/off-tyylisesti. Itse en ole koskaan tullut tuota miettineeksi ennen tätä päivää, eikä minulla siksi ole tietoa josko se niin toimisi tai olisi toimimatta.

Oli muuten hieno artikkeli se kirjoitus uusista digitecheista. Jos ymmärsin oikein, niin niissä on kaiketi lukituspalat potikoille juuri noiden säätöjen turvaamiseksi.

Kiitoksia... ja kyllä tosiaan, niiden mukana tulee sellainen kuminen suojus (aka kondoomi) joka asetetaan potikoiden päälle. Tällöin ei pääse kengänsyrjällä pilaamaan asetuksiaan eikä hajottamaan potikoita.

Octa-Switchissä muuten kannattaa suojata dippikytkimet teipinpaloilla (joidenka päälle voi kirjoittaa kyseisen painikkeet soundinimen tms.). Itse käytin ensin maalarinteippiä mutta korvasin myöhemmin mustalla jeesusteipillä, josta leikkelen sopivat palat dippikytkimien suojaksi. Tämä siis sen jälkeen kun lauta ja asetukset ovat valmiit... toki, pääsehän niitä sieltä teipin alta säätämään myöhemminkin, vaikka kesken keikkaakin.
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
skebab
22.09.2008 14:32:34
Aloin miettimään tuota "ongelmaa", mutta en valitettavasti pääse juuri nyt käsiksi omaan lankkuun, se kun on kotosalla ja äijä itse duunissa. Tuli mieleen, että voikohan sitä loopin/kanavan kytkintä painaa toisen kerran, jolloin se ottaa loopin pois päältä? Kokeileppa piruuttain, eli toimiiko se footswitchi on/off-tyylisesti. Itse en ole koskaan tullut tuota miettineeksi ennen tätä päivää, eikä minulla siksi ole tietoa josko se niin toimisi tai olisi toimimatta.

Töissähän tässä... Tuota on-offia kyllä koitin viikonloppuna, mutta ei tuottanut toivottua tulosta - kuten ei myöskään kahden kytkimen painaminen yhtä aikaa. Tuskin siinä moista toimintoa on, koska ainakaan manuaalista ei löytynyt mitään tietoa. Kunhan "lopulliset" kanavat hahmottuvat, niin aion myös teipata nuo dipit turvaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)